Repaso B Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish.

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Propósito # 7: ¿Cómo son los alumnos en tu escuela? Actividad Inicial:
Advertisements

Preguntas Questions.
Preguntas Questions.
There are four words in Spanish that mean the. singularplural masculine feminine el la los las.
Nationalities americano(a) = American chileno(a) = Chilean
In this chapter you will learn to: ask or tell who someone is ask or tell what something is ask or tell where someone is from ask or tell what someone.
Español 1 Doctora Tartaglione. 1. The small girls. 2. Some pretty women. 3. The nice boys. 4. The big book. 5. Some fat pigs (cerdos).
ARTÍCULOS Y SUSTANTIVOS Srta. Phillips. The name of a person, place, or thing is a noun. In Spanish, every noun has a gender, either masculine or feminine.
Haz Ahora ¿Cómo es el chico o la chica? Escribe una frase completa.
1 Spanish 150 Refresher Lección Preliminar Course Objectives The verb Ser The verb Gustar The verb form Hay Descriptive adjectives.
Lección 3: Segunda parte
Is it masculine or feminine? Do you remember? Write the word with its masculine or feminine word for THE (“el” or “la”) and then translate it. 1. Libro8.
HAGA AHORA 5 de septiembre  María es de México. Ella es ______________.  Juan es de Puerto Rico. Él es ___________.  Sofía es de Ecuador. ____________.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
Definite and Indefinite articles. There are four words in Spanish that mean “the”. singularplural masculine feminine el la los las.
Español 1 Doctora Tartaglione.  A word that describes a noun.  Ej: pretty, tall, intelligent  Ej: bonito, alto, inteligente.
Articles are words that are linked to nouns that have a grammatical function of identifying the noun rather than describing it. There are two types of.
¿Cómo somos? Español I—Capítulo 1.
Adjectives describe people, places, and things.
REPASO E UN VIAJE EN AVIÓN Spanish II. Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present.
Adjectives - Describing things.
By: Rayven Logsdon. Describing a person or thing: *A word that describes a noun is an adjective. -El muchacho moreno es muy alto. -La muchacha rubia es.
 By Olivia Mingus. Cómo es el muchacho? Guapo Feo Rubio Moreno.
Noun-Adjective Agreement
¿Cómo eres tu? (What are you like)
Definite & indefinite articles
What is an adjective?.  An adjective is a word that describes (or modifies) a noun.  In Spanish the adjective must match the noun it describes in gender.
Descubre Lesson 2 Vocabulary pg 56
1 Page 110 NOUNS Noun: person, place, thing, idea In Spanish, nouns have gender  Masculine Nouns  Feminine Nouns In Spanish, nouns have number  Singular.
Hagan el matching: bueno ___a. handsome deportista ___b. thoughtful impaciente ___c. excited emocionante ___d. brave valiente ___e. strange extraño ___f.
Objetivo: How do we describe ourselves? Hagan Ahora: In your notebooks, conjugate ser into all six forms. When you receive your workbook, write your first.
Me llamo _________ Clase 8nh/ih (801) La fecha es el 17 de septiembre del 2013 Propósito # 3: ¿Como seguimos con el repaso del año pasado? Actividad Inicial:
El uso de los adjetivos The Use of Adjectives Adjectives describe nouns. In Spanish they must agree with the noun described in two ways…………
Al fin de la clase hoy…. At the end of class today… 1.You will be able to make nouns and adjectives agree! 2.You will be able to combine SER with nouns.
Masculine vs. Feminine Definite and Indefinite Articles Noun/Adj Agreement.
Los estudiantes y sus actividades miércoles, el 28 de enero.
Gramática 2.1 Ser with adjectives Gender and adjective agreement pgs el 22 de octubre de 2012.
LISTENING COMPREHENSION TEST
¡MI PROFESORA ES MUY SIMPÁTICA! Using el verbo SER with Adjectives.
Calentamiento – Me encantan las matemáticas Pick up the warm up from the supplies table and complete it as directed.
Los Adjetivos.
Articles in Spanish Reflect gender and number in nouns.
Propósito # 1b: ¿Cómo repasamos el trabajo del año pasado? L.O.: to recall the correct use of adjectives Actividad Inicial: Cambia Martin a Belinda. Change.
Avancemos 2 – Lección Preliminar
Los adjetivos en español
Repaso C. Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish to the class Standard 4.1:
Possessive Adjectives. Possessive Adjectives in English my your his her our their.
Capítulo 1 20 of The name of a person, place, or thing is a _____. In Spanish, every noun has a _______, either masculine or feminine. Almost all.
Adjectives/Gender and Number agreement Notes #17.
ESPAÑOL 2: REPASO- LOS ARTÍCULOS DEFINIDOS Y ADJETIVOS PREGUNTA ESENCIAL: HOW DO MAKE DEFINITE ARTICLES AND ADJECTIVES ARGREE WITH NOUNS?
Capítulo 1 Adjetivos (Adjectives). Words that describe people and things are called ADJECTIVES (adjetivos): 1. In Spanish, most adjectives have both masculine.
“Verbs” in Spanish come in two forms: 1.Infinitive 2.Conjugation.
Nouns and Adjectives. Plural Articles Definite articles = the el las la los Indefinite articles = a, ansome una ununos unas.
 An adjective describes these nouns:  People  Places  Things  Ideas.
Spanish Verb Conjugation
Ser with adjectives Español I: Cap. 2-1 págs. 48, 50.
Hagan ahora: Complete ex. I on p. 3 in your workbook.
SPANISH ISPANISH I Chapter 1 Grammar Review Practice with Vocabulary 1B.
GENDER & ADJECTIVE AGREEMENT OBJECTIVE: YOU WILL BE ABLE TO USE SER WITH ADJECTIVES WHILE USING CORRECT ADJECTIVE AGREEMENT.
Propósito # 19: ¿Cómo practicamos mas con los artículos? L.O: to understand the use of definite & indefinite articles Actividad Inicial: Copy and re-write.
1. Activo 2. Agresivo 3. Alto 4. Amable 5. Atlético 6. Bruto 7. Casado 8. Encantador 9. Feo 10. Gracioso 11. Grande 12. Joven 13. Pequeño 14. Sensible.
Agreement.
Adjectives - Describing things.
Repaso D Los deportes y los verbos de cambio radical
Apuntes: Los Adjetivos
Notes 4 – Noun/Adjective Agreement
Pronouns, the verb SER, Adjectives
Spanish II Repaso A Part 2.
Adjectives – Words that escribe things or people
Spanish II Repaso A Part 1.
Transcripción de la presentación:

Repaso B Spanish II

Los objetivos de hoy Standard 1.2: Students understand written and spoken Spanish Standard 1.3: Students present information in Spanish to the class Standard 4.1: Students get a better understanding of language by comparing English and Spanish Standard 5.1: Students use Spanish both inside and outside of school

Noun / Adjective Agreement The number and gender of the noun MUST CORRESPOND TO the number and gender of the adjective

Ejemplos La muchacha alta El muchacho alto La escuela buena El curso bueno La pluma corta El lápiz corto

Más ejemplos El amigo sincero La amiga sincera Los amigos sinceros Las amigas sinceras Los alumnos cómicos Las alumnas cómicas

WRITE THIS DOWN!!!! Adjectives that end in “e” are for both masculine and feminine nouns

Por ejemplo La escuela grande El carro grande La clase interesante El curso interesante El muchacho increíble La muchacha increíble

Por ejemplo Las escuelas grandes Los carros grandes Las clases interesantes Los cursos interesantes Los muchachos increíbles Las muchachas increíbles

The rule is true even when the adjective is separated from the noun

Ejemplos La muchacha es alta El muchacho es alto La escuela es buena El curso es bueno La pluma es corta El lápiz es corto

Más ejemplos El amigo a veces es sincero La amiga a veces es sincera Los amigos a veces son sinceros Las amigas a veces son sinceras Los alumnos a veces son cómicos Las alumnas a veces son cómicas

Por ejemplo La escuela en Los Angeles es grande El carro en Los Angeles es grande La clase de Fairfield High es interesante El curso de Fairfield High es interesante El muchacho en el mercado es increíble La muchacha en el mercado es increíble

now YOU try Fix the errors (when there are errors)

El muchacha es alto Las casa es grande La computadora en la casa es grande El curso buena es cómica La clase de Fairfield es bueno

Reading Comprehension

Es María Gorostiza Ella es mexicana Es rubia y bastante alta María es de Jalisco Ella es alumna en el Colegio Hidalgo

¿De qué nacionalidad es María Gorostiza? Ella es mexicana ¿De dónde es? Es de Jalisco ¿Cómo es ella? Es rubia y bastante alta ¿Es ella alumna? Sí, es alumna en el Colegio Hidalgo

Felipe y Teresa son amigos Ellos son alumnos en la misma escuela Son alumnos buenos Son inteligentes Ellos son bastante cómicos

Corrijan las oraciones falsas Felipe y Teresa son hermanos Felipe y Teresa son amigos Ellos son alumnos en escuelas diferentes Ellos son alumnos en la misma escuela Ellos son alumnos muy malos Ellos son alumnos muy buenos No son inteligentes Son inteligentes Son muy serios y tímidos Son bastante cómicos

Contesten personalmente ¿ Quién eres? ¿ De qué nacionalidad eres? ¿ Dónde eres alumno o alumna? ¿ Cómo es tu escuela?

Práctica Practice

Describan la persona