¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Las Interrogativas.
Advertisements

GUSTAR REPASO WE NEVER SAY YO, TÚ, USTED, ÉL or ELLA when using the verb gustar!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Do you remember what we use?
¿Te toca lavar los platos?
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
Preguntas de conversación
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
REALIDADES 4B ¿Quieres ir conmigo?.
¿Cómo te preparas? Repaso. Write the English translation for the following words and draw a picture of the object next to it.  El abrigo  Los anteojos.
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
 Use these 5 verbs to write 5 different questions of an invitation:  Preferir  Querer  Poder  Tener ganas de  Te gustaría.
Repaso: ¿Qué te gusta hacer? Unit III. Fill in the boxes below with the correct pronouns. Remember that some pronouns will change depending on when they.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
¿Por qué estudias español? Why do you study Spanish? ¿Por qué? means "Why?
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.
Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Las preguntas personales 2 grado
¿Qué te gusta hacer? © 2011 The Enlightened Elephant.
ALC 77 Hoy es viernes el 27 de abril de 2012 Hagan una ALC nueva (2 minutos) En el cuadro 1 ALC En el cuadro 2 – Número – Nombre – Período – Clase.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Un evento especial Write a brief description of a special event you look forward to every year. It could be a family celebration, a school event, or something.
¿Qué te gusta hacer?Gramática 1 Gustar with infinitives Preview Infinitives Gustar Gusta with infinitives.
Ahoras: Create an invite in Spanish to the following places/events:
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Thank you for taking my classes
Una carta. How do we write “una carta”? What are the three things that you need in a letter? 1. OPENING 2. BODY 3. CLOSING.
La campana (Escriban todo!!!!) 1.What do the verbs saber and conocer mean? 2.When do you use the verb conocer? 3.What do the verbs ser y estar mean? 4.When.
ALC 80 Jueves el 20 de enero. objetivo Yo puedo planear los pasatiempos para la semana.
IR, Professions, Question Words. VoyVamos VasVais VaVan.
Bienvenidos a Español 3 26 de agosto de 2013.
Thank you for taking my classes today
ALC 75 Please make sure earbuds are hidden or put away where they cannot be seen.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
Gramática 3.1 QUERER with infinitives el 4 de diciembre.
1. ¿Cómo estás? 2. ¿Cómo eres? 3. ¿De dónde eres? 4. ¿Cuántos años tienes? 5. ¿Cuándo es tu cumpleaños?
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
Speaking Practice. Things to remember: You must speak 5 times. You may have to begin the conversation. You must use a complete sentence and be able to.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
ALC 25 You will need your vocabulary list from the last assignment.
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hola ¿Cómo estás? Yo estoy muy bien gracias ¿Y tú? yo estoy feliz
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
Gustar to like. Gustar A verb is an action or state of being. An infinitive is the basic form of the verb. In English, most infinitives include the word.
Repaso- Examen 3. El vocabulario del aeropuerto (Parte 2) ponerse en cola- el asiento de ventanilla- el compartimiento- el mostrador- el asiento de pasillo.
ALC 78 Martes el 18 de enero Please get an orange book.
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Ir & Gustar To Go & To be pleased by Mrs. Ness Español 1, Unidad III Mrs. Ness Español 1, Unidad III.
Spanish I Week 15. Para Empezar El veintitres de noviembre Based on the image, please answer the following question in Spanish in a complete sentence.
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
¡Vámonos! Hoy es el 20 de marzo Answer the questions in English or Spanish 1. ¿Qué es la quinceañera? What is the quinceañera? 2. ¿Por qué es importante.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
“GUSTAR” Review. Gramática The verb “gustar” is used to expressed likes or dislikes (when used in negative) in Spanish. When you conjugate the verb, you.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
¿Me gustaría invitarte a… (I would like to invite you to…)
GUSTAR –to like, to be pleasing to
Transcripción de la presentación:

¡Vámonos! Hoy es el 19 de marzo 1. What are you invited to? 2. When is it? 3. Where is it? 4. Who is having it? 5. What will there be between 8-10 PM

Objectivo SWBAT confidently say: I can invite people to do things in Spanish.

Perspectiva del día 5 minutos – Vámonos 5 minutos – Perspectiva del día 20 minutos - Estás invitado al…. 10 minutos – Invitar y Responder 5 minutos – Repaso del día

Estás invitado al…. 1. Escoger una actividad que te gusta hacer Pick an activity you’d like like to do Una Fiesta de Cumpleaños – Un partido de futbol/basquetbol/tenis/futbol americano – Ir de compras – Ir al cine – Jugar un deporte 2. Hacer una invitación con la actividad, el dato, la hora, y algo mas Make an invitation with the activity, the date, the time, and anything else you’d like to include

Invitar y Responder Invitar 2 personas a tu actividad y escribir las respuestas al otro lado Invite 2 other people to your activity and write their responses on the other side. Ejemplo: A – “Quieres ir a mi fiesta de cumpleaños?” B – “No, gracias. Yo quiero ir al partido de futbol con Antonio.”