CAPíTULO 2 A CONOCERNOS. Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
¿Cómo eres? What are you like?.
Advertisements

Ser and Adjectives.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
saquen la tarea en la página 57, ejercicio 1 ejemplos 4 y 5
 El/la artista  Artist  El doctor/la doctora  doctor  El médico/la médica  Medical doctor  El ingeniero/ la ingeniera  Engineer  El/la periodista.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Lección 3: Segunda parte
Chapter 1B ¿Cómo eres? Pg. 49 el amigo el chico.
Cap í tulo 3 – Paso 3 Ser y los adjetivos  Students will be able to describe people and things.  Students will be able to talk about things they like.
-El sábado y el domingo no son aburridos.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Chapter 2, Part 1 Vocabulary Flashcards. ¿Cómo eres tú? What are you like? (looks and personality)
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Articles & Noun- Adjective Agreement Essential Question: How do I use articles and adjectives to agree with nouns?
Unidad 1.2.  What you will learn: Describe yourself and others Identify people and things Use ser to describe what someone is like Use definite and indefinite.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Vocabulario 1 y Grammar 1 Chapter 2- Spanish 1. To ask someone’s age and birthday/ Responses ¿Cuántos años tienes?- How old are you? Tengo quince años.-
Los adjetivos Adjectives are words that describe nouns.
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
GENDER AND ADJECTIVE AGREEMENT. Gender and Adjective Agreement  Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders.  Nouns for men and boys are.
Question Word Notes Spanish 1 – Chapter 2. Question Formation To ask a question that may be answered “sí” or “no”, just raise the pitch of your voice.
Repaso para el examen 1a Capítulos 1 y 2.
Completa la analogía con el vocabulario correcto. 1.cómico : serio :: alto : _________________________ 2. muy : un poco :: joven : _______________________.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
15 Y 16 DE NOVIEMBRE Hoy: Para Empezar: Traducen: 1) I like to go to dances. 2) Do you like video games? 3) Jaylin likes sports. 4) 7:15 am Vocabulario.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
THIS IS With Host... Your Vocabulario Adjectives Describing people Los Números Questions Random.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
A conocernos Gramática 1 Question formation Preview Sí or noSí or no No and not Question words.
 The verb “to be” is the most widely used verb in English or Spanish!  It can be used to express the day, date, and origin. Es miércoles. Es el el trece.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Adjective endings and noun / adjective agreement.
¡Buenos días! Learning IntentionsSuccess Criteria We’re learning to… We’ll know we’re successful when we can… identify, pronounce, and correctly use adjectives.
Question Words Apuntes 2.1 Exprésate pg. 52. Asking Questions ► To ask a question that may be answered with sí or no, raise the pitch of your voice at.
Gramática 1.2 Verb Conjugations, the verb SER, Punctuation and Accent Marks el 22/23 de septiembre.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
 ¿Cómo eres?  ¿Cómo es….?  ¿Eres….?  Es….  Soy….  muy  un poco  bastante  también  What are you like?  What is he/she like?  Are you…?  He/She.
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Los adjetivos en español
SWBAT: Use the verb SER and Adjectives to describe physical characteristics HAGAN AHORA: What is an adjective? What do you remember about adjectives in.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
A Conocernos ¡Exprésate! Capítulo 2 VOCABULARIO 1.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Forming Questions ¡Aprenda! Forming Questions By Patricia Carl October 2013.
Hoy es el ______de ______ Calentamiento Contesta las preguntas sobre Puerto Rico. 1. El “yunque” is the name for __________in Puerto Rico. 2. El __________.
Do-Now Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9.Pick up a book as you come in and do actividad 13 on page 9. Follow the instructions.
Las Palabras Interrogativas ¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Español 1 lunes, el 25 de febrero 25/2/13 Tarea de hoy: p. 52 #16, p. 53 # Prueba de mañana: gender/# of adjectives.
Los adjetivos. La personalidad Los adjetivos artístico/a.
HW -Página cuarenta y nueve actividades ocho y nueve Prueba – TENER – miércoles 25/2 Hoy es el veintitrés de febrero. -1°C / 29°F.
Definite and Indefinite articles Demonstrative and Possessive adjectives **Each of these replace each other when used in a sentence. *****Be sure to make.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
Question Formation Español Uno.
Describes self and others.
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
A conocernos (“Getting to know each other”)
Subject pronouns, ser, Definite and Indefinite articles, Noun-adjective agreement Unit 1.2.
Question Formation Spanish I Page 52.
Transcripción de la presentación:

CAPíTULO 2 A CONOCERNOS

Warm-Up Find the logical response for each. 1.Hola. ¿Còmo estàs? 2.¿Còmo te llamas? 3.¿De dònde eres? 4.Éste es Juan. 5.Nos vemos. a.Soy de Colombia. b.Encantado. c.Adiòs. d.Estoy bien,gracias. e.Me llamo Eduardo.

At the end of this lesson you will be able to…  Identify the objectives for this chapter  Identify and use the vocabulary for the first part of this chapter  Describe someone in Spanish using the new vocabulary

Capìtulo 2  Abren los libros de las paginas  ¿Què ves en la foto?  ¿De dònde son estas personas?  ¿Què hora es?

 The photo shows some young Puerto Rican students sitting outside the walls of El Morro.  El Morro was built by the Spanish Empire in 1589 to protect San Juan from a sea attack.  The term morro means promontory.

OBJETIVOS  In this chapter we will learn to… –Describe people –Ask someone’s age and birthday –Talk about what you and others like –Describe things  And we will use… –Ser with adjectives –Gender and adjective agreement –Questions –Nouns and definite articles –Gustar, ¿por què?, and porque –The preposition de

Vocabulario en Acciòn 1

Moreno(a) El muchacho es moreno.La muchacha es morena. El muchacho es moreno.La muchacha es morena. dark hair

Rubio(a) Juan es rubio.Carmen es rubia. Juan es rubio.Carmen es rubia.blonde

Pelirrojo(a) Jorge es pelirrojo. Angela es pelirroja. red-haired red-haired

Alto(a)/ Bajo(a) El jugador es muy alto. Thumblina es muy baja. tall/ short tall/ short

Intelectual/ inteligente Mi profesor es muy inteligente. Es un intelectual. Mi profesor es muy inteligente. Es un intelectual. intelligent/ intellectual

Serio(a)/ Tonto(a) Este cara es muy seria pero el muchacho es muy tonto. Este cara es muy seria pero el muchacho es muy tonto. serious/ silly

Romàntico(a) Este pelicula es muy romàntica. Este pelicula es muy romàntica. romantic romantic

Tìmido(a)/Extrovertido(a) La chica es muy timida.Las chicas son muy No se gusta la foto.extrovertidas. shy/ outgoing

Atlètico(a)/ perezoso(a) La jugadora es muyEl animal es muy atlètica.perezoso. athletic/ lazy

Bonito(a)/ Guapo(a) Las flores son muy El chico es muy bonitas. guapo. pretty/ handsome (good-looking)

Trabajador(a) La chica es una trabajadora. hard-working hard-working

Simpàtico(a)/ antipàtico(a) Casper es simpàtico.El oso es muy antipàtico. friendly/ unfriendly

Aburrido(a)/ activo(a) El bebe es muy aburrido.Los estudiantes son activos. boring/ active

Còmico(a) Los payasos son muy còmicos. Los payasos son muy còmicos.funny

Practica  Abren los libros de la pagina 46  Leen Una Nota Cultura y contestan.  Escribe 2-3 frases acerca de un estudiante en este clase usando el vocabulario nuevo.

Wrap-Up  Can you… –Identify the objectives for this chapter –Identify and use the vocabulary for the first part of this chapter –Describe someone in Spanish using the new vocabulary

Next Class  Practican las palabras de Vocabulario 1.

Day 2

Warm-Up Completan actividad 2, pg. 46.

At the end of the lesson you will be able to…  Use the vocabulary from the chapter correctly to describe someone in Spanish.  Ask someone’s age.  Ask someone’s birthday.

Escribe 2-3 frases acerca de un estudiante en este clase usando el vocabulario nuevo.

Los Numeros  30  40  50  60  70  80  90  100  Treinta  Cuarenta  Cincuenta  Sesenta  Setenta  Ochenta  Noventa  Cien (to)

¡Exprèsate!  ¿Cuàntos años tienes? –Tengo ____________ años.  ¿Cuàndo es tu cumpleaños? –Mi cumpleaños es el _____ de _______.

¿Quièn es? Actividad

Wrap-Up  Completan Cuaderno de Vocabulario y Gràmatica pg. 13

Next Class- We will continue our discussion of chapter 1 vocabulary.

Day 3

Warm-Up 1.Josè no es alto. Es _______. 2.Teodoro no es serio. Es ______. 3.Brenda es rubia. No es _______. 4.Angelica es muy intelectual. Es ______. A.Gracioso B.Bajo C.Morena D.Activa E.inteligente

At the end of the lesson you will be able to…  Use the vocabulary from the chapter correctly to describe someone in Spanish.  Ask someone’s age.  Ask someone’s birthday.

Miran La Tarea.

¿Cuàndo es tu cumpleaños? ¿Cuàntos años tienes? Digame 3 frases acerca de tù.

Mira GramaVisiòn.

Wrap-Up  Completan la Prueba:Vocabulario 1.

Next Class- Ser with adjectives

Day 3 prt 2 Fog delay

Warm-Up Contesta en los frases completas. ¿Cuàndo es tu cumpleaños? ¿Cuàntos años tienes?

At the end of the lesson you will be able to…  Use the vocabulary from the chapter correctly to describe someone in Spanish.  Ask someone’s age.  Ask someone’s birthday.

Digame 3 frases acerca de tù.

Wrap-Up  Completan la Prueba:Vocabulario 1.

Next Class- Ser with adjectives

Day 4

Warm-Up Escribe en español. 1.Jose is tall. 2.You are blonde. 3.I am intelligent. 4.We are not lazy. 5.Pedro and Paco are silly. Jose es alto. Tù eres rubio. Yo soy inteligente. Nosotros no somos perezosos. Pedro y Paco son comicos.

At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.

Ser- to be soy somos soy somos eres sois es son yo yonosotros(as)tùvosotros(as) èlellos èlellos ella ellas ella ellas ustedustedes ustedustedes

Ser with Adjectives 1.Adjectives are words that describe people or things. - alto, bajo, rubia, morena 2.In Spanish, you don’t need the subject pronoun if you know who the subject is. - Juan es bajo.- Es bajo. ( es- singular form of Ser- box 3) 3.To say what someone is not like put no in front of the verb. - Juan no es alto.

Mira GramaVisiòn.

Wrap-Up  Completan actividad 7, pg. 48.  Next Class- continue with Ser and adjectives

Day 4 #2

Warm-Up Completan con el verbo SER. 1.Javier ___________ extrovertido. 2.Julia y Jaime no _______ atlèticos. 3.Yo _______ inteligente. 4.Nosotros __________ còmicos. 5.Tù _________ trabajador.

At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.  Formulate the adjectives to agree with the subject.

Completan actividad 8 pg. 49.

Gender and Adjective Agreement 1.Nouns and pronouns in Spanish are divided into genders. -masculine (alto) or feminine (alta) -singular (alto/a) or plural (altos/as) 2.Adjectives describe nouns. They must match the gender of the noun or pronoun.

Masculine singular Feminine singular Masculine plural Feminine plural -o-os -a -as

 An adjective that ends in an –e like (inteligente) has the same masculine and feminine forms. To make both of these plural just add an –s (inteligentes).  Adjectives that end in consonants do not add an –a unless they end in –or or are adjectives of nationality. ( trabajador- trabajadora) (intelectual) These are made plural by adding an –es (intelectuales)

Mira GramaVisiòn.

Completan actividad 12, pg. 51.

Wrap-Up  Completan Cuaderno de Vocabulario y Gràmatica pg  Next Class- Question formations

Day 5

Warm-Up Escribe una frase completa. 1.es / Elena/ atlètico 2.Juana / extrovertido / Carmen / son / y 3.Paco / gracioso / es 4.no / intelectual / somos / nosotros 5.Guillermo / tìmido / y / son / Almudena

At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.  Formulate the adjectives to agree with the subject.  Identify and use question words correctly.

¿Preguntas? 1.To ask a question that can be answered si or no, just raise the pitch of you voice at the end of the question. The subject can go before or after the verb. -¿La profesora es simpàtica? 2.To answer yes just say sì then your response. -Sì, la profesora es simpàtica. 3.To answer no you say the word no twice in your response. Once to mean no and the other to mean not. -No, la profesora no es simpàtica.

¿Preguntas?  Còmo  Cuàndo  Quièn  Quiènes  Què  De dònde  Cuàl  How or what  When  Who is  Who are  What  Where (from)  Which or what

1.¿Còmo es Paco? - What is Paco like? (How is Paco like?) 2.¿Cuàndo es tu cumpleaños? -When is your birthday? 3.¿Quièn es? - Who is he? 4.¿Quiènes son? - Who are they? 5.¿Què dìa es hoy? - What day is today? 6.¿De dònde eres? - Where are you from? 7.¿Cuàl es tu telèfono? What is your phone number? (Which is)

 ¿Còmo estas?- How are you? (feelings)  ¿Còmo es?- How are you? (characteristics)

Mira GramaVisiòn. La Pregunta Song

Completan actividad 16, pg. 52. Leen La Nota Cultural, pg. 53.

Next Class- Review of all grammar concepts for this chapter

Day 6

Warm-Up Escribe una pregunta usando… 1.Què 2.Còmo 3.Cuàndo 4.Quièn 5.De dònde 6.Cùal

At the end of the lesson you will be able to…  Use the verb ser correctly with adjectives.  Formulate the adjectives to agree with the subject.  Identify and use question words correctly.

Ser

Masculine singular Feminine singular Masculine plural Feminine plural

Completan La Prueba Gramàtica 1.

Wrap-Up  Juegan Veinte Preguntas. 1. Sabes una persona en este escuela o una persona famosa. 2. La clase pregunta veinte preguntas a llamar tu persona.

Next Class- Vocabulario 2