Welcome to Citrus Hill. AVID: Who We Are AVID (Advancement Via Individual Determination) is a program dedicated to helping students achieve their goals.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
Advertisements

Para Empezar P. 10 la sala de clases classroom el libro book.
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
Las provisiones de la escuela
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
DEL y AL Los apuntes de clase. DE DE can be used to mean FROM Paco es de Maple Valley. Somos de los Estados Unidos. DE can be used to mean OF Tengo fotografías.
Para Empezar P. 10 La escuela, El colegio, el instituto, la preparatoria.
Title I, Part A - Parent Rights Derechos de los Padres de familia - Título I, Parte A GPISD is a Title I District and as such will abide by all federal.
2 nd 9 week vocabulary review. El cuaderno La escuelaEl colegio.
Rancho High School. Federal legislation passed to set high academic standards and establish measurable goals of achievement to improve individual outcomes.
HACER AHORA – Complete in notebook
Bellwork: Wednesday, 10/16/13 1.Take out your school nouns list. 2.Take out a pen/pencil. I will return your Body Nouns Test and give you your current.
Hoy es miércoles el seis de noviembre. Ahora Traduce al español: 1.There are two books in the classroom. 2.There are thirty-two lockers in the classroom.
Welcome back to School Ms. Martinez
Guía hacia la educación superior Las familias, los consejeros y las comunidades juntos.
Abraham Lincoln High School Academic, Behavior and Attendance Support.
English Language Development Program PARENT INFORMATIONAL MEETING REUNIÓN INFORMATIVA PARA PADRES.
602 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on THURSDAY along with Proposito #
Los útiles escolares School Supplies Por Srta. Restrepo y Sra. Plant.
Los útiles/School Supplies
Capitulo 3 – Las compras para la escuela La clase de la Sra. Lagunas.
Welcome back to School Ms. Martinez Bienvenidos de regreso a la escuela Señora Martinez.
Capítulo 2: La escuela ¿Qué clases tienes? Chapter Two: School What classes do you have?
School - Parent Compact Acuerdo Entre La Escuela y Padres.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
Hoy es miércoles el trece de noviembre. Ahora I. Saca la tarea. II. Traduce al español. I.Juan and I are intelligent. II.Juan and I are in Spanish class.
OBJETOS DE CLASE.
OBJETOS DE CLASE. la bandera flag la computadora computer.
Utep_aac El ‘Academic Advising Center’ asesora estudiantes bajo el Programa Interamericano Estudiantil (PIE). Los asesores ayudan a los estudiantes durante.
SUPER School School Supplies
 She talks in class.  They sing a song. (una canción)  The family returns to the house.  The student (male) studies at school.  The teacher (male)
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
Presenter: Cal Poly Pomona, SDEE (DEPIE). 1982: Pyler v. Doe United States Supreme Court rules that all students, regardless of immigration status, have.
How to Help your Child with Homework Cómo ayudar a su niño con la tarea escolar EL Program Instructional Support Services Lake Elsinore Unified School.
Welcome to Second Grade Bienvenidos a segundo grado.
Las provisiones de la escuela School supplies vocabulary.
Windsor High School AVID Advancement Via Individual Determination AVID's mission is to close the achievement gap by preparing all students for college.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in spanish. demonstrateconjugate formulate.
Las Cosas de la Clase Classroom Items. La Pizarra.
School Objects Los Objetos Escolares.
Para Empezar El salón de clases classroom el libro book.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Los Materiales Escolares Vocabulario de Capítulo 3.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
El lápiz verde. Escrito por Patti Lozano Adaptado de Señora Kinson. For classroom educational use only.
Santa Ana College School of Continuing Education Centennial Education Center 2900 W. Edinger, Santa Ana Ca Room E /30/2015 mib.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
School: Schorr ES Date: September 21, 2015 Time: 6:30 p.m.
+ Town Hall Meeting Reunión en el Ayuntamiento Jueves/Thursday, 3/6/14.
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
ser vs. estar El calentamiento Instrucciones: Choose the correct verb form to complete each sentence. 1. Ella ________ inglés. a. hablob. estudianc.
SPRING 2016 PRIMAVERA DE 2016 College Prep/ Preparación Universitaria.
Me llamo _____________ Clase 802 La fecha es el 19 de septiembre del 2014 Propósito # 7: ¿A qué hora vas a la escuela? Actividad Inicial: A. Escribe la.
Standards: 1. Communicate in Spanish. 2. Understand other cultures. 4. Compare your culture with others. Agenda: Objectives/Daily Dictionary
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
Back 2 School – Mathematics Mr. Rhodes Lathrop Technology Magnet School.
“El Camino Hacia La Universidad” Maria Teresa Herrera CABE 2016.
raunercollegeprep.org Welcome Class of 2020 Welcome Class of 2020 Placement Testing Day.
Welcome to the PEP program! Welcome to the PEP program! Bienvenidos al programa de PEP! Bienvenidos al programa de PEP!
WELCOME! OPHS Parents 1 st Quarter Informational Meeting.
CAFECITO PRESENTADO POR (PRESENTED BY ) COUNSELING DEPARTMENT AND CAL-SOAP.
7 th -8 th Grade $5 for Agenda Book $10 for P.E. Uniform 1- 2 Inch Binder (to Hold Loose Leaf Paper) 1- 2 Inch Binder (to Leave In Science Class) Lined.
Please label all materials and bags with your child’s name.
el 31 de enero Ellos son de Manta, Ecuador. Ellos tienen 12 años.
Proyecto: Mi horario Nombre Hora Fecha.
Acuerdos Escuela-Familia
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Dear 2nd Grade Families, Here is the list of supplies that will be helpful to get our school year started off right! The supplies will be used all year.
Transcripción de la presentación:

Welcome to Citrus Hill

AVID: Who We Are AVID (Advancement Via Individual Determination) is a program dedicated to helping students achieve their goals of going to college. AVID (Avance Vía Determinación Individual) es un programa que se dedica a ayudar a los estudiantes a alcanzar sus objetivos de ir a la universidad.

Benefits of the Program Monitor Progress toward college, including meeting A-G Requirements Tutoring from UC and other college students Field trips to college campuses Scholarships and help to acquire financial aid for college Monitorear el progreso hacia la universidad, incluyendo cumplir con los requisitos de A-G Recibir tutoría de estudiantes de Universidad de California y otros colegios Paseos a universidades y colegios Becas y ayuda para obtener ayuda financiera para la universidad

Student Standards Maintain a successful GPA Maintain satisfactory citizenship and attendance in all classes Maintain the AVID binder Complete all homework assignments Mantener el promedio de puntos académico con éxito Mantener buena ciudadanía y asistencia en todas las clases Mantener la carpeta de AVID Completar todas las tareas

Your Role as Parent Communication about the students progress with AVID teacher. Provide a quiet study environment. Ask your child about their day at school and homework. Comunicación sobre el progreso de los estudiantes con el profesor de AVID. Proveer un tranquilo ambiente de estudio. Pregunte a su hijo acerca de su día en la escuela y su tarea.

Necessary Supplies  Spiral notebook  2-3 inch binder  8-pack of dividers  Loose-leaf paper  Pencil pouch  Pencils  Pens (blue or black)  Highlighters (2 minimum)  Dry erase marker (any color) Cuaderno espiral Carpeta de 2-3 pulgadas Paquete de 8-divisores Hojas sueltas de papel Bolsa de lápiz Lápices Bolígrafos (azul o negro) Marcador para subrayar (2 mínimo) Borrador de marcador seco (de cualquier color)

Summer School Summer School Dates: June 2, 2015-July 3, 2015 SESSION I (Semester One) June 2 – 17, 2015 SESSION II (Semester Two) June 18 – July 3, 2015 Summer School Hours: Monday-Friday 7:30-1:00 LOCATION: Val Verde High School 972 W Morgan St, Perris, CA 92571

Contact Information Sarah Allen-AVID Coordinator (951) Ext