MORE CONVERSATION TOOLS

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
La Edad Age.
Advertisements

El verbo tener The Verb “To Have”.
and other fun things…. El correo electrónico y otras cosas divertidas….
Spanish Subject Pronouns I – Yo You (informal) – Tú You (formal) – Usted (Ud.) He – Él She - Ella.
3-Step Entrevistas 1- Interview the person sitting across from you to find out his or her name, phone number, and address. EJEMPLO: A- ¿Cómo te llamas?
¿Quién eres? Who are you?.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
¿Cómo se llama él (ella)?
Greetings and Farewells
How would you greet a friend at these times?
FLASHCARDS CHAPTER 1, Part 1.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Preguntas y Respuestas
Las Preguntas.
Presentaciones… Introductions….
Tener You already know that TENER is used for: TO HAVE And when you want to express HUNGERAndTHIRST.
The Verbs saber and conocer (Los verbos saber y conocer) The “to know” verbs.
¿Dónde está? Where is (he, she, it, you formal)?.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
SPANISH I ¡Exprésate! Page 122. To Ask About Classes What classes do you have this afternoon? What classes do you have after lunch? What’s your favorite.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
 Both saber and conocer mean “to know” but they have different uses. (like ser and estar)  Both verbs are irregular in the yo form but are regular in.
Los Saludos / Las Despedidas. I can identify four different ways to say hello in Spanish.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
To ask for phone numbersTo give phone numbers ¿Cuál es tu teléfono? What’s your telephone number? Es tres-dos-cinco-uno-dos- tres-uno. It’s
Las preguntas personales 2 grado
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
1. Turn to page 58 in the Spanish textbook. 2. Take out a sheet of paper, head it appropriately, and title it “El verbo tener: the verb tener-to have”
English Lesson 3.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
THIS IS With Host... Your GreetingsIntros. and Goodbyes How are you? Where are you from? S.V.O. Subject Pronouns.
Personal Information & Shall I Introduce You? In this lesson you will learn to: Ask and state address Ask and state telephone number Ask and state .
Exam format Unidad 4 etapa 1
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Coversacion Basico.
Unit 1.1 I can: I can greet others formally. Buenos días, ¿Cómo está usted? Buenas tardes, ¿Cómo está usted? Buenas noches ¿Cómo está usted?
Tener -= to have. Tener Tener is our new friend. Tener is our new friend. He is a very strange verb sometimes. He is a very strange verb sometimes. You.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Parte A (10 pts.) Listen to a conversation between Ana and Miguel. Based on their dialogue, select the phrase that tells what Miguel wants or needs. Ejemplo:
Amanda Porter, Spanish 6 Unit 1, Semester 1: En Casa con mi Familia (Used with Pobre Ana - by Blaine Ray)
¿Cuántos Años Tienes? ¿ Cuál Es Tu Teléfono? Spanish4Teachers.org.
Preguntas Romel Powell & Trey Richmond Dec 9 Block 2.
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Hoy: I can give personal information about myself: Name, Address, Phone number, and physical characteristics.
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
Preguntas y respuestas
Los Saludos / Las Despedidas
Hacer Ahora (Do Now) 1. Please sit down quietly. 2. Please copy today’s date, day and homework into your notebook or binder. 3. Please conjugate the verb.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
To be, or not to be? Let’s start out with one of the most important verbs in Spanish: ser, which means “to be.”
English Lesson 4.
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Saludos -Greetings Conversación básica.. Greetings  ¡Hola!Hello, Hi !  ¡Buenos días! Good morning!  ¡Buenas tardes!Good afternoon!  ¡Buenas noches!Good.
2009 HablaFácil, ©All Rights Reserved. Los saludos, las despedidas en español.
Preparación/ Review Hoy es martes el 24 de febrero de 2015 Today is Tuesday, February 24, 2015 Write the following months in Spanish: (pay attention to.
TenerTener to have. yo tengo I have tú tienes you have (informal)
SABER and CONOCER Page 56 Realidades 2 SABER & CONOCER Both saber and conocer mean “to know.” They both have irregular “yo” forms.
UNIVERSIDAD AUTÓNOMA DEL ESTADO DE HIDALGO ESCUELA SUPERIOR DE ZIMAPÁN Licenciatura en Derecho Conversaciones introductorias. Lengua extranjera. L.E.L.I.
How do you respond to the following greetings in Spanish?
Bell Ringer: Define the following terms
Transcripción de la presentación:

MORE CONVERSATION TOOLS How do you spell… …your name? …your address? It’s spelled… How old are you? (How many years do you have?) I am # years old. (I have # years. What is your address? My address is… What is your phone number? My phone number is… ¿Cómo se escribe… ...tu nombre? … tu dirección? What is your e-mail address? Mi correo electrónico es… Se escribe… ¿Cuántos años tienes? ¿Cuántos años tiene usted? Yo tengo (#) años. ¿Cuál es tu dirección? Mi dirección es… ¿Cuál es tu teléfono? Mi teléfono es…

Introducing other people What is his name? What is her name? His name is Her name is Where is he from? Where is she from? How old is he? How old is she? He is (#) years old. She is (#) years old. ¿Cómo se llama él? ¿Cómo se llama ella? Él se llama Ella se llama ¿De dónde es él? ¿De dónde es ella? ¿Cuántos años tiene él? ¿Cuántos años tiene ella? Él tiene (#) años Ella tiene (#) años

You meet a new friend for the first time in a Spanish-speaking country You meet a new friend for the first time in a Spanish-speaking country. You don’t have a lot of time to talk, but end up exchanging some basic information with each other so that you can get in touch later on. Ask and answer questions about the following topics: Name Mood Age Place of origin Phone number E-mail address Address Anything else that you can!