Calentamiento Give the proper subject pronoun. Ella, Yo, Él, Tú, Nosotros 1. ¿Cómo te llamas? 2. Mi amiga es de Colombia. 3. Somos estudiantes. 4. Me llamo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El alfabeto.
Advertisements

El alfabeto Sra. Ortiz.
 Which Spanish letter sounds like “h”? Give an example.  Which Spanish letter sounds like “y”? Give an example.  Which Spanish letter is silent? Give.
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
El alfabeto y los sonidos
Regular –ER and –IR Verb Conjugation Also know as regular –AR verb conjugation… but with a twist.
WARM-UP La fecha de hoy es el 19 (diecinueve) de agosto 2014
EL ALFABETO Boletín Santillana
El Alfabeto from Sing, Dance, Laugh, and Eat Tacos 2!
El Alfabeto The Alphabet.
Hoy es miércoles, el 30 de octubre La pregunta: Explain this comic.
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
-ER and –IR Verbs.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
MONDAY – INTRO PRESENTATIONS TUESDAY – INTRO PRESENTATIONS + NUMBERS + ALPHABET WEDNESDAY - NAMES?
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Vámonos Take out a sheet of paper and begin working on these questions: 1.What are two reasons to learn Spanish? 2.List 2 cognates (words that look the.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
9-10 de octubre. 1.____________ es muy alta. 2.____________ es feo. 3.Yo tengo los ojos _____________. 4.____________ es muy muy guapo. 5.MI papá tiene.
ALC 33 Hoy es miércoles el 30 de noviembre. Please get a whiteboard and sock from the back.
El Alfabeto A B C’s of Español.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
25 consonantes +5 vocales 30 letras
Lunes el 31 de agosto ALC 4. Bienvenida (Model for 3 days) Preguntas (questions) Proverbio (proverb) Anuncios (announcements)
DO YOU KNOW ANY SPANISH? Complete the activity as directed. Don’t forget to define “Cognate” at the bottom of the page!
Quasimodo: Traducir (translate) I am from Michigan. ◦ Yo soy de Michigan. She is from Spain. ◦ Ella es de España. It is 9:30 in the morning. ◦ Son las.
Repaso del alfabeto.
a b c ch d e f g h i j k l ll m n ñ o p q r rr s t u v w x y z
El Alfabeto Ch rr X Y Z A B C D E.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Quasimodo Get out the clock worksheet to be checked and quietly study for your alphabet quiz.
Escriban el verbo en el pretérito: 1. pagar: Ud. tú 2. tocar: nosotros ella 3. practicar: Uds. ¿Quién? 4. jugar: ellas tú.
Gramática Ser. Present tense of ser In Spanish, a verb has different forms to tell you who is the subject. Changing a verb form so that it matches its.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Como pronunciar el español (How to pronounce Spanish) Una guia al alfabeto en español y a la pronuciación del idioma. (A guide to the alphabet in Spanish.
El Alfabeto / El Abecedario
Así se dice My name is ________________________ I am _____________________________ And you? What’s your name? __________ I’m from New York __________________.
¿Qué me cuentas?—Capítulo 1
THE VERB “SER” Gramática 1.2. In English the verb _to_ _be_ is the most common verb. It has _many_ _uses_. Some of them are to _describe_ or _name_ people.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
A b c ch d e f g h i j k l ll m n ñ o p q r rr s t u v w x y z ah beh seh cheh deh eh ef-eh heh ah-cheh ee ho-ta kah el-eh eh-jeh em-eh en-eh en-yeh oh.
El alfabeto / El abecedario
El alfabeto español.
¡REPASEMOS LOS SONIDOS!
-ar, -er and –ir verbs in the present tense. Review Verb Infinitive Conjugate Subject Conjugations Subject pronouns a part of speech indicating action.
Preparacion Hoy es viernes el 4 de diciembre. Today is Friday, December 4. DO NOW: In preparation for some exercises in class do the following with the.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
What is a reflexive verb? A reflexive verb indicates that the subject of the sentence has performed an action on himself/herself/itself. In other words,
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
¡BIENVENIDOS! ALPHABET, COGNATES.. DO NOW Take five minutes to Silently and Independently fill out the calendar on your desk. Every Calendar should have:
SPA 131 ~ Spanish in the Workplace ~ F’13 Class Slides up to Tuesday, September 10, 2013.
EL ABECEDARIO THE ALPHABET. VERY INTERESTING… The Spanish alphabet, with 27 letters, is the same as the English alphabet with the addition of the ñ. It.
Me llamo Sra. Flores. ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama? Se llama…
The verb tener. The verb tener is used to show relationship or possession. Tengo un hermano mayor. I have an older brother. Tenemos un regalo para Tere.
Los verbos reflexivos Objective: To be able to talk about your daily routine. Getting ready for a special event.
A – a B – be C – ce (CH) – che D – de E – e F – efe G – ge H – ache (silent) I – i (ee) J – jota K – ka L - ele (LL) – elle M – eme N – ene Ñ – eñe O –
El alfabeto El abecedario.
ALC 63 Escribe en español e ingles Hoy es lunes el 12 de marzo de Yo como… 2.Ella come 3.Nosotros bebemos 4.Ellos beben 5.Tú escribes 6.Vosotros.
The Spanish Alphabet “El alfabeto”.
El alfabeto
Tapas ¿Cómo se llaman los chicos?.
el alfabeto español a (a) b (be) c (ce) ch (che) d (de) e (e) f (efe)
LANGUAGES FOR ALL: SPANISH 1.1
Write out the capitals that are spelled below
Fecha: Hoy es martes el ocho(8) de enero de
Transcripción de la presentación:

Calentamiento Give the proper subject pronoun. Ella, Yo, Él, Tú, Nosotros 1. ¿Cómo te llamas? 2. Mi amiga es de Colombia. 3. Somos estudiantes. 4. Me llamo Mauricio. 5. El señor Torrado es el profesor.

Planes de hoy: Please get your NOTEBOOKS out (NOT YOUR GUÍAS that you wrote in yesterday) and turn to page 6. We are starting the alphabet today, so have a pencil out and your attention turned on. 

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V W X Y Z El Alfabeto A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V W X Y Z

En tu cuaderno…

A Se pronuncia: Ahh En inglés: Used like the “a” in the word talk Se escribe: A A Se pronuncia: Ahh En inglés: Used like the “a” in the word talk El Avión (Airplane) A

B Se escribe: be Nota:Be grande/ be larga Se pronuncia: Beh En inglés: baby El Bebé (Baby) A B

C Se pronuncia: Seh Note: 2 sounds! S=ce,ci, En inglés: Cold, Cyst Se escribe: ce C Se pronuncia: Seh Note: 2 sounds! S=ce,ci, En inglés: Cold, Cyst El Caldo (kahl-doh) - Broth El Cepillo (Seh-pee-yo) – Brush A B C

*Ch Se pronuncia: cheh En inglés: Chilly El Chico (Boy) A B C Ch Se escribe: che *Ch Se pronuncia: cheh En inglés: Chilly El Chico (Boy) A B C Ch

D Se pronuncia: Deh En inglés: - Day El Dedo (deh-do) –finger Se escribe: de D Se pronuncia: Deh En inglés: - Day El Dedo (deh-do) –finger A B C ch D

E Se pronuncia: Eh En inglés: wreck, egg El Elefante (eh-leh-fahn-teh) Se escribe: e E Se pronuncia: Eh En inglés: wreck, egg El Elefante (eh-leh-fahn-teh) elephant A B C Ch D E

F Se pronuncia: Eh-feh En inglés: Fire El Fuego - fire Se escribe: efe F Se pronuncia: Eh-feh En inglés: Fire El Fuego - fire La Fiesta – Party A B C Ch D E F

G Se pronuncia: heh Note:2 different sounds Se escribe: ge G Se pronuncia: heh Note:2 different sounds En inglés:“h” (hill)-ge/gi, En inglés:“g” (gill)-ga/go/gu El Gigante (he-gahn-teh) - Giant A B C Ch D E F G

H Se pronuncia: Ah-cheh Note: Silent letter! En inglés: hour Se escribe: hache H Se pronuncia: Ah-cheh Note: Silent letter! En inglés: hour Hola (oh-lah) hello A B C Ch D E F G H

I Nota: i (latina) Se pronuncia: Eeey En inglés: iguana Se escribe: i I Nota: i (latina) Se pronuncia: Eeey En inglés: iguana Igualmente (ee-gual-men-teh) likewise La Isla (ees-lah) island A B C Ch D E F G H I

J Se pronuncia: Ho-tah Pronounced like the English “H” Se escribe: jota J Se pronuncia: Ho-tah Pronounced like the English “H” En inglés: Jalapeño El Jabón (el hah-bohn) The soap A B C Ch D E F G H I J

K Se pronuncia: Kah En inglés:“k” in kite El Koala (ko-ah-lah) - koala Se escribe: ka K Se pronuncia: Kah En inglés:“k” in kite El Koala (ko-ah-lah) - koala A B C Ch D E F G H I J K

L Se pronuncia: Eh-leh En inglés: lost El Limón (lee-mohn) lime Se escribe: ele L Se pronuncia: Eh-leh En inglés: lost El Limón (lee-mohn) lime A B C Ch D E F G H I J K L

*Ll Se pronuncia: Ehl-yeh/ Eh-yeh En inglés: yolk, Tortilla Se escribe: elle *Ll Se pronuncia: Ehl-yeh/ Eh-yeh En inglés: yolk, Tortilla La Llave (yah-veh) The key A B C Ch D E F G H I J K L LL

M Se pronuncia: Eh-meh En inglés: Map La Manzana (mahn-zah-nah) apple Se escribe: eme M Se pronuncia: Eh-meh En inglés: Map La Manzana (mahn-zah-nah) apple A B C Ch D E F G H I J K L LL M

N Se pronuncia: Eh-neh En inglés:“n” in nose and canon Se escribe: ene N Se pronuncia: Eh-neh En inglés:“n” in nose and canon El nombre (nohm-breh) The name A B C Ch D E F G H I J K L LL M N

Ñ Se pronuncia: Eh-nyeh En inglés:“ny” in canyon La piña (pee-nya) Se escribe: eñe Ñ Se pronuncia: Eh-nyeh En inglés:“ny” in canyon La piña (pee-nya) the pineapple A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Se escribe: o O Se pronuncia: Oh En inglés: order Oreja (Oh-reh-hah) ear A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Se escribe: pe P Se pronuncia: Peh En inglés: : penny El Pescado (pehs-cah-doh) Fish (to eat) El Pez (pehs) Live fish A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q Se escribe: cu Q Se pronuncia: Cooh En inglés: queen Qué (keh) what A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R Se escribe: ere R Se pronuncia: Edeh En inglés:“d” in Ladder Tap the letter with your tongue on the roof of your mouth Pero (but) A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R

RR Er-reh Only used in the middle of a word Se escribe: erre RR Er-reh Only used in the middle of a word The letter is tapped by the tongue and then rolled and trilled Carro (Kah-rrow) Car

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S Se escribe: ese S Se pronuncia: Eseh En inglés: soap La Sopa (soh-pah) Soup A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S

Calentamiento: Please grab a clipart sheet from the front table. SQUARES, please get a supply drawer from the front shelf for your group. Please take 5 minutes to cut out and paste each clip art in the correct box for “En la clase de español” on pgs. 2 &3 in your guías.

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Se escribe: te T Se pronuncia: Teh Tip of tongue on tip of top teeth En inglés: toy El taco (tah-coh) The taco A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U Se pronuncia: Ooooh En inglés: tutor El Uniforme (Ooh-knee-for-meh) Uniform A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Se escribe: Ve pequeña Uve V Se pronuncia: Beh boy The “v” and “b” have the same sound The v is referred to as the “v pequeña” or “little v” The “b” is referred to as the “v grande” or “big v” To tell the difference in Spain: Uve (ooh-veh) Vaca (bah-cah) -Cow Vamos (bah-mohs) -we/Let’s go A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Doble ve Doble u uve doble W Do-bleh veh (doble v) Do-bleh oooh (doble u) Oooh-veh do-bleh Washington (wa-shing-ton) Pronounced the same as in English because it is a borrowed letter and only used in foreign words. A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V W

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Se escribe: equis X Se pronuncia: Eh-keys 3 different sounds Pronounced like a “x” in el extraño (eks-trah-nyoh) Strange, stranger, (I miss You = te extraño Pronounced like an “H” in Mexico (Meh-hee-co) Pronounced like an “s” in el Xilófono (See-loh-fo-noh) xylophone A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V W X

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Se escribe: I griega Y Se pronuncia: Eeey-gree-yeh-gah Yate (yah-teh) Yacht Yo (yoh) I Y is Called “i griega” because it comes from the Greek alphabet The letter “I” is called an “I latina” because it comes from the Latin alphabet A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V W X Y

A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O Se escribe: zeta Z Se pronuncia: Seh-tah ingles: socks Zapatos (sah-pah-tohs) Shoes A B C Ch D E F G H I J K L LL M N Ñ O P Q R S T U V W X Y Z

Practica... Recite the alphabet to your partner (first with paper, then without) Start from different letters and recite to the end Write a letter (in English) on your white board & your partner tell you how it’s pronounced in Spanish Ask your partner how their name is spelled (Como se escribe tu nombre…Se escribe __________)

Armando Blas Carmen, Nico, Pascual, Cristina Cecilia, Concepción Charo Domingo Elena Felipe Gabriel, Gustavo, Gregorio, Guillermo, Miguel, Gema, Gilda Hugo Isabel Iñaki Luis Estrella Marta Natalia Íñigo Ofelia Patricia Quique Ramón, Marta, Montserrat/Marina, Héctor Sara Tomás Lucas Verónica Oswaldo Roxana Soaraya / Eloy Gonzalo