¿Hay algo que te molesta, algo de lo que quieras quejarte…? Is there anything that annoys you, anything you want to complain about?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hay algo que te molesta y preocupa……?
Advertisements

PATERNIDAD Y MATERNIDAD RESPONSABLE
Question words ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?.
Remember that the stem is the part of the verb that remains when the ending is removed. hablar – to talk, to speak habl These are verbs that have spelling.
¿Hay algo que te molesta y preocupa …?
Hay algo que te molesta y preocupa……?
¿Hay algo que te molesta y preocupa?
Hay algo que te molesta y preocupa……?
Hay algo que te molesta y preocupa……
¿ Hay algo qué te molesta y preocupa……?
Hay algo que te molesta y preocupa……?
¿ALGO TE MOLESTA?.
¿DE QUE NOS QUEJAMOS?.
QUANTIFIERS We use quantifiers:
ENGLISH II Teacher: Lic. Carla V. Nuñez Flores
Reflexive Verbs & Pronouns Discussing daily routines.
OBJETIVO: Z De siempre empezar Z De jamás desfallecer Z En el que siempre se puede aprender Z Nunca se llega hasta el final Z De crecer todos los.
FUTURE PERFECT TENSE You use the future perfect tense to express what WILL HAVE HAPPENED by a CERTAIN TIME. EJEMPLOS: _ Llegaremos a las dos. We will arrive.
25/6/2014 Esto probablemente debe grabarlo en el espejo del baño Donde lo pueda leer todos los días. Usted no puede darse cuenta de ello, pero es 100%
Recall: Affirmative Informal Commands
Stem-changing Verbs. OMG... I LOVE these verbs! Espanol 2 – 1A.
Los verbos reflexivos Los detalles
VERBS LIKE GUSTAR. Práctica: 1. I love hamburgers! 2. Do you need (lack) a pencil? 3. My mom is fascinated by snakes! 4. My stomach hurts! 5. We don’t.
¿Hay algo que te molesta …?. ¿Te fastidia estudiar…? ¡A ellos, no!
¿Hay algo que te molesta y preocupa…?
VOTED THE BEST OF THIS YEAR (votado como el mejor mail de este año)
Indirect Object Pronouns (IOPs) ((Pronombres de Complemento Indirecto)) For Americans learning Spanish, there are only 5 conceptually difficult topics:
1U4L2 Para Empezar IR A + Infinitivo = to be going to do something Vamos a practicar con el vocabulario. La maestra va a almorzar en el restaurante.
Do you speak English? Hablas tu espanol?. Can you visit your stepmother this weekend? Puedes visitor a tu madrastra este fin de semana?
Objetivo: To be able to say how long something has been going on When something has been going on for a period of time and is still going on: I have been.
Apuntes Rojo 3A ¿Qué te gusta hacer? (hacer=to do, to make) What do you like to do? Answer: Me gusta... Ex: Me gusta salir con amigos. I like to go out.
Presentation and practice.
Hay algo que te molesta y preocupa……?. Te fastidia estudiar…? A ellos no!
“Boot Verbs” (stem- changing verbs). Boot verbs= Verbs that (when conjugated) have a change in the stem.
Lección 9.1 y el vocabulario Diálogos Dirigidos con autoevaluación.
Los mandatos negativos familiares Negative tú commands.
Los Verbos Reflexivos …continuado. Re-cap: 1)Conjugate the verb like normal. 2)The reflexive pronoun goes BEFORE the one conjugated verb. 3) Don’t forget.
Quasimodo:  Get markerboards!  TRADUCIR:  I don’t give money (dinero) to you. No te doy dinero.  They want to buy tickets for her. Ellos quieren comprarle.
Apuntes el 27 de abril Las expresiones positivas y negativas (Positive and negative expressions)
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
PresentTener Pres. Prog. DO/IDOPreterite.
Affirmative and Negative Words. Palabras Afirmativas algo alguien algún / alguno (a) siempre también something someone some always also.
End of Year Oral Assessment Spanish I and II. Spanish II 1. What is your name? 2. How old are you?
Direct Object Pronouns A direct object tells who or what receives the action of the verb: I see the dog. (I see what? - - the dog = d.o.) I see Mary. (I.
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
1 Español 3 19 de septiembre de La campana Hoy es viernes el 18 de septiembre de ¿Qué tienen? Escribe una frase para cada foto explicando.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
Español 1: Capítulo 7 Vocabulario 2
Qué actividad haces cuando… Paso 2: In pairs, create a dialogue in which you have to include al least one question, 3 expression of the weather and one.
Conjugating Querer in the present tense Grammar Essential #22.
Expressing Obligation with “Hay que” and “Tener que”
IR+ A + INFINITIVE Día 1. H AZLO Get a white board and write the place you are going to write about on it. Talk in your group about the place you are.
REFLEXIVE VERBS IN SPANISH Pregunta esencial: How do I use relfexive verbs with their pronouns to talk about what people do for themselves.
Apuntes el 6 de noviembre El uso del subjuntivo con pronombres relativos Se requiere el subjuntivo después de un pronombre relativo cuando el verbo expresa.
DISCUSING HOW OFTEN YOU DO THINGS 5.1. Vocabulary ¿Con qué frecuencia?: How often? ¿Siempre?: Do you always? durante: during ¿Todavía?: Still? desayunar:
¿Te acuerdas? What verb means “to go”? IR yo voy tú tú vas él va ella va Ud. va nosotros vamos ellos van ellas van Uds. van.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
Discutiendo preparandose por un viaje. sacar dinero To get out money.
Los pronombres.
VOTED THE BEST OF THE YEAR (ELEGIDO MEJOR DEL AÑO)
El abrecerebros 28/4/16 Traduzca al español: 1.Jeremy Ware broke his leg three years ago. 2.She didn’t wake (herself) up at I got (myself) up at.
The Subjunctive Mood. So far you have learned the “indicative” tense. This is how we express facts. The subjunctive mood is used to express... Wish Hope.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
Talking about what you do and when Spanish grade 8 Level 1b.
En Español. * I n English think about an event that happened yesterday. * N ow, think about what you were doing an hour ago. * L astly, think about something.
Affirmative & Negative Words
Affirmative & Negative Words
Transcripción de la presentación:

¿Hay algo que te molesta, algo de lo que quieras quejarte…? Is there anything that annoys you, anything you want to complain about?

¿Te fastidia estudiar…? Are you fed up with studying? ¡A ellos no! They aren’t!

¿Odias las verduras…? Do you hate having to eat your greens? ¡A ellos le duele el hambre! They are aching with hunger!

¿Te aburren los mismos juegos…? Are you bored playing the same games? ¡Ellos no tienen juguetes! They haven’t got any toys!

¿Te compraron Adidas y tu querías Nike…? Did they buy you Adidas after you asked for Nike? ¡Ellos sólo tienen de esta marca! They’ve only got this one “label”!

¿Te fastidia que te manden a dormir? Do you get upset when you’re sent to bed? ¡Ellos quisieran una cama donde dormir! They’d love to have a bed to sleep in!

¿Te molestan los consejos de tus padres…? Do you get pissed off with your parents when they give you advice? ¡Ellos no tienen padres! They don’t have any parents!

¿Todavía, hay algo de lo que quieras quejarte...? Is there still something you want to moan about?