¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
How to change the endings
Advertisements

Tengo tienes tiene tenemos tienen Add a QUE afterward to express what people HAVE TO DO!
EL DIAGRAMA DE LA CONJUGACIÓN DE VERBOS See página 2 for instructions. YO(15 (1 verbo) TÚ(6 ÉL /ELLA (18 (1.
Capítulo 3A Una descripción del “SE” impersonal. El “SE” impersonal How would you translate the following into English? ¿Cómo se dice en español? ¿Cuándo.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¿Qué comes? WALT: say what you eat for each meal of the day/ Revising food WILF 1- Name food and meals of the day in Spanish ( level2) WILF2- Express your.
WALT: Talk about healthy living
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
What can you work out from this government campaign?
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Study this picture for 1 minute. Try to remember as much as possible about it. Now tell your partner about the picture. Take it in turns to say something.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Las normas del insti Goles: To know how to say what the school rules are and what you think of them, using impersonal constructions.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Warm Up Translate into English.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
El reglamento de la casa
Definition
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
English Lesson 3.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Español usar un diccionario (1) yonosotros tútúvosotros él/ella Ud ellos/ellas /Uds hablo hablas habla hablamos habláis hablan.
Para empezar: Connect 4! Can you connect any 4 words in a row? ColegioUniformeFeoBonitoAlumno FaldaChicosEspañolAsignaturasInteresante AburridoReglasEstrictoDeberesCorbata.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
Español 1 lunes el 2 de febrero SNOW DAY Tarea (HW): - BRING BOOK EVERYDAY!!
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
Using Verbs to talk Aout What You Like to Do
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
Hoy es lunes, el nueve de septiembre
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Tener que vs. Hay que Se prohíbe ….
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
VÁMONOS WRITE OUT SENTENCES AND CONJUGATE THESE –AR VERBS IN PRESENT TENSE, NOT PRESENT PROGRESSIVE. 1)YO ___________ MUCHO (CANTAR) 2)TU ___________ CON.
La sala de clases. El estudiante La estudiante El profesorLa profesora.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
English Lesson 4.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Direct Object Pronouns TreeHouseSpanish.blogspot.com.
¡Entretenerme! Sra. Waters español II. Unit Goals.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Starter In Teams of Two. Each team takes it in turn to either start or finish a sentence. Team members may confer but a different member must speak each.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
BELL WORK TRANSLATE THE FOLLOWING SENTENCES: I like to drink juice. I like to drink juice. You like to receive letters. You like to receive letters. He.
El presente del verbo: TENER BUEN VIAJE 1 – CAPITULO 6 TAKE NOTES!!!
STARTER Match up the correct translations
To talk about school rules and use ‘se puede’ and ‘se debe’
Transcripción de la presentación:

¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la noche, porque es muy peligroso. No sé que hacer… Tío Beto dice que debo unirme a la guerrilla, pero no sé si quiero luchar contra el gobierno. ¿Puedes ayudarme? Chava Read the letter from Chava to his father. Find the words, and write the meaning in English next to them, using the box: Pueblo :Unirse a la guerrilla : Salir por la noche :Luchar contra el gobierno : Peligroso : fight against the government / join the guerrillas / go out at night/ village / dangerous. Challenge: What does ¿Puedes ayudarme? mean?

¡Hola Papa! Espero que estés bien. Hay muchos problemas aquí en el pueblo. Hay muchos tiros por la noche, y Angelita está muerta. No puedo salir por la noche, porque es muy peligroso. No sé que hacer… Tío Beto dice que debo unirme a la guerrilla, pero no sé si quiero luchar contra el gobierno. ¿Puedes ayudarme? Chava Read the letter again. Answer the questions below: 1.What can’t he do? Why? 2.What does Uncle Beto say he has to do? 3.What does he think about this? Challenge: What does “debo” mean? __________ What about “puedo”? _________

Se debe/ se puede + infinitive Se debe and se puede mean you must and you can, referring to people in general. Se debe llegar a tiempo : You must arrive on time. No se debe correr en los pasillos : You must not run in the corridors. Se puede llevar maquillaje : You can wear make-up. Make sentences: You have to listen in class. (escuchar en clase) : Se debe escuchar en clase. You have to wear uniform. (llevar uniforme) You have to do your homework. (hacer los deberes) You mustn’t wear trainers. (llevar zapatillas de deporte) You can listen to music. (escuchar música)

Unirse a la guerrilla - join the guerrillas Alistarse en el ejército - join the army Luchar contra el gobierno - fight against the government Luchar contra el FMLN - fight against the FMLN Comer chicle de los americanos - eat chewing gum from the Americans. Escuchar las canciones prohibidas - listen to forbidden songs. Decir su edad - tell people your age. Es peligroso - it’s dangerous. les matarán - they’ll kill you (all). les dispararán - they’ll shoot you (all). Es bueno - it’s the right thing to do. Write a reply from Chava’s father. What rules does he set for his children? e.g. No se debe salir por la noche. Use the ideas in the box. Challenge: Include reasons for your answers, e.g. No se debe salir por la noche porque les matarán. : You mustn’t go out at night because they’ll kill you.

Se debe / No se debe Salir por la noche / Comer chicle / Llevar uniforme / Correr en los pasillos / Usar el móvil en clase / Llevar joyas / Llevar zapatillas de deporte / Fumar / Escuchar música /