Hoy es lunes, el diecinueve de mayo 1. Yo soy un estudiante trabajador. 2. Los barrenderos están limpiando el edificio. 3. Ustedes no están comiendo en.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
Advertisements

Hoy es lunes Es el 27 de febrero del 2012 ¿Cómo usamos las preposiciones para expresar dónde están las cosas? PARA HACER AHORA: ¿Cómo se dice… en español?
“To Be” verbs in Spanish
PREGUNTA ESENCIAL: When do I use “ser” vs “estar”.
20/04/20101 Capítulo 4 – Tercer Paso UN REPASO  Vocabulario: Los días de la semana Página 112 ABRIL lunesmartesmiércolesjuevesviernessábadodomingo
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
Gustar- To like (to please)
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Haz lo siguiente: (Do the following) Hoy es jueves, el once de septiembre 1. Review your flashcards for 3 minutes 2. Exchange them with a seating partner.
Hoy es lunes, el 24 de febrero
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Hoy es lunes, el diecinueve de mayo 1. Yo soy un estudiante trabajador. 2. Los barrenderos están limpiando el edificio. 3. Ustedes no están comiendo en.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish? Hoy es lunes, el 10 de diciembre 1.We are not outside of the school. 2.You all are 7 th grade students.
¿Ser or estar? Hoy es lunes, el 03 de diciembre 1.El rey _____ en el comedor del castillo. 2.Mi amigo y yo _______ altos, delgados y jóvenes. 3.La clase.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
Survival Spanish – SPA II y III
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 25 de febrero 1. ¿Cómo eres tú? 2. ¿Cómo estas tú hoy? 3. What is the difference.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el seis de mayo 1. They cooked last night in the kitchen. 2.The female writer wrote.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el seis de mayo 1. The soldier is in the field. 2.The female writer is intelligent.
Hoy es jueves, el 6 de febrero 1. My sister makes the bed everyday. 2. Do you pick up/clean the snow today? 3. There is a red glass in the kitchen. Mi.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es lunes, el 7 de enero 1. My birth date is not the 10th of December of one thousand nine hundred.
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.
Completa y responde las preguntas: (Complete and answer the phrases) 1. ¿____ hora es? _______________________________ 2. ¿________ estudiantes hay? (…are.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es martes, el 3 de diciembre
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Vámonos Write out the sentence with the correct form of “ser”. 1) Yo ______ de Puerto Rico. 2) Nosotros _____ de Nicaragua. 3) Marta _______ es España.
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es jueves, el 2 de febrero 1. The slave wears the blue toga. 2. The consul does not have the.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Copia y traduce al español: (Copy and translate into Spanish) 1. The elephant is a land animal. _______ _______________________________ 2. The light blue.
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
Hoy es lunes, el once de mayo 1.He is from Equatorial Guinea. 2. Honduras is in Central America. 3. We are Panamanian (female). Él es de Guinea Ecuatorial.
Ser - To be yo tútú Ud. él ella nosotros vosotros Uds. ellos ellas soy eres es somos sois son.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Capitulo 1 Vocabulario.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form nd the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) 1. There are two street signs in the sidewalk. 2. The green benches are in the park. 3. There is.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Hoy es lunes, el veintinueve de abril 1.He is from Equatorial Guinea. 2. Honduras is in Central America. 3. We are Panamanian (female). Él es de Guinea.
Notes #2 Simple future tense U2E3 Standard and objective Notes #2 Ir+a+infinitive Standard 1.2- Students understand and interpret written and spoken.
IR es el infinitivo No hay una raíz En español IR significa “to go”
UN REPASO DE SER Y ESTAR. Ser= Yo Tú Él, ella, Ud. To be Soy Eres Es Nosotros Ellos, ellas, Uds. Somos Son.
Vámonos Write a sentence about the three people below and the chores they are doing. Use the present progressive (ej: Yo estoy lavando los platos) Ignacio.
Hoy es martes, el 9 de octubre
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
What will you have to know on tomorrow’s quiz?. What will you have to do on tomorrow’s quiz?
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Repaso de Unidades 1-8 ¡Buenos días, amigos! La fecha: Vamos a repasar las unidades de 1 a 8. Tenemos un examen cumulativo. I can… greet people, talk about.
EL CALENDARIO Los días de la semana.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el diecinueve de mayo 1. Yo soy un estudiante trabajador. 2. Los barrenderos están limpiando el edificio. 3. Ustedes no están comiendo en la cafetería ahora. Nosotros somos unos estudiantes trabajadores. El barrendero está limpiando el edificio. Tú no estás en la comiendo en la cafetería ahora. Cambia las frases subárayadas al plural o singular (Change the underlined phrases to the plural or singular form)

Tarea 32 flashcards for vocabulary list ¿Qué hay en la calle? (What is there on the street?) One side: Phrase in Spanish The other side: Meaning in English

¿ Qué hay en la calle? (What is there on the street?)

A: ¿Qué hay en la calle? (What’s there on the street?) B: En la calle hay… (In the street there is/there are…)

una acera (a sidewalk)

una alcantarilla (a sewer)

unas antenas (some antennas)

un autobús (a bus)

un árbol (a tree)

un banco (a bench)

una bicicleta (a bicycle)

un buzón (a mailbox)

una cabina de teléfono (a telephone booth)

un camión (a truck)

una carretera (a highway, a road)

un coche (an automobile, a car)

un columpio (a swing)

un estanco (a corner store)

una farmacia (a pharmacy)

una farola (a street light, a lampost)

una fuente (a fountain)

una gasolinera (a gas station)

una iglesia (a church)

una librería (a bookstore)

una motocicleta (a motorcycle)

una papelera (wastepaper bin)

una parada de autobús (a bus stop)

un periódico (a newspaper)

un quiosco (a news-stand) í

unas revistas (some magazines)

un sello (a stamp)

un semáforo (a street light)

una señal de tráfico (a traffic sign)

unos sobres (some envelopes)

un supermercado (a supermarket)

Hoy es martes, el 25 de febrero 1. Ellas son las estudiantes habladoras. 2. Tú eres el barrendero inteligente. 3. Yo no hago la tarea hoy martes. Ella es la estudiante habladora. Ustedes son los barrenderos inteligentes. Nosotros no hacemos la tarea hoy martes. Cambia las frases al singular o plural (Change the phrases to the singular or plural form)

Tarea 16 flashcards for vocabulary list ¿En dónde estás tú? (Where are you?) Only words 17 to 24

Dialogue You and a partner will create a dialogue about the occupations of your parents. You must include: 1.The occupation and workplace of your parents. 2.Days of the week your parents work. 3.Times of the day your parents work (mañana, tarde, noche) 4.The hours your parents work.

A: Buenos días, ¿Cómo estás tú? B: Yo estoy bien gracias ¿y tú? A: Yo estoy muy contento porque mi padre (tener) un trabajo nuevo. B: ¿En dónde (trabajar) tu padre? A: Mi padre (trabajar) en el edificio. B: ¿Qué (hacer) tu padre? A: Mi padre (ser) contador (accountant) y él (trabajar) de lunes a viernes de ocho de la mañana hasta las tres de la tarde. ¿y tú? B: Mi padre (ser) abogado y él (trabajar) los lunes y martes desde las siete de la mañana hasta las nueve de la noche.

A: ¿Qué (hacer) tu madre? B: Mi madre (ser) profesora y (estar) en el colegio ahora. ¿y tú? A: Mi madre no (tener) un trabajo en la calle. Ella (estar) en la casa todos los días. Mi madre (ser) muy trabajadora. B: Bueno, nos vemos pronto (see you soon) A: Hasta luego.

Classwork Page 7: Write the masculine form of the words Page 8: Complete with el or la Page 9: Complete with los or las Page 10: Complete with un or una AND draw the occupations you read

Hoy es lunes, el 10 de febrero 1. The nurse makes the bed in the hospital. 2. The female cook is not in the garden now. 3. Does the construction worker clean the windows? Ls enfermera hace la cama en el hospital. La cocinera no está en el jardín ahora. ¿Limpia el albañil las ventanas? ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)

Classwork Occupations packet, pages 11 to 16 Page 11 : Complete with unos or unas Page 12: Join with arrows and write the sentence in the space provided Page 13: Write the masculine or feminine AND write the feminine

Classwork Occupations packet, pages 11 to 16 Page 14 : Write down a sentence in the masculine form Page 15: Complete with the singular or plural AND Write down a plural sentence Page 16: Write down the negative form of the sentences

Hoy es martes, el 11 de febrero 1. The lawyers are intelligent and prudent. 2. Are you the female dancer or the singer? 3. My cousin and I are two hard-working drivers. Los abogados son inteligentes y prudentes. ¿Eres tú la bailarina o la cantante? Mi primo y yo somos dos conductores trabajadores. ¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?)

The waiters are in the kitchen 1 23 The mailmen are not in nervous now 4 Is your father a lawyer? 5 The cook makes the pizza 6 My friend is not a female driver 7 I am an organized carpenter The architects are in the house 12 The construction workers are nice 13 You all are the bus drivers The butcher is a little obnoxious Are you the female artist? The dentists are not in the school 20 The street sweeper is quiet 21 Does the firefighter walk in the house? 22 My sister is a female cook The dancer is outgoing and calm 25