Spanish 2: Midterm Averages 2A: Listening: 84% Reading: 85% Speaking: 88% Writing: 87% 3A: Listening: 86% Reading: 86% Speaking: 91% Writing: 93% 1B: Listening:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Los Verbos Regulares que terminan en -AR. Spanish Infinitive verbs have two parts. 1. The ENDING There are 3 possible endings for Spanish verb infinitives.
Advertisements

To talk about what you have to do use tener que + infinitive
¿Con qué frecuencia...? Mucho.
Escribe en español: 1. Sometimes 2. Once in a while 3. often 4. Never 5. A little 6. rarely 7. always 8. every day 9. Frequently 10. late.
Los verbos estar y ser “to be”
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Present tense verb form review present tense ir a + inf.
La salud y bienestar Español 2 Unidad 3A.
En España la comida es a las dos o a las tres.
Me llamo _________ Clase 9im La fecha es el 24 de abril del 2013 Propósito # 40: ¿Conoces una escuela mas pequeña que TRCS? Actividad Inicial: Make a list.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
 It states that someone is doing something right now.  The action is in progress.  It's equivalent to English sentences with “ing” am/is/are + _______ing.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
Gustar- To like (to please)
Back to School Night Salón de clase A ¡Bienvenidos a la clase de español con la Señora Sanders! Español MYP 3 Hora 6 Español MYP 2 Hora 1.
VOCABULARIO #2.4 ¡Aprenda! Forming Questions Señora Sequin.
Topic: Conjugating –ar verbs Essential Question: How do I converse correctly using –ar verbs in the present tense? Gramática 2.2 Español 1.
El imperfecto Español 3-3 Unidad 2. In Spanish, there are two simple tenses used to express the past tense. They are the preterite, which we learned in.
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
-AR Verbs Can I get a verb? Can I get an VERB? Ya know…an action word! ¡A What?!
 List 5 verbs in Spanish that have to do with school (example: estudiar)
Español 2 Unidad 3A. ¡HACEMOS EJERCICIOS! ¿Estás listo?
The Present Subjunctive The Subjunctive l Up to now you have been using verbs in the indicative mood, which is used to talk about facts or actual events.
¿Qué hora es? What time is it?.
Objetivo – What other meaning does tener have besides “to have”? Hagan Ahora: Conjugate tener into all six forms.
¿Qué haces tú en la clase de arte?
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
Obligations and Frequency To voice an obligation we say Hay que + (verb) Or Tener (conjugated) + que + (verb)
El presente progressivo ¿Qué estás haciendo?.  Two word tense  Action in progress  Means: to be doing something  To be  form of estar (for the subject)
REPASEMOS LA TAREA rewrite first draft for submission on Tuesday, April 28.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Características de los buenos estudiantes… Los buenos estudiantes ayud an a otros estudiantes. Los buenos estudiantes todos los días tien en sus materiales.
Preterite vs. Imperfect.  When speaking about the past, you can use either the preterite or the imperfect, depending on the sentence and the meaning.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
Gramática comparada I Diferencias foneticas
Bush: EEUU se recuperará del huracán ''Katrina'' como lo hizo tras el 11-S El presidente de Estados Unidos, George W.Bush, honró hoy a sus compatriotas.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
The present progressive. To say what is happening right now, you use the present progressive. It is formed like this: Subject + form of estar + present.
La tarea From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
The Impersonal “se” P. 360 Realidades 2 The Impersonal “se” l In English we often use they, you, one, or people in an impersonal or indefinite sense.
REVIEW OF SER AND ESTAR What you are like versus how you are feeling Your origin versus your location.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Gustar “to like” By Arianna and Sarah. Gustar- To like (to please) Me gusta (I like) Te gusta (you like) Singular Nos gusta (we like) Me gustan (I like)
Objetivos 1) To watch an advert warning about health risks 2) To recreate 2 posters without seeing them 3) To find key vocab from the posters.
El presente progresivo  Means that the action is happening at that very time (ahora mismo) I am reading this sentence. I am reading this sentence. Estoy.
JUEVES, 5 DE DICIEMBRE DE 2013 Tarea para el lunes, 9 de diciembre 1. Study for Lesson 2 quiz (TENER, ages, describing a family member)
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Copy the white notes.  There are three types of verbs in the Spanish language. Verbs that end in –ar, -er, and –ir  Example: hablar, comer, escribir.
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
¡HACEMOS EJERCICIOS! ¿Estás listo? Trato de comer una dieta balanceada.
¡Una Vida Sana! La nutricion Un plan de hacer ejercicio Descansar y dormirAliviar el estres.
El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Present Progressive. Present Progressive : Expresses an action in progress or an action currently taking place. Ejemplos: I am talking. You are writing.
¡Bienvenidos a clase! viernes, el 30 de octubre.
Vámonos If you could combine two animals into the perfect pet, what two animals would you choose and why? Answer in inglés. Ej: elephant & tiger  elephiger.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Me llamo ____________ Clase 801 La fecha es el 13 de junio del 2016 Propósito # 87 ¿Cómo practicamos los verbos Saber y Conocer? L.O: to practice the verbs.
EJERCICIO SALUDOS 1.
Mi Monstruo 1) Describe a monster in Spanish in 8 sentences. Write about its body, colors, size, and number of body parts. Don’t forget to name it! Make.
Lunes el 31 de enero.  Yo puedo aprender las palabras asociadas con la nutrición y escribir un menú con alimientos saludables.
GUSTAR DISCUSSING LIKES AND DISLIKES IN SPANISH. WE USE THE VERB GUSTAR TO DESCRIBE WHAT WE LIKE AND DON’T LIKE. ¿Qué te gusta? Me gusta la pizza. ¿Te.
Hoy es martes el veintidós de marzo
Transcripción de la presentación:

Spanish 2: Midterm Averages 2A: Listening: 84% Reading: 85% Speaking: 88% Writing: 87% 3A: Listening: 86% Reading: 86% Speaking: 91% Writing: 93% 1B: Listening: 87% Reading: 88% Speaking: 89% Writing: 92%

¡HACEMOS EJERCICIOS! ¿Estás listo?

Trato de comer una dieta balanceada.

Los Nutrientes: ¿Cuáles son ejemplos de comidas? Los carbohidratos La fibra El hierro Los minerales El colesterol La proteína

Él nunca llega a tiempo, siempre llega tarde.

Yo como frutas todos los días pero solo como verduras a veces.

Nieva con frecuencia en Boone pero casi nunca nieva en Charlotte.

Él a menudo no hace su tarea. Ella apenas habla en la clase de Español.

Yo puedo decir… ¡Cuídense!

LISTENING COMPREHENSION Hábitos de una vida saludable Hábitos de una vida saludable 1. What are the two fundamental elements of a healthy life? 2. In what way does the doctor recommend that we exercise? 3. According to Dr. Ferrando, what is the best decision that a person can make for themselves? 4. What are the elements that affect our health negatively? 5. What does Dr. Ferrando recommend as a solution to alcohol/tobacco problems? Dr. Jose Ignacio Ferrando