R EVIEW FOR C HAPTER 8 TEST 40 points. E SCUCHEMOS V OCABULARIO (4 POINTS ) Match each illustration with the statements you hear.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
The Fun and Exciting World of Affirmative and Negative Expressions
Advertisements

The things you need to know for the chapter 2B test
Complementos Indirectos Español III Diciembre 2013 Señora Hooker.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta … Carlos estudia en la biblioteca. s vo Forming YES and NO questions is easy. In Spanish, reverse the.
Question words question WORDS? Cómo Cuándo Cuánto Dónde Por qué Qué Cuál Quién A qué hora Adónde.
Calentamiento Find a logical response for each part of the conversation. _____1. Hola ¿Cómo estas _____2. ¿Cómo te llamas? _____3. ¿De dónde eres? _____4.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Los complementos directos Direct Object Pronouns.
Hoy es el 30 de abril del 2012 Mi nombre es____________________________________________ Propósito #56 : ¿ Te gusta ir de compras? Actividad Inicial: Responde.
Chapter 5B- Spanish One What you need to know for the test for chapter 5B.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 3. Lección Preliminar Pronombres del objeto indirecto.
Hoy es el 28 de mayo. Es miércoles. La pregunta: Traduce.  I tell them  He bought me  They bring us  We tell you La tarea Termina las hojas de ejercicio.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Capítulo 4. Infinitives in Spanish end in –ar, -er, and – ir The conjugated infinitive is often followed by another infinitive or infinitive phrase/ expression.
Quasimodo: (son las doce)
SP3: Test tomorrow…. Some questions for Review: I.(Listening) You will listen to a conversation between a man and a real estate agent. He will be describing.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Review for Chapter 1 Test 50 pts.. Escuchemos 10 pts.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Review for Chapter 5 Test
R EVIEW FOR C HAPTER 6 TEST 50 points. S EGOVIA (P AGINAS ) 4 POINTS Most travelers and tourists take the train to travel between Madrid and Segovia.
Calentamiento Write the answers to each question.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
 A.) You will hear descriptions of how someone use to be. Match the statement to the correct picture being shown. A B C.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Exam format Unidad 4 etapa 1
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Spanish I 1B Day 30.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Hagan ahora 1. Necesita una hoja de papel. 2. Escribe tu nombre en el papel. 3. Escribe la fecha en el papel 4. Escribe el titulo: “Items for Quiz and.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
The preterite of –ar verbs. To talk about actions that were completed in the past, you use the preterite tense. To form the preterite tense of a regular.
S PANISH 2 Test R EFLEXIVE VERBS AND VOCABULARY Write a sentence conjugating the verb and completing the sentence with a vocabulary word.
Examen de unidad 1 leccion 2
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
Exam format Unidad 4 etapa 2 Listening (20 points) Reading (20 points) Vocabulary and grammar (20 points) Writing (20 points) Speaking (20 points)
Haga Ahora Answer the following questions in Spanish. 1.¿Cómo se llama tu mamá? 2.¿De dónde es tu amigo? 3.¿Cuántos años tienes? 4.¿Cómo se llama tu artista.
Review for Chapter 2 Test
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Las Preguntas y Las Palabras Interrogativas. A comprobar: Interrogatives ¿Cómo? ¿Adónde? ¿Quién(es)? ¿Cuántos(as)? ¿Cuándo? ¿De dónde? ¿Qué? ¿Cuánto(a)?
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
50 POINTS REVIEW FOR CHAPTER 5 TEST. ESCUCHEMOS (8 QUESTIONS) Match the pictures with the sentences you hear. Match the sentences you hear with the correct.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
R EVIEW FOR 3.1 Q UIZ 25 points Study pages
Vámonos Match the vocab term to the appropriate definition or description in Spanish. Write the word and the definition/description. 1) cantar en el coroa.
DOPs Direct object pronouns Los objetos directos.
Review for Chapter 1 Test 45 pts.. Escuchemos 10 pts.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
1. ¿Cómo eras cuando eras pequeño(a)? 2. ¿Eras callado(a) o conversador(a)? 3. ¿Eres más obediente o travieso(a)? 4. ¿Ahora eres paciente o impaciente?
Actividad 3 For each picture, you will hear two descriptions.Write the letter of the description that best matches the picture. 1.Roberto 2. Magda 3. Geraldo.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
*YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Review for Chapter 2 Test
Review for Chapter 5 Test
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Transcripción de la presentación:

R EVIEW FOR C HAPTER 8 TEST 40 points

E SCUCHEMOS V OCABULARIO (4 POINTS ) Match each illustration with the statements you hear.

E SCUCHEMOS ADV. O F PLACE (4 POINTS ) Marta and Paulo are at an outdoor market. Listen to their conversation and decide if what Marta prefers is a) close to her or b) far away from her. Close to her = ese/esaesos/esas Far away from her = aquel/aquellaaquellos/aquellas

R EADING (4 POINTS ) You will be reading an and answering four true or false questions.

R EADING (4 POINTS ) You will be reading a conversation between a street vendor and his customer. Then you will be putting four sentences given in chronological order.

VOCABULARY ( MATCHING ) 5 POINTS You will be matching the descriptions with the correct vocabulary word. La ventana esta hecha de este material. a. vidrio b. etiquetac. el recibo d. la ceramica e. el acero

V OCABULARY ( MULTIPLE CHOICE ) (5 POINTS ) Complete the sentence by choosing the correct word or phrase. No iba a entrar a la tienda pero entre porque habia ________________. a. Una caja b. Una venta de liquidacion c. Un impuesto

C HOOSE THE WORD OF PHRASE THAT BEST COMPLETES EACH OF THE SENTENCES (5 POINTS ) You have to know the meanings of: Precios mas bajosprecios mas altos aquelaquella barat í simoscar í simos Menos quem á s que Juan es tan….(as) inteligente como Isaac

P OR AND PARA P AGE 302 (5 POINTS ) Carlos pas ó ____Tienda Buena porque quer í a comprar un regalo. Compró unos pantalones ______llevar a la fiesta de Juan. Pagó mucho ____el regalo de Susana Buscó ____una hora hasta que encontró una tienda que vend í a joyas. El collar de oro que compró era _____la t í a Elisa.

D EMONSTRATIVE PRONOUNS P AGE 306 You will be completing four sentences: (4 Points) Esta pintura est á bonita. ______de all í no. a. Aqu é llab. Esac.Aquella

P OR U LTIMO … Para este examen se te permitira usar tus notas y tu libro!!!! =) Bring one scantron to class on Monday. Que tengas un excelente fin de semana.