Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
There are four words in Spanish that mean “the”.
Advertisements

Saint Peter Claver, SJ "We must speak to them with our hands before we try to speak to them with our lips."
Los adjetivos El chico guapo El maestro simpático El hombre guapo
Kennesaw Mountain High School Spanish I Sr. Mieles Spring 2008.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Objective: Students will be able to formulate & identify basic phrases in Spanish. Entreguen la tarea. (turn in your info packet) Bell work: What are 3.
Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
TWO KINDS OF NOUNS. COMMON NOUNS TAKE THE WORD THE PROPER NOUNS ARE NAMES THE WORD THE IS CALLED A MARKER.
Definite and Indefinite Articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
One is un before a masculine noun: un libro One is una before a feminine noun: una casa The Spanish words for 21, 31, 41, etc. also obey this rule: veinte.
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at 2 other verbs.
Healthy Sexual Development 1. The School’s Role and the Parents Role/El rol del colegio y el rol de los padres 2. What is Healthy Sexual Development?/Desarrollo.
Los verbos irregulares en el presente. Revisión Verbos regulares Follow a predictable pattern Hablar Yo hablo Nosotros hablamos Tú hablas Él habla Ellos.
The Present Tense of Stem-Changing Verbs: e  ie, e  i, o  ue (El tiempo presente de los verbos de cambio radical)
Cog. In Middle Childhood (ch. 11) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años) Week 11.
Definite and Indefinite Articles Avancemos Unit 1, Lesson 2 Gramatica.
Chapter 1/ Sec What is Child Development? De dónde viene el estudio del desarrollo infantil? Psychology is the scientific study of human behavior;
La Concordancia (agreement). 2 main categories in Spanish Gender Number.
Objective: I can recognize and accurately use gender agreement. Do Now: Match the following Spanish and English words: 1. Pelirroja a. Good-looking 2.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Capítulo 7A Pensar, Querer, and Preferir PREFERIR n Here we will learn the verb PREFERIR, which means “to prefer.” n But before we do, let’s look at.
Articles in Spanish Por Señora Myers. Paso 1: Identify a noun as masculine or feminine.
1 Using Definite Articles with Specific Things 2 Los sustantivos (nouns): l Nouns name people, animals, places, or things. l In español, all nouns have.
Singular Definite Articles
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Cognitive Dev. in Adolescence Des. Cognitiva en la Adolescencia.
Noun-Adjective Agreement
“Stem-changing” verbs (e  ie). Many Spanish verbs follow a similar pattern when they are conjugated. These are called “stem-changing” verbs because there.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Cog. In Middle Childhood (ch. 7) Desarrollo Cognoscitivo en la niñez (7 a 11 años)
Los Adjetivos. Hoy veremos… How adjectives work in Spanish Practice the use of adjectives.
Imperfect VS Preterite. El pretérito en términos generales “El pretérito” is used for actions in the past that are seen as completed. Juan habló por dos.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
Español I 4B 1. Is it a regular verb, a stem changing verb, or an irregular verb? It’s a stem changing verb!
SER y ESTAR ‘TO BE’ VERBS. SER – To Be Subject Pronoun Ending Yo El Ella Usted Tu Nosotros Ellos Ellas Ustedes SoySomos Eres SonEs.
1 Present tense stem-change verbs Los Verbos del Presente Cambios de Raíz…
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
¿Cómo se dice en español? (How do you say in Spanish?) Hoy es miércoles, el quince de octubre 1. It is nine thirty in the morning. 2. It is twenty to three.
Stem-changing verbs SPN 8 Sports and Leisure Unit.
Los Sustantivos, Los Artículos Y Género [Nouns, Articles and Gender]
Unidad 8 lección 2 COSTA RICA.
Definite and Indefinite Articles Álamo. Definite Articles O (In English, “the”) are used with nouns to indicate specific persons, places, or things. Álamo.
 Nouns are: person, place, or thing.  In Spanish, ALL nouns have articles.
9 de diciembre. Turn in Homework!! -Remember when the bell rings and the door shuts you should be in your seat. -10 minutes of quiet time.
Adjective Agreement and Comparisons Chapter 2. Adjective Agreement  Adjectives that end is -ista can be either feminine or masculine.  Un dibujo realista.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Estructuras Artículos DefinidosArtículos Definidos Artículos IndefinidosArtículos Indefinidos GéneroGénero NúmeroNúmero.
Día 16: el 23 de octubre Unit Goal  I can explain the concept of Concordancia and how sentence structure differs from English.
1 En la clase 2 ¿Qué es esto? En la clase ¿Qué es esto? En la clase.
Unidad #2 All Around the world Los Artículos Definidos and Indefinidos.
There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
¿Cómo estás hoy?. ESTAR= to be (feelings) You must conjugate ESTAR for whoever you’re talking about. yonosotros túx Él, Ella, Usted Ellos, ellas, ustedes.
DESARROLLO PSICOSOCIAL DEL NIÑO LOS 3 A 6 AÑOS (NIÑEZ TEMPRANA) AUTOCONCEPTO:  Sufre cambio importante, la autodefinición cambia de representaciones únicas.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
1 Definite and Indefinite Articles Articles Definite and Indefinite Articles Articles.
P. 330 Realidades 1 Pensar, Querer, and Preferir.
Los Artículos Los Nombres (Nouns)  Name of a person, place or thing is a noun  In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine 
1.1-1  You will now learn the imperfect, which describes past activities in a different way.
1 Los sustantivos en español Los sustantivos en español.
SINGULAR VS. PLURAL NOUNS IN SPANISH. Regla #1- Rule #1 ■Add an “s” to nouns that end in a vowel ■La casa las casas ■El zapato los zapatos.
Theories about Cognitive Learning: Jean Piaget and Jerome Bruner Ana Cañadas Alejandra Morales.
Cog. & Socioemotinal Dev
Artículos definidos e indefinidos.
Los artículos y los adjetivos
Cog. In Middle Childhood (ch
Cog. & Socioemotinal Dev
Transcripción de la presentación:

Cog. & Socioemotinal Dev. in Early Child Desarrollo Cognoscitivo y socioemocional en la niñez

Early childhood Growth from 3-6 years old Piaget’s second stage: Preoperational thought

Piaget’s Stage/ etapa 2: Preoperational Thought 3 – 6 years of age / años de edad Egocentrism/Egocéntrico- inability to take another’s point of view Animism/Animismo- dotarle a los objetos inanimados características realisticas. Artificialism/Artificialismo- la noción que alguien controla eventos o objetos.

Egocentricity/ Egocéntrico- Inability to view the world from another’s point of view

The concept that certain basic properties of an object remain the same even when a transformation changes the physical appearance; el concepto que propiedades básicos de un objeto siguen igual, aunque la apariencia cambia. 3 well known conservation tasks: Conservation/Conservación

Emotions / Emociónes Display rules/ Reglas de Muestra - the expectations and attitudes society holds toward the expression of affect… Lo que se espera de un niño (las actitudes del la cultura o sociedad), en la manera que se expresa.

Gender identity / Identidad del Género- One’s perception as being either masculine or feminine; internal characteristic which develops; La opinion o percepción de como uno se considera hombre (masculino) o mujer (femenino).

Gender stereotypes / Estereotipos del Género- Includes physical characteristics ; occupations; activities or hobbies ; by 5 y/o children are well aware of these types of traits that create stereotypes. Significa las creencias culturales acerca de cómo los varones y hembras difieren en su personalidad, en sus intereses, y en sus conductas.

Gender role / Rol de Género - a pattern or set of behaviors considered appropriate for males or females within a particular culture… Son las actitudes, los patrones de comportamiento y los atributos de personalidad cuales son definidos por la cultura en que el individuo vive.

Kohlberg’s Model of Gender Role Development / Modelo de desarrollo del Rol de Género Gender identity develops from what a child see’s & hears around him/her. Identidad del género se desarrolla basado en lo que el niño ve y lo que le dicen.

Gender constancy / La Constancia del Género - the belief that one’s own gender is fixed and irreversible Es parte de la formación de la identidad del género donde los niños entienden la distincion entre los géneros, de la estabilidad, y de la consistencia.

Gender constancy develops in 3 stages / La Constancia del Género se desarrolla en 3 etapas: 1)Gender Labeling / La distinction del Género – Es la formación de la identidad donde los niños entienden que ellos son o chicos o chicas.

2) Gender stability/ La estabilidad del Género - The awareness that all boys grow up to be “men” and all girls grow up to be “women”; a sense of permanence to a gender. Es la formación de la identidad del género en el cual los niños entienden que el género es estable por el resto de su vida.

2) Gender consistency / La consistencia del Género Es la formación de la identidad del género en el cual los niños entienden que el género no esta relaciónado a la situación o por deseos personales.

3) Gender segregation / Segregación del Género: La producción de la hormona “Androgens” aumenta, y puede ser la causa de los niveles de mas actividad (que suben); a los 4 años, niños prefieren jugar con otros niños y niñas prefieren jugar con otras niñas.

Parten’s 6 Social Levels of Play / 6 Niveles del Juego 1)Unoccupied Play / Juego Desocupado – 2) Onlooking Play / Juego Observado- 3) Solitary Play/ Juego Solitario -

4) Parallel Play / Juego Paralelo – 5) Associative Play / Juego Asociado – 6) Cooperative Play / Juego Cooperativo -