Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Repaso y preposiciones (Review & Prepositions). El verbo ser Yo soy Tú eres Él/ella es Nosotros somos Vosotros sois Ellos son.
Advertisements

Diario #1 Escribe una conversación entre dos amigos con un saludo y tres preguntas. Escribe una conversación entre una profesora y un estudiante con un.
TENER REPASO de los básicos.
CINCO MINUTOS - write down as many as you can remember without looking at your notes!
saquen la tarea p. 60 (inténtalo) 1-14 Ustedes están en la clase
Si no estabas en clase hoy… With the cuento you received yesterday, please double check your answers with those posted on slides 5 and 6. Translate the.
Do Nows septiembre/octubre el 17 de septiembre ¿Cómo es tu madre? ¿Cómo eres tú? ¿De dónde eres tú? ¿De dónde son tus abuelos?
Hacer Ahora Write a sentence saying the day of the week and the date in Spanish. (June = junio) Write a sentence saying the day of the week and the date.
Día 69 Final Review 1—Greetings, Numbers, Origin.
EL DIAGRAMA DE LA CONJUGACIÓN DE VERBOS See página 2 for instructions. YO(15 (1 verbo) TÚ(6 ÉL /ELLA (18 (1.
Exámen Preliminar.
Correct the story On the next page you will see a short story. You will need to: -Make corrections to the story. There are 18 mistakes. -Translate the.
Repaso y preposiciones para el examen del Capítulo 4.
Si no estabas en clase hoy…
Si no estabas en clase hoy.. We finished the packet and turned it in. Make sure you have the packet completed to correctness and turn it in when you return.
Hoy es el cinco de febrero de dos mil quince El clima de hoy: Propósito: You will be able to talk about activities you like to do during the.
Si no estabas en clase hoy… Hoy en clase, students received some new structures that were added to the Diccionario. Please see the following slides, and.
Si no estabas en clase hoy… Please review el vocabulario de los Capítulos 5 y 6. We reviewed Mini-Cuento 3 from Capítulo 5 packet. Students added some.
Spanish One Oral Interview Capítulos 1 y 2. Here are 10 questions pulled from chapters one and two. You will be assessed using the rubric provided to.
8 y 9 de octubre de Llena los espacios. Fill in the blanks.
Si no estabas en clase hoy… We reviewed and acted out a story. Students had to translate the story that we acted out for homework. We acted the story out.
Group Weather Reports. Step 1 El Tiempo Hoy Pick your 4 Cities + Philadelphia:  Philadelphia – sunny, cold. High 45, Low 32  Miami – rainy. High 78,
Correct the story On the next page you will see a short story. You will need to: -Make corrections to the story. There are 18 mistakes. -Translate the.
MI HORARIO TÍPICO Srta. B.. WRITE IN FULL SENTENCES  An example of a class  En la segunda hora tengo la clase de inglés a las ocho y media. Señora Bethea.
Si no estabas en clase hoy… Check the bin. Today we talked about “cinco de mayo” you will need to get the hand outs that we discussed in class. Make sure.
¿Qué haces los fines de semana? Vocabulario 2 Capítulo 3.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Without looking at your notes Write the endings to ER/IR verbs conjugated in the past Write the endings to AR verbs conjugated in the past Conjugate the.
Para hacer ahora 1) There are three types of verbs in Spanish. What are they? 2) How do you determine if a verb is an –ar, -er or –ir verb? 3) What steps.
Directions: This is a review for the Unit 3 test. On the Unit 3 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is.
Español 1 16 y 21 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 21 de octubre de  1. inteligente  2. antipático  3. trabajador  4. tonto 
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
1 Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?
ESPAÑOL I DOCTORA TARTAGLIONE Unidad Preliminar ¿ Cómo te llamas? How do you respond? Me llamo _______.
UNIDAD UNA: Nice to Meet You!. Buenos Días Hola.
Vocabulario Subject Pronouns TimeSer Questions.
Español de octubre.
Si no estabas en clase hoy… Haz el principio y la participación. Please turn them into the bin when you return. We went over the story “El niño que jugaba.
Si no estabas en clase hoy… Today we talked about yesterday’s story that was homework. Please make sure you get this to me, so I can give you credit. We.
Si no estabas en clase hoy… Today we went over Friday’s classwork. Students started an activity for tomorrow (please see folder when you return). Tomorrow.
Si no estabas en clase hoy… Today we reviewed the new terms we learned on Thursday and Friday. Then we went over the story from Friday. Please take the.
Sing the Buenos dias song
602Pd. 5rm. 209 COPY the following into your notebook. Make sure that all work is completed. This will be checked on WEDNESDAY along with Proposito # 31.
Survival Spanish – SPA II y III
First Grade Spanish High Frequency Words.
Calentamiento 1. Take your homework out and have it face-up on your desk. STUDY 2. If you finished your notecards yesterday, take them out and STUDY the.
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can prepare for the quarterly exam Vocab/Ideas: How to say the date Numbers 1-31 Months of the year Days of the week Classroom.
1. Mario gusta animales. A Mario le gustan los animales. 2. Nos gustamos dibujando. Nos gusta dibujar. 3. A ellos les no gustan los clases de historia.
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
 Correr (ustedes) Corren  Hablar (tú) Hablas  Asistir (nosotros) Asistimos  GET MARKER BOARDS AND MARKERS.
Actividad Inicial #1 Fill in the speech bubbles with appropriate Spanish questions and answers. (complete this activity on p.18 of your notebook; use p.35.
CALENTAMIENTO PUNTOS DE SCORE PARTICIPACION C# 61 ______ ______ C# 62 ______ ______ C# 63 ______ ______ C# 64 ______ ______ C# 65 ______ ______ C# 66 ______.
Para Empezar miércoles, 9 de septiembre del 2015 Música miércoles Canción – “Tengo Tu Love” Artista – Sie7e o David Rodriguez (sie7e) is from Bayamón,
Me llamo __________ Clase 602 La fecha es el 11 de diciembre del 2014 Propósito # 34: ¿Cómo continuamos el repaso para el Examen del Capitulo 1? Actividad.
World Language Survey  8 de mayo de La Campana  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Cuál es la estación?  2. ¿Cuántos años tiene tu mamá?
Si no estabas en clase hoy… Make sure you turn in your free-write story upon your return. Add the new structures to your Diccionario. We acted out a story,
¡Exprésate! Capítulo 1. Primero Paso Greetings and Goodbyes.
Please do all *pre-computer prep before you get the computer. Please sit with a partner of the opposite sex. *pre-computer prep – 1-2 drops of hand sanitizer,
Si no estabas en clase hoy… Please see me sometime to practice the listening portion of the exam. Check the folder when you return. Make sure you understand.
Chapter 2- Quiz Outline Primer Paso Quiz. Primer Paso- Parte I Fill in the blank with the correct form of estar. Fill in the blank with the correct form.
Si no estabas en clase hoy… Please review “El Diccionario” de Capítulos 5 y 6. Last night’s homework was to write 4 questions. Today in class we went over.
ESPAÑOL 1 21 DE OCTUBRE DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 21 DE OCTUBRE DE La participación #1: Dibuja un chico bajo. Escribe 2 frases completas.
¡Buenos Días! **Please have your Time homework out on your desk.** Warm – up: o Turn to your neighbor and review numbers 0-30 (see page 16)
Si no estabas en clase hoy… Put your homework (from Tuesday – due Wednesday) in the bin when you return. When you get your homework back, please check.
Martes, 15/12/15 Calentamiento: Based on the weather conditions given, answer the questions about what you want to do in complete Spanish sentences. 1.
Me llamo _________Clase 602 La fecha es el 8 de enero del 2016 Propósito 33: ¿Como repasamos para el examen del capítulo 1? L.O- to review the topics covered.
Review for the Preliminary test What have we learned?
SP3 El veintidos de abril. Prueba/Quizito Fecha: la treinta de abril- Miércoles ¿de qué se trata?  los verbos regulares en el presente ¡¡NO HABRÁ LETEROS!!
¿Qué tiempo hace?. Hace frío ¿Qué tiempo hace? Hace calor.
Hoy es lunes el seis de abril… HW: #643 – 648 X5 due Friday TEST FRIDAY: Lesson 90 – 96, verb phrases & questions Calientito- Find a friend and see if.
Transcripción de la presentación:

Si no estabas en clase… Hoy en clase, we reviewed the terms from our most recent diccionario. Tomorrow there is a test. Tomorrow you will need to turn in the activity from yesterday and El Diccionario. To study: make flashcards out of diccionario words, and re-read the stories. Please see me if you have questions. Haz el principio y la participación.

El Principio Cambia de la tercera persona a la primera persona. 1.Hay un pájaro que se llama Bonito. Yo soy pájaro que se llama Bonito. Yo soy pájaro y me llamo Bonito. 2.Siempre vuela en el aire. Siempre yo vuelo en el aire. 3.Bonito tiene muchos amigos. Yo tengo muchos amigos. 4.Está muy feliz. Yo estoy muy feliz.

Hoy es martes, el diez y seis de abril de dos mil trece. Ya es martes. Ya no es lunes.

¿Qué tiempo hace hoy? hace mal tiempo? Está lloviendo. Está nublado. Hace mucho calor. Hace mucho frío. Hace mucho viento. ¿Hace buen tiempo… o Hace sol. No hace tanto calor. No hace tanto frío. No hace mucho viento.

¿Qué vamos a hacer hoy? Primero, ustedes hacen El Principio Segundo, nosotros hablamos del Principio, la fecha, el tiempo, y el examen. Tercero, nosotros repasamos Capítulo 4. Por fin, la canción – Piel de ciudad. El objetivo: Demonstrar un entendimiento de las palabras y las estructuras del Capítulo 4.