Story Summary 1.Notebook and something to write with. 2. Divide your paper into six sections and label in Spanish and English: Personajes (characters)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Advertisements

Los números ordinales (first, second, third…). Los números ordinales  1—primero*  2—segundo  3—tercero*  4—cuarto  5—quinto  6—sexto  7—séptimo.
Los verbos regulares – ar What is an infinitive? An infinitive in both Spanish and English is the base form of the verb. In English, the infinitive.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
I. Bellwork: 2/4/13 A. Place your –AR/-ER/-IR worksheet answers on your desk. B. On the back of the page, copy and translate the following sentences: 1.
Asking and answering questions about family members.
Español 1 7 de abril La Campana Hoy es martes el 7 de abril de ¿Los viernes te gustaría estudiar las matemáticas con tu papá? 2. ¿Quieres.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
TAREAS INGLES Del 03 – 07 Noviembre.
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
3-4 de septiembre.  Exchange both your notebook and your participation card with your partner.  Listen to Profa as she helps you in each section know.
TAREAS INGLES Del 03 – 07 Noviembre.
Hoy es el tres de octubre, es jueves. La pregunta: ¿Qué cosas ven en las fotografías de la videohistoria en las páginas 224 – 225? La tarea: Libro de trabajo.
Hoy es el 1º de noviembre Please turn in your homework to the sub. Please complete this hand out entirely and turn in to the sub. Calentamiento: Complete.
Oraciones ordenadas estudiante / soy / trabajador / un
Calentamiento (martes, once de noviembre) Part One: Answer the following questions in Spanish in your notebook. 1.¿Qué clase tienes en la tercera hora?
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Calentamiento Write the answers to each question.
Instrucciones: Draw pictures of your favorite breakfast foods and drink on this place setting. On the other side, draw pictures of your favorite dinner.
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Vocabulary Foldable 1.For this activity each person needs one sheet of copy paper. 2. Fold paper in half hot dog. Open. 3. Cut 14 times on ONE half of.
Sight Words MondayTuesdayWednesdayThursday am be but they 20 Math Worksheet Remember to read your take home book! 21 In your HW Notebook, write about something.
LOS QUEHACERES DE JORGE
Calentamiento Turn the homework into the teal basket Write the verb from our list that corresponds with the pictures below.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Preguntas. ¿Cuándo? ¿Cuánto? ¿Por qué? ¿Cuál?
¡Hola clase! Take notes and answer questions on all upcoming slides. (except for the Tip of the Day slide) ¡Nos vemos el martes!
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
ALC 16 Bienvenida jueves el 6 de octubre. ALC 16 jueves el 6 de octubre Conjugate Yo bailar Tú escuchar Usted salir Ella abrir Nostros comer Vosotros.
LISTENING COMPREHENSION TEST
ALC 82 Please turn in the word search. Please find a place to sit. Sit behind or in front of the partner you want to do the final project with.
Please choose five pictures. Por favor, elija cinco fotografías. Make a list of words about each picture that you choose. Haga una lista de palabras sobre.
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Hoy es _________ ______de febrero Tema: What I do in town El objetivo: I can describe at least three places that I like to go in Tucson and state how I.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
ALC 49 Responde a las preguntas Hoy es lunes el 30 de enero ¿Cómo estás? 2.¿Dónde estás? 3.¿Qué estás haciendo? 4.¿De dónde eres? 5.¿Cómo eres?
Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea en el pupitre. Put your HW out on your desk. 2. Practiquen el vocabulario con tu compa ñero. Practice the vocabulary.
Hoy es lunes el veinticuatro de agosto de dos mil quince. White Board El calentamiento: Translate into Spanish- thin, brunette, young, old, nervous Pregunta.
ESPAÑOL 1 3 de noviembre de LA CAMPANA HOY ES LUNES EL 2 DE NOVIEMBRE DE Hay errores, califícalos: 1. Mi llamo es Bruno. 2. Yo soy 13 anos.
Hacer Ahora Write a sentence stating the day of the week and date in Spanish. How do you say “the sports” in Spanish? OBJECTIVES: *vocabulary for sports.
Tienes que dibujar tu profesor favorito: 1) Draw the teacher (and colour) 2) Label all of the body parts (including articles) 3) Write 10 sentences using.
ALC 50 Hoy es miéroles el primero de febrero Identify in Spanish the action that is taking place in each picture. There are 5. Use the gerund form.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Week 19 Spanish I. Para Empezar 11 de once Use the following information to write a few complete sentences in Spanish. mother 29 years old tall, smart.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
Para Empezar 25 de enero Write two sentences in the past tense describing where Drake was and what he did yesterday based on the photos.
VERBOS REFLEXIVOS Español 2. Reflexive Verbs* What is a reflexive verb? A reflexive verb is when you do an action to yourself. For example : Pasar el.
ALC 62 Jueves el 2 de diciembre All slides are on timer Bring coloring items mañana.
ALC 48 Responde a las preguntas Hoy es jueves el 26 de enero ¿Qué clase tienes la primera hora? 2.¿Qué clase tienes la segunda hora? 3.¿Qué clase.
Semana Séptimo Spanish I. Para Empezar El veintiuno de septiembre Please answer the following question in English: What are Profe. Smukler’s Classroom.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Week 22. Para Empezar 1 de febrero Please respond to the following question in Spanish: ¿Qué te gusta hacer con tu familia?
Es el 4 de noviembre La Práctica (parte 1)
Español 1 18 y 19 de octubre de 2016.
¡Los Adjetivos!.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Adjective Grammar Adjective Agreement.
 TODAYS WORK!!!  1. Based on the unit cover write a list of 20 words related to the unit of work.  2.Complete the grammatical structures workbook.55,56,57,
Adjective Grammar Capítulo 1B.
Regular -AR Verbs Pág. 100.
Teach me how to conjugate
Tapas Write a sentence using each word
HACER AHORA: Translate the following sentences from English to Spanish: I do not like to watch tv. I like to ski a lot. I do not like to swim at all. I.
Vámonos In SPANISH, write three complete sentences about something you will be/do in the future. USE THE FUTURE TENSE!
Transcripción de la presentación:

Story Summary 1.Notebook and something to write with. 2. Divide your paper into six sections and label in Spanish and English: Personajes (characters) Escenario (setting) Problema (problem) Resolución (Resolution) Palabras Importantes (Important words) Preguntas (questions)

3. Complete the following in each section: – Personajes: draw a picture of each character and label the picture with their name – Escenario: list all of the places the main character (Andrea) goes to IN ORDER – Problema: Describe the problem in three complete sentences in Spanish – Resolución: Describe how the problem was resolved in three complete sentences in Spanish. – Palabras Importantes: List ten important words from the story in Spanish and English and write and example sentence in Spanish. Use a mix of key verbs, adjectives, and nouns from the story. EXAMPLE: Le dijo: he/she said – Preguntas: Write ten questions in Spanish that can be answered by the story. Answer the question in Spanish in a complete sentence.

Escribe en ingles. (translate). Find verbs in future tense. 1. Aunque es extranjero conoce muy bien la selva y quiere atreverse a hacer algo increíble 2. Gunter piensa que entrará en medio del bosque tropical y buscará al gorila mas grande. 3. Claro que sobrevivirá. 4. El extranjero ya piensa que no habrá nadie que le pueda ganar 5. iré a la costa y buscare otro animal mas valiente. 6. si hubiera perdido no habría buscado otro animal. 7. Claro que este pobre pájaro no querrá pelear contra este extranjero. 8. Le pega tan fuerte que se le olvida porque esta peleando 9. El extranjero nunca jamás se atreverá a pelear.