PRINT DIRECTIONS FOR FULL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Select “slides” Step 4: Type # of copies Step 1: Click on File.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Soluciones positivas para las familias
¡ Yo Puedo Ser un S ú per Amigo! Creado para Tab por Lisa Grant & Rochelle Lentini 2002 Adaptado por Linda Brault, WestEd 2012 Ilustrado por Alejandro.
La Tortuga Tucker se Toma el Tiempo para Retraerse
La Técnica de la Tortuga
Stem Changing Verbs Página
La Tortuga Tucker Toma Su Tiempo Para Pensar Y Actuar
La Enseñanza de Estrategias Socio-emocionales Módulo 2 Optimizar la Competencia Socio-emocional.
THIS IS With Host... Your En la escuela Classroom activities En la claseVerbosAdverbs Others.
Soluciones Positivas para las Familias
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Aprender a reconocer mis sentimientos y los de otros.
Cuando Teodora la Tortuga está muy emocionada, se aparta un rato para retirarse y pensar! This shows an example of a social story, Tucker the Turtle Takes.
blanco rojo verde azul.
flashcards Directions: 1.Click on Slide Show on the tool bar. Then, click on From beginning. 2. Click to move on to the next flashcard. 3. Look at the.
Parts of the Computer Las partes de la computadora
Mi tema es la amistad By: Paulina Agenor.
Take the No Idle Pledge! I, _________________________________, hereby pledge to help reduce air pollution and protect the health of children and the elderly.
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Complete this PowerPoint to study the Food Unit. The directions are in the notes section of each slide. Follow the examples. Grading Each slide complete=
Hoy es jueves el 6 de marzo de 2014
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
No somos… Zenaida Bacardí de Argamasilla To insert your company logo on this slide From the Insert Menu Select “Picture” Locate your logo file Click OK.
ALC 93 Miércoles el 9 de febrero You need an orange book.
Use and write in sentences body parts vocabulary.
Calentamiento Write the following sentences in English: 1)Yo quiero nadar en la playa 2)¿Vas al entrenamiento despu és de la escuela? 3)Ellos no pueden.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
Second Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 4Sra. Waters 4NHS 4español I.
Calentamiento Start at HAHS and give directions to one of three locations you see on the map in Español:
Tarea PARA EL MARTES 22 DE OCTUBRE 1.Type up or rewrite neatly your final draft of the essay. 2.Follow all directions to make the Comic Book Version on.
LA TORTUGA TUCKER TOMA SU TIEMPO PARA PENSAR Y ACTUAR
Salsa – Episodio 6: Too Many Cooks Vocabulario. For use at home: You may want to print out the powerpoint slides on cardstock to create vocabulary flashcards.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Please move desks the requested distance from the wall.
I Can Use My Words Scripted Story Tips For tips and guidelines about “Scripted Stories”, please begin by reading “Scripted Stories for Social Situations.
Tucker Turtle Takes Time to Tuck and Think Scripted Story Tips
Parte Español: ¿A dónde vas durante tu tiempo libre? ¿Qué haces? ¿Qué películas te gustan? ¿Qué comes en tu casa? ¿Cuál es la comida típica de los Estados.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Lunes 25 agosto Máx. : 23° Mín. : 16° Hazlo ahora 3 min ¿Que quieres ser?
PARENT INVOLVEMENT MATTERS Morgan Elementary School.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
PART 1: 1 st slide – record your phone conversation. PART 2: 10 slides – see topics per slide Each slide will have an illustration / clip art that goes.
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
If you won the lottery, what would you do?
La Agenda de hoy 03/03/14 La construcción de un banco de preguntas El juego “teléfono” Entrevistas El reportaje biográfico La comprensión auditiva El taller.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español. 1.Sit by person with whom you are not familiar. 2.Fill out the cream colored paper with your Gmail.
ALC 7 Viernes el 9 de septiembre. ALC 7 Emparejar: Use your map to help match Venezuela Colombia Ecuador Perú Bolivia Paraguay Chile Argentina Uruguay.
Actividades de hablar Avancemos I 6.1. You will complete different speaking activities with your row partner. Take turns asking and answering questions.
LEARNING INTENTIONSSUCCESS CRITERIA We are learning (to)…  use essential vocab to talk about foods and beverages we eat/drink and express how often 
GUSTAR, SCHOOL SUBJECTS WHICH CLASSES DO YOU LIKE?
Dear pupils: As you take part in the writing contest Les plumes du Caillou,you are to make your own web page – on the lagoon site- in order to present.
La Tarea para jueves, el primero de octubre de 2013: (Homework for Thursday...) Prepare for a mini-quiz on all the uses of TENER you see on these slides,
Reader’s Workshop Taller Literario How to choose a book Cómo elegir un libro.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 23 de septiembre de 2015 Today is day, September 23, 2015 ¿Te gusta o no te gusta? What do you like and what you.
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
El Imperfecto Español 2.
¡Entretenerme! Sra. Waters Español II.
La Tortuga Tucker Toma su Tiempo para Pensar y Actuar
La Técnica de la Tortuga
Welcome to PowerPoint gdskcgdskfcbskjc. Designer helps you get your point across PowerPoint Designer suggests professional designs for your presentation,
Teodora la tortuga s'aparta una estona per a retirar-se i pensar
Transcripción de la presentación:

PRINT DIRECTIONS FOR FULL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Select “slides” Step 4: Type # of copies Step 1: Click on File & select Print Step 5: Click OK

PRINT DIRECTIONS FOR SMALL SIZE BOOK Step 2: Select slides to print story Type 4-19 Step 3: Change slides to “handouts” Step 5: Type # of copies Step 1: Click on File & select Print Step 6: Click OK Step 4: Select “2” slides per page

La Tortuga Plegable Toma Tiempo y Piensa Una cuento escrito para ayudar a enseñar la “Técnica de la Tortuga” Por Rochelle Lentini Marzo 2005 Created using pictures from Microsoft Clipart® and Webster-Stratton, C. (1991). The teachers and children videotape series: Dina dinosaur school. Seattle, WA: The Incredible Years.

La Tortuga Plegable es una gran tortuga. A él le gusta jugar con sus amigos en el Wet Lake School.

Pero algunas cosas pasan que hacen a Plegable muy enojado.

Cuando Plegable está enojado, él golpea, patea, o grita a sus amigos. Sus amigos se enojan cuando él les golpea, patea, o les grita.

Plegable ahora sabe una nueva manera de “pensar como una tortuga” cuando está enojado. Paso 1

El puede parar y mantener sus manos, cuerpo, y gritos para si mismo! Paso 2

El puede plegarse adentro de su coraza y tomar 3 respiros profundos para calmarse. Paso 3

Plegable puede entonces pensar una solución o una manera para hacerlo mejor. Paso 4

Plegable puede entonces preguntarse a si mismo: Es su idea segura? Es eso amable? Como hara sentirse a todos?

Los amigos de Plegable están contentos cuando él juega bien y conserva su cuerpo para él mismo. A los amigos les gusta cuando Plegable usa buenas palabras o hace que una maestra le ayude cuando está contrariado.

El final!

Teacher Tips on the Turtle Technique Webster-Stratton, C. (1991). The teachers and children videotape series: Dina dinosaur school. Seattle, WA: The Incredible Years. Model remaining calm Teach the child the steps of how to control feelings and calm down (“think like a turtle”) –Step 1: Recognize your feeling(s) –Step 2: Think “stop” –Step 3: Tuck inside your “shell” and take 3 deep breaths –Step 4: Come out when calm and think of a “solution” Practice steps frequently (see cue cards on next 4 pages) Prepare for and help the child handle possible disappointment or change and “to think of a solution” (see list on last page) Recognize and comment when the child stays calm Involve families: teach the “Turtle Technique”

Step 1

Step 2

Step 3

Step 4

Help the Child Think of a Possible Solution: Get a teacher Ask nicely Ignore Play Say, “Please stop.” Say, “Please.” Share Trade a toy/item Wait and take turns