HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Week 2 sp 2 school sub/ob, adj, ser, tener,
Advertisements

Español III. 1.Descríbete 2.El siguiente escenario 3.¿Cómo eras? 4.¿Qué hacías? 5.Tu niñez 6.Vivían 7.Específica y reciente 8.El verano pasado 9.La escuela.
Un repaso de Etapa prelimiar ¡Podemos hablar!. ¿Qué día es hoy? Hoy es ____________. lunes martes miércoles jueves viernes sábado domingo.
Español 1 11 de febrero. El Bienvenido 1. ¿Qué día es hoy? 2. ¿Qué día fue ayer? 3. ¿Qué día será mañana? 4. ¿Cuál es la fecha? 5. ¿Qué hora es? 6.¿Qué.
Using Gustar Avancemos Level 1. Help me fill in the grid with Spanish pronouns.. Yo Tú Él, Ella, Usted Nosotros/as Ellos, Ellas, Ustedes X.
MORE CONVERSATION TOOLS
Quasimodo: (son las doce)
¿Ser o estar?. SER = to be Origin Profession Physical Characteristics Personality Time ESTAR = to be Location Health Emotion Present Progressive.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Español 1 7 de octubre de La Campana Hoy es lunes el 7 de octubre de Escribe en español: 1. It is 2: I have brown eyes. 3. He likes.
Hace + Time Expressions
¡Hola clase! Hoy es 27 de Noviembre del Unidad 3_Family and Friends Talking about what you and others like to do.  WARM UP: Go to page 90 and.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
ESPAÑOL 1 UNIDAD 4: Computer lab day
Realidades 2B Chapter Presentation. Escenario  You have just received $1,000 for your birthday ($500 in cash, $500 in gift cards). You went to the mall.
Day 4: Unidad 3. Vámonos Describen las personas famosas en españolDescriben las personas famosas en español Describe the famous people (1 complete sentence.
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Determine if the following are masculine or feminine. Remember the rules: MasculineFeminine o, ema, amaa, d, ción el, los, un, unosla, las, una, unas.
La Llorona – Cap. 1 ¿Dónde trabajaba Laney?
Definition
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
English Lesson 3.
Entrada: Describe a una persona importante [en el libro importante] Escoge (choose) a un miembro de tu familia o un amigo. Entonces, piensa en su personalidad.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Unit 1 Test Repaso (Review) Be ready to write some notes! Notes about what to study for the test.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
Belanova – Baila mi corazón Las partes del cuerpo repaso Dibuja una person en tu diario y escribe las partes del cuerpo: – La cabeza la mano – el pelo,
Para empezar… Contesta en español, en oraciones completas:
Thank you for taking my classes
1. Escribe la fecha y el objetivo. 2. Saca la tarea! 3. Translate the following sentences from Spanish to English. 1. Me gustan los deportes porque son.
Review homework. Stand by me Oral Rubric 10 pts (speaking through to 1 minutes) 10 pts (explaining your information in Spanish) 5 pts (using right grammar/verb.
Vámonos  Get your pasaporte out of your folder  Have your libro en su escritorio for book check!  Escriben la hora: 12:2511:401:10 Levanta su mano.
Celebraciones Link the description and celebration’s names with the videos.
Please sit in your assigned seat. Silently complete the “warm up” section of your paper. Take out your homework (flashcards.)
Hoy es jueves, el cinco de septiembre
Calentamiento Write the answers to the questions in SPANISH
YO PUEDO… -agree & disagree -express my opinions and preferences -negotiate and come to a conclusion
Yo Puedo… …negotiate and come to a conclusion …compare my spending habits to those of my classmates AND peers from Argentina …agree and disagree …talk.
Anuncio Personal.
JUEVES, EL 10 DE SEPTIEMBRE LT: I WILL RECOGNIZE SOME NEW VOCABULARY WORDS. Go over tests & retake procedures Interpretive Assessment: numbers & alphabet.
Vamonos! This is a speaking warm up. When I come to you, be prepared to tell me (in Spanish!). ¿Qué le gusta hacer Shakira?
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hacer Ahora. Usa saber o conocer para completar las oraciones.
Essential ?: How do I use these irregular verbs? How are they different than the verbs I already know?
Vámonos (cinco minutos)  Write and solve three math problems of your own in Spanish- remember that you don’t know any numbers higher than 99 or lower.
ALC 76 Cambio de la rutina. Asignación y después ALC 76.
I can tell how many subject I am taking Esponja: Contesta/answer the question. ¿Qué necesitas para la clase de Inglés? Y para la clase de espa ñol? Agenda:
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Welcome, Students! English Course Teacher: Berenice González.
Scavenger Hunt- Hawk Block Semester 1 review Cada estudiante que (that) escribe las respuestas individualmente y termina, recibe dulces!
LOS ADJETIVOS. What could you complete the sentence “Soy…” with? Soy + noun (I am a boy) Soy + adjective (I am young)
Calentamiento Read the hand-out from the sub and answer the following questions: 1)¿Qué tiempo hace en Ecuador? 2)¿Cuántas clases tiene Ramón? 3)¿Qué.
Preparación/ Review Hoy es miércoles el 7 de octubre de 2015 Today is Wednesday, October 7, 2015 Write in English: inteligente_________________artistica______________.
ALC 65 Hoy es viernes el 16 de marzo de 2012 Conjugate to eat (comer) Today is a test on foods, verbs, likes It will begin at 11:32 as a ppt show.
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Vámonos: Verbal (choose one to SAY to me out loud for credit) Tell me about a sport you like MORE THAN another sport. Tell me about a food that WORSE THAN.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Español 3Español 3 2 de noviembre de de noviembre de 2015.
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Español I 16 de diciembre de La campana Hoy es miércoles el 16 de diciembre de Hay 2. Quiere tener 3. Busca 4. Vive 5. Está 6. Va 1. Hay.
ESPAÑOL 1 8 de febrero de LA CAMPANA  ¿Cómo es tu mejor amigo?  Escribe 5-7 frases completas de tu amigo. La participación #1.
CONSEJOS PARA LOS PADRES. Do you want to know how to help your child be successful in school? ¿Quieres saber cómo ayudar a su hijo a tener éxito en la.
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
MYP Writing Practice MYP Writing Exam 5/11/2015. Conjuga el verbo ACABAR Acabar + de + infinitive To have just done something.
26 de agosto de Describe la familia. Usa a lo menos 5 oraciones. Necesita usar palabras que conectan.
¡Buenas tardes clase! Cuando NO estamos de acuerdo Usen una expresión para decir que no estás de acuerdo con las oraciones. Después, explica.

Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Quasimodo: Prepárate para la prueba.
Transcripción de la presentación:

HACER AHORA: Completan la página 63 en el libro de trabajo.

LA AGENDA PARA HOY: Objetivo: yo puedo hablar de como se mantiene la salud. Agenda: 1.Hacer Ahora: la página 63 2.La práctica de hablar para el examen final Tarea: Nada, nada, limonada

PROMPT 1-ESPAÑOL 1 You have been chosen to be part of a welcoming committee for international students coming to your school. Your job is to help the students get to know the school before the year starts. Talk about at least four of your classes and give your opinion about each. Also, describe some of your teachers and the materials you need for some classes. Directions: You have 30 seconds to read, 60 seconds to prepare and 60 seconds to respond.

PROMPT 2-ESPAÑOL 1 You have been assigned to the foreign exchange program at Collins Hill and your exchange friend is nervous to start school. Leave a message for your new friend, introducing yourself and telling about yourself. Be sure to include a description of yourself (physical & personality traits), your likes/dislikes, and the activities you do in your free time. Directions: You have 30 seconds to read, 60 seconds to prepare and 60 seconds to respond.

PROMPT 3-ESPAÑOL 1 You are spending time with your Mom at the mall and you see one of your new friends from school. Your Mom starts asking about this new friend and you begin describing them to her. Include several physical & personality descriptors of your friend, what activities they do and don’t like to do. Directions: You have 30 seconds to read, 60 seconds to prepare and 60 seconds to respond.

PROMPT 4-ESPAÑOL 1 You are new to a school in Chile and your teacher has asked you to describe yourself. Include your name, age, where you’re from & where you live now. Name at least 3 things you like to do in your free time and 3 things you don’t like to do. Directions: You have 30 seconds to read, 60 seconds to prepare and 60 seconds to respond.

HACER AHORA: Completan la página 64 en el libro de trabajo.

LA AGENDA PARA HOY: Objetivo: yo puedo hablar de los medios del transporte. Agenda: 1.Hacer Ahora: La página 64 2.Cantamos: las direcciones 3.La práctica de hablar para el examen final Tarea: La página 66 en el libro de trabajo

LAS DIRECCIONESIzquierdaDerechaDelanteDetrásCercaLejos Y algo más DebajoArribaEnfrenteEncima Y ahora amigos se acaba la rima

PROMPT 1-ESPAÑOL 2: You are a foreign exchange student in Sevilla and you forgot TONS of stuff that you need for the next 6 months, back in Georgia. Your host mother is asking exactly what you forgot, tell her what errands you have to run, 3 places you have to go to buy those things, why you need them. (Some items can be clothes or other toiletries) Directions: You have 30 seconds to read and 60 seconds to respond.

PROMPT 2-ESPAÑOL 2: You are a very busy student, you participate in a lot of extracurricular activities and run errands for your parents after school. Your friends start asking you why you are always so busy, explain to them what you have to do after school. Be sure to include errands, at least 3 things you bought during those errands, extracurricular activities, who you do these things with. Directions: You have 30 seconds to read and 60 seconds to respond.

PROMPT 3-ESPAÑOL 2: You just started a new school in Bolivia and your school has a lot of rules and activities. When you Skype with your family they start asking all about your new school. Tell your family at least 2 things you can do at your new school, 2 things you can’t do, and what activities you participate in after school. You also might want to include what your favorite class and why. Directions: You have 30 seconds to read and 60 seconds to respond.