¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
4 abril ¿Cómo estás? ¿Cómo estás? How are you? (feeling)
Advertisements

La Información Personal
Buenos días. Good morning..
Por Señora Hull PreguntasColoresAlfabetoNumeros
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
 Para empezar Translate: 1) I like basketball a lot. 2) I do not like volleyball. 3) you like tennis. 4) I do not like the cafeteria. 5) You like mexican.
Las reglas para los colores son: Colors are adjectives that describe a noun; thus they follow the general rules of adjectives: the adjective will follow.
Spanish Review wk. 1 Colors, Numbers, Alphabet, Greetings.
ADJECTIVOS DE PERSONALIDAD. Palabras de Personalidad  Artístico/Artística - Artistic.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Greetings and Farewells
Ejercicios #2 Warm-up 31/8 And you (friends/informal)? Y Tú?
¿Cómo eres? Soy... Tengo... ¿Cómo es? Es... Tiene...
LOS COLORES COLORS.
Telling Time.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Accent Rules & Punctuation
Ir de compras y la ropa Avancemos 4.1.
Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
El alfabeto spelling Las preguntas- ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás?
Los Colores ¡En español!.
Algunos objetos básicos y los colores
Using Adjectives to describe number.
LECCIÓN PRELIMINAR VOCABULARIO. Buenos días Good morning.
¡A buscar! What do all these words have in common?
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Noun Adjective Agreement!!!
¿Cómo eres tu? (What are you like)
DESCRIBING MY EYES: los ojos
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
SPANISH 7 TH GRADE With Señorita Hall Classes #6-10 – September 2013 Capítulo 1: Lectura extra ● ¡Hola! Fill out the “what happened in the READING from.
Numbers Números. 1 uno 2 dos 3 tres 4 cuatro 5 cinco 6 seis 7 siete 8 ocho 9 nueve 10 diez 11 once 12 doce 13 trece 14 catorce 15 quince 16 diez y seis.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
¿De qué color es?.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: – I can prepare for the quarterly Vocab/Ideas: – Colors (review) – Time (review) – Numbers (review) – Math with numbers.
TENER: TO HAVE. The verb: tener = to have Yo tengo = I have Tú tienes = you have (informal) Ella tiene = She has El tiene = He has Usted tiene = You have.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
SPANISH 8 TH GRADE With Señorita Hall Classes #1-5 – August- September 2013 Capítulo 1: Lectura 1 ● El cuento del gato Warm-Up In your carpeta fill out.
Definite and indefinite articles... What are they? Definite articles are the words that mean “the”. They indicate specific or definite things. There are.
I can categorize definite articles, indefinite articles, nouns and adjective into four categories. Un chico feo Una chica fea Unos chicos feos Unas chicas.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
¿ Cómo es tu animal? To be able to understand which adjective to use to describe an animal viernes siete de diciembre.
La Información Personal
Objetivo: How do we describe the color of clothes?
Vocabulario de Capítulo 1:
Español 1 LESSON 8 15 DE SEPTIEMBRE DE Escribe en inglés: La Campana Hoy es martes el 15 de septiembre de La participación #1: Dibuja un óvalo.
LAS FORMAS EN ESPAÑOL EL ROJO EL CORAZÓN ROJO LA ESTRELLA ROJA.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
¡LOS COLORES!.
Preguntas y respuestas
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
¿CÓMO ERES? Palabras y frases para describir a las personas
©2010 Teacher’s Discovery Expresiones básicas BasicExpressions.
Los Colores. Blanco Negro Rojo Azul Amarillo.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
WELCOME TO SPANISH LESSONS ¡ Bienvenidos a Clases De Español ! © Copyright Indira Castillo 2014.
Chapter 4 grammar Indefinite articles Cuánto, mucho And poco 1.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
You are going to learn to talk about your pets Me encantan las mascotas.
Hoy es miércoles, el diecinueve de marzo. La Meta: ¿De qué color son tus ojos/tu pelo? Hagan Ahora: Reciban los paquetes nuevos. (Receive the new packets.)
Personal Questions & Greetings
Transcripción de la presentación:

¡Hola! Review: Letters, numbers Today: Colors, conversation starters

Time? 12:20-1:05

Preparation ABCDEFGHABCDEFGH IJKLMNOPIJKLMNOP QRSTUVWXQRSTUVWX Y Z LL Ñ RR

Numbers! 0: cero 1: uno6: seis 2: dos7: siete 3: tres8: ocho 4: cuatro9: nueve 5: cinco10. diez

Stress Ends in vowel, n, or s: stress on second last syllable – camino, estrella, hablan (road, star, they speak) Ends in anything else: stress on last syllable – querer, ciudad (to want, city)

Stress In Spanish, an accent on a vowel (á, é, í, ó, ú) tells you where the stress goes – camino (street) – caminó (he/she walked) Sometimes an accent clarifies the meaning of a word, even if the pronunciation is identical – si (if)  sí (yes) – el (the)  él (he)

Can you pronounce… Mi (my) Me (me, myself) Que (that) Qué (what?) Canción (song) Película (movie) Esos (those) Cuesta (cost) Parque (park) Verdad (true) Favorito (favorite) Tarde (afternoon/late) Azul (blue) Año (year)

Negro

Blanco

Gris

Marrón, Café

Rojo

Anaranjado

Amarillo

Verde

Azul

Morado

Rosado

¿Cuál es tu color favorito? Mi color favorito es... NegroAmarillo Verde GrisAzul MarrónMorado RojoRosado Anaranjado

Describe Yourself! Mis ojos son … – My eyes are… Mi pelo es … – My hair is… Mi camisa es … – My shirt is… Mis pantalones son … – My pants are… Negro Gris Marrón Rojo Anaranjado Amarillo Verde Azul Morado Rosado

Funny little rules… In Spanish, if the noun is plural, the adjective is also plural! – El gato= the cat. Singular. El gato es anaranjado. – Los gatos= the cats. Plural. Los gatos son anaranjados. – Mis ojos son marrones.

Funny little rules… Spanish has masculine and feminine words. Masculine words usually end in “o”. Feminine words usually end in “a”. We change the adjective to match the noun: Mi gato es anaranjado. Mi camisa es anaranjada. Mis camisas son anaranjadas.

¿Cómo estás? Estoy… – Muy very Bien well (good) Felíz happy Así así so-so (just okay) Cansado tired

Conversation Starters Greetings ¡Hola! Hello Buenos días Good day Buenas tardes Good afternoon ¿Cómo estás? How are you? Estoy ___ I am Bien well (good) Felíz happy Así así so-so (just okay) Cansado tired Muy very Gracias thank you ¿Y tú? And you? Adios goodbye Conversation Topics ¿Cómo se llama? What is your name? Me llamo ___ My name is ___ ¿Cuántos años tienes? How old are you? Tengo ___ años I am ___ (I have ___ years) ¿De dónde eres? Where are you from? Soy de ___ I am from ___ ¿Cuál es tu ___ favorito? What is your favorite… deporte sport color colour película movie clase class Mi (clase) favorito es ___ My favorite (class) is…

¿Quieres Practicar? Voy a poner la presentación en mi sitio de web. Pueden visitarlo a liaenglish.wordpress.com Do you want to practice? I will put the presentation on my website. You can visit it at liaenglish.wordpress.com