SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Chapter 3 Test Preparation and Practice Test. I. Preguntas.
Advertisements

Write the 5 rules for SER and the 3 rules for ESTAR
10 NOVICE My student teacher ROSARIO will be doing the review lesson with you today. This review is for YOUR BENEFIT not hers or mine! ROSARIO WILL CHECK.
PRUEBA ORAL 2A: Soy estudiante de La Escuela del Día del Campo.
Conecta cuatro.
Vocabulario Capítulo 6.
Do Nows MP2.
DAY 47 IRREGULAR PRETERITE REVIEW PRACTICE WITH 3B VOCABULARY CONMIGO & CONTIGO Español II.
English Lesson 5.
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
El Subjuntivo y Las Emociones Anytime what is being expressed is an emotion about the actions of someone else, the subjunctive is required.
Qué haces en la escuela Interview, Conjugation Practice.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Spanish 1 Day 52 Pronouns – Me, te, nos Review of Vocab 6A – QUIZ 6A.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORA EL 15/16 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER. 1.¿Dónde.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
SPANISH I DAY 23. HAGA AHORAHAGA AHORA EL 11 DE OCTUBRE Using the banco de palabras, answer the following questions. WRITE THE QUESTION AND THE ANSWER.
El 12 de septiembre de dos mil once La lección de lunes: unas reglas generales de la clase Las tres Cs: Comunidad Cooperación Cortesía.
Chapter 4A – La Comida. Complete the sentence with the appropriate form of the indicated verb. Write the entire sentence. 1.Los alumnos ______________.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda (ALC) A la campana 72 (Nueva) Objetivo Calificar el examen. Trabajar con el preterito.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
la salud la fiebre los escalofríos la gripe el catarro.
Calentamiento Write the answers to each question.
4 DE SEPTIEMBRE DE 2013 ESPAÑOL 3. LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 4 DE SEPTIEMBRE Escribe en inglés: 1. My ankles hurt! 2. My teeth hurt! 3. His stomach.
Un partido para repasar A game to review Write the following time in Spanish. Ms. Hauschild will give you the time.
Vocabulary practice. Vocabulary practice La salud Complete each sentence with the appropriate word. 1. Estornudo mucho porque tengo una _________.
Vocabulario del médico
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Hoy es el martes 2 de septiembre de Trabajo de entrada
Vocab. / Chapter 7 Dictado. *Write down the following sentences, as read allowed by the teacher, in Spanish.
+ Do Now Take out your notes and classwork from every day this week and review material Chores, connector and transition words, Tengo que View posted on.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
REPASO DEL CAPÍTULO 6 “ el bienestar”. MATCH 1  Le duele la cabeza.  Está cansado.  Está triste.  Tose.  Es dinámico y ambicioso.  Tiene catarro.
Tener & tener que + infinitive. tener-to have tengotenem os tienestenéis tienetienen 1.They have 2.You (for.) have 3.She has 4.I have 5.We have Look at.
¿Cómo te sientes hoy? Me siento bien Me siento enfermo (a)
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Calentamiento Read the following and write a 5-6 sentence response answering the questions. Hola, ¿Cómo estás? Me llamo Marcía y tengo trece años.
 No hay que empezar la casa por el tejado. 1. Mañana se entrega las a a la campanas 2. = 140 puntos 3. Hay que terminar el trabajo de la computadora.
En la clase Los Verbos Sujetos: Yo y Tú. Conjugación de los verbos - I In Spanish when we want to talk about yourselves we use the word yo. Yo means I.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Use the word box above to complete the following sentences. Only write the word, not the sentence: 1) Cuando yo vuelo, prefiero un _______________ porque.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Quiz Review: School Vocab, School Verbs and Irregular Verbs: Traer, Tener, Poner, and Hacer Español II: Señorita Kudrak and Señorita Mazur.
ALC 74 Hoy es jueves el 19 de abril de Lee e identifica lo que es.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
SPANISH I DAY 19. HAGA AHORA HAGA AHORA el 3 de octubre Write the following sentences then make the corrections: Yo tienes una apartamento en los suburbos.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
Hoy es jueves el tres de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: Name 3 things that will be on the quiz tomorrow. (in English) Pregunta.
El Verbo Tener Español 1 – Unit 2 Lesson 1. Tener Use the verb tener to talk about what you have.
REPASEMOS LA TAREA From page 51 (TEXTBOOK) Write the “yo” form and the “tú” form of each verb. Write the English meaning next to each Spanish word.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Paciente Terco Contenta Enfadado Energetica Alegre Enojada Ambiciosa Flexible Obstinada Prerezoso Caracteristicas PositivasNegativas Me llamo ____________.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
Hoy es miércoles el dieciseis de septiembre. HAGAN AHORA: Contesta las preguntas 1.¿Cómo te llamas? 2.¿Cuántos años tienes? 3.¿Cuándo es tu cumpleaños?
¿Cuál verbo? Ser o Estar Capítulo 5B (DOCTOR y LACE)
Me llamo _______ Clase 702 La fecha es el 16 de mayo del 2016 Proposito # 66: ¿Como repasamos para la prueba de vocabulario del MAÑANA? Actividad Inicial:
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Given the sentences, rewrite them in Spanish to replace the direct object noun with a direct object pronoun. 1. Ella limpia el baño. 2. Nosotros traemos.
SEGUNDO PASO (A que hora…
Transcripción de la presentación:

SPANISH 1 DAY 54 Review Vocab 6B – me-te-nos -- Ser/Estar Quiz

Haga Ahora 6/7 de febrero Decide whether the following sentences are CIERTO o FALSO.  ____1.Edwin está contento. Está de mal humor.  ____2.Venden medicamentos en la consulta del médico.  ____3. Diego está llena de energía hoy. Quiere jugar fútbol después de las clases.  ____4.Soy una persona muy tranquila. Tengo mucha paciencia.  ____5.Noemí está en la farmacia porque necesita un examen físico.  ____6.Jaquez es ambicioso. Quiere tener éxito.  ____7.Si te duele el estómago, tienes dolor de cabeza.  ____8.Mis primos son muy tercos. También, son muy flexibles.  ____10.Tengo mucho trabajo para la escuela. Por eso, tengo mucho estrés.

You may use your notes or book to answer the questions. No phones or talking Ser and Estar POP quiz!

Review Vocab 6B -- QUIZ next class!

Write the spanish word that I say for points! ¡Pizzaras!

Contestan las preguntas: 1. ¿Qué te duele? 2. ¿Te molestan las personas obstinadas? 3. ¿Quién me habla? 4. ¿Qué les enoja a los alumnos? 5. ¿Quién nos ve? 6. ¿Qué te interesa?

Fill out your board with the SPANISH WORDS! ¡PONGA!

Work activities 1-4 in groups Turn in for a grade at the end of class! Review – page 218 in book