TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza 10-2009 1 iTeenChallenge.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Miércoles el 24 de febrero
Advertisements

-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Decir: to say.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the -go verbs. These verbs are: Hacer: to make/do Poner: to put Salir: to leave.
Subject Pronouns and AR verbs. Who is the subject of a sentence? How can we substitute the subject and still make sense? Ex:
Ayudando a su Hijo(a) a Tener Éxito en la Escuela.
Gregorio López y Fuentes
SER por la Srta. Galler. conjugate To list a verb in all of its forms using all of the subject pronouns.
Para empezar In your exercise books draw a picture to illustrate the meaning of the following words (use your vocabulary books to help). la costa el centro.
What are subject pronouns??? They replace the subject in the sentence. For example: IWe You HeThey She.
Noviembre – La lección uno. mnioceraa ricacararima canoaamericanocariecamino camaaireamanamorarco marina.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Déle a su Niño el Regalo del Bilingüismo por Vida Give Your Child the Lifelong Gift of Bilingualism.
Fountas and Pinnell Reading Assessment/ Evaluación de lectura.
Expressing Posession in Spanish
Cómo Ayudarle a su Hijo Tener Exito en la Escuela > Hable con los maestros > Por lo menos una vez al año, los maestros deben invitar a los padres a una.
Introducing the Personal Studies for New Christians Descripción del programa educativo de los Estudios Personales para Nuevos Cristianos By Dave Batty.
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Spanish –er and –ir verbs. Verbs in General English and Spanish both conjugate verbs. They can be organized as 1rst, 2 nd, and 3 rd person. If you need.
Noviembre– La lección tres. gpeirenors grisreino signogripe peropesopeorreno serenoperrosperegrinos.
Diciembre– La lección dos. ccaesanivo vacacasa canasaca vasonavacenavena avenavacaciones.
Subject Pronouns and Ser Subjects and Verbs The subject of a sentence tells us who is doing the action. The verb tells us what action is taking place.
How to Conjugate Regular –AR – Er - IR Verbs in the Present Tense.
What has to be done today? It can be done in any order. Make a new ALC form Do the ALC Get two popsicle sticks Get 16 feet of yarn. That is 4 arms width.
Los mandatos. Cómo formar los mandatos Use commands when you want to tell someone to do something or not to do something.
LA TAREA ESTUDIEN – vocabulario de la página 120.
La computadora esta’ encima de la mesa
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Por Dave Batty 2/2012 T Teen Challenge Staff Training Course T iTeenChallenge.org.
Possession: A new concept POSESIÓN: UN CONCEPTO NUEVO.
Portafolios E E- Portfolios What is - Qué es e-portfolio? e-Portfolio: A portfolio is a collection of work developed across varied contexts over.
Hoy es miércoles el veinte de noviembre AHORA With which subject pronoun would you replace each of the following? 1.Talking to one of your friends 2.Talking.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Conocer : to know (people) Hacer: to make/do.
 “La persistencia de la memoria” (1931), Salvador Dalí.
 Cultural Questions  Listening Skills – What did they just say?  Reading Skills – I have no idea what that means!
TURN & TALK Why does public education matter to you?
2.7 Activities. Vamonos In English, write down three things you like to do. It can be watch TV, play sports, whatever!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
INTRO. TO LAW – MR. STILLMAN 12/2/15 AIM: How do we construct a brilliant BILL OF RIGHTS PROJECT? DO NOW: Which Amendment will you choose for your project?
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
-go Verbs There is a small but very important group of verbs that we call the “-go” verbs. These verbs are: Hacer: Poner: Salir: Tener : Traer: Venir:
SER. What is conjugation? The difference between “I am” and “She is” In Spanish this happens even more often! 1 person/thing2+ People or things 1st person.
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Welcome to ESL class Bienvenidos a la clase de Ingles.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
La fecha: Hoy es miércoles el 23 de octubre. La meta: ¿Qué es tu apodo? Hagan Ahora Escriban el saludo apropiado para cada situación. 1.You see your teacher.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
Essential question: How do I conjugate these new verbs and use them?
Essential ?s: how do you compare things and how do you express extremes?
Preparacion Hoy es lunes el 30 de noviembre. Today is Monday, November 30. DO NOW: What subject pronouns would your use to talk about these people? Luis.
Welcome! Conversation Classes. Remembering Names Everyone Stand! Introduce yourself to class and give your name an action! Go around the class and try.
Agenda: Boot verbs and jugar. La Familia. Tener: Quack Video
Interrogatives in Spanish. Preguntas en español.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
SER and SUBJECT PRONOUNS
First Grade Dual High Frequency Words
Fish is Fish by Leo Lionni.
Los pronombres (Subject pronouns)
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
WELCOME BIENVENIDO Ms. Colet’s Achieve Class Presentation.
Development of the concert programme
Subject Pronouns and the verb‘Ser’.
Teen Challenge Staff Training Course T603.02
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Transcripción de la presentación:

TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge Course T506.05

What are the 3 biggest… ¿Cuáles son los 3 más grandes … Problems problemas Needs necesidades Challenges desafíos you face as a teacher? que usted enfrenta como maestro? iTeenChallenge Course T506.05

Creative teachers Profesores creativos Creative teachers are not a small group of brilliant superstars, they are ordinary teachers who pursue the discipline of variety in their teaching. Profesores creativos no son un grupo pequeño de superestrellas brillantes, son profesores ordinarios que persiguen la disciplina de variedad en sus enseñanzas iTeenChallenge Course T

Four challenges to move beyond lecture to creative discipleship training Cuatro desafíos para salir más allá del método de conferencia a una enseñanza de discipulado creativa iTeenChallenge Course T506.05

1 st Challenge 1er Desafío What is your goal as a teacher? ¿Qué es su meta como maestro? How do you develop students who are life long learners? ¿Cómo se desarrollan estudiantes que desean aprendizaje por toda la vida? One way is to model it! ¡Una forma es modelarlo! iTeenChallenge Course T506.05

3 Goals 3 metas 1. Teach people how to think. Enseñe las personas como pensar. 2. Teach people how to learn. Enseñe las personas como aprender. 3. Teach people how to work. Enseñe las personas como trabajar iTeenChallenge Course T506.05

2 nd Challenge 2do Desafío How do people learn? ¿Cómo aprenden las personas? Teens & adults are best motivated to learn when the learning situation is problem centered. Los jóvenes y adultos son motivados mejor para aprender cuando el aprendizaje se concentra sobre el problema iTeenChallenge Course T506.05

2 nd Challenge 2do Desafío How do people learn? ¿Cómo aprenden las personas? Stimulate self-discovery learning, not just content mastery. Estimule aprendizaje de auto- descubrimiento, no solamente de retención del contenido iTeenChallenge Course T506.05

Traditional vs Creative Discipleship Discipulado Tradicional contra el Creativo Traditional approach: Tradicional: Teach Assign Do Enseñe Asigne Haga Creative Discipleship : Discipulado Creativo: Assign Do Teach Asigne Haga Enseñe iTeenChallenge Course T506.05

Learn How to Listen to your Students. Aprenda Como Escuchar a sus Estudiantes iTeenChallenge Course T506.05

3 rd Challenge: 3er Desafío: What creative methods of teaching do you use? ¿Cuáles métodos creativos de enseñanza usa usted? iTeenChallenge Course T506.05

How to become a teacher your students will never forget! ¡Como llegar a ser un maestro que sus estudiantes nunca olvidarán! Predictability Vs Impact Previsibilidad Vs Impacto Greater Mayor Less Menos Less Menos Greater Mayor iTeenChallenge Course T506.05

The greater the predictability, the less the impact Mayor la previsibilidad, menos el impacto iTeenChallenge Course T506.05

The less the predictability the greater the impact! ¡Menos la previsibilidad mayor el impacto! iTeenChallenge Course T506.05

4 th Challenge: 4to Desafío: What is your level of enthusiasm? ¿Qué es su nivel de entusiasmo? Creative discipleship training is life centered, not theory centered. La enseñanza creativa del discipulado está centrada sobre la vida, no está centrada sobre la teoría iTeenChallenge Course T506.05

For more information about this course and other training resources: Contact Global Teen Challenge at Or visit our training website at iTeenChallenge.org iTeenChallenge Course T506.05