Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)

Slides:



Advertisements
Presentaciones similares
Escucha las sílabas y repite:
Advertisements

Español 2 20 de noviembre de 2013.
SEMANA DEL DE NOVIEMBRE
Saludos (Greetings) ¿Cómo saludar a alguien? (how to greet someone?)
Buenos Días Saquen los apuntes, por favor El imperfecto del subjuntivo  Past subjunctive  Heart verbs – en el pasado  Pretérito / Imperfecto – Past.
Calentamiento Write about the following images using the verb conocer from yesterday: ej. Yo conozco a Sra. Bender 1)2) 3)4)
Tarjetas postales 4a projecto.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
¿Qué hora es? Son las diez.
Don’t Be Late part two With the Angry Family Right. Here we are and it’s only quarter past one!!! WE’RE EARLY!!! Vale ¡Aquí estamos, y sólo es la una.
Hoy es el catorce de agosto Es jueves Buenos días.
¿Qué hacen estas personas? ¿Qué tiene el viejo? What are these people doing? What does the elderly man have? Why?
COMMON PHRASES in the classroom
19 & 22 de septiembre.  Escribe en inglés:  Sara: Buenos días  José:Hola  Sara: ¿Cómo te llamas?  José: Soy José, ¿y tú?  Sara: Me llamo Sara. 
El 3 de febrero, 2015 Change the following sentence to the present progressive tense (estar + -ando/-iendo). El perro corre. El perro está corriendo.
Lo que hago yo (What I do)continued from yesterday Yesterday we ran out of time to complete the Salida (exit). Make sure that you logged it in your table.
Español 1  26 y 27 de septiembre de La Campana Hoy es viernes el 27 de septiembre de 2013  Answer the questions in Spanish.  1. ¿Qué tiempo hace?
Para empezar Una fiesta entre familia Capitulo 5.
TAREAS INGLES Del 03 – 07 Noviembre.
La familia.
1A - Conversaciones Verbal practice. Conversation A.
Español 3 Hoy es jueves el 2 de enero de La Campana 1.¿Cómo era tu vacación? 2.¿Adónde fuiste? 3. ¿Qué hiciste? Contesta las preguntas. Usa el.
Fast Five: Mexico (#9, 10/19-23/09) Mmmmm. Mangoes!
First Grade – High Frequency Word Reading Competition Classroom Competition Created by: Malene Golding School Improvement Officer: Kimberly Fonteno.
Español 1 Hoy es lunes el 10 de marzo de La Campana Escribe dónde, a tu familía, le gusta ir en español. Ejemplo: A mi primo le gusta ir a la biblioteca.
Los Verbos Reflexivos In this presentation, we are going to look at a special group of verbs called reflexives.
Español 1 3 y 4 de diciembre de 2013.
Mi dormitorio My bedroom
Los infinitivos (Infinitives) ¿Qué es un infinitivo? What is an infinitive?
India Fast Five Mrs. Diane Brooks Union Jr/Sr High School.
Possessive Adjectives Adjectives DESCRIBE nouns, correct? Well, they can also show possession.
La comida Food!. Para comer (to eat) - Frutas (fruits) -El desayuno (breakfast) -El almuerzo (lunch) -La cena (dinner) -Postres (desserts)
Digital Photography: Selfie Slides By: Essence L. Thomas.
MONDAYTUESDAYWEDNESDAYTHURSDAYFRIDAY explain your home with drawings Do a home (worksheet ) Make 5 sentences with i like Make a house with tangram Invent.
Keeps on tickin’, tickin’, tickin’… into the future.
24 de febrero de 2014 Español 1.
Think, Pair, Share Think about the answers to these questions, then write and share: 1.Have you ever been away from home for an extended period of time?
Do Now Write out these sentences with a correctly conjugated verb in the preterite. 1)Yo ___________ mi mochila (cargar) 2)La chica __________ un video.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
El proyecto de una persona famosa Capítulo 1B. El proyecto de una persona famosa Nombre 4 sentences describing their personality (Es…/No es…) 3 sentences.
中华人民共和国 Zhōnghuá Rénmín Gònghéguó. When one thinks of China, the Great Wall is one of the first things to come to mind. Pretend you are a guard in this.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre.
Book Report/Reporte de un Libro Parents: Your children have checked out a library book. They will be writing a book report for this book. Please make sure.
Saludos 1 Objetivo: how to introduce yourself and ask someone else’s name.
More on… Gustar. Ya sabemos… Me gusta = I like ______ (verb infinitive) Me gusta nadar. Me gusta tocar la guitarra. Remember, verbs end in AR, ER, and.
ESPAÑOL 1 7 DE MAYO DE LA CAMPANA HOY ES MIÉRCOLES EL 6 DE MAYO DE  1. ¿A qué hora comes con tu familia por la noche?  2. ¿Dónde hablas.
CASH CAB 2.  Answer the question: ¿Cómo estás?  Bien; Regular.
NOVEMBER 10TH, 11TH. Vámonos  Write three sentences to describe North West’s 1st birthday (the people).  Ejemplo:  Kim es la madre  Turn in SER homework.
Completa la pagina 32 en el libro de trabajo.. Objetivo: yo puedo hablar de mi día escolar. Agenda: 1. Hacer Ahora: la página Práctica de escribir.
Natalia & Emelia & Esperanza. Aproximadamente, diez mil indegenous Mopan Indians viven en Guatemala y Belize.
Magic Circle 2 Actividades de Escuchar. Your friend is very busy. Listen as she describes her To-Do list of chores. Next to each chore, put a check mark.
The following slides introduce the new verb IR.
Cuando yo era más joven, cuando tenía ocho años, vivía en las afueras de Londres, en un pueblo pequeño que se llama Leatherhead. Estudiaba a Danes Hill,
El pretérito You may remember reading about the use of the preterit- that it is used for “completed actions”. The acronym SOFIA will help you remember.
Name 7 direct object pronouns (DOPs) in Spanish and define them in English.
Objetivo: Ask and tell what time it is. Talk and write about my classes at school. Agenda: 1.HacerAhora: El Tiempo 2.? Importantes 3.Brilla 4.Apuntes 5.Mi.
Vamonos Sit down and take out paper to start taking your notes!
Antes de empezar – ¿Cómo se llaman estos quehaceres? (Necesito la tarea.)
Hazlo Ahora Answer the questions about the following paragraph: Me llamo Ixchel. Hace tres años, soy un jugador del equipo de voleibol. Yo soy un buen.
Español I 5 DE ENERO DE La campana Hoy es martes el 5 de enero de  What were these characters asked? La participación #1 “Estoy muy mal.”
Vamonos Translate the following sentences into Spanish using AR/ER/IR verbs. I am going to cook chicken for dinner. We run after school. She eats a hamburger.
Unidad 1 Español 2R Leccion 1. Vamos de Viaje!!!! Objective (s): Personal A Direct and indirect object pronouns. Hacer Ahora:NA *** Preliminar test. ****
 Yo voy a comer.  Tú vas a practicar el futbol hoy.  Él va a comprar el mandado.  Nosotros vamos a salir este fin de semana.  Ellos van a resolver.
WALT: to write about the furniture in your bedroom WILF: to write a full sentence, listing at least 3 items of furniture in your bedroom (level 2) WILF:
La Fecha: Hoy es martes, el doce de noviembre. La Meta: ¿Cómo te llamas? ¿Cómo estás? Hagan Ahora: Completen PARTE 1 de la página “Practicando con las.
The imperfect tense. Look at the following 3 sentences. We ate at two every day The hotel was very big I used to live with my grandparents What do they.
Español 2 20 de septiembre de La campana Hoy es martes el 20 de septiembre de 2016 ¿Qué llevan los animales? Los gansos El perro El gato El lagarto.
Todo acerca de mí All about me.
POSSESSIVE ADJECTIVES “It is not your dog, it is my dog!”
Mi dormitorio WALT: write about the furniture in your bedroom WILF:
Transcripción de la presentación:

Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)

In at least six sentences, tell what these dogs are going to do with this stick. Be polite! En seis frases (o más) explícame que hacen estes perros con este palo.

Write at least six sentences describing what this mouse is seeing. What might make this mouse do this? Escriba por lo menos seis oraciones describiendo lo que este ratón está viendo. ¿Qué podría hacer este ratón hacer esto?

Hi. My name is _____. Did I tell you about... (you copy and finish.) Hola. Me llamo ______. ¿Te había dicho de(l)... (copia y completa.)

It’s been a long day here in _____. (Copy and finish the story.) Ha sido un largo día aquí en _____. (Copia y termina la historia.) La ardilla= squirrel

Write the telepathic conversation these four cats are having between themselves. Escriba la conversación telepática estos cuatro gatos tienen entre ellos mismos.

Why is there a hand? What is the dog going to do with it? What would happen if the hand were to go away? ¿Por qué hay una mano? ¿Qué va a hacer el perro con ella? ¿Qué pasaría si la mano fuera a desaparecer?

Welcome to the _____. (Copy and finish.) Bienvenido a la _____. (Copia y continua.)

Listen, Cat! If I’ve told you once... (copy and finish – politely.) Escucha, Gato! Si te he dicho una vez... (copia y acabado - cortésmente.)

Well, it’s been _____. Copy and finish the story about these cats. Bueno, ha sido _____. Copia y termina la historia de estos gatos.