Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Verbs and expressions that use the infinitive
Advertisements

El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
Si no estabas en clase hoy… With the cuento you received yesterday, please double check your answers with those posted on slides 5 and 6. Translate the.
Kindergarten Newsletter Mrs. Novakowski’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety Wednesday.
World Language Survey 24 de abril de La Campana Write the following Math problems using Spanish words = – 12 = x 3.
EL IMPERFECTO What’s the story?. “Used to” Expresses the idea that something happened repeatedly in the past.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Si no estabas en clase hoy…
VERBOS Nombre: ____________________ el tres de noviembre de dos mil catorce.
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
18 y19 DE ENERO Hoy: 1) Para Empezar: Traducen (translate): a) On Sundays, I do my homework. b) On Tuesdays and Thursdays, we go to the gym. c) On Friday,
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Si no estabas en clase hoy… Please review el vocabulario de los Capítulos 5 y 6. We reviewed Mini-Cuento 3 from Capítulo 5 packet. Students added some.
¿Sabes qué? Miércoles el 3 de septiembre 2014 ¿ Cuál preferirías? ¿Por qué? Hablar español o escribir español? Leer español o escuchar español? Tener poca.
Me llamo ______ Clase 801 La fecha es el 6 de noviembre del 2013 Propósito # 29: ¿Cómo practicamos para la Prueba 5 del martes? Actividad Inicial: Escribe.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.
Español 2 2 y 3 de octubre de La Campana DIBUJA LAS COMIDAS 1. LA LECHE 2. EL TOCINO 3. EL POLLO 4. LAS FRESAS 5. LA CEBOLLA.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Using Infinitives.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.
Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
Quasimodo: Get your homework out to be checked ▫Cuaderno 29 part 3 (homework) ▫Your practice conjugations on the back of your notes from yesterday(classwork)
Hoy es lunes, el 13 de abril 13/4/15. Para comenzar: ¡Sacar la tarea! Flashcards 1.¿Te gusta cuando llueve? ¿Por qué? 2.¿Te gusta cuando hace viento?
Los Días de la Semana The Spanish week starts on MONDAY. All days are lowercase. lunes – Monday martes – Tuesday miércoles – Wednesday jueves – Thursday.
Survival Spanish – SPA II y III
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
El Imperfecto Interrupted Actions. Remember:  You use the imperfect to talk about what you used to do habitually, or repeatedly.  You also use it to.
Do Now – Write six sentences (not just words!) about this image. Be careful using adjectives!
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
Quasimodo:  Check your homework answers with a neighbor  Try to figure out/guess what the following sentences are saying using your new vocab: 1. Hoy.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Grab a graphic organizer for Chap Use your textbook pp Make sure you hole punch it and put in your binder.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
El Futuro Cercano.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
Juego de traducción en filas El calendario. Traduzcan del inglés al español. 1. What day is today? 1. ¿Qué día es hoy? 2. What is today’s date? 2. ¿Cuál.
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Kindergarten Newsletter Mrs. Gianfrancesco’s Class Week of Sep. 30- Oct. 4 Next Week Monday Return Friday Folders Tuesday Read stories about fire safety.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
¡Hola! ✤ Study for your vocab quiz for 5 minutes! ✤ Unit 2 Apuntes 1 ONLY ✤ Make sure you can translate from English to Spanish!
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
The Verb IR IRREGULAR VERBS The verb you are about to learn, “ir” is IRREGULAR. It means “to go” in English. It is followed by the word a: Voy al cine.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Lección 2: En la clase Warm-Up 10/14/2014 1)Look around the classroom. How many things can you identify? What items might be on the quiz today? 2)(If you.
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
Frases de clase. ¿Cuál es la fecha?  What is the date? Hoy es ……  Today is….. Tengo una pregunta  I have a question Maestro/a  Teacher.
Español 1A Unidad 4 Ir Ir + a +infinitive. Repaso Infinitives are unconjugated verbs – Hablar = to talk – Comer= to eat – Escribir = to write Remember.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
¿ Hoy, qué haces? Today, what are you doing? Created By: Ms. Carla Gaskin.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
How to ask and answer … In Spanish
Greet the teacher (Salude a la maestra)
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We took a quiz – you will need to make this up when you return BY TUESDAY AFTER SCHOOL. We listened to the new song – Te busqué por Nelly Furtado y Juanes. We also added new tersms in el Diccionario. Do El Principio y La participación.

El Principio - Traduzcan 1.El hombre se desmaya en el suelo. 2.El perro trata de comer mi sándwich. 3.Por favor, le da al estudiante una pluma. 1.The man faints on the floor. 2.The dog tries to eat my sandwich. 3.Please, give the student a pen.

Hoy es jueves el veinticinco de abril de dos mil trece. Ya es jueves. Ya es casi el fin de semana.

El horario ¿Qué vamos a hacer hoy? Primero, ustedes hacen El Principio. Segundo, nosotros hablamos del Principio, la fecha y el tiempo. Tercero, nosotros repasamos el vocabulario nuevo. Luego, nosotros repasamos la tarea. Más tarde, ustedes traduzcan un mini-cuento. Finalmente, nosotros escuchamos la canción nueva. El objetivo: Practicar el vocabulario nuevo.