Chapter 17 The Curriculum Capitulo 17 El Currículo.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Hecho y Opinión 4.10J/ 5.10J
Advertisements

Theory and Practice of Science Teaching. El desarrollo de practicas apropiadas, se refiere a que los maestros tienen que proveer a los estudiantes un.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Calentamiento (bw 4.2) What is each person’s favorite class? 1.A Lucia le gusta el ejercicio. 2.Me gustan los números. 3.A Jorge y a Tomás les gustan las.
Writing A Lab Report.
Science Meeting Junta de la Ciencia March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose March 3, de marzo 2009 Bridges Academy at Melrose.
En el aeropuerto ¿Qué tiene que hacer?. Student Learning Outcome(s): At the end of this lesson, I can: YO PUEDO Select the appropriate vocabulary to tell.
ESTRATEGIAS PARA EL MANEJO DE CLASE Y LA CREACIÓN DE AMBIENTES DE APRENDIZAJE MCDISL UNIDAD I.
Preguntas Esenciales 1.What are essential questions? What are their purpose in learning? 2.Look over the essential questions and think about how they might.
Lathrop Intermediate School Program Verification / Orientation Week School Year 2014 – 15 August 18 – August 23, 2014 Be RespectfulBe ResponsibleBe Safe.
Question words AKA PALABRAS INTERROGATIVAS
Helping Your Child at Home with Math Agenda Welcome and Overview Math Tools Using Math Strategies Homework Grade Level Games Closing: Mathematics Vision.
Saber and Conocer Both verbs mean “to know” Both are regular verbs, except in the “yo” form –Saber: Yo sé, tú sabes, él sabe, nosotros sabemos, ellos.
Subjunctive with an adjective clause
Starter: stars and wishes. Learning objectives: To use a writing frame to construct new language and memory strategies to remember it Outcome: Approximately.
Rubric & Samples Included. ¿Qué hago? +Da mucha tarea cuando hace buen tiempo. -No ayudes a los estudiantes cuando tienen preguntas. +Grita cuando los.
Telling Time.
Ensenándoles a los niños como caminar seguramente mientras crecen y desarrollan Teaching children to walk safely as they grow and develop.
Common Core & Close Reading Núcleo Común & Lectura Atenta
Yaz Waters - Hola, Hola Unit- Day 1 Sra. Waters NHS español II
¡Hola! ¡Buenos días! ¡Bienvenidos! Please find your class number on the class paper that is taped to the board and then look for your seat.
Misión 1: Investigamos a nuestro alrededor Queremos invitar a todo el mundo a participar en el huerto del cole y hemos hecho una foto desde el aire.
TOMANDO PASOS MÁS ALLÁ DE SOLO LECTURA Y A LA FORMACIÓN DEL DISCIPULADO CREATIVA Creative Teaching Methods Métodos Creativos de Enseñanza iTeenChallenge.
Hacer Ahora Viernes, el 4 de febrero !ESTUDIE! Study your conjugation charts and map for the prueba (you will have 5 minutes).
SPONGE ANSWER IN ENGLISH 1.WHICH SEASON DO LATINOS PREFER? 2.WHAT SPORTS DO THEY PREFER?
Hoy es viernes, el 26 de septiembre
Ask Your child Questions about What He/She Reads (FICTION) Explain why this is a good tittle. Use details from the book Who is the author? Why did the.
Definition
University of Delaware Introduction to Writing PBL Problems Introducción a la elaboración de problemas. Institute for Transforming Undergraduate Education.
p. 64 (MP) For today, you will be completing some Actividades Para Todos. You may work with a partner or small group to complete these. Ms. T may pull.
Mayo 2015 ¿Cómo es tu casa? LO: To be able to describe the type of house you live in, say where it is located and give an opinion on it.
¿Qué haces en la escuela? Question words, objects, yo-go’s.
OBJECTIVO: SWBAT distinguish between greetings for people using tu and Ud. El 25 de Septiembre 2012.
Las Preguntas (the questions) Tengo una pregunta… Sí, Juan habla mucho con el profesor en clase. No, Juan no habla mucho en clase. s vo s vo Forming.
Antes de empezar Escribe los números 1-6. What word would you use to describe how they are feeling? Use only the words found on your vocabulary.
Formal Commands! Telling people what to do…… You speak, or you are speaking……Hablas, estás hablando This is different from telling (commanding) someone.
Antes de empezar – write the following sentences with the verb correctly conjugated; use your notes. La señorita Jones (preparar) _________ lecciones interesantes.
Photo Vocabulary Scavenger Hunt Rich Bradshaw. What is this? - A group activity for middle or high school students. - Highly interactive and very fun.
TOPICS: SABER/CONOCER AND YO-GO VERBS Essential questions: How do I say whom and what I know? How do I use some other irregular verbs?
Formal Commands! Ten-Hut! In this presentation, you will learn about making commands in Spanish.
You don’t have to pick up your textbooks. They are under your desks. Find the errors in the following dialogue. You may use your book. -Manuela: Buenas.
EN grupos de 3: ¿Cómo pueden mejorar la respuesta de este estudiante en la prueba de la semana pasada? Reescriban la respuesta para que quede mejor. 
El futuro What is the future tense? When would you use it?
¿Qué haces antes de viajar? En el Agente de Viajes QUERER, PREFERIR, TENER Cuando reservas el billete…
Capítulo 2 En mi colegio pg Los objetivos pg Identify people and classroom objects 0 Ask for and give names 0 Ask or tell where someone.
What is Title I? Title I is a federally funded program to help children get a quality education and meet academic standards.
Objectives To learn some different techniques to help you memorise your ‘Healthy Living’ Written Controlled Assessment. To practise these techniques and.
¡Hola, buenas tardes! Please write your desk number on your disclosure paper to the left of the large C. Place the paper on the correct color, on the table,
ALC 83 Please find a place to sit. Sit next to your project partner.
Me gusta. objetivo Talk about activities you like and don’t like to do. Ask others what they like to do.
Hoy es viernes, el seis de septiembre
TURN & TALK Why does public education matter to you?
Science Fair 2015 Feria de la Ciencia. Monday, April 20 th Night showing: 5- 7pm.
Class goals. 1.I will be ready to learn when I enter the classroom. 2.Read and understand the directions before asking, “what are we doing?” or saying.
Hoy es martes. La fecha es el 22 de octubre
Unidad I, Lección 4 La América Central y México. 23/9 Bellringer Take down the vocabulary notes which are located on the next 3 slides. The first two.
Sr. Villanueva December   1. Hola, me llamo/yo soy _____________. Yo estoy en el grado nueve y asisto la escuela Da Vinci Design. Hoy voy a presentar.
Essential question: How do I say what I like and what interests/bores me?
Foreign Language Teaching Tips Rich Bradshaw. ¡Classroom Vocabulary Scavenger Hunt! Purpose Introduce new vocabulary words in TL Identify items using.
Sra. Waters NHS español II. Unit Objectives By End of Unit, in Spanish, students will be able to: – Greet people & introduce themselves – Ask & answer.
SCAFFOLDING & DIFFERENTIATION
English Language II (2). English Language I (2) Warm-up.
Learning Objective (skill-concept-context) Today we will recognize the INFINITIVES* of verbs in Spanish. * in grammar, the basic form of a verb, used with.
CLIL. Qué es CLIL?: El “aprendizaje integrado del contenido y el idioma” ha sido recientemente adoptado por distintos investigadores y agencias de Europa.
Campanada guidelines in your composition notebook ¿Cómo es tu familia? (10 points) Ex. Hoy es Miercoles el 27 de enero First line will start with the date.
Help Box - Language Translator Ashley Martin, Intern; Kathy Meehan, HDFS Faculty Advisor Human Development and Family Studies Pennsylvania State Brandywine.
Escribir *You can get creative. You can write in the first person which means you are the character, you can use the third person which means you are talking.
Setting SMART Goals If goals aren’t reachable, they aren’t worth making. All you have to do to set realistic goals is follow the SMART goals guidelines.
How to write my report. Checklist – what I need to include Cover page Contents page – with sections Introduction - aims of project - background information.
Transcripción de la presentación:

Chapter 17 The Curriculum

Capitulo 17 El Currículo

The Curriculum  In this chapter, you will learn about  developing program goals  who plans the curriculum?  assessment: an important step in curriculum planning  the content and process-centered curriculum  factors to consider in curriculum planning  themes  written plans

El Currículo  En éste capítulo, usted aprenderá sobre  desarrollando objetivos para el programa  ¿quien planifica el currículo?  evaluación: un paso importante en la planificación del currículo  el enfoque de contenido y de procesamiento para el desarrollo del currículo  factores a considerar en la planificación del currículo  temas  planes escritos

Objectives  Develop program goals.  Indicate who is involved in curriculum development.  Cite the importance of assessment in curriculum planning.  Explain the content and process-centered approach to curriculum development.

Objetivos  Desarrollar objetivos para un programa.  Indicar quien esta involucrado en el desarrollo del currículo.  Citar la importancia de la evaluación en la planificación del currículo.  Explicar el enfoque de contenido y de procesamiento para el desarrollo del currículo.

Objectives  Describe factors to consider in curriculum planning.  Illustrate the use of themes as a basis for planning curriculum.  Write a block plan and lesson plan for one week of a program.

Objetivos  Describir los factores a considerar en la planificación del currículo.  Ilustrar el uso de temas como la base para la planificación de currículo.  Desarrolle un plan de lecciones y un plan de esquema para una semana de clase.

Terms to Know  program goals  content and process- centered approach  direct learning experience  indirect learning experience  field-sensitive  field-independent  visual learner  auditory learner  theme  spiral curriculum  flowchart  concept

Términos a Conocer  objetivos del programa  enfoque de contenido y procesamiento  experiencia de aprendizaje directa  experiencia de aprendizaje indirecta  sensitivo al área  independiente del área  aprendizaje visual  aprendizaje auditivo  tema (temática)  currículo en espiral  diagrama  concepto

Terms to Know  block plan  lesson plan  learning objective  motivation  closure

Términos a Conocer  plan de bloque (esquema)  planes de lecciones  objetivos de aprendizaje  motivación  cierre

Developing Program Goals  Program goals: broad statements of purpose that state the desired end results—what is to be achieved  Goals include all four areas of development  Meeting goals

Desarrollando Objetivos del Programa  Objetivos del programa: declaraciones generales de propósito que indican los resultados deseados—qué es lo que queremos lograr  Los objetivos incluyen las cuatro áreas de desarrollo  Cumplir con los objetivos

Meeting Goals  Children should be able to participate in most activities without an adult’s help.  The environment can foster development.  Place coat hooks, paper towels, tables, chairs, and equipment within children’s reach.

Cumplir con los Objetivos  Los niños deben participar en la mayoría de las actividades sin la ayuda de un adulto.  El ambiente debe promover desarrollo.  Ubique los ganchos para abrigos, el papel toalla, las mesas, las sillas, y el equipo al alcance de los niños.

Who Plans the Curriculum?  Curriculum development can involve one person or several staff members.  In most cases, the director is in charge of supervising all center activities. Therefore, their job usually involves curriculum supervision.  Preplanned curriculum can be helpful to staff with little experience.  Preplanned curriculum, however, may not factor in individual differences and learning styles.

¿Quien Desarrolla el Currículo?  El desarrollo del currículo puede involucrar a una sola persona y a muchos miembros del personal.  En la mayoría de los casos, el director está encargado de supervisar todas las actividades del centro, incluyen las inspeccíon del currículo.  El currículo pre-planificado puede ser muy útil para empleados con poca experiencia.  Sin embargo, puede ser que el currículo pre- planificado no tome en cuenta las diferencias individuales y los distintos estilos de aprendizaje.

Assessment: An Important Step in Curriculum Planning  Assessment is necessary in order to plan a curriculum that is both individualized and age- appropriate for learning.  Assessment should be based on the children’s activities at the center.  It should highlight what the children know and can do.

Evaluación: un Paso Importante en la Planificación del Currículo  La evaluación es necesaria para poder planificar un currículo que sea tanto individualizado como apropiado de acuerdo al nivel de aprendizaje del niño.  La evaluación debe estar basada en las actividades de los niños en el centro de cuido.  Debe enfatizar lo que los niños saben y lo que pueden hacer.

The Content and Process- Centered Curriculum  Content and process-centered approach: a teaching philosophy in which learning is seen as a constant process of exploring and questioning the environment, with hands-on curriculum stressed  Basic learning materials are a key part of the content and process-centered curriculum

El Enfoque de Contenido y de Procesamiento Para el Desarrollo del Currículo  Enfoque de contenido y de procesamiento: es una filosofía educativa en la cual el aprendizaje es visto como un proceso constante de exploración y cuestionamiento del ambiente con un énfasis en el uso de un currículo que promueva la experiencia directa  Materiales básicos de aprendizaje son un elemento indispensable en el currículo de contenido y procesamiento

The Content and Process- Centered Curriculum  Direct learning experiences: learning experiences that are planned with a specific goal in mind

El Enfoque de Contenido y de Procesamiento Para el Desarrollo del Currículo  Experiencias de aprendizaje directas: son aquellas planificadas con una meta u objetivo en especifico

The Content and Process- Centered Curriculum  Indirect learning experiences: learning experiences that occur on the spur of the moment  These may include  puzzles  water  books  sand  games  blocks

El Enfoque de Contenido y de Procesamiento Para el Desarrollo del Currículo  Experiencias de aprendizaje indirectas: son aquellas que ocurren de improviso  Pueden incluir  rompecabezas  agua  libros  arena  juegos  bloques

Factors to Consider in Curriculum Planning  Choose the information to cover  Balance learning activities  Consider learning styles  Consider learning characteristics

Factores a Considerar en la Planificación del Currículo  Escoja la información a ser cubierta  Mantenga un equilibrio en las actividades de aprendizaje  Considere los distintos estilos de aprendizaje  Considere las características de aprendizaje

Choose the Information to Cover  Consider three questions:  Is the information worth knowing?  Is the information testable?  Is the information developmentally appropriate?

Escoja la Información a ser Cubierta  Considere las siguientes tres preguntas:  ¿Esta información merece la pena conocerla?  ¿Esta información se puede poner a prueba?  ¿Esta información es apropiada de acuerdo al nivel de desarrollo de los niños?

Balance Learning Activities  A good curriculum includes a balance of structured as well as unstructured learning activities.  Whenever possible, use a balance of indoor and outdoor learning activities.  Active and quiet learning must also be balanced.

Mantenga un Equilibrio en las Actividades de Aprendizaje  Un buen currículo mantiene un balance de actividades de aprendizaje estructuradas y no estructuradas.  Mientras sea posible, utilice un balance de actividades de aprendizaje en el interior y al aire libre.  El aprendizaje activo y pasivo debe también ser balanceado.

Consider Learning Styles  Field-sensitive: children who like to work and play with others  Field-independent: children who like to try new activities  Visual learners: children who depend a great deal on the sense of sight  Auditory learners: children who learn best through hearing

Considere los Distintos Estilos de Aprendizaje  Sensitivo al área: niños que les gusta trabajar y jugar con otros  Independiente del área: niños que les gusta tratar nuevas actividades  Aprendizaje visual: niños que dependen bastante de su sentido de la visión  Aprendizaje auditivo: niños que aprenden mejor por medio de la audición

Consider Learning Characteristics  The children in a classroom have a wide range of learning characteristics.  Some work slowly and others quickly. Some are attentive and others bore easily.  Evaluate children’s learning characteristics in relation to your own.

Considere las Características de Aprendizaje  Los niños en un salón de clase poseen una gran variedad de características de aprendizaje.  Algunos trabajan despacio y otros lo hacen mas rápido. Algunos son mas atentos y otros se aburren mas fácilmente.  Evalúe las características de aprendizaje de los niños con relación a sus propias características.

Consider Learning Characteristics  Children also make decisions in very different ways:  Some are impulsive and act immediately.  Some are cautious and study the environment before making up their minds.

Considere las Características de Aprendizaje  Los niños también toman decisiones de muchas diferentes maneras:  Algunos son impulsivos y actúan inmediatamente.  Otros son mas cautelosos y estudian su medio ambiente antes de tomar una decisión.

Themes  Theme: one main topic or idea around which the classroom activities are planned  Theme ideas  Developing themes using flowcharts  Concepts based on the theme

Temas o Temática  Tema: es el tópico o idea principal por la cual todas las actividades del salón de clases son planificadas  Ideas temáticas  Desarrollando temas utilizando diagramas  Conceptos basados en el tema

Theme Ideas  Spiral curriculum: A curriculum based on the fact that as children grow, their circle of interest becomes larger  Two-year-olds are interested in their immediate worlds.  Three-year-olds are interested in their families.  Themes related to animals are popular with four- and five-year-olds.  Activities based on holidays need to be near the holiday so children don’t get overexcited and confused.

Ideas Temáticas  Currículo en espiral: está basado en el hecho de que los niños crecen y sus áreas de interés aumentan  Los niños de dos años están interesados en su mundo inmediato.  Los niños de tres años están interesados en sus familias.  Los temas relacionados a los animales les interesan mucho a los niños de cuatro y cinco años.  Actividades basadas en celebraciones necesitan llevarse a cabo cerca de un día festivo, de forma tal que los niños no se emocionen demasiado y se confundan.

Developing Themes Using Flowcharts  Flowchart: outlines the major concepts related to a theme  This is a simple method for listing concepts related to a theme.

Desarrollando Temas Utilizando Diagramas  Diagramas: perfilan o resumen los conceptos mas importantes relacionados al tema  Este es un método simple para enumerar los conceptos relacionados al tema.

Concepts Based on the Theme  Concept: a generalized idea or notion  By forming concepts, children learn to group experiences in meaningful ways.

Conceptos Relacionados al Tema  Concepto: es una idea o noción general  Al formar conceptos, los niños aprenden a agrupar experiencias de una manera significativa.

Written Plans  Block plan: an overall view of the curriculum that outlines general plans  Lesson plans: more detailed then a block plan, outlines specific actions and activities that will be used to meet goals and objectives

Planes Escritos  Plan esquemático o de bloque: es una vista general del currículo; provee un perfil de los planes generales  Planes de lecciones: es mas detallado que el plan esquemático; presenta un perfil de las acciones especificas y actividades que se utilizaran para alcanzar las metas y objetivos establecidos

Block Plan  To write a block plan, follow these steps: 1.Review your program goals. 2.Review your observations and assessment of the children. 3.Note the children’s interests. 4.Consider the availability of your resources. 5.Select a theme. 6.Develop concepts. 7.Select activities and record them on the block plan.

Plan de Bloque (Esquemático)  Para escribir un plan esquemático o de bloque, siga los siguientes pasos: 1.Revise sus objetivos de programa. 2.Revise sus observaciones y evaluaciones de los niños. 3.Anote los intereses de los niños. 4.Considere la disponibilidad de sus recursos. 5.Seleccione un tema. 6.Desarrolle los conceptos. 7.Seleccione actividades y documéntelas en su plan.

Lesson Plans  Lesson plans contain the following:  Developmental goals  Tell the why of the activity  Learning objectives  Describes the expected outcome of an activity  Used to plan teaching strategies  Concepts

Planes de Lecciones  Los planes de lecciones contienen lo siguiente:  Objetivos de desarrollo  Explican el porque de la actividad  Objetivos de aprendizaje  Describe los resultados esperados de cierta actividad  Es utilizado para planificar las estrategias de enseñanza  Conceptos

Lesson Plans  Materials needed  List everything that is needed for the activity  Motivation  Describes how you will gain the children’s attention  Procedures  Simple step-by-step instructions should be included

Planes de Lecciones  Materiales que se necesitan  Enumere todo lo que necesita para la actividad  Motivación  Describe como usted obtendrá la atención de los estudiantes  Procedimientos  Instrucciones simples paso a paso deben ser incluidas

Lesson Plans  Closure/transition  Refers to how an activity will end  Transition refers to the movement of one activity to another  Evaluation  Involves three steps: –Evaluating the learning experience –Evaluating the children and their responses –Evaluating your own teaching strategies

Planes de Lecciones  Cierre/transición  Se refiere a como la actividad ha de terminar  La transición se refiere al movimiento de una actividad a otra  Evaluación  Involucra tres pasos: –Evaluar la experiencia de aprendizaje –Evaluar a los niños y sus respuestas –Evaluar sus propias estrategias de enseñanza

Summary  A good curriculum is based on how the children develop and learn.  The content and process-centered approach to curriculum planning is the method most used.  Activities are often selected based on theme.  Written plans are developed which include activities for all classroom activity areas.

Resumen  Un buen currículo se funda en como los niños se desarrollan y aprenden.  El enfoque de contenido y de procesamiento para la planificación del currículo es el método mas utilizado.  La mayoría de las veces las actividades son seleccionadas en base a un tema.  Los planes escritos se desarrollan para incluir actividades en todas las áreas de actividades del salón de clase.

Review  Discuss what program goals are.

Repaso  Discuta que son los objetivos de un programa.

Review  Discuss the content and process-centered approach to curriculum planning.

Repaso  Discuta el enfoque de contenido y de procesamiento para el desarrollo del currículo.

The authors want to recognize Bethany L. Baughman for her contributions to this project.

Los autores desean reconocer Bethany L. Baughman por sus contribuciones a este proyecto.