Hacer Ahora Lunes, el 21 de marzo 1. Marcos has the flu. 2. We have colds. 3. I have a toothache. 4. Do you (informal) have a broken bone? yonosotros/as.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Aim of the lesson: To be able to recall illnesses and problems
Advertisements

TENER REPASO de los básicos.
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Me duele(n)… 12 Me siento mal
Hacer Ahora Lunes, el 2 de mayo Complete each of the following sentences by choosing the correct verb from the word bank and conjugating it in the past.
Hoy es el 14 de marzo. Es viernes. La pregunta Are you more like Selena in that you belong to many different cultural groups without being defined by.
Unidad 1, Lección 1 Un rato con amigos: ¿Qué te gusta hacer?
Present Tense.  El Verbo – The action word in a sentence  El Infinitivo – The infinitive (to + a verb)  To walk = caminar  To run = correr  To hear.
 Copy your DLT in English & Spanish. 1. DLT: I can learn the conjugations of the verb tener. Puedo aprender las conjugaciones del verbo tener. 2. DLT:
Spa 111 Final Review Game Divide the class into teams with no more than 3 per team. Hand out slips of papers to each team to write answers on. Each team.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
Tener Capítulo: 4.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _______ what someone __________ using the formula ________________________. I can ________.
Hoy es lunes, el 2 de marzo 2/3/15. Para comenzar: translate these sentences into English. 1.Yo tengo una pluma. 2.Carmen tiene la pluma roja. 3.Mi amigo.
Hoy es ______, el ______ de _____ de _____________. Para Empezar: 1.Saquen los apuntes MORADOS. Completen la sección de TENER- Número 1 !!!!. 2. Estudien.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
Harry No Tiene Pizza..
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
 For the three verb note slides, combine two vocabulary words with the specified structure to create a complete Spanish sentence. 1 for each step  Each.
Chapter 9 Translation Challenge!. Pregunta 1 My head hurts. I should take some Advil.
Los verbos del presente. In Spanish all verbs, or action words, end in either –ar, -er, or –ir – For example: ARERIR hablarcomerescribir tomarcorrervivir.
Lunes 3 de noviembre Máx. : 18° Mín. : 4° Hazlo ahora 3 min Fix the mistakes in the sentences below: 1. ¿Te torció la pierna? 2. Yo rompí el tobillo. 3.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Qué es? Tener is another verb that we are going to learm. It means TO HAVE or sometimes TO BE.
Hagan ahora: Traduce (Translate): 1. Rosa has five pencils. ______________________________. 2. I have a clock. ______________________________. 3. We have.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
Conjugate “ser” for the following subject pronouns: – Yo – Tu – Ella – Nosotros – Ustedes SWBAT recognize verbs in their infinitive form (-ar, -er, -ir)
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
Spanish for Nursing Adonis K. Lomibao, R.N. 11/26/11.
Vocab: el día escolar Grammar: Subject Pronouns & Present Tense of –ar Verbs.
Cosas Medicales. La Sangre El Hueso El Hueso Roto.
Tener -= to have. Tener Tener is a new verb, but you have already seen two of the forms from TENER in the last chapter. Tener is a new verb, but you have.
Essential ?: How do I conjugate this irregular verb and how is it used?
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Hacer Ahora Viernes, el 18 de marzo !ESTUDIE! Puedes usar… - Hoja de vocabulario (vocab sheet) - Doler/Hace que handout.
-I can say what hurts -I can ask for medical help -I can give advise on how to feel better when sick or injured.
Verb=action word. In Spanish we “Conjugate” verbs to match the subject. Conjugate?!!! – To change the ending of a word to match the subject (who we are.
-AR VERBS Español.
Yo puedo decirle a otra persona que hacer Esponja: Di cuales alimentos son saludables y cuales son comida chatarra: El brocoli Las papas fritas Los tacos.
Hacer Ahora Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish. How do you say “the sports” in Spanish? OBJECTIVES: *vocabulary for sports.
Tener + que + inifinitive To have to do something.
LOS VERBOS!!!. We already know these phrases in Spanish:
Spanish II Week 16. Para Empezar 7 de diciembre With the foods shown below, place them into the categories “comida chatarra” or “comida sana” in Spanish.
Week 18 Spanish II. Para Emepezar 5 de enero ¡Feliz año nuevo! In English, please write down 3-5 goals or resolutions you have for Spanish class this.
A new concept. Tener – to have (e-ie) CONJUGATING TENER TengoTenemos Tienes TieneTienen.
Tener + que + the infinitive In Spanish, to express the phrase “to have to”, you use:
I can identify at least 4 weather patterns in Spanish. I can conjugate and translate the verb tener in Spanish. I can state what someone has to do using.
Vámonos The bolded word(s) are wrong in each sentence. Write each sentence CORRECTLY. 1) Yo soy corriendo. 2) Tú estás dormiendo. 3) La chica es leiendo.
Week 19 Spanish II.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
Unit 8 La Salud Español 4 1 de febrero Rewrite each sentence filling in the blanks with body part vocabulary. 1.Para leer yo uso mis ___________. 2.Antes.
UNIT 4 ES BUENO SER JOVEN IT’S GOOD TO BE YOUNG. UNIT 4: ES BUENO SER JOVEN 6 weeks Health: general health, illnesses Body parts Healthy/unhealthy habits.
Verb Conjugation Review Por: Señora Castillo Verb Conjugation Review A verb is the action word.
DOLER y SENTIRSE los apuntes Sra. Clauson– Espanol I.
Future Tense El futuro. Future tense tells what will take place in the future.
It is an irregular verb in all forms except “nosotros”. ITS BEST TO JUST MEMORIZE IT!
Español II, jueves, el 24 de abril Ahora mismo: For each category, write three other words that would fit. Use text p. 288 and your notes to help you:
Commands Notes Powerpoint ¡Escucha como usar los mandatos! ©Spanishplans 2012.
¡BUENOS DIAS! Please fill out the student survey. Then, practice the vocabulario for the quiz!! J Noort.
Sra. Schwarz Los verbos tener, hacer, y poner. Sra. Schwarz El verbo tenerEl verbo tener  The verb tener means “to have.”  Tener is a stem-changing.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Present Tense of -er & -ir Verbs. Regular Verb Regular Verb: follows a pattern for conjugation. Pattern: Stem + endings.
Hoy es lunes, el veintiocho de abril. La Meta: ¿Quién es? Hagan Ahora: Completen página 4 de los paquetes. Tarea: Write the subject pronoun chart 6 times.
El 23 de marzo español 1 ¡Hay 8 días hasta las vacaciones de primavera!
Harry No Tiene Pizza..
Hagan Ahora: What verbs mean “to play”? (There are two.)
Transcripción de la presentación:

Hacer Ahora Lunes, el 21 de marzo 1. Marcos has the flu. 2. We have colds. 3. I have a toothache. 4. Do you (informal) have a broken bone? yonosotros/as túvosotros/as él/ella/Ud.ellos/ellas/Uds. Create a conjugation chart for “Tener” by copying the chart below and filling in the correct form of tener in each box. Then, Translate the sentences shown below.using the forms of tener you just filled in.

Objetivos  Identify various medical conditions in Spanish and recognize the forms of the verb “tener” in order to express what medical conditions various people have.  Identify treatments for various medical conditions in Spanish and use the verb “deber” to express what various people should do to cure their ailments.

TENER – to have TengoTenemos Tienes TieneTienen

Deber - should DEBO (Yo) DEBO (I should) DEBEMOS (Nosotros/Nosotras) DEBEMOS (We should) DEBES (T ú) DEBES (You should) TIENE (Él/Ella/Usted) TIENE (He/She/You formal should) DEBEN (Ellos/Ellas/Ustedes) DEBEN (They/You all should)

Los tratamientos (Treatments)  Quedar en cama (To stay in bed)  Descansar (To rest)  Tomar medicina (To take medicine)  Ir al doctor (To go to the doctor)  Dormir (to sleep)  Tomar mucho agua (To drink a lot of water)

Expresar las recomendaciones… DEBER + tratamiento Ejemplos: Tengo el gripe. Debo ir al doctor. Tienes un fiebre. Debes dormir. Alicia tiene un resfriado. Debe tomar mucho agua. Tenemos dolores de cabeza. Debemos descansar. Eduardo y Enrique tienen dolores de estómagos. Deben quedar en cama.

Paco tiene un fiebre. ?Qué debe hacer Paco?

Ricardo tiene el gripe ?Qué debe hacer Ricardo?

Tengo un resfriado. ?Qué debo hacer?

Tenemos dolores de dientes. ?Qué debemos hacer?

Marquita y Alonso tienen toses. ?Qué deben hacer Marquita y Alonso?

Tienes un hueso roto. ?Qué debes hacer?

Tarea  Terminar hoja de trabajo  Start making flaschards for this week’s prueba!

Objetivos  Identify various medical conditions in Spanish and recognize the forms of the verb “tener” in order to express what medical conditions various people have.  Identify treatments for various medical conditions in Spanish and use the verb “deber” to express what various people should do to cure their ailments.

Boleto de salida Write a brief dialogue (at least 3 lines) between a doctor and patient in which…  The doctor introduces him/herself and asks the patient what is wrong  The patient tells the doctor what is wrong  The doctor makes a recommendation as to what the patient should do to feel better.  If you have time, you can add farewells to your dialogue. Doctor: Hola, soy (doctor’s name). ?Asks what’s wrong with the patient? Paciente: Correct form of TENER + condition Doctor: Correct form of DEBER + treatment