1 Encourage your child to pour water into various sizes of cups. Ask him to sort the cups from those with the most water to those with the least amount.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
usado, a la calle la botella la caja el cartón.
Advertisements

Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
How to make questions en español
TAREAS DE INGLES DE 1º A 6º 1-5 DE SEPTIEMBRE.
Practice rhyming words with your child. Use holiday words: bell, tell; tree, knee, light, night, etc. 18 Create a first aid kit with.
Objetivos  I can demonstrate my knowledge of the Direct Object Pronouns  I can shorten sentences using Indirect Object Pronouns  I can respond to questions.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
TAREAS INGLES De 10– 14 Noviembre.
de septiembre.  ¿Qué hora es? La participación #1 = dibuja una FLOR GRAN DE 3. 4.
2 Labor Day Holiday 23 Find words in a book that have the letter c. 9 Discuss body parts and ask your child to show how that part moves. 16 Discuss senses.
HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
Making Connections Prompts Raising A Reader Creando un Lector.
3 Practice writing numbers #1-10. Remember to start your numbers at the top! 4 Look for letters g and w in magazines, newspapers or in the environment..
Presentaciones… Introductions….
Espanol Megan Sands La comida.
Subject Pronouns and Regular –AR Verb Conjugation The most important grammar presentation you will have this school year.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
More Verb Notes An infinitive is the basic form of a verb, a word that expresses action or a state of being. In English, most infinitives include the word.
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Write three things that you plan on doing this weekend (in English).
Español 1 18 – 19 DE MARZO Get your city map and have it on your table, you can study the vocab on your own creation!
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY Bring glass bottle, cotton and beans Coloring plant Worksheet (plant parts) Worksheet (Count by 2) Study vocabulary.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Mi dormitorio My bedroom
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Question words WH - words.
ALC 34 Hoy es miércoles el 4 de diciembre. 1.Es un quehacer de la casa que usa una escoba. 2.Es un quehacer de la casa para quitar el polvo de los muebles.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Each letter sound. 3 Talk with your child about what materials were used to build the walls in your home. 4 Look for letters g and w in magazines, newspapers.
DIRECT OBJECT PRONOUNS PRONOMBRES DEL OBJETO DIRECTO.
The following slides introduce the new verb IR.
Spanish Sentence Structure How can we make better sentences?
+ Four Square Vocabulary. + What it is. Whole class, small group or individual activity that: Presents new vocabulary Reviews vocabulary Practices sentence.
Escriban el verbo en el pretérito: 1. pagar: Ud. tú 2. tocar: nosotros ella 3. practicar: Uds. ¿Quién? 4. jugar: ellas tú.
1 Ask your child to share what he learned about homes. 2 Discuss your child’s initials. Name the first letter in their first name and last name. 3 Provide.
1 Encourage your child to name the shape of the refrigerator and identify other shapes at home. 2 Ask your child to share what he learned about homes.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
TAREAS INGLES De 10– 14 Noviembre. Primero de primaria Teacher: Miguel Ángel Cedillos Primero de primaria Teacher: Miguel Ángel Cedillos MONDAYTUESDAY.
Fix the sentences (order, articles, adjectives)  estudiantes / son / simpático  Los estudiantes son simpáticos.  deportes / son / pésimo  música rock.
Operations Charts Keep these operations charts posted by the wall you usually work out math word problems. Print them in color and paste them on the same.
Gustar with infinitives El Verbo “GUSTAR” En español gustar significa “to be pleasing” In English, the equivalent is “to like”
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
La Fecha: Hoy es martes, 26 de agosto Tema: Activities Vocabulary Obj: SWBAT learn how to express their opinions about everyday activities using Spanish.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
Verbs like Gustar Notes/ Examples.
EL ABECEDARIO THE ALPHABET. VERY INTERESTING… The Spanish alphabet, with 27 letters, is the same as the English alphabet with the addition of the ñ. It.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
100 Book Challenge Desafío de leer 100 libros. Cada niño tendrán: Una bolsa de libros Una carpeta 2 libros para leer cada noche Un informe de lectura.
Do-Now Pick up a book as you enter the room and turn to page 6. Read the phrases and write down what you believe is being said for each picture. There.
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Expectations – before we begin
First Grade Dual High Frequency Words
Transcripción de la presentación:

1 Encourage your child to pour water into various sizes of cups. Ask him to sort the cups from those with the most water to those with the least amount of water. 2 Read Eduardo the Elephant take- home book with your child. 5 Talk with your child about what materials were used to build the walls in your home. 4 6 Look for letters g and w in magazines, newspapers or in the environment.. 7 Ask your child to talk about these giants: bridges, skyscrapers, and ships. 8 Discuss with your child type of transportation the family members have experienced (car, plane, bus, etc.). Ask him to share his favorite. 9 Play Fingers and Beans. Show your child a number with your fingers and ask her to make a line with the same amount of beans (or buttons, beads, or other objects) Ask your child to teach you Roller Coaster breathing as a calming strategy. 13 Use a magazine or newspaper ad to help your child circle the letters J, j. Encourage her to name words that begin with the sound of j. (Jack, jump, etc.) 14 Encourage your child to locate something at home that seems giant to them. Ask the to draw a picture and take to school. 15 Ask your child to create a pattern with body movements. Sit, stand or reach high, reach low, or clap, wave, stomp, Encourage them to repeat their movements. 16 We read stories about giants. Ask your child to name his favorite giant and why he chose him. Can he move like a giant? Help your child to find things you have in your house that are small, medium, and large (cups, glasses, chairs, doors, etc.) 20 Look for these letters: D, d, M, m, S, s. Encourage your child to name words that begin with the sound of each letter (d – door; m – Mom, s – snake.) 21 Trace your child’s hand on paper and ask her to draw a picture of something she does at home that is helpful. 22 Discuss with your child good manners you like to practice at home. Ask: How do others feel when we use good manners? 23 Find STOP signs in your neighborhood. Talk about why they are important. What are other important rules to follow? Make a chart with a column for each family member. Invite your child to draw a picture of each person’s favorite fruit. 27 Provide your child with a square slice of bread. Discuss how they can cut it to make two triangles or two rectangles. 28 Provide magazine or newspaper ads to help your child circle the letters B, b, N, n, F, f. Encourage him to name words that begin with each letter sound. 29 Ask your child to name a healthy food. Discuss why is important to eat healthy food? 30 Investigate with your child ways you use water in your home. Invite her to draw a picture of a favorite activity with water. 11

1 Ayuda a tu niño a servir agua en vasos de plástico de diferente tamaño. Invítalo a ordenarlos desde el vaso con más agua hasta el vaso con menos. 2 Lee con tu niño el libro que trajo de la escuela: Eduardo el elefante. 3 9 Juega con tu niño dedos y frijoles: muéstrale un determinado número de dedos, y déjalo que alinie tantos frijoles como los dedos que ve (se pueden usar otros elementos) Hoy conversamos acerca de gigantes. Pregúntale a tu niño cual fue su favorito y porqué. Invítalo a moverse como un gigante. 23 Encuentra con tu niño la señal de STOP en el barrio. Conversen porqué esta señal es importante. ¿Qué otras reglas es importante respetar? 24 8 Ayuda a tu niño a investigar qué medios de transporte han usado los diferentes miembros en la familia (auto, tren, avión, etc.). Pregúntale cual es su favorito Conversa con tu niño acerca de los materiales que fueron usados para construir las paredes de tu casa. 6 Busca con tu niño las letras r y v en revistas, avisos o en el ambiente que los rodea. 7 Pídele a tu niño que te hable acerca de estos gigantes: puentes, rascacielos y barcos. 12 Pídele a tu niño que te enseñe la respiración de la Montaña Rusa. 13 Ayuda a tu niño a marcar con un círculo la letra F, f que encuentren en revistas o avisos. Invítalo a decir palabras que cominecen con f. 14 Desafía a tu niño a encontrar algo en la casa que es “gigante” para él o ella. Invítalo a hacer un dibujo y llevarlo a la escuela. 15 Invita a tu niño a crear un patrón de movimientos con su cuerpo y que lo repita (sentarse, pararse y girar o, aplaudir, saludar y saltar) 19 Ayuda a tu niño a encontrar cosas en tu casa que son pequeñas, medianas y grandes. Por ejemplo: vasos, platos, sillas, etc. 20 Busca con tu niño las letras, D, d, M, m, S,s. Invítalo a decir palabras que comiencen con cada letra. Por ejemplo: d-dedo, m- mamá, s-sopa. 21 Traza la mano de tu niño en un papel. Invítalo a dibujar algo que él o ella hace para ayudar en las tareas de la casa. 22 Conversa con tu niño acerca de los buenos modales que se practican en tu familia. Pregúntale ¿cómo se sienten los demás cuando usamos buenos modales? 26 Crea una tabla con una columna para cada miembro de la familia. Invita a tu niño a dibujar en cada columna la fruta preferida de esa persona. 27 Dale a tu niño una rebanada de pan cuadrada. Investiguen cómo lo podrían cortar para obtener dos triángulos o dos rectángulos. 28 Ayuda a tu niño a marcar con un círculo las letras N, n, C, c que encuentren en revistas o avisos. Invítalo a decir palabras que cominecen con dichas letras. 29 Pídele a tu niño que te de ejemplos de comida sana. Conversen acerca de por qué es importante comer cosas sanas. 30 ¿En qué formas usan el agua en casa? Invita a tu niño a hacer un dibujo de si mismo/a jugando con agua.