*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas:

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Mi familia.
Advertisements

Vocabulario: Familia In this slideshow, you will review words and expressions related to the family.
Objetivos 1) To learn the members of the family 2) to learn how to give their name and age 3) to describe your own family.
La familia U3L2 Vocabulario.
Instructions for presentation about your family
Using “de” and possessive adjectives to show ownership
La Familia.
Objectives: Students will be able to describe their families.
El calentamiento - 1.¿Cuántas clases tienes? 2.¿Quién es el director de la escuela? 3.¿Qué necesitas para la clase de español? 4.¿Dónde vas a alquilar.
Answer the questions in a complete sentence in Spanish.
{ Preparativo 2 de marzo del 2015 learning target: Students will be able to talk about their families and describe them by presenting the family tree they.
Mi familia.
All in the Family.
Lección 3 La Familia Texto p. 78; 114. Objective Al final de esta lección voy a poder… At the end of this lesson I will be able to… Learn and practice.
3.2 Possessive Adjectives
Mi familia (my family).
La familia NOTES & PRACTICE. La madre mother El padre father.
601 -COPY the following lesson into your notebook -Complete ALL the work in your notebook -This work will be checked on MONDAY along with Proposito # 45.
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Mi familia.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Possessive Adjectives
La familia.
*TAKE OUT YOUR HOMEWORK* Objective: – I can prepare to demonstrate my knowledge of how to use the different forms of “gusta” Vocab/Ideas: – Gusta (review)
Antes de empezar En una hoja de papel, escribe todas las palabras que ya sabes que son asociadas con la familia.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Page 232 Realidades 1 Possessive Adjectives Showing Possession In Spanish there are NO apostrophes. You cannot say, for example, Jorge’s dog, (using.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
Me llamo Bart. Voy a hablar de mi familia…
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
¡Vámonos! (Do Now) Translate. 1.Mi padre es ingeniero. 2.Your sister talks in class. -2 min -Callado e Independiente.
ALC 47 Hoy es jueves el 30 de enero, Unscramble the letters to make words. If necessary use your vocabulary list for help. 1.seaprd 2.usaebol 3.socamat.
Diario: Write the following questions about the paragraph below. Then answer them in complete sentences: ¿Quién es Nemo? ¿Dónde vive? ¿Por qué está emocionado?
Unidad 1, Etapa 3 Los Ángeles La Familia “México-Tenochitlán—The Wall That Talks,” is located at Avenue 61 and Figueroa, across from La Estrella Restaurant.
La familia Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English word or phrase. Write down the Spanish equivalent.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
Capítulo 5 - Notes. Para empezar ¿Qué haces cuando hace buen tiempo? ¿Con quién? ¿Con qué frequencia? Cuando hace buen tiempo, a veces yo voy al parque.
VÁMONOS 5-1 Muy fácil! 1.What is red in Spanish 2.What is orange in Spanish 3.What is purple in Spanish 4.What is green in Spanish 5.What is brown in Spanish.
Repaso: Unidad 3. Vámonos Check seating chart for your seat! Conjugate SER and TENER in all 5 forms each Get out a separate sheet of paper that will act.
EMPECEMOS: WRITE DOWN THE CORRECT FAMILY MEMBER 1. el padre de mi padre 2. La madre de mi hermana 3. La hija de mi padres 4. La hermana de mi madre 5.
POSSESSIVE ADJECTIVES Capítulo 3 Voces 1. What is a possessive adjective? shows ownership or relationships between people or things shows ownership or.
La familia. Spanish-speaking countries…  Grandparents usually live with their sons, daughters, & grandchildren.  Family (aunts, uncles, and cousins,
Español 1, Parte A Unidad 3: La Familia.
-Create 2 “6 box foldables” and glue them on the appropriate pages, per your TOC TODAY: -Glue your vocabulary on the correct page (per your TOC) - START.
LECCIÓN 2: SEGUNDA PARTE Today you will learn: To discusses subjects and classes at school Today you will review: How to tell time in Spanish.
Objectives: To recognize family relationships To identify people by name and family relationship. To ask and tell classmates the names of their family.
Hoy es el cuatro de octubre, ¡Hoy es viernes! La pregunta: Conjueguen el verbo TENER en las seis formas. La tarea: Continue studying vocabulary for activities.
ALC 48 Hoy es lunes el 3 de febrero, La hija de mis padres es mi _____. 2.El hermano de mi madre es mi _________. 3.Los padres de mi padre son.
*** 5 MINUTES *** Objective: I can make a family tree to represent my family Vocab/Ideas: El Hermanastro La Hijastra El Padrastro La Madrastra La Hermanastra.
Rooms of the house. Translate the following questions from English to Spanish. 1. I have a younger sister and an older brother. 2. We have a mother and.
Page 387 Realidades 1 The Personal “a” Direct Objects You know that the direct object is the person or thing that receives the action of a verb.
Día 75 La Familia. Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes.
Hoy es miércoles el siete de octubre SWBAT: Identify and recall Spanish words for family members and use vocabulary to describe family members to a partner.
Page 82 Possessive Adjectives Possessive Adjectives Here are the possessive adjectives in English: my, your, his, her, our, and their.
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Hoy es martes el primer de septiembre de dos mil quince. White Board El calentamiento: See next slide Pregunta influyente: Would you tell me about yourself?
* **YOU HAVE 5 MINUTES*** Objective I can identify members of the family Vocab/Ideas Grandma Grandpa Grandparents Mom Dad Mother Father Wife Husband Children.
Repasemos la tarea no había tarea anoche!. la tarea WRITE ten sentences in Spanish about members of your family or the Simpsons. Use the expressions:
Calentamiento 19/10/ When do we use the verb tener? 2.Give an example. 3.What is a possessive adjective? 4.Give an example. 5.When do we use the.
LA FAMILIA DE NOMBRE Español I fecha.
Entrada 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th 1.Dec. 3rd 2.Oct. 31st 3.Jan. 15th Write the dates in Spanish: Ex. el 11 de marzo.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Vámonos Rewrite the sentences below to make them correct. Every underlined word or phrase has an error. Yo fue al mercado. Yo comprí un pollo sándwich.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Realidades 1 – Cap. 5A Using “de” to show possession.
Hoy es lunes el 2 de mayo Today is Monday, May 2 Read on pg 226 and fill out exercise 4. Use the chart below La esposa de mi tío es mi tía El padre de.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
Transcripción de la presentación:

*Tienes 3 Minutos* Objective: Vocab/Ideas: I can use possessive adjectives to form sentences about families Mi/ Mis Vámonos: Tu/ Tus Next Slide Su/ Sus Nuestro/ Nuestra/ Nuestros/ Nuestras Vuestro/ Vuestra/ Vuestros/ Vuestras

VÁMONOS Look at the family tree and answer the questions below. ¿Quién es el esposo de Marge? ¿Quién es el hermano de Maggie? ¿Quien es el padre de Lisa? ¿Quien es son las hermanas de Bart? ¿Quien es el hijo de Homer? Cierto o Falso If the statement is false write the correct sentence! Lisa is el hermano de Bart. Maggie es la hija de Marge. Homer tiene tres hijos. Bart tiene dos hermanas. Homer es el abuelo de Lisa. Maggie es la nieta de Lisa. Marge Homer Lisa Maggie Bart

Homer es el esposo de Marge. ¿Quién es el esposo de Marge? ¿Quién es el hermano de Maggie? ¿Quien es el padre de Lisa? ¿Quien es son la shermanas de Bart? ¿Quien es el hijo de Homer? Marge Homer Homer es el esposo de Marge. Bart es el hermano de Maggie. Homer es el padre de Lisa. Lisa Maggie Bart Maggie y Lisa son las hermanas de Bart. Bart es el hijo de Homer.

FALSO: Lisa es la hermana de Bart. Marge Homer Lisa is el hermano de Bart. Maggie es la hija de Marge. Homer tiene tres hijos. Bart tiene dos hermanas. Homer es el abuelo de Lisa. Maggie es la nieta de Lisa. FALSO: Lisa es la hermana de Bart. CIERTO. CIERTO: un hijo + dos hijas = tres hijos. Lisa Maggie CIERTO Bart FALSO: Homer es el padre (papá) de Lisa. FALSO: Maggie es la hermana de Lisa.

Mi Mis Nuestro/a Nuestros/as Tu Tus Vuestro/a Vuestros/as Su Sus Su ownership relationship before Mi Mis Nuestro/a Nuestros/as Tu Tus Vuestro/a Vuestros/as Su Sus Su Sus

owner gender number after

¡PRACTICAMOS! In groups you will answer the following quesitons. The group with all the correct answers in the fastest time gets a prize!

mi mis sus su sus su sus mis tus mi su su casa Mis sus tu su This can be done by doing I do – We do – You do for each section. Teacher can do one example, call on students to do #3, and students will have 1 minute (ish) to do examples 4-5 Review examples 4-5 before you move to the second section. Tecer can do example 1, students can be called on to do example 2. Students can have 5 mintues to complete 3 and 5-11 su su casa Mis sus tu su

PRACTICAMOS Individually you will answer the following questions in your notes. I will give you a set amount of time. After the timer goes off, we will check the answers.

Sergio Pilar Juan Marcos Alejandro Juan Pilar y Carmen Juan y María Ana primo María y Pablo esposa Sergio y Carmen hermano Ana tía Marcos nieta Ana hermana hija Isabela sobrina Ana prima

TAREA For homework, write 5 sentences in Spanish of people that are related to you and how. Include a picture of the family member (you can draw the picture or use a real one). Example: Mi madre es Catherine. Get your progress report signed and return it!