20 th I: 2-11-2013 ● Warm Up ● (Please write the question and your answer) ● What was the War Guilt Clause? What might be the effect of having a War Guilt.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
El Subjuntivo vs. El Indicativo
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
Hoy es lunes. La fecha es el 10 de febrero LA PREGUNTA: Lean el “Fondo Cultural” en la página 98. Where was Sor Juana Inés de la Cruz born? What kinds.
How to make questions en español
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Español 1 13 de marzo de La Campana  Forma parejas:  1. Quiero ir A. She likes to go  2. Le gusta ir B. They want to go to the beach  3. Vamos.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Objective: At the end of today’s lesson, you will be able to introduce a person in Spanish. You will demonstrate that you’ve accomplished this objective.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
SABES QUE – LUNES EL 13 DE OCTUBRE 2014 Escribe una pregunta (the question) y una respuesta (the answer). You will ask & answer these questions with a.
Hoy es martes el 8 de octubre.  1. ¿Cuántos años tiene tu mejor amigo?  2. ¿De dónde es tu mejor amiga?  3. ¿Dónde te gusta ir con tus amigos?  4.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hoy es lunes, el 9 de febrero. ESPONJA: ¿Qué significa? 1. Hay que estudiar para las pruebas. 2. Yo siempre preparo mi tarea, pero mis amigos solo preparan.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
World Language Survey 28 de abril de
Week 4 Spanish I Grade Week 4Do Now 1 Monday, September 28th, 2014  Define the following numbers in Spanish.  16  14  11  15  20.
Week 11 Spanish I Grade Week 11Do Now 5 jueves, el 27 de noviembre, Write your birthday in Spanish 2. Write the correct article for the.
 6B: En la casa marzo  Para empezar… el 18 y 19 de marzo de 2013 Complete the following sentences with the correct form of the verb in parentheses.
Week 2 Spanish I Grade Week 2Do Now 1 Sunday, September 14th, 2014  Translate to Spanish (write English and Spanish)  1. The pleasure is mine.
Calentamiento Write the answers to each question.
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
24 de febrero de 2014 Español 1.
TAREA jueves, 16 de enero de 2014
CALENTAMIENTO Juan made a poster about his likes and dislikes. Write two sentences that Mauricio would say about what he likes to do and what he does not.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
Warm Up – What is the Harlem Renaissance? Harlem Renaissance Online—Due Thur. I can describe the H. R and find examples of its themes in works.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Do Now – 2 de diciembre 2014  Escribe una oracion para tres de los cuatro fotos que describe la comida. ¿Es saludable? ¿Es malo para ti? ¿Cuales alimentos.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Repaso: Unidad 4. Vámonos 1.Ellas _______ (jugar) al baloncesto. 2.La clase ______ (empezar) a las siete. 3.Yo _______ (preferir) mirar la televisión.
ALC 84 Please find a place to sit. ALC 83 Unscramble the 7 infinitive verbs. Hoy es miércoles el 28 de mayo de rbiar 2. rcreor 3. emcenprodr.
Calentamiento Escriba la forma correcta de “ser.” Yo soy guapa.
On a Spanish question you must put a question mark before and after the phrase.  ¿ Cuál? Which?  ¿Cuándo? When?  ¿Cuánto? How much?  ¿Cómo? How? 
Chillin’ Unidad 3 B Dia 1. Calentamiento Answer the following questions in complete sentences in SPANISH ¿ Qué te gusta hacer con tus amigos? ¿ Cuándo.
2.1—Talking about what you want & need.. Subject Pronouns You’ve already learned the subject pronouns that can be used for I and You. Now you will learn.
10 preguntas en el pretérito Answer questions in complete sentences in Spanish to the best of your ability as quickly as you can If it is a yes or no answer.
Sp 1 Unit 1 Día 8 9/9, 10/9. A la puerta Pregunta: ¿Cuál es la fecha de independencia de tu grupo? FORMULA: Es el ____(día) de ______(mes) -9/7 Argentina.
Bienvenidos a la clase de español Thank you to those that are coming in and retaking tests and quizzes, turning in late work to improve your grade. Mexico.
Preguntas del día Answer the following questions in complete sentences. ¿Cuándo es tu cumpleaños? ¿Cuál es tu día favorito? ¿Qué día es hoy? ¿Qué día es.
Preguntas. el 11 de enero Hagan Ahora Please write the answers to the following questions in Spanish. 1.¿Hablas mucho en la clase de español? 2.¿Practicas.
El Repaso de Unidad 1 Etapa 1. El Vocabulario y La Gramática People Identify who the following people are: Write a sentence that says who the.
Hoy es lunes, el 26 de enero 26/1/15. Para comenzar: Reflect on these questions and answer them in your journal. Was the workday on Friday valuable for.
ON YOUR DESK Documento Today’s notes Homework. ¡Hola! Conjugate the following verbs: 1. Yo / comer 2. Él / bailar 3. Nosotros / vivir 4. Ellos / abrir.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
TAREA- 9/29/2014 Spanish 1. TAREA: Write 30 sentences to describe different people using each one of the personal pronouns and “ser”, and give a reason.
Spanish I Week 10. Para Empezar El diecinueve de octubre Please answer the following in a complete sentence in Spanish: ¿Qué te gusta hacer?
Spanish III Honors Week 22. Para Empezar 1 de febrero En tu opinion, ¿crees que los niños miran la tele/los ipads/tablets demasiado (too much)?
¿Cómo es tu monstruo? Take out your picture of your monster and describe him/her. Calentamiento Warm-up 8/9/2015.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
ESPAÑOL 1 Lesson 50 5 y 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
*TIENES 5 MINUTOS* Objective: Vocab/Ideas: Vámonos:
20 th I Agenda Warm Up – Complete this sentence: – “The hardest part about school is…” Check for Supplies Review Syllabus Begin Notebook Set.
Clase de español I Tarea: QUIA (online practice) Turn in A Escribir: 3-3 Examen Escrito A Practicar: 3-3 A Conversar.
Español 2 lunes el 21 de septiembre Daily Warm Up (pick up a new sheet) Test Review Activities: – Pizzaras Blancas (white boards) – SINGO – Toca las estrellas.
ESPAÑOL 2 8 de septiembre de LA CAMPANA HOY ES MARTES EL 8 DE SEPTIEMBRE DE 2015  Escribe en español:  1. What do you wear when it is cold? 
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
LAS PREGUNTAS (Question Formation). Asking “yes/no” questions To ask spoken questions that can be answered with a simple “yes” or “no,” simply raise the.
TIENEN CINCO MINUTOS Objective: I can identify the four seasons and the weather that goes with them Vocab/Ideas Otoño Invierno Primavera Verano Hemisferio.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
19 de agosto de 2013 Pregunta Esencial: Who are you? Who am I?
Warm Up (NEW PIECE OF PAPER!)
How to ask and answer … In Spanish
Transcripción de la presentación:

20 th I: ● Warm Up ● (Please write the question and your answer) ● What was the War Guilt Clause? What might be the effect of having a War Guilt Clause in a treaty? ● Returned Work Folder ● Compare Treaties ● Writing: Would you ratify the Treaty of Versailles ● Objective: Students can evaluate the Treaty of Versailles and express their opinion in a Senate Proposal

Siglo XX: ● Calentamiento ● ¿Que es la Liga de Naciones? ● Carpetas de Trabajo Calificado ● Leer Y Comparar: El Tratado de Versalles p.836 ● Objetivo: Yo puedo compara los 14 puntos de Wilson con el final tratado de Versalles

20 th I: ● Warm Up ● What is the League of Nations? How did it try to resolve problems? ● Turn In Senate Proposals ● Finish World War I Foldables

WWI Foldable ● 1 st : Beginning of WWI ● Why did the War begin in Europe? ● 2 nd YOUR CHOICE ● America in World War I ● Conditions During the War ● 3 rd End of WWI ● How does it end?, ● Inside writing must be complete sentences that explain USING VOCAB each chapter of the war. ● Final Foldable Due Thur.

● Movimiento Chicano ● UFW Poster ● Cesar Chavez y la Huelga ● Breve Historia de su Personajes ● Película: Viva la Causa

Siglo XX: ● Calentamientos ● ¿Qué son reparaciones? ● Terminar Comparison ● Preguntas de Comprehension

Ultimas Preguntas ● Compara los 14 puntos de Wilson y el tratado final. ¿Cuáles partes del tratado probablemente fueron probados por Wilson? ¿Cuáles partes probablemente fueron lamentados? ● ¿Crees que el tratado de Versalles va a resolver los problemas del mundo? Sea especifico. ● ¿Qué factores influyeron en los tratados de paz que terminaron con la Primera Guerra Mundial y cómo reaccionó la población ante los tratados?

● Warm Up ● What is more likely to encourage you to work, your personal benefit or the benefit of everyone? Explain. ● Begin 1920s—Communism vs Capitalism ● Objective: I can explain the difference between Communism and Capitalism.

● Calentamiento ● Que te motivaria trabajar: tu propio beneficio o el beneficio de los demas? ● Fabrica de Amor: Comunismo contra Capitalismo ● Objetivo: Yo puedo explicar la diferencia enter Comunismo y Capitalismo

Happy Valentines Day 2/14/2013 ● Warm Up ● Write down your reaction to the 'Government Announcement' made yesterday. Describe your experience buy materials and making a new product. ● Notes: Capitalism vs Communism and the Russian Revolution

Happy Valentines Day 2/14/2013 ● Warm Up ● Write down your reaction to the 'Government Announcement' made yesterday. Describe your experience buy materials and making a new product. ● Notes: Capitalism vs Communism and the Russian Revolution

Sientense con tu 'compania' ● Calentamiento ● ¿Con cuanto diner empezaste ayer? ● Terminar Fabrica de Amor ● Refleccion ● Apuntes

El Movimiento Chicano ● Las Raices Culturales ● Yo Soy Joaquin ● Lectura 47: El Movimiento Chicano

● Warm Up ● Define Communism ● Finish Notes ● Homework; Bookwork, DUE TUESDAY!

● ● Corrido de Joaquin Murrieta ● Yo Soy Joaquin ● --Diarios Dialecticos ● Objetivo: Yo puedo analizar la poema y hacer conecciones con la historia y el movimiento chicano cuando completo un diario dialectico con un minimo de 5 citas

● Calentamiento ● ¿Quien querería una revolucion comunista, una persona pobre o una persona rica? ● Apuntes: La Revolucion Rusiano y Comunismo