Español 1 -- Capítulo 5 -- Primer Paso

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Y tú, ¿cómo eres? OBJETIVOS: To talk about personality traits
Advertisements

Question words.... Sí / No Yes / No questions can be answered with sí or no. We form these questions in the following manner:
The verb Ser To be. Ser is used to tell who the subject is or what the subject is like to describe origin, profession, and basic characteristics.
Los pronombres del sujeto
Saying what you know: SABER p. 201 U3E2 Saber is another verb that has an irregular yo form. To use saber when you talk about factual information you.
Talking About Playing a Sport/jugar
Ejercicio #29 P. 208 Actividad 18.
Saber and Conocer Two forms of =To Know
SABER VS. CONOCER SABER: TO KNOW Yo se Tú sabes Él Ella sabe Ud. Nos. sabemos Vos. sabéis Ellos Ellas saben Uds.
Gustar y Las Preguntas #27- 29
¿Ser o Estar? To be or to be.
Hoy es _______, el ________ de _____ de _____________. Para Empezar: Contesten en español. 1.¿Qué le gusta hacer a tu mejor amigo? 2. ¿Qué le gusta hacer.
Module 1 Exam Review.
The Verb Jugar To play The Verb Jugar o In Spanish, the verb jugar is used to talk about playing a sport or a game. o It is used to say that someone.
Comparatives Gramática 3.2.
Las metas de hoy: Las metas de hoy: Students will listen to, ask about, and communicate activities people like to do and don’t like to do. Students will.
Ch. 3 – Paso III (pg. 87) Talking about things you like and explaining why.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
En la escuela, es _________importante estudiar español como estudiar matemáticas. La voz de Ana es________bonita como la voz de María. Libro-página 53.
Making comparisons.
09/11/20091 Capítulo 2: Primer Paso ¡Organízate!Gramática: 2 More Subject Pronouns Página 50.
3.1 Descriptive Adjectives
Conjugating –ar verbs in Spanish  A verb usually names the action in a sentence.  We call the verb that ends in -r the INFINITIVE.
Realidades 2 SABER / CONOCER Capítulo 1B PowerPoint.
Warm-up – Escribir Make the word in parentheses match in number and gender. 1.Los edificios _________ (alto). 2.Las mujeres _________ (joven). 3.La chaqueta.
Paca y Nadia. Ir- To go Use ir + a + infinitive to tell what someone is going to do. Use ir + al/a la + place to tell where someone is going. a + él=
Adjectives - Describing things.
Capítulo 4: ¿Qué haces en tu tiempo libre?
Comparatives and Superlatives. Unequal Comparisons Equivalent to “-er” or “more ____” in English Equivalent to “-er” or “more ____” in English Más + adjective/noun.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Título: El verbo jugar (to play) a sport or a game ****(Jugar + al + sport) Stem-changing Verbs –the vowel u changes to ue in all but the nosotros(as)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
. 18 Chile 1. Yo SÉ que tiene 18 años. 2. Yo SÉ que es deportista e inteligente 3. Yo SÉ que es de Chile 4. Yo SÉ que le gusta jugar al tenis.
To find out how often a friend does things, ask: ¿Con qué frecuencia desayunas? ¿Siempre organizas tu cuarto? ¿Y qué haces durante la semanan? ¿Todavía.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: Places at School Objective: SWBAT describe different places in the school such as the library, auditorium,
Comparisons. There are two forms of comparison Equal and unequal.
(loose translation).  Gusta – is used when you like one thing, or to do something (verb)  I like food. -> Me gusta la comida.  I like to talk (verb)
Both SABER and CONOCER mean “to know” Conocer 1) To meet a person 2) To know (have met) a person 3) To know (have been to) a place “To be familiar with.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Saber vs Conocer These two verbs are "saber" and "conocer."
Tan / Tanto comparisons.
Saying what you know: SABER p. 233 U3E2 Saber is another verb that has an irregular yo form. Use to saber when you talk about factual information you.
Unidad 1: Juego de repaso. A. Finish each sentence. Use a form of SER (to be). Say that each person is a boy, girl, man, or woman.
Find My Rule Limpio a mi hijo.Limpio la cocina. Ayudamos a Mónica.Ayudamos para la fiesta. ¿Hablas a nosotros?¿Hablas la verdad? Ella enseña a los estudiantes.
Examen de unidad 1 leccion 2
Notes on Saber and Conocer. Conjugations We already know how to conjugate the present tense forms of saber and conocer: Saberto know sésésabemos sabesxxx.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Hazlo Ahora Me llamo Morales. Soy un jugador del equipo del hockey. Yo conozco una animadora. Somos amigos. Saben jugar al ajedrez. Mi hermana, Estefani,
Querer con Infinitivos Capítulo 3. To say what you and others want, use a form of the verb querer. The forms you use depend on the subject. yo quiero.
Gustar, ¿Por qué?, and Porque Capítulo 2. Use the definite articles when talking about nouns as a category or using gustar. Gustar means “to be pleasing.
Gustar To like…. To be pleasing…. Gustar is a unique verb that we use to express what we like. In English we would say I like to dance. However in Spanish.
Unit 1.1 Estados Unidos ¿Que te gusta hacer?. Me llamo Baymax. Mi amigo se llama Hiro. El le gusta la comida china. Palabra del dia: comida.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Capítulo 3 Sección 1 pronouns, querer. Pronombres.
Vámonos Translate to Spanish (don’t forget… some are stem change!) I play basketball He wants his (su) bat We prefer tennis.
Capítulo 2A - Apuntes #1 LOS PRONOMBRES. *The subject of a sentence tells us who is doing the action Pablo escucha música *The subject of a sentence replaces.
Copy this on pagína 7 of your cuaderno. Campana # 21 Oct 29 th Campana # 22 Nov. 2 nd Campana # 23 Nov 4 th Campana #24 Nov 6 th Campana #25 Nov 10 th.
Comparaciones de Adjetivos Comparisons Part 1. Adjective Comparisons  When we make adjective comparisons, we can either say that someone is  More ___.
Capítulo Cinco El Ritmo de la Vida Páginas
To say a person likes something, or that something is pleasing to them use the following phrases: Me gusta… / Me gustan… Te gusta… / Te gustan… Le gusta…
Agenda: 26/04/2016 *Boot verbs and jugar *La Familia *Tener: Quack Video *Descripciones Students will be learning new vocabulary with the family and tener.
Saber vs. Conocer To Know Saber vs. Conocer In Spanish, there are two verbs that express the idea "to know." These two verbs are "saber" and "conocer."
The verb “gustar” To be pleasing to--- write this sentence Backwards Ice cream is pleasing to me.= Me gusta el helado.
Hagan Ahora: Miren el siguiente vídeo otra vez sobre saludar con besos. (Watch the following video again about greeting with kisses.) Tarea: Finish Pre-Test.
FechaTipo de ExamenSujeto 17 / 3 /15PruebaGUSTAR 18 / 3 /15PruebaQUERER 19 / 3 /15PruebaVocabulario 3.1, ropa 20 / 3 /15ExamenExamen / 3 /15Prueba-AR.
Lunes, 5/10/15  What is the purpose of a subject pronoun?  Give at least one example of a subject pronoun in English.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Español 2 Semana 2 día 2.
Ser vs. Estar Both ser and estar mean “to be” – but they are used in different situations.
Transcripción de la presentación:

Español 1 -- Capítulo 5 -- Primer Paso 5/03/2010 ¿Quién es el chico alto y moreno? Quién v Quiénes Capítulo 5 – Primer Paso Asking Who? Página 130 ¿Quién? v ¿Quiénes? -- página 130

¿Quién es? ¿Quiénes son? En la cafetería … Pablo is a new student, and he doesn’t know everyone at his new school yet. Listen as he asks his new friend Clara who people are. Clara Pablo

¿Quién es? ¿Quiénes son? Clara, ¿quién es la chica morena con Susana? Se llama Patricia. Es muy atlética y le gusta jugar al tenis. Susana

¿Quién es? ¿Quiénes son? ¿Y quiénes son los chicos morenos con Bárbara? Se llaman Felipe y Li. Son muy simpáticos. Bárbara

¿Quién es? ¿Quiénes son? ¿Quiénes son las chicas que juegan al béisbol? Se llaman Liliana y Sonia. Son muy atléticas. En el partido de béisbol …

¿Quién es? ¿Quiénes son? Se llama Roberto. Siempre juega al voleibol durante el descanso. ¿Quién es el chico alto que juega al voleibol? Durante el descanso …

¿Cuál es la regla? When do we use quién? When do we use quiénes?

Nota gramatical: Quién & Quiénes Use quién to ask about one person: ¿Quién es el chico moreno? ¿Quién es la chica con Bárbara? Use quiénes to ask about more than one person: ¿Quiénes son los chicos altos? ¿Quienes son las chicas que juegan al golf?

Mateo: ¿_________ es la chica alta? Complete Mateo and Sonia’s conversation about some students at the party by choosing quién or quiénes for each blank. Mateo: ¿_________ es la chica alta? Sonia: Es Soledad, la amiga de Felipe. ¿Y ________ son los chicos bajos y rubios allí? Mateo: Son Pablo y Tomás. ¿________ es la chica baja? Es Estela, ¿verdad? Sonia: No, es Lola, la hermana de Estela. ¿________ es el chico guapo con ella? Mateo: Es mi amigo Simón. Oye, ¿__________ tocan la guitarra y el piano? Sonia: La chica que toca la guitarra es Laura, pero no sé ___________ toca el piano. Quién 1 quiénes 2 Quién 3 Quién 4 quiénes 5 quién 6

¡A practicar! Libro página 130 – actividad 10: ¿Quiénes son? Libro página 131 – actividad 11: ¿Quién hace eso? Mini-worksheet: Escritura – ¿Con qué frecuencia?

Español 1 -- Capítulo 5 -- Primer Paso 5/03/2010 La tarea CG p. 38 – actividad 4 Primer Paso WS – actividad 6 03/05/2010 ¿Quién? v ¿Quiénes? -- página 130