Challenge 1 – numbers. Find all of the words in the snake and then put them into the correct order. dosochonuevedocesieteoncediezseistrecediecinuevetreintaochentacien.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Advertisements

Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Lesson objective: Students will be able to express affirmative and negative ideas.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
0. Cero 6. Seis Uno 7. Siete Dos 8. Ocho Tres 9. Nueve Cuatro 10. Diez
WALT: Talk about healthy living
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Quasimodo: (son las doce)
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)
La familia.
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Y9-ORAL EXAM PREPARATION
Mis asignaturas y mis opiniones
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Los Números:
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
DO NOW: Solve each math problem
DO NOW: Copy and translate the following into English.
LOS NÚMEROS, LA HORA, Y LA FECHA viernes, el 23 de enero.
Do Now.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
Hoy es lunes el catorce de septiembre Objective: to imitate pronunciation of Spanish language, to introduce language study skills Agenda: 1.BR 2.Ser notes.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
To have. Los Objetivos What does “tener” mean? Why do we use “tener”? How do we conjugate “tener”?
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
2-1 I can understand and say the time of the day. Es la una de la tarde. It is 1:00 p.m.. Son las dos de la mañana. It is 2:00 a.m. Son las nueve y cuarto/quince.
Capitulo 2 BELLWORK. 19 de agosto  Use the following in some sentences:  Serio  Comico  Alto  Mexicano  guapo.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Hoy vamos a.. repasar cómo decir la hora
Hagan ahora: “Hay” means there is/there are
Los números. Cardinal numbers Memorize cero Memorize cero 1 uno6 seis11 once 2 dos7 siete12 doce 3 tres8 ocho13 trece 4 cuatro9 nueve14.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
Week 21 Spanish I. Para Empezar 25 de enero How would you ask someone the following questions in Spanish? 1)What is your family like? 2)Who do you live.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Transcripción de la presentación:

Challenge 1 – numbers. Find all of the words in the snake and then put them into the correct order. dosochonuevedocesieteoncediezseistrecediecinuevetreintaochentacien Li st all the numbers missing from the snake which fall between 1 and 20. Challenge 1 – numbers Complete the following mathematical sums. Write your answer as complete words in Spanish. 1. dieciocho X cuatro 2. siete + doce 3. veinte - cinco 4. doscientos - setenta 5. diecinueve X dos 6. sesenta y tres + doce 7. siete X ocho 8. cuarenta - once Challenge 1 - numbers Find the missing number, in order to complete the mathematical sums. 1. dieciocho X es treinta y dos 2. siete es veintidós cinco es cuatro veintisiete es cincuenta y seis 5. diecinueve X es noventa y cinco X doce es ciento cuarenta y cuatro 7. siete X es sesenta y tres 8. cincuenta es veinte

Challenge 2 – family members In each sentence find all of the family members mentioned. 1. Tengo un hermanastro. Es soltero y no tiene hijos. 2. Mi hermana es casada. 3. Soy hijo único, pero tengo muchos primos. 4. Mi tío es muy amable y generoso. 5. ¿Dónde vive tu padre? 6. ¿Cuántos años tiene tu abuelo? 7. ¿Cómo se llama tu madre? 8. Mi abuela vive en Madrid. Challenge 2 – family members Give one fact about each sentence below. 1. Tengo un hermanastro. Es soltero y no tiene hijos. 2. Mi hermana es casada. 3. Soy hijo único, pero tengo muchos primos. 4. Mi tío es muy amable y generoso. 5. ¿Dónde vive tu padre? 6. ¿Cuántos años tiene tu abuelo? 7. ¿Cómo se llama tu madre? 8. Mi abuela vive en Madrid. Challenge 2 – family members Translate each sentence into English. 1. Tengo un hermanastro. Es soltero y no tiene hijos. 2. Mi hermana es casada. 3. Soy hijo único, pero tengo muchos primos. 4. Mi tío es muy amable y generoso. 5. ¿Dónde vive tu padre? 6. ¿Cuántos años tiene tu abuelo? 7. ¿Cómo se llama tu madre? 8. Mi abuela vive en Madrid.

Challenge 3 – describing other people Look at the list below. Which could you use to describe what someone looks like and which could you use to describe someone’s character? gordo amabledivertidocreativo interesante onduladogenerososimpático inteligente tímidobonitogracioso bajo altodelgadoperezoso feo guapodeportistasevero Challenge 3 – describing other people Look at the list below. Split the words into two groups – justify your categorisation. gordo amabledivertidocreativo interesante onduladogenerososimpático inteligente tímidobonitogracioso bajo altodelgadoperezoso feo guapodeportistasevero Challenge 3 – describing other people Look at the list below. Choose six which describe characteristics and six which describe what someone looks like. Write a sentence using each. gordo amabledivertidocreativo interesante onduladogenerososimpático inteligente tímidobonitogracioso bajo altodelgadoperezoso feo guapodeportistasevero

Challenge 4 – family (proofreading skills) Read the text below and find the five mistakes. Me lamo James. Tengo trece años. Mi cumpleaños es el nueve de enero. Bebo en una casa con mi madre. Mi madre se llama Laura. Es amablay. Tengo una hermano pero vive con mi pardre. Tengo un perro que se llama Tom. Challenge 4 – family (proofreading skills) Read the text below and find the five mistakes and correct them. Me lamo James. Tengo trece años. Mi cumpleaños es el nueve de enero. Bebo en una casa con mi madre. Mi madre se llama Laura. Es amablay. Tengo una hermano pero vive con mi pardre. Tengo un perro que se llama Tom. Challenge 4 – family (proofreading skills) Read the text below and find the five mistakes. Once you’ve made the corrections, write a similar passage about yourself. Me lamo James. Tengo trece años. Mi cumpleaños es el nueve de enero. Bebo en una casa con mi madre. Mi madre se llama Laura. Es amablay. Tengo una hermano pero vive con mi pardre. Tengo un perro que se llama Tom.

Challenge 5 Look at the structure below: Tengo miedo de … (I am afraid of...) Now write 5 sentences of your own using the new sentence structure from above. Challenge 5 Look at the structures below and translate into English: 1. Tengo miedo de las arañas. 2. No me gustan los insectos. 3. Odio los deberes. 4. No tengo miedo del principal. 5. Me encanta escuchar música. 6. Me gusta comer verduras. vor Hausaufgaben. Challenge 5 Look at the structures below and translate into English: 1. Tengo miedo de las arañas porque son peligrosas. 2. No me gustan los insectos porque son feos. 3. Odio los deberes aunque son importantes. 4. No tengo miedo del principal porque es muy estricto. 5. Me encanta escuchar música, especialmente la música pop. 6. Me gusta comer verduras porque son muy sanas.

Challenge 6 – Practice reading According to the sign, what day is the shop open? Challenge 6 – Practice reading i) What day is the shop closed? ii) What days is the shop open until 5:00? Challenge 6 – Practice reading i)What day is the cinema open? ii)Where is the cinema? iii)What is a visit there described as? Horario de martes a jueves de 9:00 h a 14:00 h viernes de 10:00 h a 5:00 h lunes cerrado Cine de verano Una película nueva cada sábado. de 19:00 h de 23:00 h En la playa ¡Una experiencia especial!

Challenge 7 - school subjects With a partner, work out the English for each of the following. alemán matemáticas tecnología ciencias francés informática historia geografía inglés teatro física biología dibujo quimíca educación física Challenge 7 - school subjects With a partner, work out the English for each of the following. 1.Estudio informática. 2.No me gusta el dibujo. 3.Me encanta la música. 4.Me gustan las matemáticas porque son interesantes. 5.Voy a estudiar la biología. Challenge 7 school subjects Express your opinions about 5 of the subjects from below. Use a connective in each sentence. Connectives: pero porque aunque sin embargo o y por lo tanto alemán matemáticas tecnología ciencias francés informática historia geografía inglés teatro física biología dibujo quimíca educación física Examples: En el futuro voy a estudiar inglés porque es útil. Me gustan las ciencias sin embargo son dificiles.

Challenge 8 – school vocabulary Look at the list below. How many of the words are school subjects, how many are describing words (adjectives) and how many are to do with the school’s buildings? inglés la biblioteca la oficina útil fácil informática difícil aburrido la aula el salón de clase la cantina ciencias simpático estricto interesante dibujo interesante terrible música importante Challenge 8 – school vocabulary Look at the list below. Split the words into three categories. Justify your choices. inglés la biblioteca la oficina útil fácil informática difícil aburrido la aula el salón de clase la cantina ciencias simpático estricto interesante dibujo interesante terrible música importante Challenge 8 – school vocabulary Look at the list below. i) Split the words into three categories. Justify your choices. ii) Choose 2 from each category and write two sentences in Spanish. inglés la biblioteca la oficina útil fácil informática difícil aburrido la aula el salón de clase la cantina ciencias simpático estricto interesante dibujo interesante terrible música importante

Challenge 9 – house and home i) Look at the image and decide whether the statements are true or false. ii) Correct the false statements. 1. E salón está en la primera planta. 2. La puerta es azul. 3. Hay cinco dormitorios. 4. El salón está al lado de la cocina. 5. No hay un cuarto de baño. Challenge 9 – house and home Look at the image and decide whether the statements are true or false. 1. E salón está en la primera planta. 2. La puerta es azul. 3. Hay cinco dormitorios. 4. El salón está al lado de la cocina. 5. No hay un cuarto de baño. Challenge 9 – house and home Write five statements about the house shown.

Challenge 10 - personal details Find out five facts about Carolina. Challenge 10 - personal details Re-write the passage about Carolina and change at least 6 details. Challenge 10 - personal details Re-write the passage about Carolina and change at least 6 details. Read the text about Carolina and produce a true or false challenge for someone else in the class. Write your statements in Spanish. Hola. Me llamo Carolina. Soy de México. Tengo un hermano y una hermana. Tenemos un gato negro. Me gustaría un perro pero no tenemos espacio suficiente. Mi casa es grande pero no hay un jardín. Hay tres dormitorios, un cuarto de baño, una cocina y un salón. Mi asignatura favorita es dibujo pero no me gusta la música. El profesor de dibujo es muy interesante y gracioso. Hola. Me llamo Carolina. Soy de México. Tengo un hermano y una hermana. Tenemos un gato negro. Me gustaría un perro pero no tenemos espacio suficiente. Mi casa es grande pero no hay un jardín. Hay tres dormitorios, un cuarto de baño, una cocina y un salón. Mi asignatura favorita es dibujo pero no me gusta la música. El profesor de dibujo es muy interesante y gracioso. Hola. Me llamo Carolina. Soy de México. Tengo un hermano y una hermana. Tenemos un gato negro. Me gustaría un perro pero no tenemos espacio suficiente. Mi casa es grande pero no hay un jardín. Hay tres dormitorios, un cuarto de baño, una cocina y un salón. Mi asignatura favorita es dibujo pero no me gusta la música. El profesor de dibujo es muy interesante y gracioso.

Challenge 11 - opinions Look at each of the sentences below and decide whether the opinions are positive or negative. 1. En mi opinión, inglés es muy divertido. 2. Me gustan las ciencias porque la profesora es muy simpática. 3. Odio el dibujo porque es demasiado difícil. 4. Mi asignatura favorita es el francés porque es interesante. 5. Creo que español es más útil que música. 6. No me gustan las matemáticas porque son aburridas. schwierig. Challenge 11 - opinions Look at each of the sentences below and complete each sentence with porque or aunque. 1. Me gustan las ciencias Odio el dibujo Mi asignatura favorita es el francés Creo que español es más útil que música No me gustan las matemáticas..... Challenge 11 - opinions Translate the 6 sentences below and express your own opinion about a least three of the subjects. 1. En mi opinión, inglés es muy divertido. 2. Me gustan las ciencias porque la profesora es muy simpática. 3. Odio el dibujo porque es demasiado difícil. 4. Mi asignatura favorita es el francés porque es interesante. 5. Creo que español es más útil que música. 6. No me gustan las matemáticas porque son aburridas.

Challenge 12 - tenses For each sentence below, decide whether they are written in the present tense or the past tense. 1. Viajo a Italia. 2. El año pasado fui a Italia. 3. Nadé en el mar. 4. Normalmente como mucho pescado. 5. Vivo en una casa grande. 6. El hotel fue muy grande y cómodo. 7. Bebí mucha limonada porque fue muy refresca.. Challenge 12 - tenses Read the statements and add an appropriate time phrase to each sentence (normally, last year etc) 1. Viajo a Italia. 2. Fui a Italia. 3. Nadé en el mar. 4. Como mucho pescado. 5. Vivo en una casa grande. 6. El hotel fue muy grande y cómodo. 7. Bebí mucha limonada porque fue muy refresca. Challenge 12 – tenses Translate the six sentences below. Add three statements of your own in the past, present and future tense. 1. En mi opinión, inglés es muy divertido. 2. Me gustan las ciencias porque la profesora es muy simpática. 3. Odio el dibujo porque es demasiado difícil. 4. Mi asignatura favorita es el francés porque es interesante. 5. Creo que español es más útil que música. 6. No me gustan las matemáticas porque son aburridas. 7. Voy a viajar a Francia.

Challenge 13 – sports Allow yourself ten minutes. Use a dictionary or a vocabulary book and find as many sports as you can, in Spanish. Make a list. Challenge 13 – sports Allow yourself ten minutes. Work against a partner. Make a list of sports in Spanish. Compare your list to that of your partner once the ten minutes have elapsed. How many did you have, which your partner did not think about? Challenge 13 – sports Allow yourself ten minutes. i) Work against a partner. Make a list of sports in Spanish. Compare your list to that of your partner once the ten minutes have elapsed. How many did you have, which your partner did not think about? ii) Write a diary entry for a sports fanatic. Describe in Spanish for every day of the week what sports they will be doing.