I can recite and _________ the numbers 0 - 99. I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Starts next Thursday, June 2nd
Advertisements

El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. Buenas tardes. Buenas noches. ¿Cómo está usted?
H. Stanistreet Ejercicio #20 1. Cuál es la fecha de hoy? 2. Qué dia es hoy? 3. Qué tiempo hace?
I can _________ the difference between _________ and __________ articles. I can ________ the term ________________. I can _________________ to a question.
El 24 de septiembre…Día 8 Las metas de aprender
El libro Un libro.
Spanish II I can do everything from level I Warm-up: Calentamiento
Meta: ¿Qué necesitas para la escuela?
Hoy es martes Es el 25 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase?
I can recite and _________ the numbers I can ____________ spell in Spanish all classroom objects from the vocabulary sheet, including their __________.
página 1 quince/ 2. seis 3. catorce 4. veintisiete
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Hagan Ahora Sit in your seat. Get out your cuaderno and lapiz.
Revista de preguntas. ¿Cómo se escribe Carlos el bébé? Se escribe con, c-a-r-l-o-s, e-l, b-e-b-e.
2.4 Numbers 100-… Texto p. 64.
1. El colegio / la escuela.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
I can ________ a Spanish – speaking person and ask at least _______ questions. I can _____ all of the ___________________ in Spanish. I can __________.
Jeopardy ¿Qué hora es?El alfabeto NúmerosTeléfono Introducciones Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Q $100 Q $200 Q $300 Q $400 Q $500 Final Jeopardy.
I can _________ common mistakes in Spanish and explain how to correct them. I can __________________ to the question _______________. I can respond to.
MORE CONVERSATION TOOLS
El vocabulario que vamos a usar hoy es… Hoy es viernes, el 15 de marzo de 2013 Los interrogativos La familia Las preposiciones.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
Vocabulario: Los objetos de la clase. La bandera.
SPANISH UNIT 4 REVIEW On the Unit 4 test, there are 50 multiple choice questions. The first part of this review activity is just vocabulary review. The.
El género y número de los sustantivos (Gender and number agreement of nouns)
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
DESCUBRE 1 LECCIÓN DOS: EN LA CLASE Señor Mascari.
Encargado/a… Buenos días. … ¿Cómo estás? Estoy… ¿Qué día es hoy? Hoy es ... ¿Qué fecha es? Es el 26 de ...
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
Los números 0-30 the numbers cero uno dos tres cuatro cinco.
Assignment for today: 1.Take out a piece of paper. 2.Put your name and the date at the top. 3.Title your paper “Adjectivos y Sustanivos” 4.You must create.
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
¿Cómo respondes? You bet your friend that you learned everything from your Spanish class this week. He/she is texting you questions and if you win he/she.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
ALC 75. ALC 75 Responde a las preguntas. Hoy es miércoles el 30 de abril de dos mil catorce. 1.¿Cómo se escribe, “Where did you go?” en español?
ALC 6 La fecha es miércoles el 7de septiembre Por favor make a nameplate and place it on your desk.
1) ¿A qué hora tienes la clase de español? At what time do you have Spanish class?
Para Empezar Español 1 – First 9-weeks Aug. 25 – Oct. 17, 2014 Sra. McDevitt.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
Vocabulario: Los objetos de la clase. La bandera.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
El bolígrafo / La pluma.
10 = diez 20 = veinte 30 = treinta 40 = cuarenta 50 = cincuenta 60 = sesenta 70 = setenta 80 = ochenta 90 = noventa 100 = cien.
Hoy es martes Es el 13 de octubre del 2011 ¿Qué hay en la clase? COPIE y escribe el número en español : a. Hay ___________ estudiantes en la clase b.
LA TAREA REPASE (review) class notes from martes el 13 HAGA p. 28 ejercicio 2 Write out all sentences and numbers in words.
Día 16: el 23 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
ESPAÑOL 1, el 23 de Septiembre
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Question Words In English there are six main question words. Without knowledge of the following words, understanding questions would be extremely difficult:
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Hoy es lunes. Es el 28 de septiembre del 2015 ¿Cuáles son los números de uno a treinta? ESCRIBE el número en español: (página 16) a. __________dólares.
Preparación/ Review Hoy es viernes el 4 de septiembre de 2015 Today is Friday, September 4, 2015 Write the number: siete ___diecinueve ___ nueve ___veintiuno.
ARTICLES PRACTICE Práctica de los Artículos. GIVE THE CORRECT INDEFINITE ARTICLE FOR THE FOLLOWING NOUNS. THEN SAY IF YOU NEED OR HAVE THEM. WRITE OUT.
Para hacer ahora 1) ¿Cuál es la fecha de hoy? 2) ¿Cuál es la fecha de mañana? 3) ¿Cuáles son las estaciones del año?
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
SPANISH I SEMANA CUATRO. PARA EMPEZAR Please write the number of your age in Spanish!
Lesson 4.1 Grammar. Indefinite Articles Indefinite articles un and una are used to say a or an before a singular noun, while unos and unas are used to.
Spanish 2 – BOY Review S1 Hola Basic Greetings Hola.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
B E L L W O R K 28 de abril – 2 de mayo 1, 2, y 5 horas.
El 28 de septiembre…Día 10 Las metas de aprender
Day 12 Exploratory 7 de octubre
El Examen Improv. 2 Práctica los números
Transcripción de la presentación:

I can recite and _________ the numbers I can ________ at least ______ classroom objects in Spanish. I can __________________ to at least _____ questions in Spanish. ask and respond 25 name 5 spell

Number Mastery de práctica… Escribe los números en español. 1) 6 ________________________6) 56 ________________________ 2)14 ________________________7) 61 chicos ____________________ 3)23 _________________________8) 100 _________________________ 4)31 plumas ___________________9) 177 _________________________ 5)49 _________________________10) 198 ________________________

La entrada continuado: Label each noun with the correct Gender and Number. Then write the correct Indefinite Article. 1)_____ tiza 2)_____ celulares 3)_____ ventanas 4)_____ alumno 5)_____ silla 6)_____ revistas 7)_____ televisores 8)_____ profesores 9)_____ reloj 10)_____ alumna FS Una Cuando estás terminado, continua trabajando en la lista… ¿Cuáles son las palabras que necesito estudiar?

SÍ MÁS O MENOS NO ¿Sabes el vocabulario?  Los números  Los objetos de la clase

Number Mastery de práctica… Escribe los números en español. 1) 6 ________________________6) 56 ________________________ 2)14 ________________________7) 61 chicos ____________________ 3)23 _________________________8) 100 _________________________ 4)31 plumas ___________________9) 177 _________________________ 5)49 _________________________10) 198 ________________________ seis catorce veintitrés / veinte y tres treinta y una cuarenta y nueve cincuenta y seis sesenta y un cien ciento setenta y siete ciento noventa y ocho

La entrada continuado: Label each noun with the correct Gender and Number. Then write the correct Indefinite Article. 1)_____ tiza 2)_____ celulares 3)_____ ventanas 4)_____ alumno 5)_____ silla 6)_____ revistas 7)_____ televisores 8)_____ profesores 9)_____ reloj 10)_____ alumna FS una MP unos FP unas MS un FS una FP unas MP unos MP unos MS un FS una

Saquen por favor… y una pluma de color diferente llll La

Sr. Chang dice… ¡Saquen la lista de los objetos de la clase! I can name at least 25 classroom items in Spanish. Sr. Chang… teaching the word “Adiós”. Vamos a jugar… Matamoscas

I can name at least 25 classroom items in Spanish.

La tiza La computadora El borrador La cinta adhesiva La mesa El estudiante La estudiante El pupitre El escritorio La silla La ventana Las tijeras El lápiz El bolígrafo La pluma La grabadora El proyector El papel La hoja de papel El pizarrón La pizarra El mapa La bandera La caja La cesta La basura El televisor El casete El reloj El sacapuntas El libro El cuaderno La carpeta La maestra El profesor El maestro La profesora I can name at least 25 classroom items in Spanish.

Las preguntas…del primer año Las palabras interrogativas: ¿Quién?¿Cuándo? ¿Quiénes? ¿A quién?¿Cómo? ¿Con quién? (como) ¿De quién? ¿Por qué? ¿Dónde? (porque) ¿De dónde? ¿Adónde? (A dónde)¿Qué? (que) ¿Cuánto (a)? ¿Cuántos (as)?¿Cuál? ¿Cuáles? I can ask and respond to at least 5 questions in Spanish.

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 1) ¿Cómo te llamas? Me llamo _________. 2) ¿Cómo se llama Ud.? Mi nombre es _________. 3) ¿Cómo estás? (Yo) Estoy ________. 4) ¿Cómo está Ud.? 5) ¿Qué tal? 6) ¿Qué pasa? Nada mucho. 7) ¿De dónde eres? (Yo) Soy de ________. 8) ¿De dónde es Ud.? 9) ¿Cuántos años tienes? (Yo) Tengo ________ años. 10) ¿Cuántos años tiene Ud.? (Formal)

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 11) ¿Cuál es tu teléfono?Mi teléfono es ________. 12) ¿Qué día es hoy?Hoy es ________. 13) ¿Cuál es la fecha de hoy? Hoy es el ___ de ________. 14) ¿Cuándo es tu cumpleaños?Mi cumpleaños es el ___ de _____. 15) ¿Puedo ir al baño? 16) ¿Me permite ir al baño? 17) ¿Qué necesitamos para la clase? Necesitamos ________. I can ask and respond to at least 5 questions in Spanish.

Mucha Participación ¡ Una persona que paticipa mucha! ¡Gana un BEAR MERIT!

La Improvisación 2 a Situation: You and your partner are just meeting for the first time in class. Role play this situation where you both find out information about the other person. I can ask and respond to at least 5 questions in Spanish.

Improv. requirements: Each person will ask equal amount of questions. Include the following information in your improv.: Greetings Names How each person is feeling Where each person is from The age of each person Birthdays for each person The day and date Classroom objects needed for the class Farewells

Improv. grades will be based on the following: Voice Interaction Fluency Pronunciation Accuracy Each group will be assigned to interrupt another group.

Classroom objects needed for the class A: ¿Qué necesitamos para la clase? B: Necesitamos … ( ¡ La concordancia ! )

La interrupción C: Disculpe…Sr. Turnbow will ask both partners a question from the previous interogativos.

Be prepared to present today.