Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Advertisements

El trabajo.
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Reunión de Padres con hijos en el programa de ESL - Meeting with parents in the ESL program 2nd semester Wandy Andino Maestra de ESL (Inglés como Segundo.
¿A què hora? Lesson objectives to learn how to say the timetable in Spanish to practise using hours, days of the week and subjects to produce sentences.
Gustar- To like (to please)
Las Palabras Interrogativas ¿Quién? ¿Qué? ¿Cuándo?
Ms. Martinez September 3, 2014 Spanish 1 Instructions:  You need to write the notes in your Spanish journals.  Write the translation next to the Spanish.
Telling Time.
ESPAÑOL 7-8 / 9-10 ESPAÑOL EN USO.
Starter: une la hora con los relójes como corresponda
El abuelo Su esposa es la abuela.. La Familia How are the Simpsons helpful in learning family-related vocabulary?
Hoy es martes. La fecha es el 4 de febrero LA PREGUNTA: Translate We practice basketball in gym class. Carlos and Carlota skateboard. Manuel and I sing.
Para hacer ahora Identifiquen:
Hoy vamos a .. preparar un texto (para escribir or decir)
Hoy es lunes, el 2 de febrero. ESPONJA: ¿Cómo se dice? 1. I need a calculator. 2. We always use computers. 3. They dance. 4. She never wears her backpack.
Why do you need to learn English?  Schedule: Saturday: 8 a.m – 2:00 p.m – P609  Course book:  New Framework 2 pre-intermediate (units 1-6) - Richmond.
Unit 2A: Lesson 2 How to Talk About Your Schedule Gramática- Present tense of –ar verbs.
Unit Test Review. ¡Vámonos!  Write the correct form of the adjective with each noun  La chica __________ (alto)  El estudiante _____________ (guapo)
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
¿Quién?¿Qué?¿Cuándo?¿Quién?¿Qué?¿Cuándo? 1 ¿Cómo estás?How are you? ¿De dónde eres?Where are you from? ¿Quién es ella?Who is she? 2 We are already familiar.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
Sub plans October 24th. Preguntas esenciales: ¿Por qué los países centro americanos han tenido tanta inestabilidad? ¿Qué cosas tienen en común los países.
C.Max Russo A.Ron Weasley D. Ryan Evans B.Hannah Montana E. Alex Russo ¿ Quien es? 1. Tiene el pelo castaño y largo y los ojos marrones. 2.Tiene el pelo.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are continuing our work on the five senses, nouns, numbers 1-10, and writing our names and letters! Continuamos.
Vámonos Escribe la fecha y el objetivo Hoy es 15 de septiembre del 2014 I can describe myself and others using adjectives. WARM UP: Describe la escena.
Regular –AR verbs.  In Spanish there are three types of regular verbs, those that end in –AR, -ER and –IR  This ending sets up a pattern for how the.
Do Now: Translate the following sentences to Spanish. Use the preterite! 1. The teachers taught. (enseñar) 2. We danced. 3. He worked in the school. 4.
Calentamiento Escribe la respuesta de cada pregunta (Write the answer) 1) ¿Qué vas a hacer este fin de semana? 2) ¿Quieres ir al cine conmigo? 3) ¿Sabes.
Calentamiento Make sure you picked up the piece of paper by the door. Begin working on the “calentamiento” section. You have 7 minutes to finish it. Look.
9:52 AM1.  Mi Esta clase vale 4 créditos.  Office hours: Jueves y viernes pm JFSB 9:52 AM2.
Parties and Celebrations El 3 y 4 de diciembre. Vámonos What is your favorite American holiday and why? Write in English! Your pasaportes are in your.
Para empezar … Writing one word per post-it note, write as much vocabulary as you can about sports and free-time as possible. This can be anything!
LISTENING COMPREHENSION TEST
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Julie Pettigrew Future career and personality traits Rushcliffe School.
Para hacer ahora Make a list of school related vocabulary that you already know in Spanish. Be as detailed and thorough as possible.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
¿Cómo son tus asignaturas? A* Aburrido/a Divertido/a dificil fácil importante útil Bueno /a interesante.
I can… Listen and respond to questions in L2 Review concepts from Spanish 1 Recognize when to use SER or ESTAR Use SER/ESTAR in context Recognize when.
ALC 59 Hoy es martes el 28 de febrero de Escribe 10 formas de transportación Thank you for having your ALC out and ready to get started.
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
OBJ: giving an opinion To work at a Level 3 and above you must be able to express opinions in Spanish. Whenever you say or write something, try to use.
Kindergarten Hirsch Hawks News Important Notes We are still working on our unit about weather and seasons. We are using the tricky words "like" and "see"
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Create a food Menu and dialogue
Vámonos Fill the blank with the SUBJECT of the sentence (there may be more than one right answer, you only have to choose one). Write out the sentence.
4.4 AR Verbs Day Two!. Vamonos! Translate the following by correctly conjugating the -AR verb Ex. They help → Ellos ayudan 1. I sing 2. You study 3. We.
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
ESPAÑOL I 8 DE DICIEMBRE DE LA CAMPANA HOY ES MARTES, EL 8 DE DICIEMBRE DE 2015 Escribe en inglés: 1. Santa es un hombre generoso quien vive en.
Spanish 3 Los Verbos Reflexivos Examen y Repaso Week 15.
¡Hola, buenos días! Bienvenidos a la clase de español Agenda Bienvenida Examen de la ciudad Parte II Video Buscando a Nemo.
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.
Objetivo y Agenda Hoy es lunes 9 de noviembre de 2015 Objetivo: I will be able to read a short story and talk about it using past tenses. Agenda: Porcentajes.
EL Examen Final Español Speaking You will select ONE scenario BEFORE the day of the exam and practice in class and at home!!! WOO-HOO You may.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Capitulo 2 Primer and Segundo Paso QUIZ REVIEW OUTLINE.
Spanish III Honors Week 31. Para Empezar 20 de abril In English, what is happening in this comic?
AQA Unit 2 Speaking Los medios La televisión La publicidad Las tecnologías de la comunicación La cultura de todos los días El cine La música La moda La.
Spanish I Week 16. Para Empezar 7 de diciembre Por favor responde a la pregunta en español. Please respond to the question in Spanish ¿Qué llevas hoy?
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Lección 29 para el 6 y 7 de abril
1.12 Repaso 2 de septiembre.
Vámonos el 5 de diciembre SP 2: project draft SP 3: matching activity
Tell what each person is going to do, based on the picture.
Transcripción de la presentación:

Spring Term (1): Jan-Feb Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 7 Jan Wed 9 Jan Lesson 1: Introducción: ¿Qué es la educación? ¿Qué hace un buen maestro? relative pronouns (pp.36-7) 1. Complete writing x 4 bullets (200 words) 2. Prepare for debate. “un buen profesor es un profesor estricto”. 3. Vocabulary learning Mon 14 Jan Wed 16 Jan Debate: un buen profesor Lesson 2: ¿Cuáles son las asignaturas más importantes, que deben ser obligatorias? SAM: L – Q3 Text books, R – Chess in schools Jan 2010 – Q2 – Las matemáticas subjunctive 1. Grammar book 2. Prepare for debate. “No hace falta aprender los idiomas extranjeros porque todo el mundo habla inglés.” 3. Vocabulary learning Mon 21 Jan Wed 23 Jan Debate: los idiomas Lesson 3: El sistema educativo español Numerals, measures (ch 9/10 pp Complete writing x 4 bullets (200 words) AS Jan 2010: Los exámenes y el estrés 2. Prepare for debate. “El sistema educativo español es mejor que el sistema inglés.” 3. Vocabulary learning Mon 28 Jan Wed 30 Jan Debate: el sistema educativo Lesson 4: El sistema educativo en otros países hispanohablantes use of ‘se’ 1. Research – prepare a presentation of 3-4 minutes on the school system in a Spanish- speaking country of your choice 2. Grammar 3. Vocabulary learning Mon 4 Feb Wed 6 Feb Oral presentations Lesson 5: ¿Mixtos o separados? ¿Como mejor se organiza la educación? Personal ‘a’ ch.41 pp.224/ Complete writing 4 x bullets (200 words) AS 2010 ¿Colegios mixtos? 2. Prepare for debate. “La educación separada no es una educación buena.” 3. Vocabulary Mon 18 Feb Wed 20 Feb Debate: La eduación separada Lesson 6: La violencia en el cole including oral preparation AS Jan 2011 Violencia en las aulas / June 2009 los estudiantes y el estrés - L Varying use of language (Ch.50 pp.272 – 279) 1. Complete writing 4 x bullets (200 words) AS 2010 La vuelta al cole 2. Grammar 3. Vocabulary

Spring Term (2): Feb- end March Week Topic – Educación y Trabajo Grammar focusHW (approx.) Mon 25 Feb Wed 27 Feb Lesson 7: Practice assessment lesson According to need 1. Time to work on oral topic presentation 2. Grammar (finish off any unfinished units) 3. Vocabulary Mon 4 March Wed 6 March Lesson 8: La universidad Desde and desde hace WB: p.67 ch. 43 pp Writing (200 words) Jan 2011 La oferta laboral para los estudiantes universitarios 2. Prepare for debate. “Más vale la pena trabajar que estudiar.” 3. Vocabulary Mon 11 March Wed 13 March Debate: Trabajar o estudiar Lesson 9: Un trabajo ideal June 2010 reading – Como sera mi futuro profesional Q5 Jan 2010 – L Q3 Buscar empleo According to need 1. Writing (200 words) SAM: El trabajo ideal 2. Vocabulary 3. Time to work on oral topic presentation Mon 18 March Wed 20 March Lesson 10: El trabajo infantil MOCK AS LISTENING EXAM According to need 1. Writing (200 words) Jan 2010: El trabajo infantil 2. Prepare for debate. “Hay que controlar la venta de ropa barata para proteger a los niños del tercer mundo.” Mon 25 March Wed 27 March Lesson 11: El desempleoAccording to need 1.Writing (200 words) June 2009 Los jóvenes y el desempleo 2. Prepare for debate. “Los que no trabajan no merecen ayuda del Estado.” 3. Vocabulary Holiday work Lesson 12: El sexismo y la descriminación en el mundo laboral According to need 1. Prepare for debate: “La descriminación laboral ya no existe”. 2. Vocabulary 3. Time to work on oral topic presentation

Los debates This term we will have 8 short debates. Each person will have one debate where s/he defends the motion and one where s/he attacks it. For the other 6 debates, s/he will have the role of either supporting or criticising the argument, through questions, discussion, and giving opinions. Everyone must have prepared enough to talk in every debate. Each person only has the major preparation role twice this term and will make a presentation of 2-3 minutes laying out their arguments for or against the motion. Then there will be some discussion (up to 10 minutes) and finally a vote. Week/DateMotionDefendingAttacking Mon 14 Jan “Un buen profesor es un profesor estricto”. Mon 21 Jan “No hace falta aprender los idiomas extranjeros porque todo el mundo habla inglés.” Mon 28 Jan“El sistema educativo español es mejor que el sistema inglés.” Mon 18 Feb“La educación separada no es una educación buena.” Mon 11 March“Más vale la pena trabajar que estudiar.” Mon 25 March“Hay que controlar la venta de ropa barata para proteger a los niños del tercer mundo.” TBC after Easter“Los que no trabajan no merecen ayuda del Estado.” TBC after Easter“La descriminación laboral ya no existe”.