Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
17 mayo 1. Turn in Yo Soy Yo poem if you haven’t already
Advertisements

El horario. El horario El Almuerzo La clase Arte.
¿Qué clase tienes? Vocabulario.
John dice a Nicole: ¿Qué clase tienes primera hora?
¿Tienes la clase de __________?
Español 1 el 19 de octubre Bell Dinger el 19 de octubre Write the name of the class in Spanish that you would associate with the following pictures.
Bellwork: Tuesday, 3/12/13 Take out your notes on gustar and pronouns.
¿Qué hora es?.
Actividad en clase 30 de septiembre- primero de octubre ¿Qué te gusta? Write at least three things to complete each of the following sentences. A mí me.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unidad 9 Preguntas Unit 2ª Questions.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Los verbos “TENER” y “VENIR”. “TENER” and “VENIR” mean different things but their conjugations are almost the same. TENER = to have VENIR = to come Yo.
YOU HAVE 1 MINUTE. WE NEED TO WORK. THANKS. The school day Hoy es Lunes 6 de Octubre Warm up: Write in your journal one paragraph about your favorite.
Making comparisons In this slide show, we’ll look at ways of expressing differences and similarities.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Class Study Guide for Vocab I quiz and Subject pronoun I.Vocab production: You must be able to write the school subjects in Spanish Ex. Art, gym, social.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Telling Time La hora. Telling Time To ask what time it is in Spanish, ask: ¿Qué hora es? To answer: Es la una… (12:31 – 1:30) or Son las (hour). (1:31.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
Digital Photography: Selfie Slides
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Repaso y práctica School & School Supplies. Las materias =school subjects.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Digital Photography: Selfie Slides Your Name Date Class Period.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Descripciones: ¿Cómo eres? Objective: To learn how to describe appearance in Spanish.
Repaso para la Prueba 2.4 Español 1A. Write the letter of the correct answer based on the times given: 1. Tengo la clase de arte a las siete y cincuenta.
Digital Photography: Selfie Slides Caidyn Tanton 10/23/14 Period: 1.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Persona A: ¿Cómo es la clase de arte? (What is art class like?) Persona B: La clase de arte es divertida. (Art class is fun.)
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Digital Photography: Selfie Slides Reid Steele 10/24/14 1st.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
¿Qué clase tienes? Vocabulario. objetivos Level 1 Present information about your class schedule include the use of ordinal numbers for the periods, time,
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
Digital Photography: Selfie Slides Jaime lozano 28 oct 1.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Telling Time in Spanish. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
Hoy es martes el diecisiete de noviembre SWBAT:Identify and recall vocabulary for school subjects and indicate what times classes begin and end HAGAN AHORA:
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué te gusta hacer? How to respond to different questions.
Spanish II Week 8. Para Empezar El 28 de septiembre Por favor, responde a la pregunta en una frase completa: ¿Tienes la clase de biología este año?
Repaso del capítulo What will be on our quiz? Vocab and conjugation tables form verbs on front page of the packet Comparisons of equality Tan Tanto(s),
TRABAJO DE ENTRADA NP34 SEMANA 23. TRABAJO DE ENTRADA 22/2: NP 34-TRADUZCA-COPY AND TRANSLATE.  1. La clase de inglés es difícil.6. We like to study.
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
Hola, ¡buenos días!.
Unidad 2: En la Ciudad Lección 1.
Transcripción de la presentación:

Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora? 2.¿Qué clase tienes en la quinta hora? Part Two: Write three of your own questions following the model. Do not use the same hour more than once. ¿Qué clase tienes en la ________ hora?

Now, ask three different people the questions that you created and have them sign in your notebook.

Class Comparisons Target: I can express my preferences about classes in Spanish

¿Te gusta más la clase de mátematicas o la clase de inglés? Me gusta más la clase de matemáticas. Me gusta más la clase de inglés.

¿Te gusta más la clase de arte o la clase de educación física? Me gusta más la clase de arte. Me gusta más la clase de educación física.

¿Te gusta más la clase de ciencias naturales o la clase de ciencias sociales? Me gusta más la clase de ciencias naturales. Me gusta más la clase de ciencias sociales.

¿Te gusta más la clase de tecnología o la clase de arte? Me gusta más la clase de tecnología. Me gusta más la clase de arte.

¿Te gusta más la clase de ciencias sociales o la clase de inglés? Me gusta más la clase de ciencias sociales. Me gusta más la clase de inglés.

¿Te gusta más la clase de matemáticas o la clase de ciencias naturales? Me gusta más la clase de matemáticas. Me gusta más la clase de ciencias naturales.

“Quiz” time! Fill in the words that are missing on each slide

¿Te _____ más la clase de ciencias naturales _____ la clase de ciencias sociales? Me gusta más la clase de _______. Me gusta más la clase de _________.

¿___ gusta más la clase ___ tecnología o la clase de arte? Me gusta ____ la clase de tecnología. ___ gusta más la clase de arte.

¿Te gusta _____ la clase de matemáticas o la clase de ciencias naturales? Me gusta más la clase de ________. Me gusta más la clase de _______.

¡A ti te toca! Write the question that you would ask for each of these comparisons o o