Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = 4 (cuatro)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Qué materias estudias?
Advertisements

WALT By the end of the lesson you will be able to describe your school.
Pilla al intruso La biología La física La química La música
Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF:
WALT: talking about dates and saying when your birthday is WILF: To be able to write & understand months and dates in Spanish to get to a Level 2 To be.
Un día de clases Unidad 2 Etapa 1 Por: Señora Snyder.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Verbos con complementos indirectos Verbs that use indirect object pronouns.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
The odd one out Me gusta/ me encanta/ odio/ me gusta mucho
¿Que te gusta hacer en tu tiempo libre ?
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Mis asignaturas Goles: To revise school subjects Using some more interesting opinions Introducing negative forms.
En el colegio Lesson Objectives To learn the words for school subjects To understand opinions of school subjects To be able to give my opinion of subjects.
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
¿Por qué te gusta? Me gusta el español Me encantan las matemáticas
Las asignaturas - mis opiniones. To say what subjects you like and don’t like use ‘me gusta’ and ‘no me gusta’ Me gusta el inglés I like English No me.
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Entrada Write the sentences in Spanish, and finish them by filling in the blanks. 1.Me gusta mucho … 2.No me gusta… 3.Mi clase favorita es …porque es…
Mi dormitorio My bedroom
Entrada 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco 1.trece 2.treinta 3.quince 4.cincuenta 5.cinco Write the numbers. Example: veintinueve : 29 How.
Instructions for using this template. Remember this is Jeopardy, so where I have written “Answer” this is the prompt the students will see, and where.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
Horarios. After writing down the agenda in your notebook, look at the sample schedule below and answer the questions about it. 1. What does Juan have.
Starter: in Spanish how many sentences can you say about these pictures? Jot them down in the BACK of your book.
¿Qué te gusta hacer en tu tiempo libre?
WALT: RECOGNISE KEY VOCABULARY FOR SCHOOL SUBJECTS AND LINKING WORDS WILF: TO BE ABLE TO RECOGNISE AND SPELL ACCURATELY AT LEAST 12 KEY WORDS FOR GRADE.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Daily Routine Assessment-Monday!
Vámonos Write how many of each object appears in each picture Example: dos lápices Hoy es el dieciocho de septiembre.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
DO NOW: Solve each math problem
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
LAS CLASES: MATERIAS/ASIGNATURAS
Me presento (part 2) WALT: give a physical and character description of yourself. WILF: Be able to give a detailed description of yourself and give your.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
¡Me encanta el español! OBJETIVOS: To recognise school subjects
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Empareja el español y el inglés.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Bellwork Copy your DLT I can recall vocabulary to say what I have, what I need, and to talk about my classes. I can use indefinite articles and adjectives.
El Instituto OBJETIVO: Aprender las asignaturas. What do these words mean? las ciencias la tecnología la educación física el francés la geografía la historia.
Mi colegio y mis opiniones el colegio - school la clase- class el profesór/la profesora - teacher matemática - maths geografía – geography historia - history.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 30 de septiembre de 2015 Today is Wednesday, September 30, 2015 Write in Spanish: Today we are having our oral.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¿Que Vas a Estudiar? Learning Objectives To be able to talk about school options GrammarComparatives Present and Future Tense Adjectives martes, el catorce.
Saying you like subjects in Spanish Me gusta el español. Me gustan las ciencias. Me encanta el inglés. Me encantan las matemáticas. Me gusta mucho... Me.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
Learning Objectives: To be able to discuss your timetable and say what lessons you have on which days and at what time To say what your favourite and.
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = = = 9 x 5 = Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, …
Learning Objectives: To be able to name 18 school subjectsTo be able to name 18 school subjects jueves, el diecinueve de enero ¡Vamos Al Instituto! Me.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Las opiniones A Escribe las asignaturas y subráyalas. (Write the subjects in Spanish and underline them as shown.) a Me gusta la geografía. b No me gustan.
STARTER: If the infinitive for ‘to study’ is ‘estudiar’
Transcripción de la presentación:

Calcula 2 x 2 = 4 x 5 = 1 + 3 + 7 -9 = 14 + 16 = 9 x 5 = 4 (cuatro) Back of your book! 2 x 2 = 4 x 5 = 1 + 3 + 7 -9 = 14 + 16 = 9 x 5 = 4 (cuatro) 20 (veinte) 2 (dos) 30 (treinta) 45 (cuarenta y cinco) Completa las secuencias 2,4,6,… 5, 10, 15,… 3, 6, 12, 24, … 8 (ocho) 20 (veinte) 48 (cuarenta y ocho)

Las asignaturas WALT: to talk about school subjects in Spanish WILF: Be able to recognise the school subjects in Spanish – F Be able to give your opinions about those subjects – D Be able to justify your opinions for the subjects – C TO COPY IN YOUR BOOK!

la geografía / historia ¿Qué asignatura es? el inglés el español las matemáticas la geografía / historia la música el arte / el dibujo la tecnología el francés las ciencias la educación física

Vocab Test For the first five write the English, for the last five write the Spanish. Please check you have your el / la / los / las. 1- el español 6- DT 2- la informatica 7- history 3- la biología 8- science 4- el arte / dibujo 9- sport 5- el inglès 10- maths What is your score? 10/10= well done ! 7/10= not bad but need some revision 4/10= oops! You need to learn them again!!

Las opiniones Prefiero Me encanta Me gusta mucho Me gusta No me gusta I prefer Me encanta I love Me gusta mucho I like a lot Me gusta I like No me gusta I don’t like No me gusta nada I don’t like at all Odio/detesto I hate

¡Es fantástico/a! ¡¡Es génial! ¡Es interesante! ¡Es fácil! ¿Cómo es? How is it? ¡Es fantástico/a! ¡¡Es génial! ¡Es interesante! ¡Es fácil! It’s super! It’s great! TO COPY IN YOUR BOOK! It’s interesting! It’s easy! Find out what each of them mean: www.wordreference.com

¿Cómo es? Bien No está mal. So so It is ok TO COPY IN YOUR BOOK!

¿Cómo es? ¡Es aburrido/a! ¡Es difícil! It’s boring! It’s difficult! TO COPY IN YOUR BOOK! It’s difficult!

¿Cómo es? Bien. No está mal. ¡Es aburrido! ¡Es difícil! ¡Es fácil! ¡Es fantástico! ¡Es genial! ¡Es interesante! ¡Es fácil! Bien. No está mal. ¡Es aburrido! ¡Es difícil! Remember to make these describing words agree with the subject you are talking about... e.g. El arte es aburrido...La historia es aburrida e.g. Las ciencias son fantásticas

Look for the following sentences in the text & write them in Spanish Las asignaturas Ana-Maria Mi asignatura preferida es el inglés. Me gusta el inglés. También me gustan las ciencias. Odio las matemáticas y no me gusta la educación física. Miguel Mi asignatura preferida es la educación física. Me encanta el deporte. Me gusta el francés también. No me gustan las ciencias y odio el dibujo. Carmen Mi asignatura preferida es la música, me encanta la música. También me gusta mucho el teatro. Odio la física y no me gustan las matemáticas. Look for the following sentences in the text & write them in Spanish I hate science I also like the drama I don’t like art My favourite subject is English Answer in English Who loves music ? Who also likes French ? Who doesn’t like sport ? Who hates science ? Who likes science ? Write a little paragrah. Look at the examples above for inspiration!. Read the texts and answer the questions!

Read the texts and answer the questions! Miguel Mi asignatura preferida es la educación física porque es muy divertida. Me encanta el deporte. Me gusta el francés también. No me gustan las ciencias y odio el dibujo porque es aburrido y dificíl. Mi asignatura preferida es el inglés porque es interesante. También me gustan las ciencias pero odio las matemáticas porque son dificiles y no me gusta la educación física. Anna-Maria Look for the following sentences in the text & write them in Spanish I hate science I also like the drama I don’t like art My favourite subject is English Carmen Mi asignatura preferida es la música, me encanta la música. También me gusta mucho el teatro. Odio la física y no me gustan las matemáticas. Answer in English Who loves music ? Who also likes French ? Who doesn’t like sport ? Who hates science ? Who likes science ?

Writing task! You need to write a paragraph about your timetable and your school subjects Grade BOOSTERS! connectives details justification negatives

Use the assessment criteria Ask a friend or your teacher to look at your work. And discuss your score. Use the assessment criteria What Grade do you think you are working towards? I work towards a Grade …….. Because………………..

WELL DONE! NOW HAVE FUN! LOOK AT THE NEXT SLIDES!

Los submarinos Draw ships on to your grid without your partner seeing. You need: 1 x 3 long. 2 x 2 long. 3 x 1 long. Ships can go horizontally or vertically.

You are going to guess where your partner’s ships are. The top grid is for your battleships. The bottom grid is to use when you are guessing your partners. If you guess correctly your partner will say ‘tocado’ and you can mark a hit in the correct square. If you miss your partner will say ‘agua’ and you can mark a miss in the correct square. When you sink an entire ship your partner will say ‘hundido’.

Es fantástico Bien Es aburrido No está mal Es genial. Es interesante   Es fantástico Bien Es aburrido No está mal Es genial. Es interesante Es fácil