First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Yo Mi esposo Nosotros 1. Work with a partner. Copy the Venn Diagram on a sheet of paper. Label the oval on the left Yo. Label the oval on the right with.
Advertisements

¿Qué te gusta hacer?.
Talking About Playing a Sport/jugar
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
Unit 3 Overview In this unit we will talk in Spanish about… - past times, leisure activities and sports - families and family members - physical traits.
¿Sabes qué? Miercoles / jueves el 7 de mayo
Chapter 6-2 and 6-3 verbs salir Hacer Poner Deber.
Day 14—Intro to Repaso E Vocabulary
BELL WORK: DO NOW!! HAVE HW AND YESTERDAY’S CONVERSATION ACTIVITY ON YOUR DESK. INDEPENDENTLY!!!  Workbook  2.8 – A, B, C  2.9 – D, F  Show me when.
Preguntas con el verbo “hacer”
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? In order to tell time on a clock we use the verb SER (to be) To express what time it is at the hour:
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
Los miembros de la familia
Chapter 3 part 1. ANDAR To walk ESCRIBIR cartas TO WRITE letters.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
THIS IS With Host... Your InfinitivosVocabularioPronounsGustar con Infinitivos Querer Random.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
1st – Turn yesterday’s homework into the basket (check that your name and H/W # is on it!). >>>We will check Tuesday’s H/W from the packet together after.
1. Take a Sabes Que paper on the 2 nd shelf of the cart. Write your answers to the questions below (write small!) in the 1 st space on the front side.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (5 people’s birthdays). Silently complete the “warm up” section of your paper.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Español 1 18 – 19 DE MARZO. La campana Hoy es lunes el 20 de marzo de 2015  Contesta las preguntas con frases completas:  1. ¿Cuántas muchachas hay.
Español 1 18 – 19 DE MARZO. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.
 6B: En la casa marzo  Para empezar… el 18 y 19 de marzo de 2013 Complete the following sentences with the correct form of the verb in parentheses.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Final Exam Speaking questions The speaking part of the exam will be given the week of May 26 th in regular class time prior to the final exam days. The.
¿Qué deportes juegas tú?
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Place your flash cards on you desk. 2.Place your binder under the desk. 3.Place your hand sanitizer.
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed.
El objetivo: SWBAT describe the importance of 3 Kings’ Day in Spanish speaking countries Hoy es _____, ____de enero Tema: Holidays: 3 King’s Day Para Empezar.
lugares importantes y los empleados
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Shield of Armor Project
Take out your homework and put it on your desk. If you have your progress report, take that out, as well. Take out your homework and put it on your desk.
DO NOW Translate the following sentences into Spanish, use notes on daily routines and connector words from last week. 1.First, I wake up and I get out.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
Diario #4 Deportes, El Futuro ¿A qué juegas? ¿Qué vas a hacer en el futuro?
A ellos/ellas les gusta… They like to…. Alquilar videos To rent videos.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Sra. Martinez. What is an infinitive? An infinitive tells the meaning of the verb without naming any subject or tense. (In English, the infinitive is.
Mi Comunidad y Mi Pueblo
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en tu pupitre. Put your out on your desk to be checked (or Missing Work Log). 2. Repasan los miembros.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (written out weather / months / seasons). Silently complete the “warm up” section.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
¿Cuál es la forma del pretérito para los siguientes verbos ir ser hacer estar tener haber decirver dar.
VERBS THAT END IN –GO WHEN YOU CONJUGATE THEM WITH YO IN THE PRESENT TENSE Go verbs.
Please sit in your assigned seat. Take out your homework from last class (decode the message). Silently complete the “warm up” section of your paper.
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
Preterite () of Verbs  When do you use the tense?  To talk about what or what someone did at a in the past.  Key words – tell you something already.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
¡Bienvenidos a la clase de español 4!. Classroom behaviors and expectations.
Vámonos Roberto has family coming into town this weekend and they’re staying at his house. He has to help clean- write down five commands his mom might.
 Take out your answer sheet from the movie on The Dominican Republic.  You will finish watching the movie and answer the questions.  Period 1- 8:45-9:19.
Hoy es jueves el diecisiete de septiembre SWBAT: communicate various degrees of like/dislike when discussing activities HAGAN AHORA: CONTESTA LAS PREGUNTAS.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
¿Qué vas a hacer mañana? Ellos van a ver una película. Voy a estudiar. Vamos a leer. Elena va a comer.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Describe a las personas con una frase (sentence) completa.
Transcripción de la presentación:

First Five Silently enter and take a classwork packet. Go to your assigned seat. Place on your desk: 1. Your HW folder (upper left corner) 2. Completed HW (upper right corner) 3. Pen (center of the desk) 4. Independent Reading Book (lower right corner) Write today’s HW # in your agenda: HW 66 Begin the Do Now.

Repasamos Do Now

Pasen La Tarea Por Favor

Partner Discussion #1 During family holidays, what do you talk about with your family?

Discussion Stems Partner #1: “¿Qué juegas en los fines de semana?” Partner #2: “Yo juego al …” Fútbol fútbol americano béisbol básquetbol Videojuegos juegos de la mesa

Carlos, 19 años. Lo que jugamos en los fines de semana…

“Yo _________ al futbol el sábado.” juego

“Mi padre y madre ____________ a los juegos de cartas con mis abuelos.” juegan

“Mi hermano ________________ al fútbol americano la mañana de sábado.” juega

“Mi primo y prima ______________ a los videojuegos.” juegan

“Mi madre, mi abuelo, y yo _________________ el juego de la mesa ‘Sorry’ la noche de sábado.” jugamos

“Mi hermana ________________ al básquetbol.” juega

“La familia _________________ al ping pong.” juega

“Los tíos _________________ al tenís.” juegan

juego juegas juega jugamos juegan juego jugamos juegan

juegajuegojuegan Juegofútbol básquetbol beisbol tenís

juega fútbol americano juegan fútbol. jugamos al básquetbol. juegas al ping pong.

juego al jueganal juegan juegos juegan videojuegos

1) Put your agenda out and put your homework in your homework folder 2) Place your notes/lesson in your binder 3) Put all materials away 4) Clean up your desk and the area around your desk 5) Line up when given the direction Last 5