ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero 2012. Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Realidades 1A Que te gusta hacer?.
Advertisements

Spanish I Conjugating –ar Verbs. How to conjugate an –ar verb Take off the –ar, leaving you with a stem (Hablar becomes habl) Figure out who is doing.
¿Qué te gusta hacer? Por Señorita Holmes LEARN HOW TO EXPRESS WHAT YOU LIKE AND DISLIKE.
Sequencing activities From drilling to meaningful communication.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Present Tense of -ar Verbs P. 84 Realidades 1 VERBS n A verb usually names the action in a sentence. n We call the verb that ends in –ar/ -er/ -ir the.
conjugation of –ar Verbs
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
¿Qué te gusta hacer? What do you like to do?.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
Los Infinitivos y GUSTAR. Los Infinitivos In Spanish, an infinitive is a verb with the “ar” “er” or “ir” on the end of it. In english, infinitves sound.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Apuntes de gramática.  We use the present tense to talk about: ◦ What is happening right now (in the present)  Can be translated as “am / is / are …ing”
Los Verbos  Today we will be learning about Spanish verbs.  Start a new section in your notes labeled Los Verbos.  Begin by answering these questions:
¿Qué te gusta hacer?.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Calentamiento Write the answers to each question.
Week 7 Spanish I Grade Week 7Do Now 1 Sunday, October 27th, 2014  Define in Spanish. You must write the English + the Spanish for full credit.
(A mí) me gusta ___. I like ____. (A mí) me gusta mas ___. I like ___ more.
bailar to dance ver la tele to watch television.
1 Present tense conjugations of regular –AR verbs Los Verbos Regulares.
Bailar – to dance. Cantar – to sing Correr – to run.
bailar to dance ver la tele to watch television.
¿Qué te gusta hacer? Gustar Gustar Los verbos Los verbos.
DO NOW: Directions: Copy these Infinitve verbs/ activities in your notes for future reference! 1. Nadar =To swim 2. Tocar la guitarra = To play the guitar.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
ALC 30 viernes el 18 de noviembre. Bienvenida viernes el 18 de noviembre Vocabulario para ¿Cómo se dice…?
conjugation of –ar Verbs
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
0 1 Capítulo 1 A Tarjetas de vocabulario 2 Tema 1 Mis amigos y yo ¿Qué te gusta hacer?
Vámonos Identify at least three spanish- speaking countries from the map of South America.
Para empezar es estamos estoy son eres
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Objetivo: What are some activities we like to do? What don’t we like to do? Hagan Ahora: Translate the following words into English. la comunidadpero.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 27 Jueves el 10 de noviembre Please place your verb flash cards on the desktop.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Calentamiento Write if: ¿Te gusta o no te gusta? 1)2) 3)4)
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
Hoy es jueves el veintiuno de noviembre AHORA What does “–ar verb” mean? Give an example. What is an infinitive? How do you know an –ar verb is in the.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Celebrity interviews with personality.
-AR VERBS Español.
¡Hazlo ahora, por favor! Saca una hoja de papel Escribe cinco actividades “you really like to do”, cinco actividades “you like to do” (indoors and outdoors)y.
ALC 57 Hoy es miércoles el 22 de febrero Identifica los edificios de la ciudad. You will have a comprehensive test next time You will have to know.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
Preparacion Hoy es miércoles el 2 de diciembre. Today is Wednesday, December 2. DO NOW: Read Gramática pg 84: List to form –ar verbs: What do you do to.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 5. Use the gerund form.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Capítulo 1A.   bailarto dance  escuchar músicalisten to music  practicar deportesplay sports  nadarto swim  correrto run  cantarto sing.
Los Verbos What is a verb?. What is an infinitive? Bailar = To Dance Cantar = To Sing Nadar = To Swim Correr = To Run Escribir = To Write Esquiar = To.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es jueves el 26 de enero ¿Qué clase tienes la primera hora? 2.¿Qué clase tienes la segunda hora? 3.¿Qué clase.
bailar to dance cantar to sing correr to run.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
Transcripción de la presentación:

ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 10.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

1 cantar

2 dibujar

3 escribir

4 hablar por teléfono

5 jugar videojuegos

6 usar la computadora

7 escuchar música

8 estudiar

9 correr

10 nadar

Bienvenida Hoy es miéroles el primero de febrero You have 2 ½ minutes to Greet and welcome the students Call on the students by name Answer all of the questions so that all can hear.

Asignación Número (escribe grande en el rincón a la derecha) Nombre; primero y apellido (en la primera línea.) Clase (segunda línea) Período (tercera línea) Fecha (cuarta línea) Título –Mis actividades (centro – primera línea)

objetivo I can use the word “¿Quién…? (who) correctly in a question and respond to the answer. I can also work on my listening skills as I learn the song El amor es un bichito.

Dobla el papel a la mitad.

Asignación You have a lot of pictures of you doing things on your cell phone. You have printed the pictures into a collage. On one half of the paper you will have 7 minutes to draw at least 10 pictures. Use the verbs from the next slide to draw the collage your photos.

Translations Bailar-to dance Cantar-to sing Correr-to run Dibujar-to draw Enseñar –to teach Escribir-to write Escuchar-to listen Esquiar-to ski Estudiar –to study Hablar –to talk Jugar –to play Leer- to read Montar-to ride Nadar-to swim Pasar-to pass Patinar-to skate Practicar-to practice Tocar-to play/touch Trabajar-to work Usar to use

Now write what you do in the picture using five or more words in the sentence. Yo nado en el agua.

¿Quién canta? When a question asks who, the verb is conjugated in the third person. ar verbs will end with a. ar/ir verbs will end with e.

Write a question for each of your response. Make sure to do the following Use punctuation ¿ ? Capitalize only the first word. Learn that quién in a question will have an accent. ¿Quién? Learn that quién means who and quiénes means whose.

Partner share. Give your paper to your partner. Partner will point to a picture. Partner will ask who does …? You respond Yo… Do five and reverse rolls.

Get a new partner.

Partner share. Give your paper to your partner. Partner will point to a picture. Partner will ask who does …? You respond Yo… Do five and reverse rolls.

Add a friend to each picture. You must have 3 friends drawn as the opposite sex.

Juana y Marco y yo cantamos

Fill in the blanks of the song. El ____ es un bichito El ____ es un bichito El ______ es un bichito (chiquitito, chiquitito) Que se mete de a poquito (de a poquito, de a poquito ) Dentro del corazoncito (suavecito, despacito) Y lo llena de ________ (Mucha ______) Que ____ es sentirte así Amado y ________ La vida es más _____ Porque estás________ Que lindo que es el ____ Porque te cambia la _____ Y todo tiene sabor Da risas y ________

Prewrite Make four columns for the following. Your classes. Verbs (things you do in class) Difficult or easy Like or dislike the class. List under each one a quick response in Spanish.

Rough draft Use your ideas and write sentences in paragraphs about your daily routine.

Peer revue Pass the paper to your partner and let them review it for Spelling, punctuation, insert words, etc.

Final draft Rewrite the daily routine neatly with all of the errors corrected. Include punctuation, capital letters, paragraphs, complete sentences. Use a lot of words.