I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
I can _________ the difference between _________ and __________ articles. I can ________ the term ________________. I can _________________ to a question.
Advertisements

El 24 de septiembre…Día 8 Las metas de aprender
ALC 15 lunes el 3 de octubre Recojan el libro verde Así leemos.
I can recite and _________ the numbers I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________.
Ahora Write out each equation in words, and solve = ? 7 – 1 = ?
Los numeros U3L2. Rules After you have found who has your matching number find them and sit facing them. You will keep your own score…….so be honest.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
Escribir – Fill-in-Blank
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Hacer Ahora (Escribe la fecha)
2.4 Numbers 100-… Texto p. 64.
Calentamiento 1) Get a Tic-tac-toe box from the sub 2) Draw a picture of the BELOW vocabulary word in each box on the 1 st board ONLY –total of 8 pictures.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
MORE CONVERSATION TOOLS
Hoy es lunes, el 15 de septiembre. Esponja: Take out your notes and find your “introducciones” section. 1. Practice introducing yourself to each of your.
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
Los Números Maestra Diaz Northwoods Park Middle school year.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Encargado/a… Buenos días. … ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es ... ¿Qué fecha es? Es el 26 de ...
Year 7 Spanish Part 1 Read the sentences and choose then circle the correct option to complete the gaps. En mi ciudad hay ____________ restaurantes. mucho.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
DO NOW: Solve each math problem
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Warm Up Entrega (turn in) la tarea Complete Parte 1 y 2 “¿Que tiempo hace?” – en el papel al otro lado del vocabulario – (on other side from the vocabulary)
 For each number, say it out loud in Spanish and then write it down on your notes.  If there is not a space on your notes for a particular number, do.
Jeopardía Adjective Agreement Time, Weather, Calendar, Numbers Greetings Subject Pronouns and Ser Los artículos and Gender/Number.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Para Empezar Español 1 – First 9-weeks Aug. 25 – Oct. 17, 2014 Sra. McDevitt.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
Hoy es viernes el cuatro de septiembre SWBAT identify numbers to 1,000 Use numbers to express age HAGAN AHORA: What are 2 questions to ask someone his/her.
Numbers Spanish I Chapter 2. Numbers can be written in two ways: 1 wordtreintiuno 3 wordstreinta y uno.
Bellwork Arrange the following time statements in order from morning until night. Son las cuatro menos quince de la tarde. Son las once menos diez de la.
Los números Apuntes de vocabulario. treinta treinta y uno.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Prewrite- On a separate sheet of paper draw a sketch of our classroom. You must label ten items in Spanish using your vocabulary list including the definite.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
Hoy es el siete de octubre, es lunes. La pregunta: ¿Cómo se dice… en Español? La tarea: Unas hojas de práctica.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Los Números y El Tiempo. Los Números Más de = once 12 = doce 13 = trece 14 = catorce 15 = quince 16 = dieciseis 17 = diecisiete 18 = dieciocho 19.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
REPASO PARA LA PRUEBA- LECCIONES PRELIMINARES Spanish I—Preliminary Test Review.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
Un repaso Pues, ¿cómo se dice los números en español? So, how do you say the numbers in Spanish? En sus cuadernos, write the numbers as high as you.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
¡Hola, buenas tardes! Bienvenidos a la clase de español. Hoy es martes el 2 de septiembre. Por favor, pongan la placa en el pupitre. Nombre.
Hoy es lunes el diez de febrero. La Meta: Los números a mil Hagan Ahora: Escriban una lista de uno a cinco. Escuchen los números y escriban los numerales.
Warm - up  Write down the age of the following members in your family.  Mom/dad  Sister/brother  Aunt/uncle  Cousin  Pet (if you have one)
¡H OLA CLASE ! Copy the I Can statement in your notebook I can understand and use numbers from
Es el 5 de octubre. Los Números
El 28 de septiembre…Día 10 Las metas de aprender
Day 12 Exploratory 7 de octubre
El Examen Improv. 2 Práctica los números
The following conversation has been scrambled
Transcripción de la presentación:

I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____ questions in Spanish. ask and respond 25 name 5 spell

Number Mastery de práctica… Escribe los números en español. 1) 6 ________________________6) 56 ________________________ 2)14 ________________________7) 61 chicos ____________________ 3)23 _________________________8) 100 _________________________ 4)31 plumas ___________________9) 177 _________________________ 5)49 _________________________10) 198 ________________________

La entrada continuado: Label each noun with the correct Gender and Number. Then write the correct Indefinite Article. 1)_____ tiza 2)_____ celulares 3)_____ ventanas 4)_____ alumno 5)_____ silla 6)_____ revistas 7)_____ televisores 8)_____ profesores 9)_____ reloj 10)_____ alumna FS Una Cuando estás terminado, continua trabajando en la lista… ¿Cuáles son las palabras que necesito estudiar?

SÍ MÁS O MENOS NO ¿Sabes el vocabulario?  Los números  Los objetos de la clase

Number Mastery de práctica… Escribe los números en español. 1) 6 ________________________6) 56 ________________________ 2)14 ________________________7) 61 chicos ____________________ 3)23 _________________________8) 100 _________________________ 4)31 plumas ___________________9) 177 _________________________ 5)49 _________________________10) 198 ________________________ seis catorce veintitrés / veinte y tres treinta y una cuarenta y nueve cincuenta y seis sesenta y un cien ciento setenta y siete ciento noventa y ocho

La entrada continuado: Label each noun with the correct Gender and Number. Then write the correct Indefinite Article. 1)_____ tiza 2)_____ celulares 3)_____ ventanas 4)_____ alumno 5)_____ silla 6)_____ revistas 7)_____ televisores 8)_____ profesores 9)_____ reloj 10)_____ alumna FS una MP unos FP unas MS un FS una FP unas MP unos MP unos MS un FS una

Saquen por favor… y una pluma de color diferente llll La

Sr. Chang dice… ¡Saquen la lista de los objetos de la clase! I can name at least 25 classroom items in Spanish. Sr. Chang… teaching the word “Adiós”. Vamos a jugar… Matamoscas

I can name at least 25 classroom items in Spanish.

La Improvisación 2 a Situation: You and your partner are just meeting for the first time in class. Role play this situation where you both find out information about the other person. I can ask and respond to at least 5 questions in Spanish.

Improv. requirements: Each person will ask equal amount of questions. Include the following information in your improv.: Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells

Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction Fluency Pronunciation Acuracy Each group will be assigned to interrupt another group.

Classroom objects needed for the class A: ¿Qué necesitamos para la clase? B: Necesitamos … ( ¡ La concordancia ! )

La interrupción C: Disculpe… A: Hola. (Then turn to B) Quiero presentarte a mi amigo/amiga, (nombre de C ). (Te presento a mi amigo/amiga (nombre de C ). B: Mucho gusto / un placer / encantado/a. C: El gusto es mío….¿Cómo te llamas? B: Me llamo _______ (Mi nombre es _____). C: Una pregunta a la persona A y una pregunta a B A/B/C: Adiós…

Be prepared to present today.