Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
Advertisements

Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
Repaso de Capítulo 1A y 1B Hablamos de la escuela.
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Hazlo Ahora 1.En Espanol, escribe TRES frases de «Soy» 2.Como se dice en español? 1.Friend 2.Short 3.American 4.pretty.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (Selena reflection questions)
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
PRACTICA DE ESCRIBIR Do Now: Take out Name Tag, place on desk. Write and answer these 3 questions with complete Spanish sentences. Use your notes from.
1. Singular definite articles in Spanish are … 1. El 2. La.
Antes de empezar – ¿cuál forma de TENER falta?
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
Vámonos In three complete sentences En español, Describe the people in this family …
Antes de empezar – write the order of your class schedule next to the number-words provided (1 st ) Primera hora _______________ (2 nd ) Segunda hora ______________.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Warm Up ¿Cómo eres? 1.Describe yourself with a list of Spanish adjectives. Please list as many as apply from our list. At LEAST 5 2. Then write.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Antes de empezar escribe la información en tu cuaderno sésabemos sabes-- sabesaben juegojugamos juegas -- juegajuegan saber – to knowjugar – to play Sé.
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. No ponen la tarea vieja en la cesta. DON’T p ut your homework in the basket. 2. Sacan la hoja del c írculo de conversación.
05/10/20091 Capítulo 1: Tercer Paso UN REPASO Vocabulario: Los deportes, la comida, la música, y las clases Página 32.
Antes de empezar – find these words in your vocabulario 1) más o menos - 2) por supuesto – 3) ¡Qué asco! -
Talking about what we like and do not like to do Español 1 Hoy es ____________ el ______ de ___________ de 2013.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
La Fecha: Hoy es jueves, 4 de septiembre Tema: Review of Unit 1 concepts Obj: SWBAT use activities vocabulary and the verbs ser and gustar to create basic.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Antes de empezar: write these words a T-Chart, then cover the “e” in the front of the word to guess what the English word is (some are verbs), then write.
Antes de empezar VENIR – to say that someone is coming to a place or event vengo venimos vienes viene vienen Therefore, it must be followed by a.
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Spanish I 1B Day 30.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Artículos indefinidos Indefinite Articles. The word “a” in English and “un” or “una” in Spanish are referred to as the indefinite article or in Spanish.
Antes de empezar Direct Object Pronouns When an infinitive follows a conjugated verb, the DOP can either be placed BEFORE the conjugated verb or ATTACHED.
Adjetivos. El Objetivo Los estudiantes van a escribir los adjetivos que describen una persona;si mismo. The students will write about adjectives that.
Antes de empezar ¿Cuál palabra/s usas para completar estas frases
LISTENING COMPREHENSION TEST
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Examen de unidad 1 leccion 2
Apuntes 1B Definite and Indefinite articles. la chica el chico la amiga el amigo ¿Cómo se llama? Ans. Se llama ______. ¿Cómo es? Ans. Él/ella es __________.
Unit 1 Review STUDY GUIDE FOR UNIT 1 TEST Vocabulary, Grammar, and Culture from Unit 1, Lessons 1 & 2.
Word Order: Placement of Adjectives Placement of Adjectives n In Spanish, adjectives usually come after the noun they describe. n Margarita es una chica.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
AVANCEMOS Gustar with an infinitive. GUSTAR WITH AN INFINITIVE We use the verb GUSTAR to talk about what people like to do in Spanish. This verb.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 16 de octubre de 2015 Today is Friday, October 16, 2015 Try your best to fill in the blank with words that make sense.
!Repasamos la Unidad 1! Click to begin Basic conversation review Ser and descriptions Subj. pronouns/ grammar Conjugating regular.
Preparación/ Review Hoy es lunes el 19 de octubre de 2015 Today is Monday, October 19, 2015 Due Now: Following the pattern of the word order of placement.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
ALC 14 viernes el 30 de septiembre. Bienvenida The next time one student will be selected to do the bienvenida in front of the class. Please partner up.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
**Para empezar la clase... Guess the meaning of these adjectives. Guess the meaning of these adjectives.  impaciente  artistica  inteligente  estudiosa.
Antes de empezar – escribe sí o no en tu cuaderno 1) ¿Haces ejercicio? 2) ¿Practicas deportes? 3) ¿Comes verduras? 4) ¿Comes frutas? 5) ¿Caminas o corres?
Antes de empezar contesta las preguntas ¿A qué hora es el desayuno? ¿A qué hora es el almuerzo? ¿A qué hora es la cena? A las ____ de la mañana/noche/tarde.
Antes de empezar: en tu cuaderno, what should these people do (Deber)? nosotros.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
Preparación/ Review Hoy es jueves el 27 de octubre de 2016 Today is Thursday, October 27, 2016 Do now: In your assessment you will be asked to read about.
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar Interrogative words – question words
Word Order: Placement of Adjectives
Do now: What does it mean ¿Cómo eres?
Antes de empezar: en español using “también”, write a sentence telling me you like the following: la pizza and las hamburguesas (hamburgers) saquen.
Antes de empezar Escribe la información en tu cuaderno
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Antes de empezar The following are verbs that have been conjugated, write the infinitive beside the conjugated verb: Como Esquío Voy Leo Veo Nado Hago.
Transcripción de la presentación:

Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer? ______________________________________ ¿Cómo eres? ______________________________________ Tarea and green sheets.

Personal & Cultural Expression Learning Spanish helps me express myself & learn about others. Gol de la semana: Ustedes podrán preguntar y hablar sobre Cómo son las personas. Capítulo 1

Prueba –Capítulo 1 Periods 1 – 4 on Monday Period 5 – 8 on Tuesday Prueba will be on everything we’ve covered over the last 3 weeks. All of chapter 1. Study your notes, your homework and your 3 vocabulary sheets over Capítulo 1. Review the lessons on the website.

La Tarea (write both sentences) Maritza is talking about her friend José. Read the sentences, then choose the appropriate word to fill in each blank. 1. Le gusta mucho practicar deportes. Es _________. 2. A veces no es serio. Es un chico _________. 3. Le gusta pasar tiempo con amigos. Es muy ________. 4. No es un chico ordenado. Es _________. 5. Le gusta ir a la escuela. Es _________. 6. No es perezoso. Es un chico muy _________. 7. Es simpático. Es un amigo muy _________. trabajadordeportistabueno pacienteestudiososociable graciosodesordenado

Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer? ______________________________________ ¿Cómo eres? ______________________________________

Preguntas ¿Cómo estás? ¿Qué es la estación? ¿Qué día es hoy? ¿Cómo es él? ¿De dónde eres? ¿Cómo es ella? ¿Tu eres ordenado/a? ¿Qué hora es? ¿Qué es la fecha? ¿Qué te gusta hacer los fines de semana? ¿Qué te gusta menos – escribir o leer?

Repasamos la tarea– write a complete sentence describing each of the people in the pictures. 4. El chico es _________. 3. La chica es _________. 2. El chico es _________. 1. La chica es _________. 5. La chica es _________. 6. El chico es _________.

Escuchamos Actividad 16 (jcd-0198) What are the Definite Articles (singular/plural)? The = el, la, los, las On a loose sheet of paper write the following word LARGE EL Turn your paper over and write the following LARGE letters LA You will hear 8 words you know. When you hear a masculine word, hold up the paper with el; do the same when you hear a feminine word – la.

Word order: Placement of Adjectives (you will see this on the test) What is an adjective? Describes a noun (person place or thing) i.e. The red car is fast. In Spanish the adjective comes after the noun. i.e. Susana es una chica artística. Subject verb article+noun adjective Jose es un chico reservado. perezoso erestú chicauna _________________________________________

Escuchamos Actividad 20 (jcd-0198) You will hear a description of Arturo, Marta, and Belinda. Write what you hear.

Antes de salir – using what you just learned put these sentences in order no una Teresa chica es inteligente ____________________________________________ chico no Rafael es estudioso un ____________________________________________ Marcos chico un es reservado no ____________________________________________