Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
test My name is Your name is His name is I’m 13 years old
Advertisements

Preguntas for Mid-term
Cómo hacer las palomitas
Tienes hermanos ? Jueves, el 29 de noviembre.
Review Unit 1: Nice to meet you!. What comes next? Listen to the statement, then decide: A: Estoy muy bien, ¿y tú? B: Mucho gusto. C: Me llamo Marco.
Frase de la semana Phrase of the week No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea? -No la tengo. No la tengo = I dont have it Ex: -¿Tienes tu tarea?
¿Qué día es hoy? ¿Cuál es la fecha de hoy? y los interrogativos
¿Quién eres? Who are you?.
¿Cuántos años tienes? Mira 1.
I CAN… ASK AND ANSWER ¿HOW MANY PEOPLE ARE IN YOUR FAMILY? ¿WHO DO YOU LIVE WITH? ¿WHAT IS YOUR FAMILY LIKE? ¿DO YOU HAVE PETS? ¿WHERE DO YOU LIVE?
WARM-UP 1.How do you ask someone for their name? 2.How do you ask where someone is from? 3.How do you ask what someone likes to do? 4.How do you ask someone.
WALT: to talk about your brothers & sisters. ESCUCHAR 1: Escucha a los jóvenes. ¿Tienen hermanos? (1-6) Listen to the young people. Do they have brothers.
Talking about families
Preguntas y Respuestas
Las Preguntas.
Saludos e Introducciones Greetings and introductions
Warm Up, el 27 de agosto, el lunes -Completa el “Warm Up”….use a blank sheet of paper. Label top with the date. 1. (Answer in Spanish) ¿Cómo estás? 2.
¿Cual es la pregunta? Ms Milla.
15-16 de septiembre de  Escribe en español: ◦ 1. Today is September 8 th. ◦ 2. Yesterday was Wednesday. ◦ 3. Tomorrow will be Sunday. ◦ 4. What.
Notas Sacen una hoja de papel y un lapiz. ¿De dónde es Mrs. Lassen? Yo soy de Idaho. Yo soy de Idaho.
Unit 1 Repaso Para el Exámen. Part I. Greetings I can say and write my name and spell it for someone I can understand and use some commonly used words.
The verb tener Used to talk about what you have and how old you are.
español 6˚ HOY ES MARTES EL 3 DE febrero Para Empezar You are meeting Hernan Cortes for the first time. (Hernan Cortes was a very famous Spanish explorer).
Year 9 Spanish Speaking Questions Summer 2008.
Equipo Uno. Cuantos anos tienes How old are you Yo tengo… años.
Spanish I- Unit 1 Chapter 1- Vocabulary I.
Las preguntas personales 2 grado
La memoria (3) frases y diálogos
Please make sure you get your shield in today.
Notas para el profesor Introducción – Jane empieza en ingles – alumnos peruanos rellenan la hoja de ejercicio 1. Jane respuestas: 1. Driver 2. 2 brothers.
La conversación Capítulo 1. Conversación informal.
LT 1 & 2. LT-2: I can introduce myself and others. This means that I know how to tell people what my name is and can tell what others’ names are using.
Repaso de escribir Español 1A.
Una carta a un compañero mexicano
¿Cuántos Años Tienes? How old are you?
Coversacion Basico.
El Primer Paso- The First Step. to greet people and say good-by Buenos días. (Good morning) Buenas tardes. (Good afternoon) Buenas noches. (Good evening)
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
İBuenos días! Hola! ¿Qué tal? ¿Qué pasa?.
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Hispanos Famosos.
Horario de hoy ¿Quién soy yo?. What will you be able to do at the end of class today? YO PUEDO….. I can ask and tell what day of the week it is. I can.
What do you already know?
Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish!
Apuntes de gramática: El verbo TENER TENER = To have Yo Tú Él/Ella/Ud. Nosotros/as Ellos/Ellas/ Uds. tengotienestienetenemostienen.
Ejercicio # 5 12/9 1. Where are you from?- 2. I’m from…-soy de…. 3. I’m more or less thanks- ESTOY mas o menos gracias 4. Take care- cuidate mucho 5. See.
¿De dónde eres? Inglaterra España Alemania Irlanda Escocia Francia
La pregunta: ¿Cómo se llama él? La tarea: Finish Student Questionnaire Hoy es miércoles, el cuatro de septiembre.
Como esta usted? Que tal? Mal! Regular! Muy bien! Asi asi Bien!
Preguntas y respuestas
Hay # personas en mi familia. Tengo # personas
¿Qué es tu ? el 10 de septiembre. Camina en la clase y habla con otros estudiantes. Necesitas hablar con 5 personas. Escribe la información en tu.
Greetings review and Biographical Information. Greetings 1.Hello 2.Good morning 3.Good afternoon or Good evening 4.Good night.
¿Quién es? Él es (name). Ella es (name). Who is that?
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
objetivos Leer y entender El grito de la independencia de México. Ilustrar la independencia de Méxco Read and understand “the shout (el grito)” of the.
Bell Ringer: 18 de agosto Give an appropriate response to the following: 1.¿Cual es la fecha? 2. ¿Qué día es hoy? 3. ¿Entiendes? 4. Gracias 5. ¿ya?
Spanish I: Week 3 Notes August Escribe en tu cuaderno Saludos (Ways to say hello) Hello! ¡Hola! Good Morning! ¡Buenos dias! Good Afternoon! ¡Buenas.
ALC 13 miércoles el 28 de septiembre. Bienvenida miércoles el 28 de septiembre Find a partner. Stand face to face but one person has to be looking at.
Saludos -Greetings Conversación básica.. Greetings  ¡Hola!Hello, Hi !  ¡Buenos días! Good morning!  ¡Buenas tardes!Good afternoon!  ¡Buenas noches!Good.
2009 HablaFácil, ©All Rights Reserved. Los saludos, las despedidas en español.
1. GREET PEOPLE AND SAY GOODBYE 2. INTRODUCE YOURSELF AND OTHERS 3. ASK AND SAY HOW TO SPELL NAMES 4. SAY WHERE YOU ARE FROM 5. EXCHANGE PHONE NUMBERS.
Hola ¿Qué tal? Lección preliminar. to greet and say goodbye to others. SALUDOS Hola ¿Cómo estás? ¿Qué pasa? ¿Qué tal? DESPEDIDAS Adiós Hasta mañana Hasta.
Saludos y Despedidas Greetings and Goodbyes ¡Hola! Hello!
This powerpoint can be found in our shared area: My Computer/P Drive/Submit & Share/MFL/LWA Spanish/Y7 Spanish.
MUCHO GUSTO! GREETINGS, INTRODUCTIONS, AND FAREWELLS.
Quien quiere ser millonario? Abigayle Elliott. Hasta luego means…  A: How are you?  B: See you later  C: What is your name?  D: Good night AA: How.
1-1: I can say and write my name and spell it for someone. Me llamo “Carlota”. Se escribe C-A-R-L-O-T-A. ( say-ah-airray-ellay-oh-tay-ah )
Español 1 Hoy es viernes, el 25 de agosto
Transcripción de la presentación:

Student A 1.Greet your partner (you begin) 2.Ask them how they are 3.Ask them their name 4.Ask them to spell it 5.Ask them how old they are 6.Ask them when their birthday is 7.Ask them where they are from 8.Ask them where they live 9.Ask them what nationality they are 10.Ask them if they have brothers/sisters 11.Ask them what their brothers/sisters are called 12.Ask them how old their brothers and sisters are 13.Ask them what their mum and dad are called 14.Ask them if they have any pets 15.Ask them what their pet is like 16.Ask them what their hair is like 17.Ask them what colour their eyes are 18.Ask them what they look like 19.Say thank-you 20.Say goodbye

Student A 1.¡Hola! Buenos días 2.¿Qué tal? 3.¿Cómo te llamas? 4.¿Cómo se escribe? 5.¿Cuántos años tienes? 6.¿Cuándo es tu cumpleaños? 7.¿De dónde eres? 8.¿Dónde vives? 9.¿Cuál es tu nacionalidad? 10.¿Tienes hermanos? 11.¿Cómo se llama/llaman? 12.¿Cuántos años tiene tu hermano/ tienen tus hermanos? 13.¿Cómo se llaman tus padres? 14.¿Tienes animales en casa? 15.¿Cómo es tu animal? 16.¿Cómo es tu pelo? 17.¿De qué color son tus ojos? 18.¿Cómo eres? 19.Gracias 20.¡Hasta luego!/¡Adiós!

Student B 1.Greet your partner (your partner will begin) 2.Say how you are 3.Say your name 4.Tell them to spell it 5.Tell them how old you are 6.Tell them when your birthday is 7.Tell them where you are from 8.Tell them where you live 9.Tell them what nationality you are 10.Tell them if you have brothers/sisters 11.Tell them what your brothers/sisters are called 12.Tell them how old your brothers and sisters are 13.Tell them what your mum and dad are called 14.Tell them what pets you have 15.Tell them what your pet is like 16.Tell them what your hair is like 17.Tell them what colour your eyes are 18.Tell them what you look like 19.Say ‘You’re welcome’ 20.Say goodbye

Student B 1.¡Hola! Buenos días 2.(Muy) bien, gracias/fenomenal/regular etc 3.Me llamo _______ 4.Se escribe ________ 5.Tengo ____ años 6.Mi cumpleaños es el ____ de _______ 7.Soy de _________ 8.Vivo en __________ 9.Soy _________ 10.Tengo un hermano/una hermana/dos hermanos etc 11.Se llaman _________ 12.Tiene_______ años or Tienen_______ años 13.Se llaman _______ y _________ 14.Tengo un/una __________ 15.Es pequeño/grande/atigrado etc 16.Tengo el pelo ________ 17.Tengo los ojos ___________ 18.Soy grande/alto/bajo/inteligente etc 19.De nada 20.¡Hasta luego!/¡Adiós!