Repaso capítulo 1. Listening and choose. Listen to the statements and identify the picture it describes. There are 6 sentences but only 5 pictures. ____.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Me llamo ________ Clase 6nh La fecha es el 23 de abril del 2013 Propósito # 54: ¿De donde es tu familia? ¿A donde esta? Actividad Inicial: TEXTBOOK: Copy.
Advertisements

Nationalities americano(a) = American chileno(a) = Chilean
Ser means to be It can be used to: Identify yourself and others Date Origin (where something comes from) Nationality Time Personal description/profession.
Español 2 20 de noviembre de 2013.
Hoy es miércoles. La fecha es el 26 de febrero LA PREGUNTA: Read page 113 Explain the physical education system, the use of gymnasiums, and the prevalence.
¡Bueños días, estudiantes! Do Now: 1. Translate the following sentence into English: Hoy es lunes y mañana es martes. 2. Translate the following two sentences.
45 POINTS Review for Chapter 2 Test. A. Escuchemos 4 points Based on the statements you hear choose a) if they are describing the living room pictured.
Ser and Adjectives. The verb “ser” In English, “ser” is translated to mean “to be.”In English, “ser” is translated to mean “to be.” Ser is used with adjectives.
10 y 11 de octubre de 2013 ESPAÑOL 1. La Campana – Hoy es viernes el 11 de octubre Escribe en español. 1. The girl is tall, pretty and has blue eyes.
Hoy es lunes. La fecha es el 3 de marzo LA PREGUNTA: Contestar: ¿Cuántos estudiantes hay en la clase? ¿Dónde están las computadoras? ¿Quién está delante.
Adjective Agreement Well, the same is true of adjectives. You can’t use the exact same word to describe “mujer” that you use to describe “hombre.” Remember.
Me llamo ________ Clase 702 La fecha es el 7 de enero del 2014
Objetivo: What is gender & number? Hagan Ahora: Saquen la tarea.
Los adjetivos en español
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Spanish Día 54 Review of Vocabulary Pronouns Review for test.
Time Expression with Hacer Grammar Essential #106.
Capítulo uno Gramática 1.1 Subjects and verbs in sentences. (Los Sujetos y los verbos en las oraciones)
Antes de empezar: Answer the following questions in complete sentences. Hola, ¿cómo estás? ______________________________________ ¿Qué te gusta hacer?
Hacer Ahora: Lunes 7 de octubre del What is an adjective? 2.Read the sentence and identify the adjectives. Ella es seria, guapa y trabajadora. 3.
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
D ESCRIPCIONES ¿Cómo es….?. E L VERBO “S ER ” Yo soy Tú eres Él es Ella es Usted es Nosotros somos Nosotras somos Ellos son Ellas son Ustedes son When.
Hacer Ahora Lunes, el 7 de febrero
POR QUÉ VS. PORQUE. ¿Por qué? = Why? *Note the accent on the letter e. * Also note that it is two separate words.
Antes de empezar: Rewrite the scrambled words to create a sentence.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Ahora – Copy down the following questions, then answer it in a complete sentence in Spanish. 1. ¿Qué te gusta hacer después de la escuela? 2. ¿De dónde.
Me llamo ________ Clase 601 La fecha es el 12 de diciembre del 2014 Proposito # 35: ¿Como terminamos el repaso para el EXAMEN CAPITULO 1 del JUEVES? Actividad.
Please conjugate the verb “ser” for all 6 subjects: Yo: Tú: Él/Ella/Ud.: Nosotros: Vosotros: Ellos/Ellas/Uds.: 9/10/13.
Adjectivos  What is an adjective?  Something that describes a noun or pronoun. In English where do adjectives go in the sentences? In Spanish the adjectives.
{ Do Now: Match the following language chunks to the correct English version. 18 de agosto 2014 lunes 1. Yo soy… 2. Me llamo…. 3. Soy de… 4. Tengo… A.
Octubre 7, Español 2: Cap. 2B pag. 110 Q: ¿Cuántos estudiantes hay en el salón de clases? ¿Dónde están? “Hay” means there is/ there are.
Repaso A.  You use possessive adjectives to tell what belongs to someone or to show relationships.  In English, the possessive adjectives are my, your,
The following slides introduce the new verb IR.
LISTENING COMPREHENSION TEST
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
Examen de unidad 1 leccion 2
Objetivo: to identify phrases that express someone must do something. Ahora: List 3 adverbs and where are they placed in a sentence.
Unit 1, Lesson 1 Review Grammar Concepts What is an infinitive? What does it mean to conjugate a verb? What are subject pronouns? Why are there so many.
Hoy es miércoles el nueve de septiembre
CAPITULO 2 GRAMATICA 1.
Los adjetivos en español
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Los objetos directos. Essential Questions: What do direct object pronouns communicate to the listener? What do direct object pronouns imply? Where do.
2.8 Gustar. Vamonos This is a Verbal Vamonos. Tell me something you like to do using only Spanish! Me gusta….
Review for Chapter 2 Test
ESPAÑOL 1 1B PREGUNTAS. Describe how YOUR friends are TUS AMIGOS NO SON SOCIABLES, ¿CÓMO SON?
Capítulo 1 Adjetivos (Adjectives). Words that describe people and things are called ADJECTIVES (adjetivos): 1. In Spanish, most adjectives have both masculine.
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
EOY Speaking Test Today in class we will be going to the computer lab to complete the EOY speaking test Similar to the practice on Tuesday except everyone.
The verb ir + a + place Hacer Ahora: Repaso! Say where they are from 1. Ella / México 2. Mi madre y yo/ California 3. Tú / La ciudad What do the following.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Hoy es jueves, el veintiocho de marzo. La Meta: ¿Cómo es tu madre? Hagan Ahora: Copy and answer the following questions in Spanish full sentences. 1.¿Cómo.
YANSWER  TRANSLATE y ANSWER  1. Is Taylor pretty and likeable? …  2. Is Napoleon tall or short? …  3. Where is Beetlejuice from? …  4. Is Beetlejuice.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Chapter 2 Section 1 Review -ser + adjectives -masculine/feminine adjectives -singular/plural adjectives -age.
¿Qué llevas? OBJETIVOS: To revise colors in Spanish. To understand adjectival endings.
El abrecerebros martes, 5/9/17
Hoy es martes , el 17 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 17 , 2016
What are adjectives? Read grammar book blue box pg55
Word Order: Placement of Adjectives
SEGUNDO PASO (A que hora…
Describes self and others.
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Hoy es lunes el catorce de septiembre de dos mil quince.
but - pero El abrecerebros 30/8/13 TRANSLATE y ANSWER
Hoy es martes , el 10 de mayo de 2016 Today is Tuesday, May 10 , 2016
Transcripción de la presentación:

Repaso capítulo 1

Listening and choose. Listen to the statements and identify the picture it describes. There are 6 sentences but only 5 pictures. ____ ____ ____ ____ ____

Listen to each word and write s if the word is singular or p if it is plural SPSPSPSPSPSPSPSP

Listen and choose. Write m if the word is masculine, f if it is feminine or b if it can be both MFMBFMFMBF

Read the following and answer the questions that follow. Anamarí y Santiago son alumnos en la misma escuela en el estado de Colorado. Ellos son muy buenos amigos. Los dos son altos y morenos y son inteligentes y graciosos también. La mamá de Anamarí es de Colorado. Es de ascendencia mexicana. Y el padre de Anamarí es de México. Él es de Matamoros en la frontera con Texas. Ahora Santiago es alumno en Colorado pero él es de Miami. El padre y la madre de Santiago no son de Miami. Son de Cuba. 1.Where do Anamarí and Santiago live? 2.Where is Amanarí’s mom from? 3.Where is his dad from? 4.Where is Santiago from? 5.Where are his parents from? 6.Describe Anamarí and Santiago. 1.Colorado 2.Colorado 3.Mexico 4.Florida 5.Cuba 6.Tall, intelligent, dark hair, funny

Writing review 1.Complete the Tarea handout p Write a sentence describing each person on p. ex. 1 p Write questions you might ask someone you just met. 4.Describe yourself