La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El cuerpo humano.
Advertisements

Para Empezar Hoy es miércoles el seis de febrero
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
EL CUERPO HUMANO… Kathleen Pepin. …Y DE NUESTROS AMIGOS, LOS ANIMALES.
Las partes del cuerpo Mosaicos, pp. 394, 429. Because Julia would like to be a doctor, she is interested in learning the parts of the body in Spanish.
EEl Cuerpo Humano Objetivo: Students will identify body parts in Spanish.
How to say ‘the’ in Spanish
el la los las conejos casa tortuga chicas hermanos animal
Las partes del cuerpo The parts of the body.
WARM UP 1 What do the following mean in English? –1. el estómago –2. contento.
Partes del cuerpo La cabeza y la cara.
After watching the next slide try to guess what we are going to learn today!!
Partes del Cuerpo Body Parts.
lunes el 7 de febrero Frida Kahlo y el cuerpo
por SRA HILL EscuelaCuerpoCalendarioIntro
ALC 20 lunes el 17 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Leer
Las Descripciones Físicas
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
¿Qué te duele? WALT:Revising parts of the body and say where it hurts WILF: To express where it hurts using your book - level 3 To express where it hurts.
El oido/ la oreja La muela/el diente La garganta El estómago El tobillo.
El cuerpo y la salud By: Zainab, otros estudiantes, y Srta. Guzmán.
VÁMONOS 1.Se tome pastillas para un ____. 2.Un niño ______ después de una inyección 3. Cuando estás resfriado, tienes _____. 4.Una inyección puede prevenir.
By Señora Stevens. ¡Hola cabeza naranja! ¡Hola ojos azules!
El cuerpo Talking about the body in Spanish Para empezar p. 9.
PARTS OF THE BODY Las partes del cuerpo.
Las partes del cuerpo Ask pupils to name the parts of the body. The words do not come up – the coloured numbers give the gender clue. 1 =
ALC 19 Jueves el 13 de octubre Bienvenida-ALC-objetivo Columbus quiz Lectura Body parts practice Monstruo.
La cabeza El brazo Los brazos La pierna Las piernas El pie Los pies El cuerpo La mano Las manos El cuello.
Aaaahhhh!!!! I’ve created a monster!!! Objective: to draw a picture of a monster based on the Spanish description. El es un monstruo y es muy, muy feo!!
64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 64÷8= 10x10= 7x8= 10x8= 90÷9= 100x10= 50/5 = 8 (ocho) 100 (cien) 56 (ciencuenta y seis) 80 (ochenta) 10 (diez)
El babuino tiene dos cabezas rojas. El babuino tiene tres ojos azules
Light Bulb Languages/KWhitehead Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
Los Partes del Cuerpo.
WALT: GIVE OPINIONS ABOUT MY TOWN OR VILLAGE. WILF: TO BE ABLE TO GIVE A POSITIVE AND NEGATIVE OPINION ABOUT MY TOWN FOR LEVEL 3. TO ADD A JUSTIFICATION.
Aspiring Sketch Artists at Sunnymead Elementary in Ms. Zamek’s 4 th grade classes.
Hazlo ahorael 23 de abril  Objetivo: SWBAT conjugate and use the verb Doler.  Read the following sentences and write down what part of the body is hurting.
Body parts Objectives: To identify parts of the body and say what hurts.
Las partes del cuerpo (Body Parts) Yo tengo un / una / (I have a…)
PRESENTACIÓN DE VOCABULARIO PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO WE TALK ABOUT HEALTH AND PARTS OF THE BODY IN SPANISH? Unidad 6 lección 2 (6.2): LA SALUD.
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
Hoy es miércoles 10 de marzo Las partes del cuerpo Parts of the body.
KWh Swanwick Hall Éste no es mi monstruo porque mi monstruo tiene dos ojos.
¿Cómo tienen el pelo? Ask pupils to say one sentence about the hair of each character. 1 = Mr Maker (e.g. Tiene el pelo castaño y corto) 2.
Las personas en la escuela Objetivo: Students will be able to: name school personnel state the occupation of school personnel.
YoYou are John Cena…… Champion Boxer for 2012 Mike Tyson wants to dethrone you!! Do you have what it takes to maintain your title????
El monstruo Tiene los ojos morados Tiene la nariz roja.
¡El Cuerpo!. la mano el pie la cabeza la nariz el pecho los ojos la cintura El cuello la rodilla el dedo.
La Cara.
Hazlo ahorael 17 de abril Objetivo: SWBAT recognize and use parts of the body vocabulary. ON YOUR OWN PAPER, label the face below (use the numbers in the.
Para empezar - Anagramas 1.compras de ir puede se 2.excursión de ir puede se 3.polideportivo al ir puede se 4.pesca de ir puede se 5.fútbol de partidos.
El cuerpo La cabeza El cuello El brazo La mano La pierna El pie El hombro La rodilla El estómago.
Practicamos con el cuerpo 1. La cabeza o la nariz 2.
Hoy es jueves, el diez y siete de octubre
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
10 de noviembre. Para Empezar #9 ¿En dónde me pongo cada una de estas cosas? Me pongo una corbata en el ______________ Me pongo los zapatos en los _______________.
Spanish I- Señora Holmes.  Objectives  Students will be able to:  Correctly pronounce, spell, and write in both a sentence and single word form, the.
Las Partes del Cuerpo THE PARTS OF THE BODY.
Hoy estudiamos La cara y la cabeza Singular y plural Pablo Picasso.
El cuerpo—the body La cara—the face. la pierna—leg el brazo—arm el cuello—neck el estómago—stomach el dedo—finger el pie—foot el dedo de pie—toe la rodilla—knee.
Think about someone you love and care for dearly. Who is it? Think about losing them. How would you feel? Think about a special gift you have from them.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
El cuerpo y la salud By: Zainab, otros estudiantes, y Srta. Guzmán.
¡Hacemos un repaso! Let’s review! cabeza garganta piernas.
Body El cuerpo.
WALT: to describe your house WILF: to give at least 2 details about your house (Level 2) OR WILF: to give 3 details about your house & an opinion (Level.
Las Preposiciones martes el 28 de junio
Para Empezar P. 8 – el reloj p. 8.
Para Empezar P. 9 – el cuerpo p. 9.
Calentamiento Hoy es miercoles, 22 de Octubre del 2014
Lista Lunes – el 19 de agosto
Transcripción de la presentación:

La salud WALT: be able to name parts of the body in Spanish WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level 2 Be able to express your opinions – level 3 WILF: be able to name at least 10 parts of the body – level 1 Be able to make sentences – level 2 Be able to express your opinions – level 3

1. el cuello 2. el ojo3. el pelo 4. la boca 5. la cabeza6. la nariz7. la oreja Label and translate the words into English

1. Se llama Pilosaurio. Tiene tres ojos, dos narices, tres bocas, cuatro orejas, dos cuellos y ¡el pelo verde! 2. Se llama Dotosaurio. Tiene cuatro ojos, tres narices, dos bocas, dos orejas, tres cuellos y ¡el pelo rojo! 3. Se llama Nosasaurio. Tiene cinco ojos, seis orejas, dos cuellos, cuatro bocas, dos narices y ¡el pelo azul! 4. Se llama Peblosaurio. Tiene seis ojos, dos bocas, dos cuellos, cinco narices, tres orejas y ¡el pelo naranja!