Recetas Objetivo: Entender un texto más largo con palabras desconocidas Entender y responder a un video http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Cómo hacer las palomitas
Advertisements

Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Entender y responder a un video.
Recetas 1 Objetivo: Entender una receta
MANDATOS FORMALES We use the formal commands to tell someone to do something. The formal commands are used with people whom you address as Ud. or Uds.
Spanish II Week 5. Para Pensar 9/6 Actividad 5 en pagina R3.
© Boardworks of 8 This icon indicates that the slide contains activities created in Flash. These activities are not editable. For more detailed.
EL DIAGRAMA DE LA CONJUGACIÓN DE VERBOS See página 2 for instructions. YO(15 (1 verbo) TÚ(6 ÉL /ELLA (18 (1.
¡A cocinar! ¡A cocinar!.
Fruits and Vegetables Warm-up: List 5 fruits and 5 vegetables.
Direct Object Pronouns. Direct Object Pronouns (pg. 156) The direct object in a sentence receives that action of the verb. They answer “Whom?” or “What?”
Vas A Gozar Este Powerpoint
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Los verbos que se puede usar para las recetas
Vocabulario 7.2 La comida y la cocina. Está muy dulce.
Vamos a hacer predicciones. Cómo hacer las palomitas 1. Dobla el papel para tener un cuadrado. 2. Corta el resto.
Hoy es miércoles. La fecha es el 23 de abril La pregunta: ¿Qué comes en la cena? ¿Qué bebes en la cena? La tarea:  El libro de ejercicio pg 59  Prueba.
5.3. Vámonos ¿Cuándo comes...? (When do you eat…?) Name the meal when you eat the following foods. Write in a complete sentences.Ejemplo: Yo como huevos.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English  (hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Present Tense ER Verb Conjugation Academic Vocab Infinitive: The base form of a verb. When translated, it always includes “TO” + the action. Correr –
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
La comida y la cocina Completen las oraciones con una palabra apropriada de la lección.
Ensalada Escalivada Ingredientes para 4 personas
ALC 100 Martes el 22 de febrero. objetivo Comunicarse de la familia. Usar el verbo tener.
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
Tapas Españolas Ana Trigo
¿Cuál es tu receta favorita?
Repaso- Gustar Today we are reviewing GUSTAR. Our current vocabulary includes chores and what we think about them. The two verbs that we can conjugate.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
II Unidad: El texto expositivo
La Receta.
Preguntas del día ¿Cómo estás? ¿Cuál es la fecha de hoy?
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Recetas 1 Objetivo: Repasar cómo formar varias preguntas
 1. ¿Qué estás haciendo?  2. ¿Qué estamos haciendo en la clase de español?  3. ¿Qué está haciendo Bob en su casa?  4. ¿Qué están haciendo las chicas.
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
Encontrar los implementos
30 points.  Luis doesn’t eat meat or foods cooked with a lot of fat. Listen carefully to each recipe and then choose a) if Luis would eat the food being.
TALLER DE COCINA Dirigido a: 2º ciclo de Ed. Infantil y 1 er ciclo de Ed. Primaria.
Food & Recipe Vocab 13 y 14 de enero. Vámonos  Translate the following words into English (Hint: They’re all cognates!) 1.La pasta 2.Los tomates 3.La.
Answering Questions.  If a question does not have a question word, it is a yes/no question. Answer with sí or no.  If the question asks “you,” answer.
RECETAS ESPAÑOLAS.
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
Span 105 La comida.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
Preguntas ¿cómo estás? ¿cuál es la fecha de hoy? ¿cuál es el día?
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
-AR VERBS Español.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
28 de septiembre. Warm-Up #23 Conjugate the verbs to make them affirmative or negative commands. 1.Lavar las frutas. 2.Tener cuidado en el partido. 3.Servir.
Vámonos Translate these Spanish words into English. You should write both the Spanish and English. Hint: all cognates 1.La pasta6. La pizza 2.Los tomates7.
En la cocina No nativos.
Hoy es jueves el 7 de enero Today is Thursday, January 7 Write in English the following words ¿Qué? = What? Hay = there is or there are A la derecha =
LOS VERBOS REFLEXIVOS. WRITE: What is a reflexive verb? A reflexive verb describes when a person doing an action is also receiving the action.
Hoy es martes el 12 de enero Today is Monday, January 12 Place your homework on desk. Answer the following Write the cojugations for verbs comer and beber.
Essential Questions for Ch. 8.3 How can we “make polite requests” in a restaurant? How can we “order” food in a restaurant? How does culture influence.
Empanadas de Carne Una Receta Rachel Riedel. Para esta receta, necesitas los siguientes ingredientes: 1 cucharada de aceite de oliva 1/2 libra de carne.
Nicky Jam – El perdón Act. 1 p. 120 (WAV) Think of five chores you do at home. Then, write whether you like or don’t like doing them using me gusta and.
Español 2 lunes el 8 de febrero Daily Warm Up (get new sheet) Tener Phrases 4 Square Partner Picture Card practice – Take turns quizzing your seatmate.
BERENJENAS RELLENAS. INGREDIENTES: 2 berenjenas 200 gramos de carne de pollo 100 gramos de bacón 1 tomate triturado 1 cebolla 1 pimiento verde queso rallado.
Martes, 4 de octubre WALT: how to tell the time in Spanish WILF: to be able to understand and begin to say the time in Spanish Can you match these times.
Vámonos Write out the categories and put the following foods into the appropriate one: huevos manzanas arroz leche brócoli pasta mantequilla pera.
PARA EMPEZAR #1 Match the phrases with their English meanings
Recetas 6 Objetivo: Hablar sobre la comida y las recetas
Recetas 3 Objetivo: Hacer preguntas Hablar sobre la comida
Transcripción de la presentación:

Recetas Objetivo: Entender un texto más largo con palabras desconocidas Entender y responder a un video http://rlv.zcache.com/pastry_chef_tshirts_and_gifts_postcard-p239845564030806144trdg_400.jpg http://tujs.files.wordpress.com/2011/03/chefs_hat_tujs.png 4

Bienvenido el peligro la prueba los jueces ¡Está rico! http://www.bbc.co.uk/learningzone/clips/how-to-make-empanadas-pt-2-2/2047.html 2nd part of the Empanadas video. 21/2 minutes long. I’m not suggesting we dwell too long on this section, but useful to see if students can pick up on the meaning of these words. los jueces ¡Está rico!

Preparación de la receta de empanadas de atún 1 Extender la masa con un rodillo hasta que quede una lámina delgada. 2 Cortar unos círculos al tamaño elegido. 3 Poner las láminas entre papel de parafina y pasar al frigorífico mientras se realiza el siguiente proceso (ya que es mejor trabajar con la masa fría). 4 Picar todo finito (la cebolla, el pimiento y el tomate) 5 Poner el aceite en la sartén y freír un poco todos los ingredientes (menos el huevo y el atún). 6 Cuando la cebolla esté blanda, echar el atún y seguir cocinando un poco más a fuego bajo. Apartar. 7 Batir el huevo en un cuenco. 8 Sacar las láminas de hojaldre. Poner con una cuchara porciones de relleno sobre las láminas de masa. 9 Untar el borde de la masa con el huevo batido, doblarlas y pegarlas. 10 Ponerlas en una bandeja para el horno a 150 grados 15 o 20 minutos. This is a reading activity – understanding a recipe. There is a fair amount of text here and students will need to pick out the key verbs and the ingredients that they know, plus their idea of how you go about making a pasty and use all of these knowledge to complete the activity on the next slide. I have not differentiated this task in its design more that having a version of the text with the key verbs and ingredients highlighted, which should help weaker learners. The teacher might need to differentiate in terms of support offered as students work through. Dictionaries also an option. Also working in pairs etc…

 A Skim the 10 instructions and decide which instruction matches each of the two pictures below.  B Draw a picture for the remaining 8 instructions in the boxes below. 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Preparación de la receta de empanadas de atún 1 Extender la masa con un rodillo. 2 Cortar unos círculos. 3. Poner las láminas entre papel y pasar al frigorífico. 4 Picar todo (la cebolla, el pimiento y el tomate) 5. Poner el aceite en la sartén y freír un poco todos los ingredientes (menos el huevo y el atún). 6 Cuando la cebolla esté blanda, echar el atún y seguir cocinando un poco más a fuego bajo. Apartar. 7 Batir el huevo . 8 Sacar las láminas de hojaldre. Poner porciones de relleno sobre las láminas de masa. 9 Untar el borde de la masa con el huevo batido, doblarlas y pegarlas. 10 Ponerlas en una bandeja para el horno a 150 grados 15 o 20 minutos. Easier version of the text. As there is a range of ability within every class, perhaps suggest that students choose which version of the text to try out.

¿Cuáles son las acciones principales? extender cortar poner pasar picar freír echar seguir (cocinando) apartar sacar untar doblar pegar A Re-read the instructions and work out from the context what you think each verb means. B Write your idea first and then look up any you are not sure about in a dictionary. C Do any of these verbs mean more or less the same thing? These are synonyms. Highlight them in the same colour. This is an additional activity for those who finish early.

Un repaso ¿Qué te gusta comer? ¿Qué no te gusta? ¿Conoces un plato típico de los país hispánicos? (por ejemplo, las empanadas) ¿Qué es? ¿Qué ingredientes lleva(n)? ¿Cuál es tu snack preferido? ¿Cómo se prepara? ¿Qué comiste y bebiste esta mañana para el desayuno? Students will practise these questions in a speaking line next lesson to revise what they have covered in this unit. For higher level students, encourage (time permitting) them to research other typical Spanish dishes – There is a proforma/worksheet for them to do this and then they could include something other than empanadas in this conversation. Encourage them that if they use some language they have researched themselves and use it successfully in their spontaneous speaking, this indicates a higher level (potentially level 7 depending on output clearly). They will do a peer speaking assessment in the final week of the Christmas term.