una plaza de toros una tienda un cine un parque

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi rutina diaria Copy in your book ¿Qué hora es? what time is it?
Advertisements

Telling Time Spanish I.
Telling Time Spanish I To ask the current time use the following question: ¿Qué hora es? 3 ?
¿Qué hora es? To tell time: Son las ______. It is… Es la _______. It is… (Use this ONLY for a time beginning with 1:00-1:59)
¿Qué hora es? What time is it? To ask What time is it?, we say ¿Qué hora es? (literally what hour is it?)
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. Es la _______. Para decir la hora… How do we say the time in Spanish To tell time. It.
¿Qué hora es?.
Asking questions using interrogative+ ir + a + infinitive (hacer)
Spanish II I can do everything from level I Warm-up ;
¿Qué hora es? What time is it? How to say time in Spanish?  Son las ______. (It is……)  Es la _______.(only with 1 o’clock) ¿Qué hora es? (what time.
Voy ……va…… VamoS … The verb “ir” (to go) can be used to communicate where you go or other people go Example: Yo voy a la escuela todos los días Voy a.
lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo Por la mañana
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
 WRITE THE FOLLOWING NUMBERS IN WORDS ON YOUR SHEET: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, 100  WRITE AND SOLVE THIS PROBLEM: CUARENTA Y SIETE – TREINTA Y OCHO.
Extended writing about your city
Essential Questions for Ch. 7.1 How can we talk on the phone? How can we extend and accept invitations? How can we talk about the “places” that we visit.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La Hora... Telling Time in Spanish. ¿Que hora es? The verb ser is used to express the time of day. Use es when referring to "one o'clock" and use son.
Hoy es miércoles, es el nueve de octubre.
¿Qué hora es? To ask what time is it in Spanish, we say… ¿Qué hora es?
Telling time. When we want to know the time we say ¿Qué hora es?
Telling Time.
By Jami Sipe Telling Time ¿Qué hora es? : To ask what time it is, use: Es la una. Son las + hour. : To say it is one o’clock, use: one o’clock To give.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
H AGA A HORA 19 de agosto 1.Write the following numbers in words on your sheet: 35, 49, 58, 67, 72, 84, 93, Write and Solve this problem: Cuarenta.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
To say It’s __:30, you say “it’s ___ and middle”. …y media – half past …y media – half past To say It’s __:15, you say “it’s ___ and quarter”. …y cuarto.
Carlota _____ que estudiar hoy. Marina y yo _____ mucha hambre.
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español? How do we say the time in Spanish?  Son las ______.  Es la _______.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
To tell the time in Spanish… 3:15=Son las tres y quince. 11:20=Son las once y veinte. 6:04=Son las seis y cuatro. 1:30=Es la una y treinta 8:19=Son las.
¿Qué hora es? What time is it?.
Ahora Saquen la tarea: Take out your homework to be checked. Copy down and translate the following: –It is 3:00. –It is 1:15 p.m. –It is 8:30 a.m. –It.
Capítulo 4.2 vocabularios En el colegio. El auditorio (auditorium) La biblioteca (library) El concierto está en el auditorio. ( The concert is in the.
Campanazo Write out the following numbers in Spanish:
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Los lugares en la ciudad
Unit 3; Week 2 Objectives: -I can understand the time and location of an event when I hear or read about it. -I can ask and give the time, date, and location.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Vámonos ***You have 5 Minutes *** NEW UNIT: La Hora
¿Quiénes quieren hacerse millonarios?. An appropriate response to - ¿Qué clase de obra de teatro es? would be___________. a. -Es gratis. b. -Es una comedia.
21/01/20101 ¿Qué hora es? Capítulo 3 – Primer Paso Telling Time Página 77.
¿Qué hora es? Telling Time en Español Telling Time in Spanish: ¿Qué hora es?= What time is it? I.When it is exacly on the hour, like 9:00, 4:00, 3:00.
Hoy es martes el 24 de febrero Espa ñol 1 6˚. Para empezar ¿Cuáles son los números en español? ¿Cuáles son los números en español? Tres multiplicado por.
Say the hour + y + the minutes passed. For a quarter of an hour – use “cuarto.” For half an hour – use “media.” Ejemplos: Es la una y diez. (1:10) Son.
VOCABULARIO Tercer Paso. Turning down an invitation and explaining why Ask if your friend would Your friend might say: like to do something: ¿Te gustaría.
Telling Time El primero de octubre. Notes You will complete the following vocab activities on pages 35 of your INB. The title for this section is: Telling.
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
Ejercicio #1 SER vs. ESTAR- Translate 1. I am tall. 2. He is happy. 3. They are short. 4. We (girls) are tired- 5. You all are young.-
SER vs. ESTAR- Translate
¿Qué hora es? Son las diez y cuarto Son las ocho y cuarto.
¿Qué hora es? What time is it?. In spanish, we use the following formula: Son las ______ y ________. hourminutes hourminutes 10:05 Son las diez y cinco.
Telling time in Spanish ¿Qúe hora es? Notes #10 Telling Time Standard 1.2: Students understand and interpret written and spoken language on a variety.
¿Qué hora es? (What time is it?) Escribe los números en español Write the numbers in Spanish: 1. _______ 0 7. ________ 6 2. _______ 1 8. ________ 7 3.
What time is it? DLT: I can tell time in Spanish..
¿Qué hora es? What time is it?. ¿Cómo decimos la hora en español? Son las ______. (used with 2-12) It is __________. Es la _______. (used mainly with.
Telling Time in Spanish
Telling Time in Spanish Por: Sra. Dickerson. To ask what time is it, you say: ¿Qué hora es? ¿Qué hora es?
¿Qué hora es? ¿Cómo decimos la hora en español?  Son las ______.  Es la _______. Para decir la hora…
La hora/Time ¿Qué hora es?.  To ask for the time in Spanish, you ask “¿Qué hora es?” or “¿Qué hora son?” Which literally translates to “What hour is.
Target: I can use the stem changing verbs: o-ue and e-ie correctly. Warm up: Rewrite the following letter in Spanish. April 6 th, Hi dad, How are.
Week 28 Spanish I. Para Empezar 28 de marzo Translate the following sentence into Spanish. Don’t forget to use your notes! My friends and I like to play.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
Spanish 9/28 Ms. Wrigley. What’s your number? El número de telefono – The phone number ¿Cuál es tu número de telefono? – What is your phone number? Mi.
Hoy es viernes el 18 de marzo Today is Friday, March 18  Open the homework pg 218 and Write in English.  Concierto=  Demasiado=un poco=   que pena=tengo.
Hoy es jueves el 31 de marzo Today is jueves, March 31  Read the sentences and translate using words of vocabulary you’ve learned last time on invitations.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
SPN I Feb Objectives: Talk about activities outside of school Extend, accept, and decline invitations Tell when an event happens Understand cultural.
Transcripción de la presentación:

una plaza de toros una tienda un cine un parque un mercado un polideportivo un museo un castillo un hospital una estación de trenes una estación de autobuses una plaza una playa una piscina un estadio un centro comercial

Vocabulary test

Un centro comercial Una tienda un castillo Una estación de autobuses Una piscina Una estación de tren Unos museos Una plaza Una playa Un museo Un hospital Un mercardo Un parque Un estadio Un cine

Speaking: AT 2 level 3 (a-c) 1 Hay 1 Un castillo y un centro comercial. No me gusta 2 En mi pueblo, hay 2 Una piscina y un castillo que se llama “Windsor”! 3 No hay 3 Un centro comercial y un castillo pero me gusta el parque 4 En mi ciudad, hay 4 un mercado y un hospital 5 No hay 5 muchas tiendas en Sevilla 6 Hay 6 un parque. Se llama el parque de la Rein Sofía

Para empezar Objetivos Start Middle End I have NOT met this objective yet. I have NEARLY met this objective. I have MET this objective. Para empezar Objetivos Start Middle End 1. To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation 2. To be able to use “querer”

Translate the following vocabulary using your dictionary 1 Hay un castillo pero no hay una piscina ................................................................................. 2 Hay un estadio pero no hay un museo ............................................................................. 3 No hay muchas turistas ................................................................................................ 4 Hay un parque. Se llama el parque de Sevilla .................................................................................. 5 No me gusta mi ciudad que se llama ................................................................................................ 6 Me gusta mi pueblo porque hay un museo .................................................................................... 7 ¿ Qué hay?

Extension Fill in the gaps with the words provided : 1. En Birmingham hay _____ cines y restaurantes. 2. En mi ciudad _____ dos piscinas y un polideportivo. 3. En Málaga no hay _____ cafeterías . 4. Vivo en un ______ pequeño cerca de Manchester. muchas pueblo muchos hay

Es la una Son las dos Son las tres Son las cuatro Son las cinco seis Son las siete Son las ocho Son las nueve Son las diez Son las once Son las doce To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

12 6 9 3 1 2 4 5 7 8 10 11 Son las…… y media ¿Qué hora es? To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

Es la una mediodía medianoche Son las doce Son las diez Son las dos 12 6 9 3 1 2 4 5 7 8 10 11 Son las…… y media ¿Qué hora es? mediodía medianoche Son las doce Es la una Son las diez Son las dos menos cuarto Y cuarto Son las nueve Son las tres Son las ocho Son las cuatro Son las siete Son las cinco Y media Son las seis To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

To use times not on the hour...... ....y cinco = five past ....y diez = ten past ....y cuarto = quarter past ....y media = half past mediodía = midday medianoche = midnight ....menos cinco = 5 to ....menos diez = 10 to ....menos cuarto = quarter to e.g. es la una y media = it’s half past one son las dos y diez = it’s ten past two son las nueve menos veinte = it’s twenty to nine To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

Es la una Son las dos Son las tres Son las cuatro Son las cinco seis Son las siete Son las ocho Son las nueve Son las diez Son las once Son las doce To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

Dibuja las horas 2. 3. 4. 1. Es la una Son las dos y diez Son las cuatro y media Son las cinco menos diez 5. 6. 7. 8. Son las cinco Y cuarto Son las nueve menos cuarto Son las doce Son las tres menos cinco Dibuja las horas To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

2. 3. 4. 1. 5. 6. 7. 8. Escribe la hora To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

Escribe la hora 2. 3. 4. 1. Son las doce menos cuarto Son las tres y veinticinco Es la una y medio Son las dos 5. 6. 7. 8. Son las nueve Son las once menos diez Son las ocho menos veinticinco Son las diez y media Escribe la hora To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

Yo puedo aceptar y rechazar invitaciones Puedo hablar de lugares en la ciudad Esponja: ¿Qué vas a hacer mañana? ¿Cón quién y a qué hora? Tarea: Estudiar para examen de escribir y cultura/hablar. Esponja Tarea de cuaderno de ejercicios y en libro de texto p. 107 Aceptando y rechazando invitaciones Cultura Cierre

Speaking: AT 2 level 3 (a-c) ¿Quieres ir al cine? ¿Cuándo? El viernes ¿A qué hora es? A las cuatro de la tarde De acuerdo To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation.

¿Quieres ir al cine? ¿Cuándo? El viernes ¿A qué hora es? Plenary: Circle the vocabulary you can change ¿Quieres ir al cine? ¿Cuándo? El viernes ¿A qué hora es? A las cuatro de la tarde De acuerdo Extension: Can you write a new dialogue using different vocabulary (see starter for ideas)

Plenary: Circle the vocabulary you can change ¿Quieres ir ....................? ¿Cuándo? El .................. ¿A qué hora es? A las .................... de la tarde De acuerdo Extension: Can you write a new dialogue using different vocabulary (see starter for ideas)

¿Qué vas a hacer el sábado? Aceptando una invitación ¿Qué vas a hacer el sábado? B-No sé todavía. A- ¿Quieres ir a un partido de basketball? B. ¿Cuándo? Y ¿A qué hora? Es el Sábado a las dos. B. Claro, vamos, yo puedo ir A. Llámame y déjame saber a que hora nos encontramos

I can reject an invitation/puedo rechazar una invitación ¿Qué van a hacer Uds. hoy? Vamos a ir al centro comercial en la mañana A. ¿Quieres ir a cine en la tarde? Están dando buenas películas ahora. B. Lo siento, pero no puedo, tengo que hacer mis tareas. C. Yo tampoco puedo porque tengo práctica de baile. A. ¡Qué lástima! Talvez vamos otro día.

Aceptando y rechazando invitaciones Acceptando Rechazando Si puedo ir Claro, vamos Sí, por supuesto De acuerdo Lo siento pero no puedo, …tengo mucha tarea No me siento bien …Tengo que estudiar …Ya tengo otros planes …No tengo tiempo …No tengo dinero

En parejas: Invite a su compañero a: Un concierto Una actividad Teatro Cine Una fiesta B accepte la invitacion Rechace la invitación

Modelo para el examen de escribir You met these wonderful new friends from Honduras and you agreed to go out with them sometime. Your new friend texted you today inviting you to hang out at a local mall and then grab a bite to eat. You are so busy with school work and other things that you have to turn down the invitation. TASK; Answer the message to your friend rejecting the invitation and explaining why. Ask him/her if you can do the activity other day.

Para terminar Objetivos Start Middle End I have NOT met this objective yet. I have NEARLY met this objective. I have MET this objective. Para terminar Objetivos Start Middle End 1. To be able to understand the time in Spanish to respond to an invitation 2. To be able to use “querer”

Today, I have learnt... Today, I have tried to... 1 2 3 4 5 6 7 8 Using a new phrase I have learned today, I can now say... The most im-portant thing I have learned today is... A phrase I have used in both of the last two lessons is... Today, I have tried to... 1 2 3 4 5 6 7 8 Choose a student to start the plenary. Give him/her a choice of number. Click on the number, and one of the speech bubbles will change colour. The student then reads out the sentence and completes it in an appropriate manner. He/She may then choose who goes next! The hardest thing we had to do was... The activity which most helped my learning was... The most enjoyable activity was...