Charlotte Cauvi y Claudia Santillán Colegio Villa María Miraflores

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WAR 3.1 Vocab and Grammar.
Advertisements

Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
Lunes, 20 de octubre 2014  El Campanero  Use the following information to write a sentence using the verb gustar: I, to work They, to read He, to do.
Raising Readers Cultivando niños que leen. Objectives/ Objectivos Understand the importance of reading and writing / Comprender la importancia de la lectura.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º 1-5 DE SEPTIEMBRE.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Español 8 lunes el 30 de enero Gramática 1: Tener & Tener Idioms Notes On own read pg. 128 The Verb Venir & a + Time Tarea/HW: -Memorize Tener forms and.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Español de septiembre.
Superlatives. To talk about something or someone having “the most” or “the least” characteristic or quality, use the following formulas: El La Los Las.
¡ Spanish Level 1 La magia! First Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Continue to develop confidence.
FUNDAMENTACION Los proyectos en el área de ingles están basados para que el niño pueda aprender a evaluar, analizar, hipotetizar, a visualizar conclusiones;
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Catalogue / Catálogo -KDF- 1.
Making numbers Kaylor Productions. We begin by learning the root words 30 = treinta100 = cien 40 = cuarenta101 = ciento uno 50 = cincuenta113 =
INSTITUTO UNIVERSITARIO GRAN COLOMBIA
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are finishing up our unit Taking Care of the Earth! Will be doing some fun projects to extend our learning.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Try to translate the titles of the following songs. If you don’t have any clue… GUESS! Write the name in Spanish and English. 1.Loba 2.Suavemente 3.Dímelo.
REUNIÓN DE PADRES DE FAMILIA
Objetivo: ¿Cómo usamos los verbos de ‘gustar’? 22 de septiembre.
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Ejercicio #15 1. I like science class because it is practical. 1. I like science class because it is practical. 2. I don’t like english, because it is.
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Spanish Early Level The Weather Early Level Significant Aspects of Learning Use language in a range of contexts and across learning Develop confidence.
LEARNING ABOUT FRUITS Objeto de aprendizaje. INTRODUCCION El mundo evoluciona rápidamente al igual que la tecnología. Por tal razón es de vital importancia.
Molding Mathematicians Matemáticas. Objectives/ Objetivos Learn how to read & use CST report / Aprender leer y usar el CST Learn the 10 ways to support.
Me llamo ________ Clase 701 La fecha es el 14 de noviembre del 2014 Propósito # 22: ¿Te gustan las legumbres? Actividad Inicial: I- Complete with an appropriate.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are taking a test on Seasons and Weather and beginning our unit Taking Care of the Earth! I will be sending.
Irregular Imperfect Verbs El 24 de febrero de 2015.
Chapter 5 review. O→UE Stem changing verbs These verbs have an “o” in the stem that changes spelling to a “ue” when conjugated. Poder- can/to be able.
Español 1 lunes el 8 de septiembre Daily Warm-Up: Mott Mini Lesson Fill out book condition form (1 st hour) Vowel Sounds & alphabet practice Tarea (HW):
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
 We play soccer, o Nosotros jugamos el fútbol.  They begin the game. o Ellos comienzan el partido.  You (s. informal) find a ball. o Tú encuentras una.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
THIS IS With Host... Your ¿Qué hora es? En inglés ¿Cómo está? festivalesVerbosMás verbos.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Propósito #34: ¿Que tiempo hace? Actividad inicial: Terminar las presentaciones orales Me llamo _______ Clase 8 IM La fecha es el 13 de marzo del 2011.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish.
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
¡Buenos días! Hoy es el primer día de septiembre. Trabajo del timbre: 1.Pongan la tarea en tus pupitres. (Set your HW on your desk.) 2.Hagan una reflexión.
Al azarA ver. Hagan ahora Repasemos Translate the following phrases from English to Spanish Good morning, sir. Good evening, ma’am ____________________________.
2 nd 3 rd and 4 th Grade Español Essential Questions Why do we learn a foreign language? How can learning a language help you in other areas of your education?
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
PERFECT SQUARE SQUARE ROOT NATURAL & WHOLE NUMBERS INTEGERS square root – A square root of a number is a number that, when multiplied by itself, equals.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Preparación/ Review Hoy es jueves el 29 de octubre de 2015 Today is Thursday, October 29, 2015 Due Now: Write in Spanish the following : Math________________.
El otoño Ya comienza a hacer frio 19 y 20 de octubre.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Práctica diaria: el 2 de febrero 1.¿_________ te llamas? 2.¿_________ es tu nombre? 3.¿ ________ vives? 4.¿________ es tu cumpleaños? 5.¿________ años.
Jugar – to play. Jugar - to play Jugar is the verb used when discussing playing games and playing a sport. It is a stem-changing verb. This means that.
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Time Expressions with "hacer". Hace + time + que The verb "hacer" can be used in a number of ways to indicate the length of time an action has been taking.
+ ¿Conectados, Pero solos? Un llamado a la reflexión Estudiantes de inglés 6 Docente: Camilo Domínguez Sherry Turkle Estudia como la tecnología está moldeando.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
PRE-E WEATHER.
English Lottery 2018.
Campana # 6 Fill in the blanks using the following. Pronto, gusto, Igualmente, llama, tú A- Como se _______ usted? B- Me llamo Diego, y __? A- Me llamo.
Transcripción de la presentación:

Charlotte Cauvi y Claudia Santillán Colegio Villa María Miraflores Actividades Lúdicas y Recursos Didácticos para el Aprendizaje de Inglés en Inicial Charlotte Cauvi y Claudia Santillán Colegio Villa María Miraflores

Children’s work is their play

Indice Importancia del Juego en Inicial Actitud de la maestra respecto al juego Beneficios del Juego en el proceso de Enseñanza-Aprendizaje Juegos y actividades orientados a la adquisición de nuevos Aprendizajes

Importancia del Juego en Inicial Forma natural de aprender El juego significa todo para los niños Relación entre Juego y Aprendizaje Recursos Didácticos y Currículo

La Actitud de la maestra respecto al juego Buena disposición Creatividad Preparación

Beneficios del Juego en el Proceso de Enseñanza - Aprendizaje Afectivos Cognitivos Dinámica de grupo Flexibilidad

Juegos Math Playing with numbers

We like to make additions! Making pictures!

Having fun with numbers!

Pop Up Number Game

Opposites

Oral Expression and Comprehension Role Play

Songs and Fun Activities

Playing with the alphabet!!! Phonemical Awareness - Phonics Playing with the alphabet!!!

Review letter names and sounds

Playing with rhymes using Pictures Cards Blend Words Playing with rhymes using Pictures Cards

Reading Readiness Pre reading

Making sentences Reading stories HFW`s

“Kids learn English by using it, playing with it and having fun.”

THANK YOU!!! Charlotte Cauvi charlotte@vmm.edu.pe Claudia Santillán claudias@vmm.edu.pe