Unit Test Review. ¡Vámonos!  Write the correct form of the adjective with each noun  La chica __________ (alto)  El estudiante _____________ (guapo)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo My name is.
Advertisements

Miércoles, 6 de noviembre my brothers (or my brothers and sisters)
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Warm-up HOY: El 11 (once) de agosto de 2014 (dos mil catorce): LUNES #1 ¿Cómo te llamas? ¿Cuál es la fecha de hoy? ¿Qué día es hoy (today)? ¿Qué día es.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
Español de septiembre. La Campana - Hoy es miércoles el 17 de septiembre de  Contesta (answer) en español:  1. ¿Cómo te llamas?  2. ¿Cómo.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Quasimodo: (son las doce)
El Calendario Español.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Vocabulario de Teléfono. Hello? ¿Álo? ¿Bueno? ¿Díga?
World Language Survey 12 de mayo de 2014.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
15-16 de septiembre de  Escribe en español: ◦ 1. Today is September 8 th. ◦ 2. Yesterday was Wednesday. ◦ 3. Tomorrow will be Sunday. ◦ 4. What.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
ESPAÑOL de octubre. LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 07 DE OCTUBRE DE La participación #1 = dibuja los ojos. Escribe una oración para cada foto.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Noun – Adjective Agreement. ¡Vámonos! Grab a new pasaporte on your way in and get started! Translate the following 3 sentences:  I like soccer. (el fútbol)
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
Rewrite the dialogue into a logical order. Encantado Adiós Soy de Bolivia Hasta luego ¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Buenos días Igualmente Me llamo.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Sing the Buenos dias song
Introductions in Spanish Presentaciones Hola. _________ Señora Matisak. ____ Señora Matisak. Soy Me llamo.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
Calentamiento Turn in your homework in the teal basket. Then, complete the sentences with the correct form of the verb in parentheses: 1. Tu madre _________.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Find your new assigned seat and put your stuff away and get ready for the quiz. You can review until the 5 min timer goes off. Pasaporte and something.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Mis amigos y Los Adjetivos Spanish4Teachers.og Sra. Waters NHS español I.
Para Empezar What was the peak and the pit of your summer? Think Pair Share (TPS) 1 minuto para pensar 4 minutos para discutir con una persona 5 minutos.
¡Pare! Nombre means first name Nombre means first name Apellido means last name Apellido means last name Fecha means date Fecha means date Chico means.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
Los Saludos Hola Hello Buenos días Good day Buenas tardes
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Answer the following questions in complete sentences in Spanish:
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Guarden todas las cosas debajo de tus pupitres. Put all of your things below your desks. You will only need a pencil.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Calentamiento 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cómo se escribe? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños? 4.¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos anos tienes? Chiste (JK) 1.¿Cuál es tu.
ESPAÑOL 1, el 7 de octubre a la clase de ESPAÑOL Toma asiento Saluda a tu compañero de mesa Espera para la maestra empezar la clase.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
1 SURVIVAL SPANISH FOR TRAVELERS Lesson 2 ☞ Hi again! In this lesson we are going to learn different ways of greeting and farewell, as well as how to become.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Vámonos ¿Qué estás haciendo hoy? (include at least 3 things) Tomorrow is the last day to turn in any signed grade reports for credit. Turn them in!
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
1.3 Introductions Materials: 2 video downloads, one recorded conversation.
Vámonos 1. ¿Cómo se llama usted? (Michelle Obama) 2.¿Cómo se llama él? (Pedro) 3. ¿Quién es ella? (Alicia) 4. ¿Cómo se llama ella? (Marta) 5. How do you.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Review for the Preliminary test What have we learned?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Tapas Write down the following notes to study for your Et Pre exam (mércoles, 28/9) La conversación pasa a las …. (The conversation happens at…)
1.12 Repaso 2 de septiembre.
el 26 de agosto MATERIALS: Class set worksheet
Transcripción de la presentación:

Unit Test Review

¡Vámonos!  Write the correct form of the adjective with each noun  La chica __________ (alto)  El estudiante _____________ (guapo)  Unas personas ______________ (loco)  Make sure to get your pasaportes and any papers out of your folder!  Tomorrow is last call for quiz retakes and projects! Even for those who were absent.

Unit Test  10 sections  Listening, reading, writing, speaking sections  Let’s go through them really quick…

Alphabet Listening to letters, spelling words, and writing words

Mandatos (commands)

Subject Pronouns

Central America

Días de la semana, el calandario Hoy Today Ayer Yesterday Mañana Tomorrow Anteayer The day before yesterday Pasado mañana The day after tomorrow

Noun adjective agreement… GenderSingularPlural MasculineEl chico alto El hombre intelegente El chico joven Los chicos altos Los hombres intelegentes Los chicos jovenes FeminineLa chica alta La mujer intelegente La chica joven Las chicas altas Las mujeres intelegentes Las chicas jovenes

Gustar

La introducción  Saludos  Hola, Buenos Días, Buenas Tardes  Despedidos  Adiós, Hasta Luego, Nos Vemos  Una Conversación  ¿Cómo te llamas? Me llamo…  ¿De dónde eres? Soy de…  ¿Cómo estas? Muy bien/así así/muy mal  Mucho Gusto (Igualmente)

Estaciones de repaso  10 minutes at each station  There is a “station product” at each station  This will be your classwork grade  You will need your book and a piece of paper  Advocate for your education… use this time to help you!!!  Noise level: on topic partner voices  Cell phones will go in my pocket.

¿Preguntas? puckettspanish.weebly.com More questions? or call me. Especially review… gustar, countries and conversation.