¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Realidades 2B ( ).
Advertisements

Español I – Vocabulario 2B Study Guide
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Estar – To Be estoy estamos estás estáis está están
Preposciones de Lugar U2.2.
Español 1 Tema 7a Página 342. Cápitulo 7A Vocabulario.
What is the plural of? 1. El 2. La 3. Un 4. Una 1. Los 2. Las 3. Unos 4. Unas.
TIENEN 5 MINUTOS Objective:
LOCATION! LOCATION! READ ALL ABOUT IT!! ¿DÓNDE ESTÁ? WHERE IS IT? Based on the clues, try to figure out the meaning of the BOLD Spanish prepositional phrases.
*YOU HAVE 3 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time after.
Tu Día Escolar Español 2 Tema 1 Página 40.
Ella está abajo del paraguas
TIENEN 5 MINUTOS Objective: I can use prepositions to help describe where things are located. Vocab/Ideas: Estar Estoy Estás Está Estamos Estáis Están.
TIENEN 5 MINUTOS Hoy es el _____ de _____ del __________ Objective : I can identify and say prepositions Vocab/Ideas : Sobre Detrás de Debajo de Entre.
Hace + Time Expressions
la bandera flag el cartel poster la computadora computer.
Capítulo 7A. Cápitulo 7A Vocabulario Las Reglas  One class member will begin by standing beside the desk of a fellow class member  A picture will appear.
HAZLO AHORA DAY # 43 Pick up handout Please have your homework out- I am going to come around and collect it Copy, Translate in english and then answer.
La Fecha: Hoy es ________, _____de octubre Tema: The verb estar with prepositions of location Objective: SWBAT describe where something or someone is located.
Las preposiciones Prepositions
Translate the following and check your answers. This will be your review before the test…. It is timed, so get started!
la bandera flag el teclado (computer) keyboard.
Calentamiento Describe where the three items are located using our direction vocab ¿Dónde está el zapato? ¿Dónde está la vaca (cow)? ¿Dónde está la silla?
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
V ÁMONOS *YOU HAVE 5 MINUTES* Objective: I can tell time after the half hour Vocab/Ideas: How to tell time before the half hour (review) How to tell time.
VAMONOS: Hoy es jueves Direcciones: Escriban en inglés. 1. Nosotros estamos en el pasillo. 2. Ellas están en la biblioteca. 3. Él está en la clase de matemáticas.
DO NOW: Solve each math problem
Capítulo 2B – Apuntes #2 del o de la Preposiciones.
Vámonos TIENEN 5 MINUTOS
DO NOW: Copy and translate the following into English.
Tu sala de clases Capitulo 2B.
0 1 Capítulo 2 B Tarjetas de vocabulario 2 Tema 2 La escuela Tu sala de clases.
School Objects Los Objetos Escolares.
La vida escolar. Objetos en las clases Lápiz Bolígrafo.
Las preposiciones Prepositions of place.
Preposiciones dicen: Donde Each slide will change after a few seconds. For each slide you must decide where the BLACK box is. There are two possible answers.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
ALC 52 Hoy es jueves el 9 de febrero Draw and label in Spanish 5 classroom objects. 2.Ejemplo El escritorio.
Tu Sala de Clases. Find the word that doesn’t belong in each group: / 1. un escritorio una silla un pupitre una amiga / 2. la carpeta debajo de entre.
DO NOW: Write 3 different ways to greet someone (say hello):
la bandera flag el teclado (computer) keyboard.
On Your Desk Documento Today’s handout. ¡Hola! CONJUGATE!!!!!!! 1. We eat. 2. They sing. 3. You (informal) walk. 4. I talk. 5. She swims. 6. You all (formal)
To talk about classroom items 1. La bandera Flag 2. El cartel Poster 3. La computadora Computer 4. El disquete Diskette 5. La mochila Bookbag, backpack.
¿Qué Están Haciendo? Use the PRESENT PROGRESSIVE tense to tell what the characters are doing in each scene.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. FeelingsEstar chart Location Where do you go? vocabula rio
LA TAREA para miércoles, el 18 HAGAN – Página 60 Inténtalo 1-14 Write it out.
Possession with de Kaylor Productions. For this review you will need a piece of paper and a pencil. Read the English possession phrase. Write down the.
Español 1 Tema 6A Página 294. Cápitulo 6A Vocabulario.
Describing people and places 8th grade Spanish Level 1b.
¿Qué película has visto? Español 2 Ch 6B. Cápitulo 6B Vocabulario.
TRABAJO DE ENTRADA NP43 Semana 30. TRABAJO DE ENTRADA 25/4: NP43 TRANSLATE THE SENTENCES FROM YOUR LAST WARM UP. 1. Tú estás enfermo(a).6. Ud. ve una.
¿Qué ropa compraste? Español 2 Tema 2B. Cápitulo 2B Vocabulario.
Trabajo de Entrada NP39 Semana 29. Trabajo de Entrada 11/4: NP 39-Copien- Copy and complete with “estar”.  1.Él _____ en la 6. Vosotros ___ en sala de.
Spanish Flashcards Created by: Madelyn S.. Click this side to go through the flashcardsClick this side to view single flashcards.
Fiesta en Familia Español 1 Tema 5 Página 244.
Vocabulary 2-B.
Las clases de Sra. Schwarz Realidades 1
La bandera.
Singular vs. Plural Nombres y artículos.
Español 1 29 de marzo de 2017.
Español 1 7 de febrero de 2017.
Primera Actividad Escribe en español: 1. The backpack is under the desk. 2. The books are on top of the table. 3. The pens are.
Las Preposiciones Empareja las frases: Match up the Spanish and English phrases (write the letter next to the correct number. 1) next to (a) detrás de.
Spanish I 1A Writing practice
Vocabulary 2-B.
Vocabulary 2-B.
Hoy es martes el 6 de diciembre
To indicate Locations.
Vocabulario Realidades 2B, Español 1A.
Antes de empezar una respuesta completa (no escribimos la pregunta)
Transcripción de la presentación:

¿Dónde está _____? Where is ______? (Your go-to guide to describe where people or objects are in relationship to other objects or people)

Calentamiento: Match each phrase to its Spanish equivalent. Write out the English AND the Spanish. 1. Underneath A. Aquí 2. On top of B. Detrás de 3. Next to C. Allí 4. In front ofD. en 5. Behind E. Al lado de 6. ThereF. Debajo de 7. Here G. Delante de 8. In, on H. Encima de

Calentamiento: respuestas 1. Underneath - F Debajo de 2. On top of - H Encima de 3. Next to - E Al lado de 4. In front of- G Delante de 5. Behind - B Detrás de 6. There - C Allí 7. Here - A. Aquí 8. In, on - D. En

¿Encima de o debajo de? El escritorio está _________ la computadora.

¿Encima de o debajo de? El escritorio está debajo de la computadora.

¿Encima de o debajo de? El reloj está ______ la computadora.

¿Encima de o debajo de? El reloj está encima de la computadora.

What happens when a masculine object is after the “de”?

¿Encima de o debajo de? La computadora está encima del escritorio.

¿Encima de o debajo de? La computadora está debajo del reloj.

De + el = ?

De + el = del

¿Delante de, detrás de, al lado de? Necesito 5 voluntarios, por favor.

Saquen una tabla y un marcador, por favor.

¿Dónde está el reloj?

El reloj está al lado de la puerta.

¿Dónde está la puerta?

La puerta está al lado del reloj.

¿Dónde está el calendario?

El calendario está al lado del reloj. -O- El calendario está detrás de las sillas.

¿Dónde está la computadora?

La computadora está encima del escritorio.

¿Dónde está Elena? JamieBrianBrad KaylaSamElena

¿Dónde está Elena? Elena está delante de Sam. JamieBrianBrad KaylaSamElena

¿Dónde está Kayla? JamieBrianBrad KaylaSamElena

¿Dónde está Kayla? Kayla está detrás de Sam. Kayla está delante de Brad. JamieBrianBrad KaylaSamElena

¿Dónde está Jamie? JamieBrianBrad KaylaSamElena

¿Dónde está Jamie? Jamie está detrás de Brian. JamieBrianBrad KaylaSamElena

Contesta (answer): ¿Dónde está el libro? using a complete sentence each time that Señorita Odens moves the book.

A practicar 3-4 people per group One person is in charge of moving the pencil to different locations throughout the classroom. The student will ask “¿Dónde está el lápiz?” Then, the first person in the group to correctly describe where it is in Spanish (using a complete sentence) wins a point. The first person to win three points becomes the next person to ask where the pencil is.

Oruga (Caterpillar) -The front person of the row is the designated “writer” for the group. He/she must remain seated until Srta. O. asks the question. -Señorita O. will ask ¿Dónde está el libro? -The student may deliberate with his/her team members, but must go to the white board alone to write where the book is. -The first team to correctly describe where the book is, in a complete sentence in Spanish wins a point. -Then, each person moves forward a seat and the round starts over