I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Introducción: 7/8 de septiembre
Advertisements

Introducción: 29/30 de agosto Haz oraciones lógicas de estas palabras.
Los Verbos: llevar y ponerse
El Verbo - Ir “To Go”.
Pronombres personales
¿Cómo eres? What are you like?.
Los pronombres personales y las conjugaciones de ser
Los pronombres del sujeto
U1E1 personal pronouns ser.
FRIEND: El amigo/ La amiga. THE GIRL: la chica/la muchacha.
“To Be” verbs in Spanish
Ser = To Be yo tú usted/Ud. él ella sois = y’all are (Spain) eres = you are (fam) es = he is Infinitive (El Infinitivo) CONJUGATION (La Conjugación): The.
Gramática 2.1. Prior Knowledge The Conjugation of the verb Ser.
14 y 15 de octubre de Describe las personas en las fotos. Tres frases por cada una. ¿Cómo es el chico? ¿Cómo es la chica? Hoy es martes el 15 de.
La familia / Adjetivos / Ser
Soy I am yo. eres You are(friendly/informal) tú “ ”
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can _________ at least ______________ in Spanish. I can _____________________ and __________ descriptions of other people in Spanish. I can _______________.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
Comparisons Más + Adjective + Que + _ Menos + Adjective + Que =
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _______ what someone __________ using the formula ________________________. I can ________.
I can ______________ how to ____________ an AR verb. I can ____________two contractions in Spanish. I can _______________ my class schedule in Spanish.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
Me llamo ___________ Clase 601 La fecha es el 13 de noviembre del 2014 Proposito # 23: ¿Como son los alumnos de la clase de español? Actividad Inicial:
I can __________ at least 5 Tener expressions and use them in a Spanish sentence. I can ________ at least 10 ______________________ in Spanish. I can ________.
Realidades 1 The Verb SER TO BE (In English) Iam Youare He Sheis It Weare Theyare.
Unidad 1 Español 1, Subject Pronouns & “Ser” = “to be” SINGULARPLURAL I – YO - SOY We – NOSOTROS - SOMOS You – TÚ - ERES “Y’all” – VOSOTROS - SOIS.
I can _______ and ________ all Spanish subject pronouns from memory. I can ________ at least ____ terms from “la gente” and “la hora” vocabulary sheets.
Fechas importantes 03 oct 14TC Lab (bring headphones) 06 oct 14NO HAY CLASES 10 oct 14FA: Vocabulario 16 oct 14No hay clases 17 oct 14No hay clases 23.
¿Cómo eres? What are you like? Soy……. I am……. ¿Cómo es………? What is he or she like? Es…… He or she is……..
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ a _______ in Spanish in reference to it’s ________.
I can _________ the 24 hour clock to normal time in Spanish. I can recite and ____________ spell the numbers I can _________ what a subject pronoun.
‘Ser’: To be The use of the verb ‘ser’ This verb is used to describe people and things. For example: He is tall. They are pretty. We are smart.
I can _______________ the concept of “_________________” when describing someone or something. I can _________ at least ______________ in Spanish. la concordancia.
I CAN _______________ THE CONCEPT OF “_________________”. I CAN _________ AT LEAST ______________ IN SPANISH. la concordancia identify30 adjectives demonstrate.
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ______ the overall meaning of a sentence by listening to certain.
HOW TO SURVIVE SPANISH ONE Subject Pronouns. The subject tells who or what does the action It can be a noun  La Señora Roberts  El Señor Murphy  My.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1. Pongan la tarea nueva en la cesta. P ut your new homework in the basket. 2. Hagan la actividad con los dados con sus.
Ser To be or not to be….
Adjective endings and noun / adjective agreement.
TO BE! Ser o no ser; es la pregunta. -- Guillermo Shakespeare.
Subject Prounouns Ser Add to notes #26. Subject Pronouns Yo = I Yo = I Tú = You familiar Tú = You familiar Él = He Él = He Ella = She Ella = She Usted.
Los pronombres y el verbo SER.
SER = TO BE. Conjugation = to list the different forms of a verb that show number, person, tense, SER = to be AFFIRMATIVE Yo soy - I am Nosotros/as somos.
I can __________ and __________ the verb ________ in Spanish. I can _____________ together the two concepts of _________________ and __________________.
5 al día #8: Traduce 1) De la mañana 2) ¿Qué fecha es hoy? 3) El invierno 4) La primavera 5) Media noche 1) In the morning 2) What’s todays date? 3) Winter.
V ERBOS N UEVOS, ARTÍCULOS Y INTERROGATIVOS Ser Tener Llamarse.
Español I Possessive Adjectives. Possessive adjectives show ownership of a noun. They are placed before the noun.
Apuntes de gramática Capítulo 3 Día 6. Remember the verb ser? Yo soy Tú eres Él/ella es ¡Soy guapo!
¡Buenos días! Trabajo del timbre: 1.Aprendan adjetivos nuevos con Learn new adjectives with a partner. Use the 4 survival questions to learn.
Los adjetivos en español
CALENTAMIENTO Escribe el adjetivo correcto. 1.Yo soy un chico. 2.Tú eres una chica. 3.Nosotros somos unas estudiantes. 4.Vosotros sois unos chicos. 5.Ellos.
Me llamo ________ Clase 7 n/il (702) La fecha es el 13 de septiembre del 2013 Proposito # 1: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? Actividad Inicial:
 This means that I know all of the personal pronoun s in Spanish, such as yo (I), tú (you), nosotros (we), etc.  I know that the verb ser means to be,
I can respond to a ___________________ and resume a normal conversation in Spanish. I can ____________ words in Spanish from their singular form to the.
DAY 21 6/9 DE NOVIEMBRE. LA ENTRADA… REPASO DE LOS PRONOMBRES DE SUJETO I can recite and define all Spanish subject pronouns. Yo 1s 2s 3s 1p 2p 3p I Tú.
SUStANTIVOS (Nouns) ¡Recuerda!: Nouns (person, place, thing) in Spanish have GENDER Por ejemplo… la casa, la escuela, la biblioteca, la hamburguesa are.
I can _______________ the concept of “_________________”. I can _________ the cultural significance of ______________________. Concordancia explain “Día.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
El verbo SER Verbo Irregular (no pattern) (________)
La Familia y los parientes (relatives)  I can use adjectives to describe my family.  I can conjugate the verb ser.  I can recognize cognates when using.
 Proposito # 2: ¿Cómo continuamos el repaso ? L.O.: to recall the correct use of adjectives & gender/noun agreement Actividad Inicial:  Escribe las oraciones.
Empecemos: fill in the blank w/ the correct form of SER Yo _______ inteligente. Tú __________ cómico. Ella __________ rubia. Nosotros _________ perezosos.
¿Qué recuerdan Uds.? Un repaso para el examen. Ser Chart Ser Rules SER Question Más adjectivos Los adjetivos
Adjective Agreement Adjectives must agree with what they are describing by number (Singular/Plural) and gender (Masculine/Feminine). The adjective will.
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Hola Buenos días Buenas tardes Buenas noches ¿Qué pasa? ¿Qué tal? ¿ Cómo estás? Bien Muy bien Mal Muy mal Así Así ¿y tú? Más o menos Gracias Regular De.
El verbo “SER” En inglés: To be. Uses of SER Ser is used with: Professions (teacher, student, doctor, etc.) Nationalities (Chilean, Spanish, etc.) Time.
I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo.
Transcripción de la presentación:

I can __________________ to the 3 rd person questions “_______________” and “__________________” I can _________ the concept of __________________. ¿Cómo es él? explain“la regla reversa” ask and respond ¿Cómo es ella?

La prueba de los pronombres de sujeto y las conjugaciones del verbo SER Yo soy Vosotros sois Tú eres Él es Nosotros somos Ella es Ud. es Ellos son Ellas son Uds. son I am You are (informal) He is She is You are (formal) We are You all are (informal) They are (m) They are (f) You all are (formal)

Saquen por favor… También, una pluma de color diferente. llll La Duplicado 19

preguntas y respuestas ¿Cómo es él? Él es… ¿Cómo es ella? Ella es… What is he like? He is… What is she like? She is… I can ask and respond to the 3 rd person questions “¿Cómo es él?” y “¿Cómo es ella?”

¿Cómo es él? ¿Cómo es ella? ¿Cómo es el bebé? ¿Cómo es la muchacha? ¿Cómo es el joven? ¿Cómo es el perro?

¿Cómo es ella?

¿Cómo es él?

¿Cómo es ella?

¿Cómo es él?

I can ask and respond to the 3 rd person questions “¿Cómo es él?” y “¿Cómo es ella?” Escribe una descripción de la persona en la foto, usando una frase completa. Ejemplo: ¿Cómo es él? Él es morado, tonto, y demasiado gordo.

¿Cómo es él? (1, 2, y 3) 1. ¿Cómo es ella?

Las preguntas…del primer año Las preguntas Las respuestas 19)¿Qué día es mañana? Mañana es __________. 20)¿Cuál es la fecha de mañana? (Mañana) es el ___ de ________. 21)¿Cuándo es el cumpleaños de ______. El cumpleaños de ____ es el __ de ___. 22)¿Qué hora es? Es la una. (o) Son las ______. 23)¿A qué hora es __________? A la una. (o) A las ______. 24)¿Cómo se llama él / ella? Él / Ella se llama ______. 25)¿Cómo se llaman ellos / ellas? Ellos / Ellas se llaman ______. 26)¿Cómo eres tú? Yo soy… 27)¿Cómo es él/ella? Él es…/Ella es… I can ask and respond to the 3 rd person questions “¿Cómo es él?” y “¿Cómo es ella?”

Saquen una hoja de papel blanco y un lápiz I can explain the concept of “la regla reversa”. Los apuntes

la regla reversa

In Spanish, the adjective is generally placed after the noun. The adjective MUST agree with the noun in GENDER and in NUMBER. ¡CONCORDANCIA!

artículo adjetivo sustantivo the tall boys la regla reversa artículo sustantivo adjetivo the boys tall los chicos altos

a clever girl una chica lista the smart students (m) los estudiantes inteligentes some funny teachers (f) unas maestras cómicas a bald man un hombre calvo the new backpack la mochila nueva

I can explain the concept of “la regla reversa”.

LaLa  Duplicado 20 Estudien Uds.  La lista de preguntas y respuestas  El vocabulario de los adjetivos  El vocabulario de la gente  El vocabulario de los colores  Los pronombres de sujeto  Las conjugaciones del verbo SER

Con sus compañeros, practiquen la prueba oral de los pronombres de sujeto y las conjugaciones del verbo SER.  La prueba oral es la próxima clase  Necesita ser rápido  Vale 10 puntos…todo o nada