United States History The Great Depression Part 1 Retold by Nina M. Womack-Rangel.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
Advertisements

Condicional y cómo pedir para la comida Objectives: SWBAT…SWBAT… Ordering in restaurants Condicional Quiz 1 La comida de España Quiz 2 Actividad Final.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
Listening activities The basics.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
FESTEJEMOS Eventos Importantes en la Vida Repaso y Prueba.
Instructions for using this template. Click on the point value you want and say the name of the food shown. Once you’ve gotten to the answer, click the.
La Sala de Clase Srta Holmes.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Hoy es el dos de octubre, es miércoles. La pregunta: ¿Quiénes son los miembros de esta familia? La tarea: Start studying vocabulary for activities at parties.
Antes de empezar escribe las palabras, usa un diccionario y busca la palabra en inglés beber comer compartir almorzar desayunar cenar.
US History/ESL. Participation Points/Puntos de Participacion 10 points every day Being on time Participating Following Rules 10 puntos cada día para:
Vocabulario 5.1 Práctica. Una conversación: What do you think about this painting by Pablo Picasso? It doesn’t seem very original to me. ¿Qué te parece.
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
THE SCIENCE CAFÉ… WHERE COOL, HIP YOUNG FOLKS COME TO DISCUSS SCIENCE!
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
¿Cuánto sabes ahora sobre el 5 de mayo? How much do you know now about 5 de mayo?
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Mr. Ramon Arizola Great Depression Ms. Lozano’s 7 th Block Patrick Rodriguez, Julian Maldonado, and Reynaldo Cazares January 28, 2008 Oral History.
Calentamiento Correct the sentences you see below in Spanish: 1)Me gusta nado en la pisina. 2) ¿Quieres voy a playa con mi? 3) Yo voy jugar futbol. 4)
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Nina Jackson, Presenter.  IMSCI is research based writing instruction.  IMSCI uses the gradual release of responsibility model to teach writing.  Scaffolds.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
LOS NIÑOS DE LA CALLE - SU HISTORIA En todo el mundo hay más de 30 millones de niños y niñas de la calle. Estos niños de la calle son los miembros más.
Impersonal Expressions Español 3CP. p. 128 To state an opinion, or to suggest that something should be done without indicating who should do it, use an.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
Bienvenida. ALC 27 martes el 13 de octubre objetivos Learn vocabulary to describe oneself.
Please sit in your assigned seat. If you forgot your flashcards last time, get them out now. On the paper you picked up on the way in the door, silently.
Español II Segundo tema.  You will be able to tell about what you do everyday in your daily routine.  You will be able to identify items you use to.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
2.11 Numbers Vamonos Write on your paper the spanish words for When I come by, be prepared to say them out loud!
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Objetivo What I will learn I will memorize the skit and be able to put it in context. That means I will be able to understand the vocabulary. How I will.
Para hacer ahora ¿Qué quieres aprender sobre los deportes? Please make a list of topics you would like to learn about in regards to sports.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>begin show at the top of the screen.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Global Warming Project and Presentation. Save this PowerPoint to your S- User Then, answer the following questions about Global Warming. (Luego contesta.
Click on the monitor icon at the bottom right of the screen or select slide show>From Beginning at the top left of the screen. Press the space bar to move.
The Roaring Twenties. Supply of food, arms and industrial goods War Loans Possession of half the world's reserves Dollar: strong currency and the Bank.
The Great Depression and New Deal La gran depresión y el New Deal.
La Naturaleza: Los animales Español 2. ¿qué es exótico? Características de un un país o lugar lejano.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Yo soy, tú eres, él es…Viajes Week 3. Para Empezar.
Hoy es martes en el mundo
SPN 8 Sports and Leisure Unit
Chapter 5 Lessons & Materials
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Para hacer ahora Identifiquen los números
Hoy es viernes el 11 de marzo Today is Friday, March 11
Asking Questions P. 184 Realidades 1.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Development of the concert programme
Warm Up (NEW PIECE OF PAPER!)
Warm Up What was Black Tuesday? Game: YeeHaw!
Do NOW #3 Write down the question, then answer it.
Que hora es? What time is it?.
Transcripción de la presentación:

United States History The Great Depression Part 1 Retold by Nina M. Womack-Rangel

Please analyze the picture:

Student Objectives for the Unit SS07-S1C8) Students will Identify economic policies and factors: –unequal distribution of income, –weaknesses in the farm sector, –buying on margin, –stock market crash that led to the Great Depression. Determine the impact of natural and manmade crises (e.g., unemployment, food lines, the Dust Bowl and the western migration of Midwest farmers) of the Great Depression.

TERMS or PEOPLE TO LEARN Collapse of the economy Radical Economic crises Relief stimulated Bust/ crisis económica/ banca rota Depression/ depresión President Franklin Roosevelt Equitable treatment Stock Market

Brief Overview La gran depresión fue transformada en un evento de la historia Americana. En la década antes de la Depresión, había un gran momento que inició la industria de los trabajadores por la ley del sueldo, y el mal tratamiento.

La nueva noticia fue inventada por el presidente Franklin D. Roosevelt para resolver la crisis económica en los Estados Unidos. Un atentado para confrontar tres problemas críticos. Primero, dirigió dinero federal directamente a la gente pobre. Estimuló también el crecimiento de la economía proporcionando los trabajos y los ingresos y detenido por proyectos de construcción y otros trabajos. Últimamente se buscaba como evitar otra depresión en el futuro según corrigiendo las problemas y injusticias en la sistema corriente.

El programa “The New Deal” trato de intentar esforzar igualdades en unas ventas e igual tratamiento de trabajadores. El programa de seguro social, un sistema por toda la nación fue producido. El programa “The New Deal” alteró radicalmente la económica y ayudo la economía Americana y ayudo especialmente a los granjeros, trabajadores, inmigrantes, la raza negra, y otros que no siempre había compartido en tiempo de prosperidad.

Causes of the Depression Boom to Bust Farm Failures Bank Failures Lower Wages The Stock Market Boom The Crash of 1929 An International Depression Click on the sub-topic to go directly to focus activity

Why do you think the words “The Great Depression,” was used to describe this period of time. Please read the following question silently. Turn to the person next to you and discuss your answer. Be prepared to respond.

Resources A.S.S.E.T. –"The Great Depression in America.“ History Alive! Pursuing American Ideals Rancho Cordova, CAwww.teachtci.comwww.teachtci.com Teacher Created Resources. “Spotlight On America: The Great Depression.” Westminister, CA. 2006