Hoy es lunes, el 11 de mayo. 2nd period—No “esponja” today! Let’s start presentations! Don’t forget to turn your citations in after you finish! Audience,

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Capítulo 3 Español I. Yo estoy I am Nosotros/as estamos We are Tú estás You are Él/Ella/Ud está He/She/Ud is Ellos/as/Uds están They/Uds are ¿Dónde? Where?
Advertisements

¿Te toca lavar los platos?
Preguntas de conversación
¿Quién eres? Who are you?.
En Español uno Unidad Tres Etapa Uno Vocabulario.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
1a apuntes de gramatica GUSTAR- TO BE PLEASING.
What do these verbs mean?.  The –ar verbs you have learned are called regular verbs because their conjugations all follow a predictable pattern. Some.
Present Tense of the verb Querer (to want) with Infinitives
12/1-12/9. 7 TH GRADE Chapter 7a - Repazo ◦ Ropa.
¿Quieres acompañarme a…? Feeling, Talking on the Phone, Invitations Pp 223.
¡Buenos Días, Buenas Tardes!
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Objetivo: What can we say to invite someone to do something? Hagan Ahora: una hoja – completen los dos actividades en “gustar”.

Essential Questions for Ch. 7.3 How can we “turn down” an invitation and explain why? How can we talk about what we “can/ & can’t” do? How can we talk.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
1. To go 2. To walk 3. To see a movie 4. To play 5. To do 6. To be (feelings) 7. To go fishing 8. To go shopping 9. To go camping 10. I have to 1. Ir.
Review Write the correct form of the –ar verbs in the blanks:
Hagan ahora: Copy notes on “GUSTAR” means to like, or to please
Los lugares en la ciudad
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
HOY ES EL PRIMERO DE DICIEMBRE HOY ES LUNES. EL PLAN PARA EL SEMESTRE  Unidad 3  Etapa 1 (3 days)  Etapa 2 (3 days)  Etapa 3 (3 days)  Day of review.
Conversaciones Dirigidas
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
PREGUNTA ESENCIAL: How can I use “ser” and “estar” to describe a house and household items?
Unidad 4 vocabulario Alexix Pratt Places in my community La biblioteca La biblioteca El campo El campo La casa La casa En casa En casa El centro comercial.
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
 You don’t just have to use “Estar” to express how you are feeling.  You also can use sentirse, which means “to feel”.  Me siento enfermo.  I feel.
Capítulo 3 Repaso.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
To talk about where something or someone is located: Estar + a location.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
Mr. Martinez – Ninth Grade Center.  ¿Vas a ir a el partido el lunes por la noche?  Are you going to the game Monday night?  No. Tengo una reunión del.
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Capitulo 4B Español 1. To Talk about Leisure activities El baile – dance El concierto – concert La fiesta – party El partido – game/match.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
Alquilar videos To rent videos. Cantar To sing Comer To eat.
Lunes 29 de abril ¿Te gustaría ver algo? Objetivos: activities you do in your free time, acabar de and verb venir.
Los apuntes. Querer – to want Los pronombres españolesLa forma del verbo YoQu___r___ TúQu___r___ Él, Ella, UstedQu___r___ NosotrosQu__r____ Ellos, Ellas,
T HE VERB GUSTAR, ¿ POR QUÉ ? AND PORQUE. T HE VERB GUSTAR Use the verb gustar to say what people like. Use the form gusta if the thing they like is singular.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.

LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Excuses, excuses… Spanish I – reasons to accept and decline an invitation.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
The imperfect tense The imperfect is another way to express the past. To talk about something you used to do as a matter of habit. cant ar -to sing To.
Gramática: Preterite of ser and ir Unit 5: Ayudando en la comunidad Level 3.
Gustar = to like When do we use the verb gustar? We use the verb “gustar” to talk about what a person likes to do. How do I express what activities people.
C3V1Gramática Gustar y Querer C3V2Conjugación.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Hoy es martes el 5 de abril Today is Tuesday, April 5 Write the following phrases in Spanish and use correctly the verb estar: She is sick= Ella está enferma.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
Hoy es lunes el 14 de marzo Today is Monday, March 14 You learned about El Viejo San Juan on Friday. Read and you will be able to answer the questions.
UNIDAD 3 ETAPA 2. El Campanero –Complete each sentence by saying if you like something or not. Ejemplo: -To eat tacos  Si, a mi me gusta comer los tacos.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es miércoles el 30 de marzo Today is Wednesday, March 30  Complete the following sentences by answering yes or no and writing complete sentences.
Level 1 Unidad 3. » There are different expressions to invite in Spanish. ˃¿Quieres acompañarme a…? ˃¿Quieres …? ˃Vamos a… ˃Te invito a… » Verbs.
B E L L W O R K 28 de abril – 2 de mayo 1, 2, y 5 horas.
Hoy es miércoles el 16 de marzo Today is Wednesday, March 16  Read the words in blue on pages 198 and 199 then go to pg 218 and find out what they mean.
Vocabulario Capítulo 3. ¿Quieres acompañarme a…? -Do you want to join me to…?
Cap. 3 Apuntes/Notes Exprésate 1 y Gramática 1.
Transcripción de la presentación:

Hoy es lunes, el 11 de mayo. 2nd period—No “esponja” today! Let’s start presentations! Don’t forget to turn your citations in after you finish! Audience, remember: 1. Listen respectfully while others present. 2. If you have questions, wait till the end of the presentation. 3. If you need need to move/drink water, wait till the presenter is finished.

p Due: miércoles

Actividades: alquilar un video = rent a video el concierto = the concert ir al cine = to go to the movie theater la película = the movie ir de compras = to go shopping practicar deportes = to practice sports el tiempo libre = free time

p. 182 ¿Cómo describimos las emociones? ¿Cómo conjugamos el verbo estar? Use “por” when you’re feeling something “for” someone else.

¿Quieres acompañarme a…? = Would you like to come with me to…? ¿Te gustaría…? = Would you like…? Te invito (a…) = I invite you/I’ll treat you (to…) ¡Claro que sí! = Of course! Me gustaría… = I would like… Sí, me encantaría. = Yes, I would love to. Gracias, pero no puedo. = Thanks, but I can’t. ¡Qué lástima! = What a shame! Tal vez otro día. = Maybe another day.

Hoy es martes, el 12 de mayo. Esponja: ¿Qué significa? 1. Yo estoy feliz porque voy al cine. 2. Alejandro está enojado cuando saca una mala nota. 3. Estamos aburridos cuando tenemos mucha tarea. 4. Ellas están cansadas porque practican fútbol mucho todos los días. 5. Tú estás emocionado cuando puedes ir de compras. 6. Estáis tristes porque no vais al concierto. 4 th period—get your Más Práctica sheets please! (pages due Wednesday)

p Due: miércoles

4th Actividades: alquilar un video = rent a video el concierto = the concert ir al cine = to go to the movie theater la película = the movie ir de compras = to go shopping practicar deportes = to practice sports el tiempo libre = free time

¿Cómo conjugamos los verbos nuevos?: alquilar un video = to rent a video ir al cine = to go to the movie theater ir de compras = to go shopping practicar deportes = to practice sports ¿Cómo se dice?: 1.He goes to the concert. (ir) 2.We have free time. (tener) 3.I watch the movie. (ver/mirar)

When you want to ask someone what he/she would like to do, you can ask: ¿Te gustaría + actividad? Por ejemplo: ¿Te gustaría ir al parque conmigo? = Would you like to go to the park with me? conmigo = with me contigo = with you (tú) porque = because solo/a = alone sólo = only temprano = early

p. 183 #8 How can you extend invitations? How do you respond?

p (MP)

p. 62 Due: viernes

p. 184 “acabar de” is used to explain what just happened. Follow this format: acabar + de + infinitivo yo acabo de… = I just… tú acabas de… = you just… él/ella/usted acaba de… = he/she/you (formal) just… nosotros acabamos de… = we just… vosotros acabáis de… = you all just… ellos/ellas/ustedes acaban de… = they/you all (formal) just…

p. 184 #9 Explain what each person has just done.

p. 184 #10 Explain what has just happened and how people feel about it.

p. 185 #11 Ask how someone is feeling after just finishing something Respond to your partner’s questions by explaining the feelings and emotions of others

venir = to come It’s forms are similar to “tener” (go-go verb!) ¡Ojo! Careful with the nosotros and vosotros forms. yo vengo = I comenosotros venimos = we come tú vienes = you comevosotros venís = y’all come él/ella viene = he/she comesellos/ellas vienen = they come usted viene = you (formal) comeustedes vienen = you all come

p. 185 #12 ¿De dónde vienen las personas?

Hoy es viernes, el 15 de mayo. Esponja: Usa las fotos para escribir una conversación (con una invitación) entre las personas Hector B.—come see Ms. T about taking your blue test, please!

p. 62 (MP)

p. 63 Due: lunes

p. 185 #14 ¿De dónde vienen las personas?

p. 187 #15 ¿A quiénes les gustan las actividades?

p. 187 #16 ¿A quiénes les gusta hacer las actividades?