Hoy es martes, el 6 de septiembre de 2011. Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El 7 de septiembre miercoles Calentamiento
Advertisements

Lección Preliminar.
Saludos.
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
Los saludos y las despedidas
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
¿Cuáles son las frases que necesitamos para la clase de español?
Saludos y Despedidas Cap. 1- Primer Paso.
Vocabulario 1.1 Saludos y despedidas
Etapa Preliminar. Hola, bienvenidos!  Greet people  Introduce yourself  Say where you are from  Exchange phone numbers  Say which day it is.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
How would you greet a friend at these times?
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
¡A Empezar! Hola Clase. Buenos días. Hoy es martes, el 26 de agosto. ¿Cómo están ustedes? In 2009, there were 387 million people speaking Spanish as a.
Hoy es lunes, el treinta de septiembre. La pregunta: How do you greet someone… in the morning? in the afternoon? in the evening? La tarea: OJO  OJO 
Los saludos y las despedidas
# 1 Para empezar: Hoy es lunes, el 8 de septiembre.
Diario 3 Write the date first! Say hello to a classmate, they reply (with a different greeting) Ask them what their name is, they reply and ask “And you?”
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
¡ Hola!/¿Qué Tal? ¡Hola!/¿Qué Tal?  Objectivo: To learn how to greet people in Spanish and say how you are feeling.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V AMONOS ANSWER THE FOLLOWING IN COMPLETE SPANISH SENTENCES 1) ¿Cómo te llamas? 2) ¿De dónde eres? 3) ¿Cómo estás? 4) ¿Qué tiempo hace? 5) ¿Cuántos años.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Preliminar A & B By: Ben Johnson.
+ Lección Preliminar Spanish 1. + Hola  hello Buenos días  good morning / day Buenas tardes  good afternoon Buenas noches  good evening /night.
When greeting someone it is customary to shake hands.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Saludos, Nombres, Introducciones, Despedidas y Más.
Hoy es viernes, el veinte y siete de septiembre.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
Saying Hello and Goodbye
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
Greeting and expressions. How to greed people and say goodbuy.
Greetings, Goodbyes & Expressions of Courtesy
TAKE OUT ALPHABET FLASH CARDS! 1. Why is using Google Translate not a good idea? 2. List at least 3 Spanish words you learned last week. 3. What is a cognate?
Spanish I Greetings and Introductions Las Salutaciones y Las Presentaciones How to greet, introduce, and say good-bye!
¡Bienvenidos al español!
Día 2: Introducciónes Beginning short conversations with others.
Capítulo Uno: Primer paso Today (and tomorrow) you will learn… Saying hello and goodbye Saying hello and goodbye Introducing others and responding to an.
Avancemos Preliminary Chapter Greetings and Intro to Spanish.
Introductions Basic Greetings in Espanol. What do you understand?
SEÑORA BAJER ESPAÑOL I miércoles Al final de esta lección…. I can…. Have a simple conversation that includes a greeting, asking names and asking.
Hoy es miércoles Es el 16 de septiembre del 2015 Tema: más saludos PARA HACER AHORA: Copy and identify each expression as greeting introduction goodbye.
NOMBRES, SALUDOS Y DESPEDIDAS
Greetings Notes 6 th grade. 7:00 -¡Buenos días, señor! -¡Buenos días! ¿Cómo te llamas? -Me llamo Felipe.
$100 $300 $500 $200 $100 $500 $300 $500 $100 $500 $200 $400 $100 $400 $200 $500 $100 $400 $200 $300 $200 $400 Greetings & goodbyes Weather expressions.
Page 1 Clase de español I Day 3 Señora Ramírez Salon F107 phone: Agenda de hoy.
Repasemos la tarea REPASE (review) “Expresiones útiles” – página 7 HAGA (do) – ejercicio 2 – página 8.
Escribe las tres formas para presentarte (Write down three ways to introduce yourself) 1. _______________________________ 2.________________________________.
Campana #2 Hoy es juves, 3 de septiembre Use your notas on Frases Importantes. Translate each phrase. Escribe the Spanish version only. 1. What’s your.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
¡Hola! ¿Cómo te llamas?. ¡Hola! ¿Cómo estás?
Hoy es martes, 1 de septiembre Campana #1 Turn to page 3 of your cuaderno and begin working. Using your name plate. Translate the following phrases/words.
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
¿Cómo te llamas? ¿De dónde eres? Como saludar responder a otros. How to greet others and respond to greetings.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
¿Cómo te llamas? What’s your name? ¿De dónde eres? Where are you from? Como saludar a otros y responder a los salutaciones. How to greet others and respond.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
¿Cuántos hay? 1. Hay veinte estudiantes en mi clase.
Español 1 5 de septiembre de 2013.
Hoy es Viernes El 11 de Agosto del dos mil diecisiete
Objetivo: How to introduce yourself and ask someone else’s name
Lección 1.
Greetings saludos.
Hoy es _______,el ____ de ____________.
Transcripción de la presentación:

Hoy es martes, el 6 de septiembre de Los Objetivos Correctly pronounce the Spanish alphabet. Get to know classmates, teachers and classroom procedures. La Entrada - Answer the following questions on your calendario. 1)What experience have you already had with Spanish? 2)What would you like to be able to do with your Spanish abilities by the end of the year? 3)Name as many Spanish-speaking countries as you can.

Hechos del mundo hispano GeoVista Abre los libros a las páginas SH44 y contesta las siguientes preguntas en oraciones completas: 1)What is the capital of España? 2)Where is España located? 3)What is the name of a famous Spanish novel?

El Orden del Día Introducciones Ice breaker El alfabeto Scavenger hunt

Antes de Salir… La Salida 1.What are your expectations of yourself during this course? 2.What are your expectations of your teachers (Sra. Rogers and Sr. Pérez)? La Tarea: Scavenger Hunt WS and sign syllabus.

Hoy es miércoles, el 7 de septiembre de Los Objetivos Ask someone’s name. Tell own name. Introduce a friend. La Entrada – Mira las fotos en las páginas 2-3 y contesta las preguntas. 1.How are the people in the photos greeting one another? 2.Is it similar to or different from the way people greet each other in the U.S.? In what ways?

Hechos del mundo hispano GeoVista Abre los libros a la página SH46 y contesta las siguientes preguntas en oraciones completas: 1)What divides the Estados Unidos from México? 2)Name two indigenous Mexican civilizations. 3)What symbolizes Day of the Dead?

El Orden del Día Saludos (2-3) Pick names Notes - ¿Cómo te llamas? Introductions

Los Apuntes ¡Hola! - ¿Qué tal? - Bien - Muy bien – Buenos días – Buenas tardes – Buenas noches – Y - Tú - Gracias – Saludos - Muchachos - Muchachas Señora Señorita Señor

Yo me llamo Sra. Rogers ¿Cómo te llamas? ¿Cómo se llama (él/ella)? Él/ella se llama…

Antes de Salir… La Salida – Haz actividad 6 en la página 5. La Tarea: Scavenger hunt WS – due tomorrow (mañana).

Hoy es jueves, el 9 de mayo de Los Objetivos Ask someone’s name. Tell own name. Introduce a friend. Say goodbye La Entrada – 1.How do you greet someone in the morning? 2.In the afternoon? 3.In the evening?

Hechos del mundo hispano GeoVista Abre los libros a la página SH48 y contesta las siguientes preguntas en oraciones completas: 1)What is the name of the ruins in Honduras? 2)What is the national bird of Guatemala? 3)What is the former capital of Guatemala?

El Orden del Día ¡Adiós! (4-5) Wagon wheel White boards

Antes de Salir… La Salida – On página 4 there are five ways to say good bye. What are they? La Tarea: Simpsons WS

Hoy es viernes, el 20 de mayo de Los Objetivos Request food and drinks in a polite way. Use courteous expressions. Correctly pronounce cognates and other vocabulary. La Entrada – Write a conversation two friends would have. Include a greeting, a question and a goodbye.

Hechos del mundo hispano GeoVista Abre los libros a la página SH50 y contesta las siguientes preguntas en oraciones completas: 1)Where is the church of Santa Lucía located? 2)Granada is what type of city? 3)Name two “volcanes” in El Salvador?

El Orden del Día La cortesía (6-7) Cognates Taco Bell Video?

Antes de Salir… La Salida 1.What is a word called that sounds the same in Spanish and English? 2.Write three ways to express you’re welcome. La Tarea: LP.3-LP.5