¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Advertisements

1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
LOS VERBOS IRREGULARES ‘YO’ – 5.2 Pregunta esencial: How do I talk about planning a party using irregular ‘yo’ verbs in the present tense?
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Hazlo Ahora ● It is Maria’s first day of school, and she needs a shopping list. Help Maria by matching the objects with the classes she needs them for.
Making Questions in Spanish
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
saquen la tarea COMPLETE – todos los ejercicios en la hoja fotocopiada
?????????????????????????? You need to take notes- on a piece of paper that you will not lose.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
The following slides introduce the new verb IR.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
CONJUGATION.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Las Palabras Interrogativas ¿Qué?¿Qué? 1 Las palabras interrogativas ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
Preguntas y respuestas
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Radical Changing Verbs AKA Boot Verbs Español 1 Capítulo 7.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
Los Interrogativos ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Question Words ¿Cómo estás? How are you? ¿De dónde eres? Where are you from? ¿Quién eres? Who are you? We are already familiar with several words used.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Quasimodo: Tienes que hacer parte D de la tarea..
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tengo una pregunta… Carlos está en la biblioteca. s v
Las Palabras Interrogativas
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Las Palabras Interrogativas
Tapas Contesten las preguntas: 1. ¿Cómo eres? 2. ¿Cómo estás?
Transcripción de la presentación:

¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s

Tarea del timbre  How do you say the following question words in Spanish? 1.Who? 2.What? 3.When? 4.Where? To where? From where? 5.How? 6.Why? 7.How much? 8.How many? 9.Which?

Calentamiento

Tarea del timbre - repaso 1.Who? 2.What? 3.When? 4.Where? To where? From where? 5.How? 6.Why? 7.How much? 8.How many? 9.Which?  When asking a question, what form(s) of a verb should we use?  How do you ask a yes or no question in Spanish?

Preguntas – Lluvía de ideas  Can we think of some questions we already know?  ¿Quién(es)…  ¿Qué …  ¿Cuándo …  ¿Dónde …  ¿Adónde …  ¿De dónde …  ¿Cómo …  ¿Por qué …  ¿Cuánto/a …  ¿Cuántos/as …  ¿Cuál(es) …

Una entrevista con una celebridad  As we go over vocabulary and questions today, you will be writing a script for an interview with a celebrity who has decided to come spend a week as a CHHS student as preparation for his/her next role.  As you prepare questions, you must also prepare answers.

Yo-go’s: Tener  Only the yo form ends in “go”  Tener is also an e-ie stem changer  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿Qué…  ¿Dónde…  ¿Cuándo…  ¿Cuánto/a/os/as…  ¿Quién(es)… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Traer  After the yo form, traer is regular.  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿Qué…  ¿Adónde…  ¿Quién…  ¿Cuántos/as… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Poner  After the yo form, poner is regular.  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿Qué…  ¿Dónde…  ¿Quién…  ¿Cuántos/as… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Salir  After the yo form, salir is regular.  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿Adónde…  ¿De dónde…  ¿Con quién…  ¿Cuándo… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Venir  Venir conjugates like tener, but it is an –IR verb.  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿De dónde…  ¿Quién(es)…  ¿Por qué…  ¿Cuándo… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Decir  Decir is also an e-i stem changer.  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿Quién(es)…  ¿Qué…  ¿Por qué…  ¿Cuándo… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Yo-go’s: Oír  Oír is a tricky verb. It is a yo-go, it has an extra “y” in the tú, él, and ellos forms, and the “i” in the nosotros form has an accent.  How can we complete, then answer, the following questions:  ¿Qué…  ¿Cuándo…  ¿Cuántos/as…  ¿Dónde… yo nosotros/ nosotras tú él/ella/ usted ellos/ ellas/ ustedes

Práctica de conjugación  With your partner, decide on one person to be “persona A” and the other to be “persona B.”  When it’s your turn, you will have 10 seconds to write the conjugation of the verb that appears on the screen on your white board.  You will earn a popsicle stick for each one you get right. The number of popsicle sticks you have at the end determines your grade. 

Entrevista con una celebridad  Using the questions we have come up with, work with your partner to write a 15-question interview with a celebrity who is attending CHHS for the week.  Use at least 7 different question words and at least 5 yo- go’s.  You and your partner will present your interview to the class for a grade.

Tarea  In your notes, make a list (in Spanish) of the 8 classes you are taking this year, in order. At the bottom of your list, write lunch (almuerzo).  Next to the name of each class, make a list (in Spanish) of the materials you need for that class. Include words from Spanish 1 and words from our vocab. list.