V. Economy/Economía A. Economy based on agriculture, trade and industry. A. Economía basada en agricultura, comercial e industria.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Advertisements

Gadafi Y su problema.
The Culture of Classical Greece
Interviews to specialists by Martín Alzugaray, Natalie Bassano and Ignacio Santomil.
Los Cuatro Monos Por Deanna, Christine, Stephen y Lisa.
Preposciones de Lugar U2.2.
Hunger… El hambre... What can do you as a person in abundance? ¿Qué puede hacer usted como una persona en la abundancia?
CIVILIZACIONES ANTIGUAS PROYECTO DE ESPAÑOL FS4 Repaso de los usos del imperfecto y el preterito.
Stem-changing verbs.
English Lesson 5.
El pretérito y el imperfecto Are both used to talk about past events.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
ANTIGUAS CIVILIZACIONES
Hoy es miércoles. Es el 16 de abril La pregunta: Lean la información de Perú y Machu Picchu en la p Contesten estas preguntas.  What is Machu Picchu?
Oscar Romero ( ) La voz del pueblo This unit was created by Sarah De Young.
$2 $5 $10 $20 $1 $2 $5 $10 $20 $1 $2 $5 $10 $20 $1 $2 $5 $10 $20 $1 $2 $5 $10 $20 $1 Los ViejitosLos Artistas El Día de Los Muertos El Papel Picado Michoacán.
Peace in Marriage. Hope Keeping Christ at the center.
Fast Five Nov. 30-Dec. 4 Señora D. Brooks Union Jr/Sr High School Modoc, IN Spain Test.
#2A REFLEXIVE VERBS – a verb in which the person does the action for/to himself. These verbs use “se” at the end of the infinitive. Ex: lavarse los dientes.
El Futuro. We have already learned one way to talk about the future.  You can use Ir + a + infinitive  Vamos a estudiar en la biblioteca. –We’ll study.
Subject pronouns In order to use verbs, you will need to learn about subject pronouns. A subject pronoun replaces the name or title of a person or thing.
Jamestown and Plymouth Vocabulary
Power Point Directions: For each word you need: – The word/term or event – A definition (You may summarize this in your own words) – Spanish definition.
Vocabulario de Sociales Segundo grado Cambios en una comunidad
Origins of Civilization Orígines de la Civilización
Mesopotamia.
You are Blessed to be you Eres Bendecido siendo Tu
¿Qué tienen en común estas civilizaciones?.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Presented by Ernest F. Lissabet
El Pez Fuerte Ian Danny Andrew Habia una vez un pez llamado Juan. Él pensaba que era el pez mas fuerte de todo su banco de peces.
Civilización Sumer Trabajo Historia 3º Medio Vicente Riquelme
Be patient Ten paciencia. We will not be able to attend the meeting. No podremos asistir a la reunion.
Enrique Iglesias By Megan Sims Period 4.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
1. Name at least 3 forces acting on the lunar landers as they were falling. 2. Which force was the strongest?
First Grade Spanish High Frequency Words.
The Christian Kingdoms. Realizado por: Sara, Fernando, Juan Pedro, Andrés y Diego.
Time Telling time is rather easy. You only need to know the numbers up to 59 to be able to tell the time.
Digital Photography: Selfie Slides Anaiyah holiday 10/23/2014 6th.
Ancient Greece. Geography It was not a large land mass like Egypt and Mesopotamia Small: Size of Louisiana Sea Mountains Rivers: surrounded by mountains.
Most commonly used is QUE Means that, which, who NEVER omitted in Spanish!
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.
STONEHENGE. Characteristics It is located in Wiltshire, England. It is a monument built in the Neolithic and Bronze Age.Neolithic Bronze Age. Stonehenge.
SINAGOGA DEL AGUA SYNAGOGUE OF WATER. Resumen/Summary Serafat, término con el que la comunidad judía designaba a la Península Ibérica, cuenta con multitud.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Gramática de 2A. YoINosotros/ Nosotras We TúYou ÉlHeEllosThey EllaSheEllasThey Ud.You (formal)Uds.You all Ellos is used to refer to “they” if there is.
Latitude and Longitude How do we find places on maps?
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
©2014 by Vista Higher Learning, Inc. All rights reserved The verbs tener (to have) and venir (to come) are among the most frequently used in Spanish.
EUROPEAN RENAISSANCE RENACIMIENTO EUROPEO A Rebirth.
By: Andrew Karman.  Simón Bolívar was in Caracas, Venezuela, on July 24,  Cuando tenía tres años su padre murió y cuando tenía nueve años murió.
The Old – a representation The Tabernacle Hebrews 9:1-10.
Abolitionists- abolicionistas A person who wants to abolish slavery Una persona que quiere terminar esclavitud.
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Unos mitos y la realidad (Myths vs. Reality) La inmigración (Immigration)
William Shakespeare William Shakespeare Early years Born in Stratford-Upon- Avon, England Son of prominent town official 3 rd child of 8 children.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
Temas de Civilizaciones  Geografía  Localizacion fisica  Impacto de esa ubicación  Gobierno  Se necesita para controlar y organizar a la gente  Economía.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
The Royal Spanish Academy (Real Academia Española), created in the 18th century, is considered the judge of what is considered standard.
CEIP LOS GUINDOS Málaga (Spain) PROYECTO COMENIUS ONCE UPON A TIME
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

V. Economy/Economía A. Economy based on agriculture, trade and industry. A. Economía basada en agricultura, comercial e industria.

V. Economy/Economía B. Woolen textiles, pottery, metalwork. B. Textiles de lana, cerámica, obras de metal.

V. Economy/Economía C. Copper, gold, silver jewelry and tools C. Joyería y herramientas de cobre, oro, y plata

V. Economy/Economía D. Discovered bronze (tin + copper) D. Descubrió bronce (lata + cobre)

V. Economy/Economía E. Imported copper, tin, timber E. Importaban cobre, lata, madera

V. Economy/Economía F. Exported fish, wool, barley, wheat, metal goods F. Exportaban pescados, lanas, cebada, trigo, mercancías del metal

V. Economy/Economía G. 3,000 B.C.-invention of wheel, made transport of goods across land easier G. 3,000 B.C.- invención de la rueda, hacía transporte de mercancías a través de la tierra más fácil

VI. Society/Sociedad A. Three major social groups A. Tres grupos sociales importantes 1. nobles-royalty, priests, their families 1. noble-realeza, sacerdotes, sus familias

VI. Society/Sociedad A. Three major social groups A. Tres grupos sociales importantes 2. commoners-farmers, merchants, fishers, craftspeople 2. plebeyos-granjeros, comerciantes, pescadores, artesanías

VI. Society/Sociedad A. Three major social groups A. Tres grupos sociales importantes 3. slaves 3. esclavos

Reading Check, p. 29 Why were the early Mesopotamian city-states considered theocracies? ¿Por qué eran los ciudad-estados tempranos de Mesopotamian considerados teocracias?

Reading Check, p. 29 City-states were theocracies because those holding power were either priests and priestesses or else kings who were seen as gods’ agents. Los ciudad-estados eran teocracias porque ésos que llevaban a cabo poder eran sacerdotes o los reyes que fueron vistos como agentes de los dioses.

The Creativity of the Sumerians Pages 30-31

VII. Writing and Literature El escribir y la literatura A. Cuneiform-wedged-shaped system of writing A. Cuneiforme sistema de escribir de forma de cuña

VII. Writing and Literature El escribir y la literatura B. Writing used for record keeping; to train scribes B. Escritura usada para el mantenimiento de registros; para entrenar a escribanos

VII. Writing and Literature El escribir y la literatura C. Scribes held power-successful career for the elite boys 1. leaders of their cities, temples, armies 2. held the most important positions in society. C. Los escribanos llevaron a cabo poder - la carrera éxita para los muchachos de la élite 1. líderes de sus ciudades, templos, ejércitos 2. llevó a cabo las posiciones más importantes de la sociedad

VII. Epic of Gilgamesh Epopeya de Gilgamesh A. Epic poem of a legendary king- part man, part god A. Poema épico de un rey legendario parte hombre, parte dios

VII. Epic of Gilgamesh Epopeya de Gilgamesh B. In pursuit of immortality-but fails to find it. B. En búsqueda de inmotalidad- pero no puede encontrarla.

VII. Epic of Gilgamesh Epopeya de Gilgamesh C. “everlasting life” is only for the gods. C. la “vida eterna” está solamente para los dioses.

VIII. Technology/Tecnología A. Wagon wheel-help transport goods and people A. El carro rueda-ayuda transportar a mercancías y a la gente

VIII. Technology/Tecnología B. Potter’s wheel-helps to shape containers B. Rueda de alfarero -ayuda formar envases

VIII. Technology/Tecnología C. Sundial-to keep time C. Reloj de sol – guardar el tiempo

VIII. Technology/Tecnología D. Arch-used in construction D. Arco - utilizado en construcción

VIII. Technology/Tecnología E. Bronze-copper + tin E. Bronce – cobre + lata

VIII. Technology/Tecnología F. Math-number system based on 60 F. Sistema de las matemáticas – número basado en 60

VIII. Technology/Tecnología G. Geometry-used to measure fields and build building G. Geometría – utilizó medir campos y construir el edificio

VIII. Technology/Tecnología H. Astronomy-charted the constellations H. Astronomía-planeó las constelaciones Orion

The Standard of Ur, p. 31 Where was the Standard of Ur found? In a grave in the royal cemetery in Ur. Describe the Standard of Ur. Two main panels, one titled “Peace”, the other titled “War”. The “War” panel

Reading Check, p. 31 Name two major inventions of the Sumerians, and tell how those inventions affect our lives today. Writing-means of communication Wagon-wheel-transportation depends on wheels Number system based on 60-use this system for minutes and seconds

Empires in Ancient Mesopotamia Pages 32-33

IX. Akkadian and Babylonian Empires A. Akkadians to the north, lead by Sargon – set up first empire (2340 B.C.) A.Akkadians al norte, dirigido de Sargon instalado el primer imperio (2340 B.C.)

IX. Akkadian and Babylonian Empires B B.C.-Akkadian empire falls and a series of wars between city-states until 1792 B.C. B B.C. - El imperio de Akkadian cae y una serie de guerras entre los ciudad-estados hasta 1792 B.C.

IX. Akkadian and Babylonian Empires C. Hammurabi, from Babylonia, created a Mesopotamian empire that included Sumer and Akkad C. Hammurabi, de Babylonia, creó un imperio de Mesopotamian que incluyó Sumer y Akkad

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi A. System of strict justice A. Sistema de la justicia estricta

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi B. Principle of retaliation was a fundamental part of the system (eye for an eye, tooth for a tooth) B. El principio de la venganza era una parte fundamental del sistema (ojo para un ojo, el diente para un diente)

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi C. public officials had to do their jobs-if they failed, they paid severely C. los funcionarios tuvieron que hacer su trabajo-si fallaron, ellos pagaron seriamente

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi D. Consumer-protection laws – builders were responsible for their constructed buildings If one caused death-the builder died D. Leyes de protección para el consumidor - los constructores eran responsables para sus edificios construidos Si uno causó la muerte - el constructor murió

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi E. Marriage and family was the largest category of the laws – parents arranged marriages, etc. E. La unión y la familia eran la categoría más grande de los leyes - las uniones dispuestas padres, etc.

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi F. A patriarchal society-women had fewer rights than men. F. Una sociedad patriarchal-las mujeres tenían menos derechas que hombres.

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi G. Women’s rights: Their place was in the home Husbands could divorce their wives Drowned if they shamed their family G. Las derechas de las mujeres: Su lugar estaba en el hogar Los maridos podrían divorciar a sus esposas Ahogado si trajo vergüenza a su familia

X. Code of Hammurabi Código de Hammurabi H. Fathers ruled children “If a son has struck his father, he shall cut off his hand.” H. Los padres gobernaron a niños “Si un hijo ha atacado a su padre, él cortará su mano.”

Reading Check, p. 33 Identify five aspects of Mesopotamian society as revealed by the Code of Hammurabi. Identifique cinco aspectos de la sociedad de Mesopotamian según lo revelado por el código de Hammurabi.

Reading Check, p Severe penalties for criminal offenses 2. Different social classes not treated the same 3. officials held strictly accountable for enforcing laws 4. consumers protected against shoddy workmanship 5. regulated marriage 6. patriarchal society 7. women had few rights and privileges

Reading Check, p Penas severas para las ofensas criminales 2. Diversas clases sociales no tratadas iguales 3. los funcionarios sostuvieron terminantemente responsable de hacer cumplir leyes 4. consumidores protegidos contra la ejecución mal hecha 5. reguló matrimonio 6. sociedad patriarchal 7. las mujeres tenían las pocas derechas y privilegios